Laminovani

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Laminovani

Příspěvek od WilD » 24. 12. 2008 12:36

Ahoj, dost vazne premyslim o vyrobe par dilu z laminatu (kopie kapoty, vika, uprava plata pro repro,...). Rekneme, ze o tom vim ale dost malo - neco z navodu na vyrobu krytu na a-sloupek pro vyskac a vyrobu doorboardu z casopisu CARaHIFI + potreba kopyta nebo formy, zhruba ty materialy...jinak skoro nic :oops: :roll:
Naposledy upravil(a) WilD dne 24. 12. 2008 20:24, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
BALI
člen E30.cz
Příspěvky: 3366
Registrován: 04. 11. 2006 14:10
Bydliště: u máci

Příspěvek od BALI » 24. 12. 2008 14:43

strejda google ví všechno... návodů je všude mraky... a když se koukneš na tuning forum,tak tam je o tom asi 30 stránková diskuze a návody

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 24. 12. 2008 15:04

jj, na TF je to dobre popsany a je tam i odkaz kde a co koupit! jinak jestli si chces delat hned kapotu, tak te obdivuji a ver,ze to zase takova prdel jak to vypada neni :wink: nicmene, kdybys potreboval nejakou konkretnejsi radu, tak sz, trosku v tom mam praxi :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

pedro
Příspěvky: 550
Registrován: 27. 08. 2007 15:53
Bydliště: praha 5

Příspěvek od pedro » 24. 12. 2008 15:08

no bylo by fajn, kdyby tu někdo uměl vyrábět věci z laminátu, a nejlépe za slušné peníze, hned bych mu udělal kšeft :D

Uživatelský avatar
BALI
člen E30.cz
Příspěvky: 3366
Registrován: 04. 11. 2006 14:10
Bydliště: u máci

Příspěvek od BALI » 24. 12. 2008 15:10

pedro : cipro.mironek.net :D

pedro
Příspěvky: 550
Registrován: 27. 08. 2007 15:53
Bydliště: praha 5

Příspěvek od pedro » 24. 12. 2008 15:24

BALI píše:pedro : cipro.mironek.net :D
jj už sem o něm slyšel, je to kvalitní? a nevíš co to u něj tak stojí, myslím tím přední zadní nárazník a prahy, na zakázku kdybych měl náčrty... díky

Uživatelský avatar
BALI
člen E30.cz
Příspěvky: 3366
Registrován: 04. 11. 2006 14:10
Bydliště: u máci

Příspěvek od BALI » 24. 12. 2008 15:29

jo je kvalitní... se mu ozvi a uvidíš co ti řekne...všechno je individuální :wink:

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 24. 12. 2008 17:17

Sry, spustil jsem si forum na mobilu a hledání v googlu mi blblo... :oops: Na toho cipra jsem si pořád nemohl vzpomenout a na tf se teda zaregistruju a pročtu... Pak kdyžtak budu vznášet dotazy. Jinak na kapotu se hned nechystám ... nejdřív chci zkusit nahradit ten spodní papundekl u řidiče - jako trénink, pak plato, páč to se dá udělat bez kopyta natáhnutím látky na skruže pro repro atd. a pak víko, mezitím bych rád přeupravil nárazníky - trochu vyhladil a nakonec snad kapotu, která je sice nejdůležitější, ale musí být udělaná kvalitně... Btw. Napadlo mě, jestli jste někdo na takhle velký plochy jako kapota použili třeba výztuže (třeba dural. rám...)..? :idea:

EDIT: Např. tohle je celkem srozumitelný a názorný (je upe jedno, že je to modelařina) http://www.rcmodely.com/technika/laminovani.htm

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 24. 12. 2008 18:17

s kapotou je problem, jestli ji chces na zavodaka, je to relativne jednofuchy, popozis to na kopyto a hotovo, ale jestli to chces na normal jezdeni je na pytel, ze se strasne krouti, musis udelat vyztuhy a a drzaky na panty a pod a je s tim docela dost srani a nakonec jeste kdyz se nedejboze stane nejaka bouracka, tak si myslim, ze lamino kapota asi neni to nejidealnejsi co by melo proletet celnim sklem do auta, ta plechova se aspon nak zborti, jak to navtrhli ing v bmw, kdezto ta lamino se bude chobat jaksi jinak, jinak s tim platem a pod je to docela dobrej zacatek, me ted ceka taky "trosku toho laminovani" a predelavani, tak uvidime :lol: jen rada pro zacatek, nekupuj si takovej ten kyblicek s laminovaci sadou, na to kolik tam je veci je strasne predrazenej. kup si zvlast pryskirici a zvlast tkaninu, ma TF je i napsani jaka "hrubost" tkaniny je na co vhodna a jaka pryskirice se k cemu hodi
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 24. 12. 2008 18:28

