Správné řízení

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Správné řízení

Příspěvek od Scimitar » 29. 06. 2004 09:52

Zdravím opět všechny! Měl bych jeden ze svých dalších inteligentních dotazů... tady se mluvilo o prohrabávání při rychlém rozjezdu... já když se chtěl rozjet s 320 rychle tak mě to hrabalo vždycky, jak se rozjet tak aby to nehrabalo? Inteligentní dotaz co? :? Je nějaké pravidlo jak správně třeba řadit a tak?

A další: v několika filmech (včetně FF) jsem slyšel termín "double clutching" co to znamená? Hledal jsem a nenašel.

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 29. 06. 2004 10:00

Počkej, to si děláš srandu, nebo fakt věříš tomu co se dělalo ve F&F? :shock: :shock: :shock:

Jinak pokud máš alespoň přibližný povědomí o řízení auta s nesynchronní převodovkou, pak anglický termín "double clutching" znamená dvojí vyšlápnutí spojky, jestli teda víš která bije :idea:
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Příspěvek od Scimitar » 29. 06. 2004 10:02

a) jo a ty plameny byly opravdový že jo :D Klid zas TAK blbej nejsem. Ale v technice se nevyznám jsem dost antitalent.
b)Nemám nejmenší tušení. Ale to je fuk.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Správné řízení

Příspěvek od Francis » 29. 06. 2004 10:04

Scimitar píše:... já když se chtěl rozjet s 320 rychle tak mě to hrabalo vždycky, jak se rozjet tak aby to nehrabalo? ...
Mene slapat na plyn 8) Idealni je 20% prokluz.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 29. 06. 2004 10:45

Ideální je bez prokluzu :wink: Samozřejmě, že existujou pravidla, jak správně řadit, ale někdo to má od přírody a někdo se to musí naučit. Existuje na to dokonce kurs, resp. jedna jeho část, kde Tě naučej kdy, jak a proč řadit a jak "řádit" :lol:

Pokud je převodovka nesynchronní musíš uprostřed řazení znovu vyšlápnout spojku, abys srovnal nestejné víření koleček v převodovce, aby frčely ve stejných točkách, aby do sebe zapadly zuby. Chce to cit, zkušenosti, cvik a musíš "slyšet" motor.

Když máš dar od pánaboha, tak u synchronní almary ani spojku nepotřebuješ, maximálně tak na rozjezd. Řadit se za jízdy dá bez spojky, jen ve vhodném okamžiku (motor není v tahu - převodovka nepřenáší výkon - kolečka nejsou v záběru) vyškubneš kvalt. Biologický otáčkoměr (ucho+mozek) Ti napoví kolik toček motoru máš nastavit a zasuneš odpovídající rychlostní stupeň.
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 29. 06. 2004 11:15

A naopak kdyz je ruka rychlejsi nez synchrony, jde to pres zuby i pri vyslaply spojce :lol:
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Fikux
Příspěvky: 4233
Registrován: 14. 02. 2003 19:22
Bydliště: Zewlákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fikux » 29. 06. 2004 11:25

Fx píše:A naopak kdyz je ruka rychlejsi nez synchrony, jde to pres zuby i pri vyslaply spojce :lol:
:) a to asi dost asi neni to nejlepší 8) Hele FX kdes vyhrabal tu tvojí moudrost dne? :D
Zewl-crew "M3 E3O rulezzzzz"

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 29. 06. 2004 11:32

Fikux píše:
Fx píše:A naopak kdyz je ruka rychlejsi nez synchrony, jde to pres zuby i pri vyslaply spojce :lol:
:) a to asi dost asi neni to nejlepší 8) Hele FX kdes vyhrabal tu tvojí moudrost dne? :D
Tu prvni vetu jsem nepochopil a na tu druhou muzu odpovedet, ze v nejaky knizce, uz nevim, v jaky :lol:
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 29. 06. 2004 11:43

rychlej rozjezd bez hrabani bud muzes dat min plynu jenze pak ten rozjezd neni zas tak rychlej anebo dat skoro plnej gas a poustet spojku v prokluzu a chce to mit cit abys vedel kolik presne muzes pustit spojku nez zacnou kola hrabat, zalezi taky jaky mas kola.pokud pustis spojku moc a prohrabnes, uz ztracis
----------------------:)

