Podlozky 4x100 na 5x112

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Podlozky 4x100 na 5x112

Příspěvek od Radek_750iA » 16. 02. 2007 08:55

Zdar, neznate nekoho kdo by byl schopny udelat podlozky ze 4x100 na 5x112? Na ebay jsem je nasel, takze by mely jit udelat. Diky Radek
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Logo
Příspěvky: 435
Registrován: 27. 04. 2006 09:42
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od Logo » 16. 02. 2007 09:37

rozsirovaci-podlozky-dle-prani-t31312.html

dělá rozšiřovací podložky ale nevím jestli změnu rozteče zkus mu napsat... :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Víťa
sponzor E30.cz
Příspěvky: 534
Registrován: 28. 01. 2006 14:10
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Víťa » 16. 02. 2007 11:48

Logo píše:rozsirovaci-podlozky-dle-prani-t31312.html

dělá rozšiřovací podložky ale nevím jestli změnu rozteče zkus mu napsat... :wink:
Změna rozteče je možná ale pouze při zachování počtu šroubů nebo při změně počtu šroubů musí zůstat stejná rozteč (např 4x100 na 5x100 a naopak jde, 4x100 na 5x120 nejde)
Rychle neznamená stylově - e30 325iXA M-technic I CULT STYL with /////ALPINE music

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 16. 02. 2007 11:52

Mno na ebay jsou....ale chce za ne strasnou ranu

Obrázek
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od Asmodeus » 16. 02. 2007 12:11

Radek_750iA píše:Mno na ebay jsou....ale chce za ne strasnou ranu

Obrázek
Vyrobit bych to určitě uměl, ale je problém s vyvážením....

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 16. 02. 2007 12:17

Asmodeus147 píše: Vyrobit bych to určitě uměl, ale je problém s vyvážením....
za kolik bys to zvladnul udelat? A vyvazit by to teoreticky slo tak, ze by se ta podlozka prisroubovala ke kolu a nechala vyvazit i s nim, nebo ???
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Víťa
sponzor E30.cz
Příspěvky: 534
Registrován: 28. 01. 2006 14:10
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Víťa » 16. 02. 2007 12:54

Přesně tak. Vyvážení je velký problém. Stačí desetinka chyby při výrobě a už to není ono, proto je "ideální" dělat podložky na CNC strojích.

Tvůj návrh na vyvážení je zajímavý ale myslím že to nikdy moc dobře nevyvážíš a ža ti budou kola házet. Ale to je jenom moje teorie
Rychle neznamená stylově - e30 325iXA M-technic I CULT STYL with /////ALPINE music

Uživatelský avatar
Logo
Příspěvky: 435
Registrován: 27. 04. 2006 09:42
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od Logo » 16. 02. 2007 13:11

Radek_750iA píše:
Asmodeus147 píše: Vyrobit bych to určitě uměl, ale je problém s vyvážením....
za kolik bys to zvladnul udelat? A vyvazit by to teoreticky slo tak, ze by se ta podlozka prisroubovala ke kolu a nechala vyvazit i s nim, nebo ???
ne takhle to nejde už sem se ptal :cry:
Obrázek

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od Asmodeus » 16. 02. 2007 22:37

Ale já dělám na CNCčku... :wink: A soustruhu se taky nebojím! :wink: Ale ona to fakt není prdel! Ikdyž to odvrtáš perfektně a jakože do váhy, tak rolil hraje i nesourodost materiálu. Může v něm být pecka a už to háže, proto bych podložky na autě moc nechtěl. Může se to projevovat až ve vyšších rychlostech a pak není daleko k průšvihu!

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 17. 02. 2007 07:01

vyváží to kdekoli kde vyvažují např řemenice na TF byl někdo kdo nabízel výrobu řemenic s vyvážením do 10000ot/min.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 17. 02. 2007 08:28

jen taková drobná otázka - jak moc se projeví špatný vyvážení podložky, která sedí na náboji kola, kde působí mnohem menší síly, než na obvodu ráfků kam se dávají závaží pouze v řádu desítek gramů na celé kolo, které má třeba 20 kilo
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Víťa
sponzor E30.cz
Příspěvky: 534
Registrován: 28. 01. 2006 14:10
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Víťa » 17. 02. 2007 15:59

Z vyvážením podložek není problém pokud jsou symetrické (např 4x100). Teď jsem nechával dělat 10mm podložky na e46 M3 a kupec je spokojený a nemá nejmenší problém. Já mám taky 10mm podložky a je to v pohodě.
Podle mě je u těch podložek které jsou na obrázku jasně vidět že jedna strana podložky (ta kde je ten válec s dírou) bude těžší než než protější strana, proto bude to problém vyvážit.
Co by se ale mohloi zkusit je vyvážit to přímo na autě, ale podle mě to stejně nikdo nevyváží tak aby to bylo OK
Jinak je pravda že nestejnorodá struktura materiálu opět přispěje k nevyvážení. Když se sečtou všechny tolerance (jak výrobní u podložky, výrobné u kola, tolerance na autě atd) tak to může dělat dost velký problém
Rychle neznamená stylově - e30 325iXA M-technic I CULT STYL with /////ALPINE music

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 18. 02. 2007 22:08

Takhle nablble jdou udelat i podlozky se zmenou 4x100 na 5x120. Mne by ale vadilo, ze to kolo pak drzi jen ctyrech sroubech, a ten patej je tam jenom proto, aby tam nebyla dira...

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 19. 02. 2007 01:40

Boban píše:Takhle nablble jdou udelat i podlozky se zmenou 4x100 na 5x120. Mne by ale vadilo, ze to kolo pak drzi jen ctyrech sroubech, a ten patej je tam jenom proto, aby tam nebyla dira...
ne...tři šrouby držej podložku k náboji, jeden prochází kolem i podložkou do náboje a další čtyři jen kolem do podložky...navíc tam neni žádná díra :wink:

a lichej počet šroubu by v takovym připadě měl taky hrat roli pri vyvážení...ale já si myslim že pokud je to vystředěný tak to stačí...jak psal DC, ty hodnoty na samotnym ráfku jsou uplně jinde a taky to snese lecos...tohle je na náboji v malym rozsahu váhy i poloměru, já bych se toho nebál a klidně bych to nasadil
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 19. 02. 2007 02:12

No tady nejde o počet děr nebo šroubů, ale o jejich ustavení vůči sobě.
E39 535i sedan

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 19. 02. 2007 12:04

adam320 píše: ne...tři šrouby držej podložku k náboji, jeden prochází kolem i podložkou do náboje a další čtyři jen kolem do podložky...navíc tam neni žádná díra :wink:
Takhle je to v pripade stejne roztece, napr 4x100 -> 5x100.
V pripade 4x100 -> 5x112 nebo 5x120 se podlozka prisroubuje ctyrmi srouby k naboji, pak se do ni vlozi ten valecek se zavitem pro sroub, ktery tam je jen jako atrapa, a kolo se prisroubuje ctyrmi srouby k podlozce a jednim do toho valecku. Kolo teda drzi v podlozce na ctyrech sroubech. :wink: :wink:

Kdybys jeste necemu nerozumnel, klidne se zeptej :wink:

Odpovědět