250 koni s dvouvalcem

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 19. 06. 2007 17:09

vysvětlí mi někdo co to je??? vypada to castecne jako wankl.... ale není to wankl :-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 20. 06. 2007 12:32

:shock: Co to kurva je????? :shock: Z jednoho litru objemu 250k!!!!! no podle těch obrázků to asi točí fakt hodně. To bych měl pod kapotou 675K při mém objemu. To asi nebude laciná záležitost a seriově to dělat asi taky nebudou :roll:
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
Break
Příspěvky: 101
Registrován: 10. 07. 2005 09:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Break » 20. 06. 2007 14:54

Exclusive píše::shock: Co to kurva je????? :shock: Z jednoho litru objemu 250k!!!!! no podle těch obrázků to asi točí fakt hodně. To bych měl pod kapotou 675K při mém objemu. To asi nebude laciná záležitost a seriově to dělat asi taky nebudou :roll:
Link mi poslal kámoš, má to být nějakej prototyp motorů budoucnosti, krom všeho co je vidět, motor využívá nějaké dokonalejší techniky spalování paliva , má to byt i jakýsi hybrid , variabilne muzes menit benzin,naftu a kdo vi co jeste .Zatim projekt ve fazi vyvoje , kdo vi jak se to chytne .Moc tomu nerozumím .

Co názor nějakého specialisty od motorů ? Přeci jen vytáhnout 250koní z "dvouválce" o objemu 1l , to zní zajímavě ? nemyslíte ?

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 20. 06. 2007 21:03

Len take mensie OT, ak si pamatate na legendarny honda RAE18 z cias preplnovanych formuli F1, tak to bol 1,5l motor s vykonom okolo 1000PS, proste kombinacia preplnovania a velmi vysokych otacok (okolo 666PS na liter objemu). A ked bolo zakazane v F1 preplnovanie, tak ajtak dokazali trojlitrove atmosfery dosiahnut okolo 900PS, takze stale 300PS na liter objemu.
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 20. 06. 2007 21:36

Helldiver píše:Len take mensie OT, ak si pamatate na legendarny honda RAE18 z cias preplnovanych formuli F1, tak to bol 1,5l motor s vykonom okolo 1000PS, proste kombinacia preplnovania a velmi vysokych otacok (okolo 666PS na liter objemu). A ked bolo zakazane v F1 preplnovanie, tak ajtak dokazali trojlitrove atmosfery dosiahnut okolo 900PS, takze stale 300PS na liter objemu.
to iste dokazali v BMW s M10 motorom 1.5
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 21. 06. 2007 10:29

M10B15 - motor normálně jezdil a po cca 70k km motor vyndali a blok používali pro F1 motory, kde turbili při závodech 4Bary a v kvalifikaci dokonce 5,5 Barů !!!!! Při maximálním výkonu okolo 1350ps.

K tomu motoru - je to mega zajímavý, ale nemyslím si, že jsem správně pochopil, jak to funguje :-)
každopádně bych měl se svým objemem 875PS, což už by se na drifty dalo vydržet :twisted:

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 21. 06. 2007 20:08

bmwm3 píše:M10B15 - motor normálně jezdil a po cca 70k km motor vyndali a blok používali pro F1 motory, kde turbili při závodech 4Bary a v kvalifikaci dokonce 5,5 Barů !!!!! Při maximálním výkonu okolo 1350ps.

K tomu motoru - je to mega zajímavý, ale nemyslím si, že jsem správně pochopil, jak to funguje :-)
každopádně bych měl se svým objemem 875PS, což už by se na drifty dalo vydržet :twisted:
Viděl jsem o tom motoru(M10B15) hodinový dokument a hodinu jsem měl otevřenou hubu, co dělaly inženýři z BMW už v 70.letech 8) Bylo to hodně zajímavé, kdyby na to měl někdo nějaký odkaz, tak sem s ním. jinak si o tom můžem někde bokem třeba pokecat :wink:
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Vlkec
Příspěvky: 1059
Registrován: 05. 09. 2006 22:30
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek od Vlkec » 21. 06. 2007 20:25

Taky jsem ten dokument viděl myslím že na discovery a do dneška si pamatuji takovou perličku že se říkalo že bloky pro tyto motory se nechávali "vyzrát" před továrnou venku na dešti aby chytli trochu rzi a prý na ně snad chodili pracovníci i čůrat. A pak z nich teprve po nějaké době postavili kompletní motory. :D Věřím tomu že kdyby se formule 1 nezačla tak omezovat tak je dnes na prvním místě BMW a ne ferrari.
Zatáčka se dá projet pomalu, rychle a s BMW!
Ex BMW E34 Touring 525i Vanos

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 21. 06. 2007 21:15

no ono vubec co se ted deje v F1 je divny... ted myslim hlavne ten pozastaveny vyvoj na motorwech...
Obrázek

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 22. 06. 2007 08:04

Vlkec píše:Taky jsem ten dokument viděl myslím že na discovery a do dneška si pamatuji takovou perličku že se říkalo že bloky pro tyto motory se nechávali "vyzrát" před továrnou venku na dešti aby chytli trochu rzi a prý na ně snad chodili pracovníci i čůrat. A pak z nich teprve po nějaké době postavili kompletní motory. :D Věřím tomu že kdyby se formule 1 nezačla tak omezovat tak je dnes na prvním místě BMW a ne ferrari.
To bylo pole z bloků, né, že by to bylo pohozený před továrnou.
Tam bylo hafo bloku, celý to bylo hlídaný, oplocený :-) Bloky tam snad byly rok.

