Výběr vozu

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.

Tak které?

e30 318is
13
27%
e30 325i
19
39%
e36 323i
12
24%
Golf III
0
Žádná hlasování
Ford Focus
3
6%
Ford Puma
2
4%
 
Celkem hlasů: 49

Uživatelský avatar
bmwman
Příspěvky: 134
Registrován: 21. 04. 2007 20:36
Bydliště: Praha

Výběr vozu

Příspěvek od bmwman » 29. 08. 2009 16:27

Přestože jsem socka, tak to vypadá, že příští rok budu kupovat auto. Měl jsem a mám spoustu času si to důkladně promyslet a došel jsem k těmto možnostem:

Protože podle ankety e30 drtí mé vozy snů. :lol: ("divné" na e30 fóru) :-) Rozhodl jsem se rozdělit řadu e30. Takže to bude bratrovražedný souboj.
1) e30 – cena do 70.000 Kč
+ prostě klasika, která vezme za srdce, hravé jízdní vlastnost, relativně jednoduchá
- tragická bezpečnost, na začátek možná až moc hravé jízdní vlastnosti, problém sehnat kvalitní auto za slušné peníze

a) e30 318 is
+ výhodná sazba pov. ručení, sportovnější charakteristika motoru, jen kupé, standardně odladěná z továrny, údajně nižší spotřeba, řetěz
- maloválec, zvuk, složitější konstrukce a s tím asi i dražší servis motoru, těžší bokování než s 325

b) e30 325i
+ šestiválec, zvuk, točák, jednodušší konstrukce motoru
- hrozí odjíždění od pumpy bez zaplacení, desítka povinný

2) e36 323i – cena do 100.000 Kč
+ bezpečnější, lepší výbava, slušný výběr, celkově modernější
- není to srdcovka, není tak hravá

Trochu rouhání.
3) Volba z „rozumu“ za méně peněz – Golf III, 1.6 -74 Kw nebo 1.8 - 66 Kw max. do 70.000 Kč
+ robustní auto za málo peněz, mraky dílů, je to držák
- není to zábavné auto, předohrab, má ho kdejakej kretén

4) Ford Focus 1.6 – 74 Kw
+ relativně nové auto, velmi povedené, dobré jízdní vlastnosti (na předohrab), rozumné provozní náklady, velmi dobrá bezpečnost
- není to BMW, moc nezatlačí do sedačky, předohrab

5) Ford Puma 1.7
+ celkem živá, dobře jezdí, dobrá volba pro řidiče (na předohrab)
- moc se mi nelíbí, docela koroduje, dražší náhradní díly, předohrab

(Všechno jsou to auta u kterých bych měl utáhnout provoz.)

Problém je, že bych rád koupil auto, které bude relativně bezpečné, bude s ním zábava a nebudu ho muset prodávat, kdyby náhodou přišla rodina, nebo přišel jiný "rozumový záchvat" Takže to vypadá nejvíce na tu e36 323i.

Kdybych mohl živit 2 auta, tak koupím e30 325i a Focuse, ale to nemohu.

Tak co říkáte na můj výběr?
Naposledy upravil(a) bmwman dne 31. 08. 2009 20:34, celkem upraveno 1 x.
Chci BMW, přece nebudu jezdit s předohrabem.

Uživatelský avatar
Kroci
Příspěvky: 3047
Registrován: 30. 01. 2008 19:04
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kroci » 29. 08. 2009 16:54

no vpodstate nevím co chces slyset, kdyz sis odpovedel sam :D

jinak z tech kriterii, který jsi napsal v posledni vete bych to taky videl na tu 36tku
E30 316i M40 Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 29. 08. 2009 17:52

Ovšem my, co rodinu ještě nemáme...máme jasno...E30 :!: A je celkem fuk zda iS (jedno prodávám) nebo 2apůl...

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 29. 08. 2009 19:10

Pokud to chceš na hraní tak E30, pokud na ježdění a bezpečnost, tak Focus je super..

Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 29. 08. 2009 19:14

Jelikoz ses podle tebe socka, kup 318iS, za malo penez hodne muziky, 325i bych bral jako druheho mazlicka, protoze by te to na dalky sezralo, pro me jako svobodneho mladeho cloveka 318iS maximalne vyhovuje jak spotrebou tak jizdnimi vlastnostmi. Pokud chces auto vyslovene na hrani doporucuju 325i, jinak kdyz by sis chtel nekam obcas vyjet a moc netratit a pri tom mit nejaky pozitek z jizdy za rozumny peniz doporucuji 318iS, pokud chces z mista A do mista B doporucuji Focuse. :lol: 8)

