A další: v několika filmech (včetně FF) jsem slyšel termín "double clutching" co to znamená? Hledal jsem a nenašel.
Správné řízení
Správné řízení
Zdravím opět všechny! Měl bych jeden ze svých dalších inteligentních dotazů... tady se mluvilo o prohrabávání při rychlém rozjezdu... já když se chtěl rozjet s 320 rychle tak mě to hrabalo vždycky, jak se rozjet tak aby to nehrabalo? Inteligentní dotaz co?
Je nějaké pravidlo jak správně třeba řadit a tak?
A další: v několika filmech (včetně FF) jsem slyšel termín "double clutching" co to znamená? Hledal jsem a nenašel.
A další: v několika filmech (včetně FF) jsem slyšel termín "double clutching" co to znamená? Hledal jsem a nenašel.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správné řízení
Mene slapat na plynScimitar píše:... já když se chtěl rozjet s 320 rychle tak mě to hrabalo vždycky, jak se rozjet tak aby to nehrabalo? ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ideální je bez prokluzu
Samozřejmě, že existujou pravidla, jak správně řadit, ale někdo to má od přírody a někdo se to musí naučit. Existuje na to dokonce kurs, resp. jedna jeho část, kde Tě naučej kdy, jak a proč řadit a jak "řádit"
Pokud je převodovka nesynchronní musíš uprostřed řazení znovu vyšlápnout spojku, abys srovnal nestejné víření koleček v převodovce, aby frčely ve stejných točkách, aby do sebe zapadly zuby. Chce to cit, zkušenosti, cvik a musíš "slyšet" motor.
Když máš dar od pánaboha, tak u synchronní almary ani spojku nepotřebuješ, maximálně tak na rozjezd. Řadit se za jízdy dá bez spojky, jen ve vhodném okamžiku (motor není v tahu - převodovka nepřenáší výkon - kolečka nejsou v záběru) vyškubneš kvalt. Biologický otáčkoměr (ucho+mozek) Ti napoví kolik toček motoru máš nastavit a zasuneš odpovídající rychlostní stupeň.
Pokud je převodovka nesynchronní musíš uprostřed řazení znovu vyšlápnout spojku, abys srovnal nestejné víření koleček v převodovce, aby frčely ve stejných točkách, aby do sebe zapadly zuby. Chce to cit, zkušenosti, cvik a musíš "slyšet" motor.
Když máš dar od pánaboha, tak u synchronní almary ani spojku nepotřebuješ, maximálně tak na rozjezd. Řadit se za jízdy dá bez spojky, jen ve vhodném okamžiku (motor není v tahu - převodovka nepřenáší výkon - kolečka nejsou v záběru) vyškubneš kvalt. Biologický otáčkoměr (ucho+mozek) Ti napoví kolik toček motoru máš nastavit a zasuneš odpovídající rychlostní stupeň.
BMW RULEZZZ !
rychlej rozjezd bez hrabani bud muzes dat min plynu jenze pak ten rozjezd neni zas tak rychlej anebo dat skoro plnej gas a poustet spojku v prokluzu a chce to mit cit abys vedel kolik presne muzes pustit spojku nez zacnou kola hrabat, zalezi taky jaky mas kola.pokud pustis spojku moc a prohrabnes, uz ztracis
----------------------:)
-
DC.
jo tohle se mi strašně líbí, zvlášť reakce spolujezdců typu ty máš automat?Geront píše: Když máš dar od pánaboha, tak u synchronní almary ani spojku nepotřebuješ, maximálně tak na rozjezd. Řadit se za jízdy dá bez spojky, jen ve vhodném okamžiku (motor není v tahu - převodovka nepřenáší výkon - kolečka nejsou v záběru) vyškubneš kvalt. Biologický otáčkoměr (ucho+mozek) Ti napoví kolik toček motoru máš nastavit a zasuneš odpovídající rychlostní stupeň.
ad rozjezd - dá se to krásně nadávkovat podle počátečních toček motoru a podle síly spojky
tzn. zjistit ideální rychlost pouštění spojky tak abyse nekurvila a aby to nemělo příliš velkej brzdnej účinek na motor
pak už jen sledovat při jakejch točkách se kola protočej a podle toho se dá vysledovat okamžik, kdy přeneseš nejvyšší výkon bez prohrabu, což je nejrychlejší
když to prohrábneš hned na začátku, tak ztrácíš hnedle půl, či celou délku auta ... třeba na sprintu to může být fatální
Šlapat dvakrát naspojku ja na píču pokud nešlápneš mezi tím taky na plyn.Geront píše: Pokud je převodovka nesynchronní musíš uprostřed řazení znovu vyšlápnout spojku, abys srovnal nestejné víření koleček v převodovce, aby frčely ve stejných točkách, aby do sebe zapadly zuby. Chce to cit, zkušenosti, cvik a musíš "slyšet" motor.
.
- tomashv
- Příspěvky: 163
- Registrován: 16. 06. 2004 15:25
- Bydliště: jizni Morava
- Kontaktovat uživatele:
No mozna proto se tomu taky rika razeni s meziplynem. Double clutching je sice velice intuitivni oznaceni, ale u nas se ten termin moc nepouziva - teda jeste jsem nikoho neslysel mluvit o dabl klacingu...BaVomil píše:Šlapat dvakrát naspojku ja na píču pokud nešlápneš mezi tím taky na plyn.Geront píše: Pokud je převodovka nesynchronní musíš uprostřed řazení znovu vyšlápnout spojku, abys srovnal nestejné víření koleček v převodovce, aby frčely ve stejných točkách, aby do sebe zapadly zuby. Chce to cit, zkušenosti, cvik a musíš "slyšet" motor.
.
318iS
A nebo když vam u P205 rupne lanko od spojky
už 2x 
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
