Jakou svářečku?

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondráš
Příspěvky: 589
Registrován: 15. 01. 2008 20:01

Jakou svářečku?

Příspěvek od Ondráš » 09. 03. 2009 17:36

Zdravim všechny. Chci se zeptat někoho povolanějšího jakou CO2 svářečku do dílny pro vyvařování karoserijí. Něco aby to bylo jak se říká za málo pěněz hodně (dobré) muziky. Dále sem se chtěl zeptat jak velkej je rozdíl mezi samotným CO2 a CO2+argon. Chci nasbírat co nejvíc co rad a zkušeností abych nekoupil nějakýho zajíce v pytli...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 03. 2009 18:17

napis SZ Mackovi
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 09. 03. 2009 18:30

Nedávno to tu řešil Chvalda 318iS, tak hledej. Jinak:

CO2 - dobrej průvar, trochu se tvořej oxidy, potřeba vyššího něpětí (=>vyšší rozstřik). Pouze pro nelegované a nízkolegované ocely. => Takže na auto ti to vlastně stačí, pokud nechceš vařit nerez sovdy nebo koncák....

CO2 + Ar (min 75%) - to samý, ale líp se v tom vaří, hlavně na kvalitu, na autoklempířinu je to skoro zbytečný.

O2 + Ar (min 95%) - Tohle je vhodné na vysoký legury, nerezy....

čistej Ar (MIG) - Tim se vaří hliník a čim je to čistší tim líp, můžeš pak i Titan...
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Ondráš
Příspěvky: 589
Registrován: 15. 01. 2008 20:01

Příspěvek od Ondráš » 09. 03. 2009 19:02

aula píše:Nedávno to tu řešil Chvalda 318iS, tak hledej.
Jo jo ale de tam spíš o koupi než o nějakou informaci jakou značku jakou jo a jakou ne co by se hodilo co je dobrý za dobrej peníz atd. sem tam nenašel.

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 09. 03. 2009 19:12

No za levno dobrou prostě neseženeš. Nejde chtít hodně muziky za málo peněz. Nemůžeš chtít po bmw, aby za málo jezdilo jak M6. To přece nejde, chápeš :lol: .

Koupíš levnou křáp, ten bude mít málo možností nastavit posuv drátu, malej průměr špulky drátu (paměťovej efekt, bude se to kroutit), mechanickej ventil plynu (po čase začne propouštět) atd atd

Nebo si koupíš pořádnou mašinu a pojedeš jak pan svářeč.

Jinak levně jdou pořídit invertory a s takovou 1,6 obalovkou se dá taky něco už udělat.....
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Ondráš
Příspěvky: 589
Registrován: 15. 01. 2008 20:01

Příspěvek od Ondráš » 09. 03. 2009 19:16

No mělo by to umět provařit třeba i 4-5mm plocháč takže žadný tintítko to taky asi nebude a s tou cenou sem to myslel že zas nepotřebuju to nejlepší že zas takovejch peněz zase nemam. Když tak skus něco doporučit jestli víš?

http://www.rr-naradi.cz/euro-svarecka-s ... -3-einhell koukal sem na tuhle táta ma einhell už 12 let a pořád váří slušně...

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 09. 03. 2009 23:45

Myslím, že najdeš užitečné informace i zde: http://svarforum.cz/forum/index.php

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 10. 03. 2009 06:38

To Ondráš: Já mám jasno, v nejbližší době bude doma :D
http://www.svareciagregaty.cz/index.php ... oductId=11
Vinutí měď, ventilátor,přípojka na kabel euro,elektromagnetický ventil, 6st. zátěže a je to na 230V (ne všude po garážích je 400V)... prostě za málo peněz hodně muziky :wink:
A samo že čistý CO2 na to moje sváření...chtěl jsem corgon (18%CO2+82%Ar) ale tam by byl navíc problém s plněním atd.

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 10. 03. 2009 19:50

Pokud to má provařit jen matroš o síle 5 mm tak myslím že bude klidně stačit do 130 A s podavačem na 0.8 až 1.0 drát . tyhle svářečky se pohybujou okolo 20 000 ,- pokud to bude na karosařinu bude stačit určitě ale doporučuju na napětí 380V plyn stačí bohatě čistý CO2 pokud nebudeš přemýšlet i o cívce s nerezovým drátem . :wink:
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Uživatelský avatar
Ondráš
Příspěvky: 589
Registrován: 15. 01. 2008 20:01

Příspěvek od Ondráš » 17. 03. 2009 13:47

To tady moc svářečů neni :D

Odpovědět