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 29. 08. 2009 19:24

cmelak píše:Jelikoz ses podle tebe socka, kup 318iS, za malo penez hodne muziky, 325i bych bral jako druheho mazlicka, protoze by te to na dalky sezralo, pro me jako svobodneho mladeho cloveka 318iS maximalne vyhovuje jak spotrebou tak jizdnimi vlastnostmi. Pokud chces auto vyslovene na hrani doporucuju 325i, jinak kdyz by sis chtel nekam obcas vyjet a moc netratit a pri tom mit nejaky pozitek z jizdy za rozumny peniz doporucuji 318iS, pokud chces z mista A do mista B doporucuji Focuse. :lol: 8)
proc by ho mela 325i sezrat ?:D ja sni mam mensi naklady na provoz jak s 318 :D
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 29. 08. 2009 19:41

MattyX píše:proc by ho mela 325i sezrat ?:D ja sni mam mensi naklady na provoz jak s 318 :D
Tak to bychom se o tom tady mohli dohadovat docela dlouho, teoreticky vzato ma 325i vetsi objem takze logicky to ma kazdopadne vyssi spotrebu nez 318iS, navic :D Na dalky by mela mit 325i v podstate plus (minus) stejnou spotrebu jak iS, ve meste s 325i by to bylo krapanek horsi :lol: A je malo pravdepodobny ze koupi nevylitanou 325i ktera je v OK stavu. Jinak to si tu 318i mel asi pekne vykuchanou ze ti zrala vic nez 325i co :lol: To se tam uz musel delat vir v nadrzi ty brdo :lol: :twisted:

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 29. 08. 2009 19:57

No, já můžu trochu porovnávat...a na dálky je úplně jedno, 325 i 318iS při mým stylu jezdily v podstatě na stejno... s tím, že u iSa to člověk může ještě víc ukloboučit a dá se dostat krapet níž... Ale nepřijde mi to nijak markantní...

Jinak zas dle mýho M42 je náročnější, resp. dražší na údržbu...např. ty posraný rozvody...

A sehnat nevylítanou 25ku a iSo je asi stejná šance, prostě to byly (M3 nepočítám) dva nejzábavnější modely, tak jim snad každej majitel náležitě nakládal...

Anebo ještě jeden nápad, pořiď třícu v touru, když tak uvažuješ o rodině :idea: :wink:

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 29. 08. 2009 21:09

2cmelak: jasne no tak jakoze vsechny bmw maji normovanou spotrebu 10l/100km :D jen emka sou na tom o krapet hur... jako resit nejaky tri litry na sto kilaku rozdilu bych neresil kdyz si porovnanm jak jede 325 oproti IS e30 a nebo IS e36...jako celkovy naklady na udrzbu budou motoru budou stejny ;) je to jen o tom co se ti naskytne :D
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 29. 08. 2009 21:27

Za sebe teda můžu říct, že na denní courání po městě je rozdíl ve spotřebě ve prospěch IS dost velkej. I na dálku se dá jet za míň. Náklady na motor M42 mi teda nepřijdou vyšší, rozvody sice stojí víc, ale ty člověk udělá jenom jednou a má na 160tkm klid, což znamená, že podruhý už je nikdo dělat nebude, pochybuju, že někdo najede s třícou 30tkm a víc ročně. Pokud to má být auto na běžný ježdění já bych preferoval IS před 2.5. Nižší spotřeba, nižší ručení. Ale všechno to samozřejmě závisí na konkrétním stavu kupovaného auta, než vylítný ISo to radši slušnou 2.5. Ale pokud někdo počítá s rodinou, tak je E30 coupe nesmysl, takže ISo vypadává ze hry. :lol:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 29. 08. 2009 21:30

BOOST píše:Za sebe teda můžu říct, že na denní courání po městě je rozdíl ve spotřebě ve prospěch IS dost velkej. I na dálku se dá jet za míň. Náklady na motor M42 mi teda nepřijdou vyšší, rozvody sice stojí víc, ale ty člověk udělá jenom jednou a má na 160tkm klid, což znamená, že podruhý už je nikdo dělat nebude, pochybuju, že někdo najede s třícou 30tkm a víc ročně. Pokud to má být auto na běžný ježdění já bych preferoval IS před 2.5. Nižší spotřeba, nižší ručení. Ale všechno to samozřejmě závisí na konkrétním stavu kupovaného auta, než vylítný ISo to radši slušnou 2.5. Ale pokud někdo počítá s rodinou, tak je E30 coupe nesmysl, takže ISo vypadává ze hry. :lol:
ono pokud nekdo pocita s rodinou tak je vseobecne E30 celkem nesmysl :D:D:D
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 29. 08. 2009 21:32

