Skutočnosti o jazdných vlastnostiach
Skutočnosti o jazdných vlastnostiach
Nedávno som sa od kámoša dozvedel zaujímavú vec. Potreboval som požičať náradie a tak sa vrhol do svojho batožinového priestoru v Honde Civic. Po otvorení kufra som myslel, že sa vrátil z dovolenky - koberce, deky, tašky. No zdelil mi, že tak chodí stále. Prišiel totiž na to, že auto s plným kufrom super sedí na ceste. Prišlo mi to divné, keď všetci, ktorí jazdia kopce a okruhy vyhadzujú kilá kôli obratnosti a lepšej manévrovateľnosti.
Re: Skutočnosti o jazdných vlastnostiach
Nic divnýho.FaMart píše:Nedávno som sa od kámoša dozvedel zaujímavú vec. Potreboval som požičať náradie a tak sa vrhol do svojho batožinového priestoru v Honde Civic. Po otvorení kufra som myslel, že sa vrátil z dovolenky - koberce, deky, tašky. No zdelil mi, že tak chodí stále. Prišiel totiž na to, že auto s plným kufrom super sedí na ceste. Prišlo mi to divné, keď všetci, ktorí jazdia kopce a okruhy vyhadzujú kilá kôli obratnosti a lepšej manévrovateľnosti.
Zatížený zadek líp sedí díky vyšší adhezi.
Balast do kufru E30 323i byl v prodeji jako příslušenství.
.
Jasně, že nadbytečná hmotnost je nežádoucí pro zrychlení/zpomalení, spotřebovává výkon atd.FaMart píše:Pri dobrom obutí to ale beztak musí byť rýchlejšie a športovejšie s ľahším autom alebo?
Ale o tom to je, vyladit auto pro určitý účel. Odlehčování čehokoliv jen tak naslepo může vlastnosti zhoršit.
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
nejdulezitejsi je rozlozeni tej vahy sice auto odlehcis,ale pokud je to v zajmu jen zadni napravy tak ti to prida neco na zryhleni ale v zatacce to neni dobre
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Tak, tak, omnoho dolezitejsie ako absolutny ubytok hmotnosti na aute je jej dobre rozlozenie (preco by sa inak do kabrii davala od vyroby ta zataz do kufru napriklad?). Lenze to si plno ludi neuvedomuje, a myslia si ze ked hlava-nehlava vyhadzu za auta vsetko co sa da jednoducho vymontovat, tak tomu hrozne pomozu, pritom vacsinou to konci tak ze predna naprava je vzhladom k zadnej pretazena (kedze vacsinou sa vyhadze komplet kufor a aj z interieru vacsina veci zo zadnej casti) a jazdne vlastnosti v zatackach su horsie ako v neodlahcenej serii.
E30 325i
E34 535i
E34 535i
jj, dyť to je jednoduché na pochopeníHelldiver píše:Tak, tak, omnoho dolezitejsie ako absolutny ubytok hmotnosti na aute je jej dobre rozlozenie (preco by sa inak do kabrii davala od vyroby ta zataz do kufru napriklad?). Lenze to si plno ludi neuvedomuje, a myslia si ze ked hlava-nehlava vyhadzu za auta vsetko co sa da jednoducho vymontovat, tak tomu hrozne pomozu, pritom vacsinou to konci tak ze predna naprava je vzhladom k zadnej pretazena (kedze vacsinou sa vyhadze komplet kufor a aj z interieru vacsina veci zo zadnej casti) a jazdne vlastnosti v zatackach su horsie ako v neodlahcenej serii.
A co?FaMart píše:To chápem. Lenže v tomto prípade chlapík ešte sám nakydal do kufra blbosti a to už je myslím prehnané keďže sa nejedná o ameriku s 12valcom ale o pomerne mladé auto s malým motorom.
Dobalastoval zadek a vidí rozdíl k lepšímu.
Podobně jako kdysi betonový desky a podobně v kufru žigula.
Jasně, že by to udělat líp - dát tam olovo, co nejníž a řádně usazený, třeba jak ta 323i...
.
Mno, ale stejně má víc váhy vepředu, takže jakejkoli přírustek váhy vzadu (i když toto není nejrozumnější řešení ) to vyrovnává...FaMart píše:To chápem. Lenže v tomto prípade chlapík ešte sám nakydal do kufra blbosti a to už je myslím prehnané keďže sa nejedná o ameriku s 12valcom ale o pomerne mladé auto s malým motorom.
Proto si myslím, že správná cesta odlehčování je odvrchu a od "těžší" nápravy...čili začít např. kapotou...
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
ono u bawa na zimu zalezi spis na obuti nez na vykonu a pytli v kufru, mel sem toura 2,5 a vyhrabal se tam, kde predokolky zustavali viset a sem tam naka ta skodule se vysplhala, zavazi v kufru sem tam nevozil, bylo to jen o citu v pravy noze a poradnym obuti, bydlel sem na horach, tak sem kazdou sezonu kupoval dve novy pneu, na zadek a ty z lonska sli dopredu jinak ad odlehceni, kopcovy auto taky neni o tom co njvic odlehcovat, ale spis o tom vyvazeni-viz sikiho bawo v inzeratu, na zadku se da jeste prej cca 5 kg dat dolu, ale uz ted je relativne problem s trakci, tak se prave zadek uz tak brutalne neodlehcoval
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi
našiel som jeden pekný článok o ruskej sile a tiež sa tu spomína záťaž v kufri http://auto.pravda.sk/volga-gaz-21-24-1 ... azdene_P39