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 22. 06. 2007 11:57

jestli sem to dobře pochopil tak píst předává energi rovnou na kliku a to ve směru pohybu pístu..kde dochází k určitý rotaci díky tý šroubovici na hřídeli?
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 22. 06. 2007 15:19

Mě přišlo, že rotací pístu se dobuje motor - zážeh, sání, výfuk, komprese. Ale fakt nechci matla hovadiny.

biker
Příspěvky: 2540
Registrován: 01. 03. 2004 14:45
Bydliště: velký venkov: PRAHA

Příspěvek od biker » 22. 06. 2007 15:55

bmwm3 píše:
Vlkec píše:Taky jsem ten dokument viděl myslím že na discovery a do dneška si pamatuji takovou perličku že se říkalo že bloky pro tyto motory se nechávali "vyzrát" před továrnou venku na dešti aby chytli trochu rzi a prý na ně snad chodili pracovníci i čůrat. A pak z nich teprve po nějaké době postavili kompletní motory. :D Věřím tomu že kdyby se formule 1 nezačla tak omezovat tak je dnes na prvním místě BMW a ne ferrari.
To bylo pole z bloků, né, že by to bylo pohozený před továrnou.
Tam bylo hafo bloku, celý to bylo hlídaný, oplocený :-) Bloky tam snad byly rok.
no bezny to neni aby na to chodili na toaletu,ale se nechava takhle vycvicit material treba na presna meridla :wink: se to vozi na podvozku vagonu par let zima ne zima....
E+5 Obrázek

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 22. 06. 2007 20:54

bmwm3 píše:Mě přišlo, že rotací pístu se dobuje motor - zážeh, sání, výfuk, komprese. Ale fakt nechci matla hovadiny.
myslim rotaci kliky
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 24. 06. 2007 14:45

bmwm3 píše:M10B15 - motor normálně jezdil a po cca 70k km motor vyndali a blok používali pro F1 motory, kde turbili při závodech 4Bary a v kvalifikaci dokonce 5,5 Barů !!!!! Při maximálním výkonu okolo 1350ps.
No a z M10 dělali i takový jeden skromnější motor, atmosféra dvoulitr M12/6 což byla v podstatě šestnácti-ventilová M10B20... při 9250 ot/min dávala 300 koníků, což na tu dobu bylo velice slušné a ve své třídě na špici....
Obrázek

Uživatelský avatar
hrca
Příspěvky: 14
Registrován: 04. 08. 2006 14:24
Bydliště: Páplzdorf

Příspěvek od hrca » 24. 06. 2007 20:49

Teda, co sem pochopil to bude nějaká variace na lineární motor; píst chodí nahoru dolů (v reálu spíš zleva doprava) a přenáší pohyb na spešl tvarovanou vačku (posuvný - rotační pohyb), ta točí dutou hřídelí, která je podélně přes celý motor (viz. obr).

Obrázek

Píšou, že dodávka výkonu proběhne každých 120° otočení hřídele, teda tři cykly za otáčku. To mně ale z obrázku moc neštymuje, podle tvaru vačky a popisků cyklů mně vychází dva cykly za otáčku. No nevím, asi mám na hovno představivost. :?
Mňo ale jak by řešili problémy s ložiskem v místě přenosu spodek válce-vačka, to by mě zajímalo. Komprese prej až 38:1, ehm. :lol:
Z úrovně těch www stránek (hnusných pár fotek, žádné video, nějaký důkaz o úspěšných zkouškách, nulové ostatní zdroje na netu) bych to nebral moc vážně, takových projektů už bylo, a hovno hovno zlatá rybko.
Je fakt, že ottův motor nám běhá v autech už přes sto roků bez nějakých zásadních vývojových změn (turba, kompresory - to všecko bylo už ve 30. letech 20. stol), ale víc životaschopnosti bych dal spíš třeba ICE turbíně, ale to je jinde.

Rači bych levnější benál než nový motor. :evil:
NÁM je to jedno, MY peníze NEMÁME...

Uživatelský avatar
Koloděj
Příspěvky: 517
Registrován: 17. 01. 2007 18:34
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Koloděj » 24. 06. 2007 21:35

Já si myslým,že už to mají dávno vymyslený,ale nemůžou to uvíst na trh,protože v tom bude nějaká politika.
E28 524d daily car, E30 318is weekend car www.pneuservisvzatacce.cz

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 25. 06. 2007 00:18

Nejdřív si to přečtěte :roll: na tý hřídeli cestuje všechno a dokonce tam je použitý desmodromický časování ventilů, je to dvoutakt a jakýsi pokus o dynamické časování motoru. Něco jako vanos - proměnné časování vaček, podobně jako u Porsche dynamická změna úhlu natočení vaček, akorát tady se vexluje se vším i s úhlem klikovky. Taky se pokoušejí využít energii výfukových plynů, tedy něco jako turbo, ale bez turbíny, a získat koherentní směs pomocí víření v prstencové komoře, ale to už zkoušeli jiní s bídnými výsledky, nikdo totiž nezaručí stabilní kvalitu paliva, ikdyž dnes možná dost dožene elektronika. Ta komprese taky není nic divnýho, píšou 7:1 - 38:1 ta se bude asi taky měnit. Mi to připomíná jak pejsek & kočička vařili dort. Taky tam nahrnuli to nejlepší a pak se to nedalo žrát. Zase ale na druhou stranu, je to rozhodně zajímavý řešení.

Jo a těch 120° není nic divnýho každej kdo má ve svý káře šestihrnek má právě časování kliky 120° - tedy nejkultivovanější chod spalovacího motoru.
BMW RULEZZZ !

Demostenes
Příspěvky: 28
Registrován: 11. 04. 2007 13:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Demostenes » 07. 09. 2007 13:21

Hmm, pripomina mi to prerostly svidrik.

btw, http://video.google.com/videoplay?docid ... 7779410436

Odpovědět