Uživatelský avatar
Fikux
Příspěvky: 4233
Registrován: 14. 02. 2003 19:22
Bydliště: Zewlákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fikux » 29. 06. 2004 11:44

:D :D tu první si ani pochopit nemohl, protože sem se nějak překlepl :) mělo to bejt, že to asi neni moc dobrý takhle řadit :roll:
Zewl-crew "M3 E3O rulezzzzz"

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 29. 06. 2004 12:16

Jo, to neni... Bohuzel se mi to uz parkrat podarilo. Hlavne kdyz jedes ve vic lidech se slabym motorem do kopce, stane se to hned - teda kdyz nechces jet porad na dvojku... :?
E39 535i sedan

DC.

Příspěvek od DC. » 29. 06. 2004 13:50

Geront píše: Když máš dar od pánaboha, tak u synchronní almary ani spojku nepotřebuješ, maximálně tak na rozjezd. Řadit se za jízdy dá bez spojky, jen ve vhodném okamžiku (motor není v tahu - převodovka nepřenáší výkon - kolečka nejsou v záběru) vyškubneš kvalt. Biologický otáčkoměr (ucho+mozek) Ti napoví kolik toček motoru máš nastavit a zasuneš odpovídající rychlostní stupeň.
jo tohle se mi strašně líbí, zvlášť reakce spolujezdců typu ty máš automat?

ad rozjezd - dá se to krásně nadávkovat podle počátečních toček motoru a podle síly spojky
tzn. zjistit ideální rychlost pouštění spojky tak abyse nekurvila a aby to nemělo příliš velkej brzdnej účinek na motor
pak už jen sledovat při jakejch točkách se kola protočej a podle toho se dá vysledovat okamžik, kdy přeneseš nejvyšší výkon bez prohrabu, což je nejrychlejší
když to prohrábneš hned na začátku, tak ztrácíš hnedle půl, či celou délku auta ... třeba na sprintu to může být fatální

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BaVomil » 29. 06. 2004 14:14

Geront píše: Pokud je převodovka nesynchronní musíš uprostřed řazení znovu vyšlápnout spojku, abys srovnal nestejné víření koleček v převodovce, aby frčely ve stejných točkách, aby do sebe zapadly zuby. Chce to cit, zkušenosti, cvik a musíš "slyšet" motor.
.
Šlapat dvakrát naspojku ja na píču pokud nešlápneš mezi tím taky na plyn.

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 29. 06. 2004 16:40

2 baVomil

Jasně, taky jsem nechtěl dělat školení, jen to v kostce přiblížit, vo . . ., vo . . .,voco a . . ., a . . ., asi de.
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Příspěvek od Scimitar » 29. 06. 2004 16:53

To já bych školení na tohle téma zas uvítal :D

Uživatelský avatar
tomashv
Příspěvky: 163
Registrován: 16. 06. 2004 15:25
Bydliště: jizni Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomashv » 29. 06. 2004 17:33

BaVomil píše:
Geront píše: Pokud je převodovka nesynchronní musíš uprostřed řazení znovu vyšlápnout spojku, abys srovnal nestejné víření koleček v převodovce, aby frčely ve stejných točkách, aby do sebe zapadly zuby. Chce to cit, zkušenosti, cvik a musíš "slyšet" motor.
.
Šlapat dvakrát naspojku ja na píču pokud nešlápneš mezi tím taky na plyn.
No mozna proto se tomu taky rika razeni s meziplynem. Double clutching je sice velice intuitivni oznaceni, ale u nas se ten termin moc nepouziva - teda jeste jsem nikoho neslysel mluvit o dabl klacingu...
318iS

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 06. 2004 17:46

Pragu V3S na vás, ta naučí meziplyn a řazení nadvakrát každýho :lol:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 06. 2004 21:12

Venca píše:Pragu V3S na vás, ta naučí meziplyn a řazení nadvakrát každýho :lol:
Alebo UAZ 469.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 29. 06. 2004 23:03

A nebo když vam u P205 rupne lanko od spojky :D už 2x :shock:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 30. 06. 2004 05:36

Jo, to se mi u Eskorta 1,8D stalo asi trikrat... Jednou dokonce ve Slovinsku, to bylo srandy :lol:
E39 535i sedan

Odpovědět