To jsem zvědavej jak tu lamino kapotu spasuješ, až budeš dělat úchyty na panty. To se u toho po...eš!
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 12. 2008 18:37

Zavarenec píše:To jsem zvědavej jak tu lamino kapotu spasuješ, až budeš dělat úchyty na panty. To se u toho po...eš!
Jo.

A taky je dobrý si spočíst, kolik asi bude vážit finál.

.

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 24. 12. 2008 19:20

To bych ji rovnou mohl přizpůsobit tomu blbě opravenýmu předku :lol:
Jinak TF ted pročítám (jsem na 9. z 21 stránek a je na hovno, že kromě užitečnejch věcí je tam tuna h....) Jinak od Andilka jsem zběžně při návštěvě dostal pár užitečnejch rad: Jakože materiál nakupovat zvlášť (v drogeriích, bauhausech, modelářskejch shopech atd.) a hlavně, že jednoduchý, levný kopyto (resp. forma) na kapotu se udělá:
1. Udělám si z desek takovej "rám pískoviště" (obdélník, kam se kapota vleze) a vysypu pískem.
2. Kapotu si obalím nějakou fólií (neupřesněno)
3. "Pískoviště" vyliju sádrou a "obtisknu" do ní kapotu -> mám relativně hladkou formu.
4. Samotný laminování do formy - a teď moje pokračování samotnýho laminování (prosím o návrhy na změny, příp. rovnou říct, co je blbost):
a) Navrhnu (asi se znuvu a lépe naučím dělat v 3D programu AutoCAD ...) duralovej "trubkovej" rám, připojenej na výstuhy zámku kapoty, uchycení a těch "jezdců" - samo dost řídce kůli váze - zatím čistá teorie, nemám konkrétní představu, jestli křížem nebo...pste to jen musí procházet, resp končit v místech výztuh...
b) Dám jednu vrstvu stříže (nebo spíš tkaniny), na to položím "můj precizně vyrobený duralový rám" :lol: , přetáhnu druhou vrstvou (asi už jen stříže???) a nasytím, vytvrdím.

Jinak uznávám, že nemám ani hrubej odhad, kolik to může vážit... :oops: Ale v matice jsem dobrej :P , tak třeba časem přijdu na to kolik jedna vrstva přibližně váží na jednotku obsahu a nějak se doberu výsledku... :wink:

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 12. 2008 20:00

WilD píše: Jinak uznávám, že nemám ani hrubej odhad, kolik to může vážit... :oops: Ale v matice jsem dobrej :P , tak třeba časem přijdu na to kolik jedna vrstva přibližně váží na jednotku obsahu a nějak se doberu výsledku... :wink:
Ve finále ušetříš cca 8-10 kg.

Sám si dej odpověď, jestli to stojí za experimenty.
--------
Na druhou stranu - možná si osvojíš technologii, která se ti bude hodit při něčem jiným.

.

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 24. 12. 2008 20:21

Venca píše: Ve finále ušetříš cca 8-10 kg.
To je celkem slušný (i když kolik váží origo kapota? - nevážil jsem ji). Navíc kapota, které chci dělat kopii je ta původně Driverova na široký ledvinky a asi to bylo navařený na origo, takže je znatelně těžší, než ta origo... A každý ušetřený kilo, ještě navíc takhle relativně vysoko (nad těžištěm), je dobrý...
Venca píše: Na druhou stranu - možná si osvojíš technologii, která se ti bude hodit při něčem jiným.
No, to taky..."učit se, učit se, učit se"...mi řekla maminka, ale neřekla co, takže se budu učit dělat kraviny z laminátu... :lol: :lol: :lol:

