Laminovani
Laminovani
Ahoj, dost vazne premyslim o vyrobe par dilu z laminatu (kopie kapoty, vika, uprava plata pro repro,...). Rekneme, ze o tom vim ale dost malo - neco z navodu na vyrobu krytu na a-sloupek pro vyskac a vyrobu doorboardu z casopisu CARaHIFI + potreba kopyta nebo formy, zhruba ty materialy...jinak skoro nic

Naposledy upravil(a) WilD dne 24. 12. 2008 20:24, celkem upraveno 1 x.
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
jj, na TF je to dobre popsany a je tam i odkaz kde a co koupit! jinak jestli si chces delat hned kapotu, tak te obdivuji a ver,ze to zase takova prdel jak to vypada neni
nicmene, kdybys potreboval nejakou konkretnejsi radu, tak sz, trosku v tom mam praxi 
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 
Sry, spustil jsem si forum na mobilu a hledání v googlu mi blblo...
Na toho cipra jsem si pořád nemohl vzpomenout a na tf se teda zaregistruju a pročtu... Pak kdyžtak budu vznášet dotazy. Jinak na kapotu se hned nechystám ... nejdřív chci zkusit nahradit ten spodní papundekl u řidiče - jako trénink, pak plato, páč to se dá udělat bez kopyta natáhnutím látky na skruže pro repro atd. a pak víko, mezitím bych rád přeupravil nárazníky - trochu vyhladil a nakonec snad kapotu, která je sice nejdůležitější, ale musí být udělaná kvalitně... Btw. Napadlo mě, jestli jste někdo na takhle velký plochy jako kapota použili třeba výztuže (třeba dural. rám...)..? 
EDIT: Např. tohle je celkem srozumitelný a názorný (je upe jedno, že je to modelařina) http://www.rcmodely.com/technika/laminovani.htm
EDIT: Např. tohle je celkem srozumitelný a názorný (je upe jedno, že je to modelařina) http://www.rcmodely.com/technika/laminovani.htm
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
s kapotou je problem, jestli ji chces na zavodaka, je to relativne jednofuchy, popozis to na kopyto a hotovo, ale jestli to chces na normal jezdeni je na pytel, ze se strasne krouti, musis udelat vyztuhy a a drzaky na panty a pod a je s tim docela dost srani a nakonec jeste kdyz se nedejboze stane nejaka bouracka, tak si myslim, ze lamino kapota asi neni to nejidealnejsi co by melo proletet celnim sklem do auta, ta plechova se aspon nak zborti, jak to navtrhli ing v bmw, kdezto ta lamino se bude chobat jaksi jinak, jinak s tim platem a pod je to docela dobrej zacatek, me ted ceka taky "trosku toho laminovani" a predelavani, tak uvidime
jen rada pro zacatek, nekupuj si takovej ten kyblicek s laminovaci sadou, na to kolik tam je veci je strasne predrazenej. kup si zvlast pryskirici a zvlast tkaninu, ma TF je i napsani jaka "hrubost" tkaniny je na co vhodna a jaka pryskirice se k cemu hodi
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 
To jsem zvědavej jak tu lamino kapotu spasuješ, až budeš dělat úchyty na panty. To se u toho po...eš!
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
To bych ji rovnou mohl přizpůsobit tomu blbě opravenýmu předku
Jinak TF ted pročítám (jsem na 9. z 21 stránek a je na hovno, že kromě užitečnejch věcí je tam tuna h....) Jinak od Andilka jsem zběžně při návštěvě dostal pár užitečnejch rad: Jakože materiál nakupovat zvlášť (v drogeriích, bauhausech, modelářskejch shopech atd.) a hlavně, že jednoduchý, levný kopyto (resp. forma) na kapotu se udělá:
1. Udělám si z desek takovej "rám pískoviště" (obdélník, kam se kapota vleze) a vysypu pískem.
2. Kapotu si obalím nějakou fólií (neupřesněno)
3. "Pískoviště" vyliju sádrou a "obtisknu" do ní kapotu -> mám relativně hladkou formu.
