
Proč chudá směs propálí písty???
Proč chudá směs propálí písty???
Nevyznám se v Turbomotorech, ale mohl by mi někdo vysvětlit přoč chudá směs při přeplňování propálí písty a zničí Turbo. Jako laik mám představu, že spíš bohatá směs může takhle škodit 

Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
aspoň co jsem o tom četl, tak toto se dějě proto, protože je při chudé směsi větší teplota při detonacích, ale příčinu teď taky nějak přesně nevím. Každopádně toto se může stat i u atmosférického motoru, třeba při použití nesprávné NOS sady, konkrétně při použití suché verze. A poškození turba je podle mně logické už v tom smyslu, že je ta teplota při tomto fakt větší a podle mně hrozí deformace lopatek nebo nějaké jiné srandy. Ale možná se ve všem mýlím a melu kraviny, tak mně kdyžtak někdo znalejší opravte 

No smoke, no fun...


Míšo máš pravdu ta směs funguje jak autogen čím víc kyslíku tak tím vyšší teplota.
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour
BMW E39 540i Tour
chudá směs = vysoké EGT (teplota výf. plynů), spálí ventily, písty turbo bych řekl je až to poslední. Čím chudší směs tím dříve může dojít k detonacím, proto se začíná ladit na bohaté směsi které je "studenější" a to běžně o 100°C (můj případ). A není to jen pro turbo motory právě naopak atmosferické motory jsou na chudou směs choulostivější (jsem někde četl).
Díky za objasnění, zase jsem o něco chytřejší 

Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e