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 24. 12. 2008 21:26

jinak tu kapotu az budes obtiskovat do sadry, tak ji potahni bud potravinarskou folii, nebo se necim namaze, ale nevim jak se to jmenuje, je pak mastna a taky se obtiskne, jinak to kopyto cim je "hladsi" tim se ti pak lip bude vyndavat ta laminatova kopie a trerba kluci na TF kdyz delaji kopyto, tak to kopyto jeste strikaji plnicem a brousi, pak se nemusi uz ta finalni laminatova, v jejich pripade karbonova kapota ani nijak dal dokytovavat, nebo neco pod, pak uz se na ni jen da nekolik vrstev bezbarvyho laku a je z ni fesak
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 25. 12. 2008 00:05

Tak jsem to docet, neco z toho i vstrebal-napr. ze material si poridim u havel composites a ze zahladit ten predni Lumma naraznik nebude tak hrozny, snad i ta uprava zadniho Seidlu (je moc vysokej, takze bych ho "naklonil zadem mirne nahoru" a odstranil tu pricku ve stredni casti). Takze zatim jen dotaz, kolik tak vrstev na tu kapotu a jak? (jako jedna vrstva, nasytit, chvil nechat, polozit tkaninu, zase nasytit, nechat vytvrdnout)? A s tim ramem: u trici je v nekterejch mistech pod kapotou tesno, takze, co se profilu tyce, napadlo me v tuhle chvili, tak akorat ty Al trubky podelne rozriznout a navarit na Al plat(ky)...? Se svarovanim Al samotnym by problem nebyl, ale nejak si nedokazu predstavit celej proces vyroby jen toho ramu-odmerovani z kapoty, od-, roz- a vyrezavani (navic aspon nejaky vyztuzeni bude muset byt i po krajich, kdyz nechci, aby se to ohybalo atd.), pak samotny svareni - naprosto silena delka svaru...a pak zkouseni nasazeni samotnyho ramu, nasledne pri kladnym vyhodnoceni samotny zalaminovani, zapornou vetev ani nedomyslim :roll: Tak bych mel prestat mluvit, ale nakoupit a dat se do prace, jestli chci mit kapotu aspon do maturity...
Venco, to je to o cem mluvim, ty dokazes cloveka probudit ze sneni do reality :lol:

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 25. 12. 2008 06:27

a co vzit ram kapoty ze seriovyho dilu? proste z ty normalni kapoty vyriznes ten ram co tam je a na nej pak natahnes jen lamino dekl, asi ti to nejaky to kilo ulehci, ale 10 to nebude :lol:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 25. 12. 2008 10:02

Takovej pracovní potenciál a nadšení....
A eště zrovna do laminování.

To mít, tak bych laminoval, ale jiný věci.
Třeba trup na rádiem řízenou plachetnici, nebo podobnou hračku.

Ale třeba se to na tomhle naučíš a pak...

:D

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 25. 12. 2008 21:07

maca píše:a co vzit ram kapoty ze seriovyho dilu? proste z ty normalni kapoty vyriznes ten ram co tam je a na nej pak natahnes jen lamino dekl, asi ti to nejaky to kilo ulehci, ale 10 to nebude :lol:
Preparovat tu nosnou část od plechu bude asi prdel.
A bastlit na to laminát - to bude úspora sotva 5 kg...
---
Já bych vůbec takovou kapotu pro E30 nevyráběl.
Úspora na hmotnosti za to nestojí, na STK je to na vyhození bez debat.

Ale kdo si chce hrát...

*

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 25. 12. 2008 23:31

Pracovni potencial??? Jako joke dobry, kdybys me videl pri demontazi hlavy a hlavne nasledovnyho kompletovani motoru, tak bys tohle nerek... Jinak nadseni by bylo, ale cas a penize moc ne - musim chodit do skoly, pritom se snazit uzivit sebe a tu bestii a pak na tom jeste neco delat...to bude asi duvod, proc mi na tom aute jde vse tak pomalu...
No a kdyz se to naucim, aspon pak budu moc udelat M3 bodykit na nakou jinou tricu... (doufam, ze se brzy dostanu k nejakymu kabru)
Jinak pouzitim origo ramu to podle me ztraci smysl, protoze bych opravdu usetril naprosty minimum... A stk nema cenu resit: vse, co predelam (svetla, karosarsky dily...) si necham i v origo exemplari a pred stk holt musim dat auto do origo stavu, takze my iSo bude mirne schizofrenni...

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Odpovědět