chci se na něco zeptat - už několikrát jsem tady na fóru narazil na výraz "VRTULE" nebo "VRTULKA", v souvislosti se znakem BMW a rád bych věděl, proč se mu tak říká - má to souvislost s výrobou leteckých motorů v období 2. světové války? Vždycky jsem si myslel, že znak BMW (tu modrobílou část) tvoří stylizovaná výseč vlajky spolkové země Bavorsko (vlajka je tvořena modrými a bílými kosočtverci poskládaných jakoby do "šachovnice") a teď zjišťuju, že by to mohlo být jinak...
VRTULE?
VRTULE?
Zdravím, pánové,
chci se na něco zeptat - už několikrát jsem tady na fóru narazil na výraz "VRTULE" nebo "VRTULKA", v souvislosti se znakem BMW a rád bych věděl, proč se mu tak říká - má to souvislost s výrobou leteckých motorů v období 2. světové války? Vždycky jsem si myslel, že znak BMW (tu modrobílou část) tvoří stylizovaná výseč vlajky spolkové země Bavorsko (vlajka je tvořena modrými a bílými kosočtverci poskládaných jakoby do "šachovnice") a teď zjišťuju, že by to mohlo být jinak...
Třeba znak fotbalového Bayernu Mnichov obsahuje taky tuhle modrobílou kombinaci, ale jsou tam právě už ty kosočtverce...
chci se na něco zeptat - už několikrát jsem tady na fóru narazil na výraz "VRTULE" nebo "VRTULKA", v souvislosti se znakem BMW a rád bych věděl, proč se mu tak říká - má to souvislost s výrobou leteckých motorů v období 2. světové války? Vždycky jsem si myslel, že znak BMW (tu modrobílou část) tvoří stylizovaná výseč vlajky spolkové země Bavorsko (vlajka je tvořena modrými a bílými kosočtverci poskládaných jakoby do "šachovnice") a teď zjišťuju, že by to mohlo být jinak...
Sepp
Uz si to vlastne rekl. BMW vyrabelo letecky motory a jak to vypada kdyz se roztoci vrtule???
http://www.channel4.com/4car/media/feat ... 6-logo.jpg
http://www.channel4.com/4car/media/feat ... 6-logo.jpg
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring
Ty motory do letadel začalo BMW dělat už za 1. světový války, např. BMW IIIa, řadový šestiválec pro stíhačky (Fokker D-VII) o objemu cca 19 litrů a výkonu 185 koní.Sepp píše:Tak vidíte, zase jsem o něco chytřejší, díky!Co se týká spojení BMW a 2. světové války, v hlavě mi utkvěly akorát motorky a sajdkáry, to že vyráběli letecký motory do letadel, jsem se dozvěděl teprve nedávno... No, aspoň už vím, jak je to doopravdy...
A nevim zda v I. ale v II.SV montovali k motorum vstrikovani rajskyho plynu pro pripadny unik a motor v tu chvili daval myslim dvojnasobek vykonu, ale musel po priletu na GOVenca píše:Ty motory do letadel začalo BMW dělat už za 1. světový války, např. BMW IIIa, řadový šestiválec pro stíhačky (Fokker D-VII) o objemu cca 19 litrů a výkonu 185 koní.Sepp píše:Tak vidíte, zase jsem o něco chytřejší, díky!Co se týká spojení BMW a 2. světové války, v hlavě mi utkvěly akorát motorky a sajdkáry, to že vyráběli letecký motory do letadel, jsem se dozvěděl teprve nedávno... No, aspoň už vím, jak je to doopravdy...
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring
Začátkem 20. století založil Karl Friedrich Rapp firmu Bayerische Flugzeug-Werke (BFW) na výrobu motorů do letadel. V roce 1916 dostala mladá společnost lukrativní zakázku od firmy Austro-Daimler na dvanáctiválcové motory do letadel. Aby mohl Karl Friedrich Rapp rozjet výrobu, potřeboval větší kapitál. Oslovil dvojici investorů Camilla Castiglioniho a Maxe Frize a dohromady založili novou společnost Bayerische Motoren Werke (BMW).
Po První světové válce byla v Německu zakázána produkce letadel a firma BMW se obrátila na jinou oblast těžkého strojírenství, začala vyrábět části vlaků. V roce 1924 byl vyroben první motocykl s modrobílou vrtulí ve znaku. Model R32 měl vzduchem chlazený dvouválcový boxer o objemu 500 ccm. V roce 1928 koupilo BMW malou výrobní firmu Dixi Company a z její produkce vyjel první automobil s označením BMW 3/15.