MattyX píše:ono pokud nekdo pocita s rodinou tak je vseobecne E30 celkem nesmysl :D:D:D
Jsou zde jedinci, kteří si s rodinou E30 nemůžou vynachválit. :twisted:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 29. 08. 2009 22:22

MattyX píše:
BOOST píše:Za sebe teda můžu říct, že na denní courání po městě je rozdíl ve spotřebě ve prospěch IS dost velkej. I na dálku se dá jet za míň. Náklady na motor M42 mi teda nepřijdou vyšší, rozvody sice stojí víc, ale ty člověk udělá jenom jednou a má na 160tkm klid, což znamená, že podruhý už je nikdo dělat nebude, pochybuju, že někdo najede s třícou 30tkm a víc ročně. Pokud to má být auto na běžný ježdění já bych preferoval IS před 2.5. Nižší spotřeba, nižší ručení. Ale všechno to samozřejmě závisí na konkrétním stavu kupovaného auta, než vylítný ISo to radši slušnou 2.5. Ale pokud někdo počítá s rodinou, tak je E30 coupe nesmysl, takže ISo vypadává ze hry. :lol:
ono pokud nekdo pocita s rodinou tak je vseobecne E30 celkem nesmysl :D:D:D
E30 Touring s Isem pod kapotou,co si víc přát,praktické je to až až,vše si na něm zrobím sám,ručení za dvaapůl a cesta na dovolenou 2 dospělí + dítě+kufr skoro po strop jsem zvládl za 7,1l/100,a to jsme hodně jeli přes kopečky,Beskydy,Nízké tatry,...
Obrázek

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 30. 08. 2009 06:22

Zadní sedačky v e30 jsou tak max. pro děti, normální člověk je tam jak skrčenec, takže to jsou místa pro rodinu, no né? :lol:
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 30. 08. 2009 08:15

Co Ford Cougar 2,5 Duratec? Svezeš se, výbava slušná, rozumně to vypadá a nestojí to moc.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Bawor
Příspěvky: 670
Registrován: 08. 06. 2005 21:37
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bawor » 30. 08. 2009 09:13

BOOST píše:
MattyX píše:ono pokud nekdo pocita s rodinou tak je vseobecne E30 celkem nesmysl :D:D:D
Jsou zde jedinci, kteří si s rodinou E30 nemůžou vynachválit. :twisted:
Taky táleží kdo jezdí vepředu když má někdo 160-170cm tak proč ne, ale třeba já se 190cm mám sedačku skoro nadoraz takže dospelej si tam nesedne ideální to mít jako dvoumístný kombi. :lol:

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 30. 08. 2009 09:22

Jděte s těmi Fordy do prdele... :roll:

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 30. 08. 2009 09:24

To si asi v tom cougaru nejel, je to sice kulatý až tak se mi to nelíbí, ale letí to jako svina, v sedačkách se sedí dobře, tempomat, klima, palubní počítač a to všechno za nějakej +- 80 tisíc.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 30. 08. 2009 09:30

V prvni rade se vyser na toho Golfa. Pokud chces Golfa tak jednicku nebo dvojku GTI - skvela zalezitost, ale trojku ne.
Puma je taky dobra vec, ale je to predohrab, takzee...
Jinak jedine co se k tomu da rict :arrow: podle priorit.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 30. 08. 2009 09:32

Ale je to Ford. Vy nemáte zkušenosti s Fordy. Kia ve 2.5 taky pojede a koupil by sis jí ? Fiat Uno v turbu taky jede a koupil by sis ho ?

To je přece nesmysl. Pokud někdo tvrdí, že je socka, zapoměl bych na Forda, jehož pověst spíše napovídá, že z majitele bude brzy finanční rujna a šikovnej automechanik.
Taky bych zapoměl na 6válec. Nechápu totiž proč, ale zde na foru se traduje, že 325i žere stejně jako nová 1.4i Fabie po městě. Nevím proč to někteří tvrdí, nicméně je to kravina. Osobně jsem pár 6válců měl, s pár jsem dlouhodobě jezdil a s žádným jsem se po městě nedostal pod 11,5 l/100km. Zde se najdou borci, kteří jezdí město i za 7,5l :twisted:
VW je podle mě taková lepší značka pro chudý. Slabou 1.8i jsem měl doma měsíc a musím říct, že to není žádnej závodník, ale do těch 8-9 letrů se dá po městě z práce do práce jezdit a jak psal sám dotazující se, pokud se něco vysere, ať je to cokoliv, koupíš to za 400,- nový. Ale je to Golf.
Pokud bych chtěl, aby mě jízda vozidlem naplňovala, musel bych koupit BMW. Jediné ne6tiválcové je 318iS, proto bych v tomto případě volil právě to, nicméně v dobrém stavu.

Odpovědět