4. Samotný laminování do formy - a teď moje pokračování samotnýho laminování (prosím o návrhy na změny, příp. rovnou říct, co je blbost):
a) Navrhnu (asi se znuvu a lépe naučím dělat v 3D programu AutoCAD ...) duralovej "trubkovej" rám, připojenej na výstuhy zámku kapoty, uchycení a těch "jezdců" - samo dost řídce kůli váze - zatím čistá teorie, nemám konkrétní představu, jestli křížem nebo...pste to jen musí procházet, resp končit v místech výztuh...
b) Dám jednu vrstvu stříže (nebo spíš tkaniny), na to položím "můj precizně vyrobený duralový rám"
, přetáhnu druhou vrstvou (asi už jen stříže???) a nasytím, vytvrdím.
Jinak uznávám, že nemám ani hrubej odhad, kolik to může vážit...
Ale v matice jsem dobrej
, tak třeba časem přijdu na to kolik jedna vrstva přibližně váží na jednotku obsahu a nějak se doberu výsledku... 
Jinak TF ted pročítám (jsem na 9. z 21 stránek a je na hovno, že kromě užitečnejch věcí je tam tuna h....) Jinak od Andilka jsem zběžně při návštěvě dostal pár užitečnejch rad: Jakože materiál nakupovat zvlášť (v drogeriích, bauhausech, modelářskejch shopech atd.) a hlavně, že jednoduchý, levný kopyto (resp. forma) na kapotu se udělá:
1. Udělám si z desek takovej "rám pískoviště" (obdélník, kam se kapota vleze) a vysypu pískem.
2. Kapotu si obalím nějakou fólií (neupřesněno)
3. "Pískoviště" vyliju sádrou a "obtisknu" do ní kapotu -> mám relativně hladkou formu.
4. Samotný laminování do formy - a teď moje pokračování samotnýho laminování (prosím o návrhy na změny, příp. rovnou říct, co je blbost):
a) Navrhnu (asi se znuvu a lépe naučím dělat v 3D programu AutoCAD ...) duralovej "trubkovej" rám, připojenej na výstuhy zámku kapoty, uchycení a těch "jezdců" - samo dost řídce kůli váze - zatím čistá teorie, nemám konkrétní představu, jestli křížem nebo...pste to jen musí procházet, resp končit v místech výztuh...
b) Dám jednu vrstvu stříže (nebo spíš tkaniny), na to položím "můj precizně vyrobený duralový rám"
Jinak uznávám, že nemám ani hrubej odhad, kolik to může vážit...
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
Ve finále ušetříš cca 8-10 kg.WilD píše: Jinak uznávám, že nemám ani hrubej odhad, kolik to může vážit...Ale v matice jsem dobrej
, tak třeba časem přijdu na to kolik jedna vrstva přibližně váží na jednotku obsahu a nějak se doberu výsledku...
Sám si dej odpověď, jestli to stojí za experimenty.
--------
Na druhou stranu - možná si osvojíš technologii, která se ti bude hodit při něčem jiným.
.
To je celkem slušný (i když kolik váží origo kapota? - nevážil jsem ji). Navíc kapota, které chci dělat kopii je ta původně Driverova na široký ledvinky a asi to bylo navařený na origo, takže je znatelně těžší, než ta origo... A každý ušetřený kilo, ještě navíc takhle relativně vysoko (nad těžištěm), je dobrý...Venca píše: Ve finále ušetříš cca 8-10 kg.
No, to taky..."učit se, učit se, učit se"...mi řekla maminka, ale neřekla co, takže se budu učit dělat kraviny z laminátu...Venca píše: Na druhou stranu - možná si osvojíš technologii, která se ti bude hodit při něčem jiným.