První automobil konstrukce BMW sjel z výrobní linky až v roce 1933. Před druhou světovou válkou se začaly prodávat kupé a kabriolety BMW 327, verze 328 byla roadsterem a luxusní sedan měl označení 335. Během války byla firma BMW hlavním dodavatelem motorů pro válečná letadla Luftwaffe a vyráběla motocykly pro německý Wehrmacht. Závěrem druhé světové války při bombardování Mnichova byly továrny BMW těžce poničeny.
Po válce nesmělo BMW tři roky vyrábět motocykly a na pět let byla zastavena produkce automobilů. V padesátých letech 20. století prošlo BMW velkou krizí a v roce 1959 doporučuje tehdejší management firmy prodat akcie konkurenčnímu koncernu Daimler-Benz. Majoritní akcionář Herbert Quandt se ale v posledním okamžiku rozhodl svůj podíl neprodat a na radu svých bankéřů naopak zvýšil podíl ve firmě BMW na 50 procent. Díky následné Quandtově politice se firmě opět začalo dařit.
V tom stejném roce se začalo s výrobou BMW 700, kompaktního vozítka s motorem o objemu 697 ccm z motocyklu R67. Postupně vznikla i závodní verze RS. Na výstavě automobilů ve Frankfurtu v roce 1961 byl představen model BMW 1500, nový kompaktní sedan s kotoučovými brzdami na přední nápravě a revolučně řešeným odpružením.
V 70. letech minulého století začíná označení automobilů, které vydrželo až dodnes. V roce 1972 vznikla řada 5, kde jsou především komfortní sedany; řadu 3 reprezentovala sportovní kupé a v roce 1977 se objevuje luxusní řada 7. Základní řady 3, 5 a 7 později doplňuje modelová řada 6 a legendární sportovní vůz M1.
A dal uz to znate ... ( prevzato z www.autodoplnky.cz (je tam i pokracovani ))
Po První světové válce byla v Německu zakázána produkce letadel a firma BMW se obrátila na jinou oblast těžkého strojírenství, začala vyrábět části vlaků. V roce 1924 byl vyroben první motocykl s modrobílou vrtulí ve znaku. Model R32 měl vzduchem chlazený dvouválcový boxer o objemu 500 ccm. V roce 1928 koupilo BMW malou výrobní firmu Dixi Company a z její produkce vyjel první automobil s označením BMW 3/15.
První automobil konstrukce BMW sjel z výrobní linky až v roce 1933. Před druhou světovou válkou se začaly prodávat kupé a kabriolety BMW 327, verze 328 byla roadsterem a luxusní sedan měl označení 335. Během války byla firma BMW hlavním dodavatelem motorů pro válečná letadla Luftwaffe a vyráběla motocykly pro německý Wehrmacht. Závěrem druhé světové války při bombardování Mnichova byly továrny BMW těžce poničeny.
Po válce nesmělo BMW tři roky vyrábět motocykly a na pět let byla zastavena produkce automobilů. V padesátých letech 20. století prošlo BMW velkou krizí a v roce 1959 doporučuje tehdejší management firmy prodat akcie konkurenčnímu koncernu Daimler-Benz. Majoritní akcionář Herbert Quandt se ale v posledním okamžiku rozhodl svůj podíl neprodat a na radu svých bankéřů naopak zvýšil podíl ve firmě BMW na 50 procent. Díky následné Quandtově politice se firmě opět začalo dařit.
V tom stejném roce se začalo s výrobou BMW 700, kompaktního vozítka s motorem o objemu 697 ccm z motocyklu R67. Postupně vznikla i závodní verze RS. Na výstavě automobilů ve Frankfurtu v roce 1961 byl představen model BMW 1500, nový kompaktní sedan s kotoučovými brzdami na přední nápravě a revolučně řešeným odpružením.
V 70. letech minulého století začíná označení automobilů, které vydrželo až dodnes. V roce 1972 vznikla řada 5, kde jsou především komfortní sedany; řadu 3 reprezentovala sportovní kupé a v roce 1977 se objevuje luxusní řada 7. Základní řady 3, 5 a 7 později doplňuje modelová řada 6 a legendární sportovní vůz M1.
A dal uz to znate ... ( prevzato z www.autodoplnky.cz (je tam i pokracovani ))