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
jinak tu kapotu az budes obtiskovat do sadry, tak ji potahni bud potravinarskou folii, nebo se necim namaze, ale nevim jak se to jmenuje, je pak mastna a taky se obtiskne, jinak to kopyto cim je "hladsi" tim se ti pak lip bude vyndavat ta laminatova kopie a trerba kluci na TF kdyz delaji kopyto, tak to kopyto jeste strikaji plnicem a brousi, pak se nemusi uz ta finalni laminatova, v jejich pripade karbonova kapota ani nijak dal dokytovavat, nebo neco pod, pak uz se na ni jen da nekolik vrstev bezbarvyho laku a je z ni fesak
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 
Tak jsem to docet, neco z toho i vstrebal-napr. ze material si poridim u havel composites a ze zahladit ten predni Lumma naraznik nebude tak hrozny, snad i ta uprava zadniho Seidlu (je moc vysokej, takze bych ho "naklonil zadem mirne nahoru" a odstranil tu pricku ve stredni casti). Takze zatim jen dotaz, kolik tak vrstev na tu kapotu a jak? (jako jedna vrstva, nasytit, chvil nechat, polozit tkaninu, zase nasytit, nechat vytvrdnout)? A s tim ramem: u trici je v nekterejch mistech pod kapotou tesno, takze, co se profilu tyce, napadlo me v tuhle chvili, tak akorat ty Al trubky podelne rozriznout a navarit na Al plat(ky)...? Se svarovanim Al samotnym by problem nebyl, ale nejak si nedokazu predstavit celej proces vyroby jen toho ramu-odmerovani z kapoty, od-, roz- a vyrezavani (navic aspon nejaky vyztuzeni bude muset byt i po krajich, kdyz nechci, aby se to ohybalo atd.), pak samotny svareni - naprosto silena delka svaru...a pak zkouseni nasazeni samotnyho ramu, nasledne pri kladnym vyhodnoceni samotny zalaminovani, zapornou vetev ani nedomyslim
Tak bych mel prestat mluvit, ale nakoupit a dat se do prace, jestli chci mit kapotu aspon do maturity...
Venco, to je to o cem mluvim, ty dokazes cloveka probudit ze sneni do reality
Venco, to je to o cem mluvim, ty dokazes cloveka probudit ze sneni do reality
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
Preparovat tu nosnou část od plechu bude asi prdel.maca píše:a co vzit ram kapoty ze seriovyho dilu? proste z ty normalni kapoty vyriznes ten ram co tam je a na nej pak natahnes jen lamino dekl, asi ti to nejaky to kilo ulehci, ale 10 to nebude
A bastlit na to laminát - to bude úspora sotva 5 kg...
---
Já bych vůbec takovou kapotu pro E30 nevyráběl.
Úspora na hmotnosti za to nestojí, na STK je to na vyhození bez debat.
Ale kdo si chce hrát...
*
Pracovni potencial??? Jako joke dobry, kdybys me videl pri demontazi hlavy a hlavne nasledovnyho kompletovani motoru, tak bys tohle nerek... Jinak nadseni by bylo, ale cas a penize moc ne - musim chodit do skoly, pritom se snazit uzivit sebe a tu bestii a pak na tom jeste neco delat...to bude asi duvod, proc mi na tom aute jde vse tak pomalu...
No a kdyz se to naucim, aspon pak budu moc udelat M3 bodykit na nakou jinou tricu... (doufam, ze se brzy dostanu k nejakymu kabru)
Jinak pouzitim origo ramu to podle me ztraci smysl, protoze bych opravdu usetril naprosty minimum... A stk nema cenu resit: vse, co predelam (svetla, karosarsky dily...) si necham i v origo exemplari a pred stk holt musim dat auto do origo stavu, takze my iSo bude mirne schizofrenni...
No a kdyz se to naucim, aspon pak budu moc udelat M3 bodykit na nakou jinou tricu... (doufam, ze se brzy dostanu k nejakymu kabru)
Jinak pouzitim origo ramu to podle me ztraci smysl, protoze bych opravdu usetril naprosty minimum... A stk nema cenu resit: vse, co predelam (svetla, karosarsky dily...) si necham i v origo exemplari a pred stk holt musim dat auto do origo stavu, takze my iSo bude mirne schizofrenni...
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke