Podlozky 4x100 na 5x112
- Radek_750iA
- Příspěvky: 3262
- Registrován: 16. 09. 2003 22:16
- Bydliště: K. Vary
Podlozky 4x100 na 5x112
Zdar, neznate nekoho kdo by byl schopny udelat podlozky ze 4x100 na 5x112? Na ebay jsem je nasel, takze by mely jit udelat. Diky Radek
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d
rozsirovaci-podlozky-dle-prani-t31312.html
dělá rozšiřovací podložky ale nevím jestli změnu rozteče zkus mu napsat...
dělá rozšiřovací podložky ale nevím jestli změnu rozteče zkus mu napsat...

Změna rozteče je možná ale pouze při zachování počtu šroubů nebo při změně počtu šroubů musí zůstat stejná rozteč (např 4x100 na 5x100 a naopak jde, 4x100 na 5x120 nejde)Logo píše:rozsirovaci-podlozky-dle-prani-t31312.html
dělá rozšiřovací podložky ale nevím jestli změnu rozteče zkus mu napsat...
Rychle neznamená stylově - e30 325iXA M-technic I CULT STYL with /////ALPINE music
- Radek_750iA
- Příspěvky: 3262
- Registrován: 16. 09. 2003 22:16
- Bydliště: K. Vary
- Radek_750iA
- Příspěvky: 3262
- Registrován: 16. 09. 2003 22:16
- Bydliště: K. Vary
za kolik bys to zvladnul udelat? A vyvazit by to teoreticky slo tak, ze by se ta podlozka prisroubovala ke kolu a nechala vyvazit i s nim, nebo ???Asmodeus147 píše: Vyrobit bych to určitě uměl, ale je problém s vyvážením....
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d
Přesně tak. Vyvážení je velký problém. Stačí desetinka chyby při výrobě a už to není ono, proto je "ideální" dělat podložky na CNC strojích.
Tvůj návrh na vyvážení je zajímavý ale myslím že to nikdy moc dobře nevyvážíš a ža ti budou kola házet. Ale to je jenom moje teorie
Tvůj návrh na vyvážení je zajímavý ale myslím že to nikdy moc dobře nevyvážíš a ža ti budou kola házet. Ale to je jenom moje teorie
Rychle neznamená stylově - e30 325iXA M-technic I CULT STYL with /////ALPINE music
Ale já dělám na CNCčku...
A soustruhu se taky nebojím!
Ale ona to fakt není prdel! Ikdyž to odvrtáš perfektně a jakože do váhy, tak rolil hraje i nesourodost materiálu. Může v něm být pecka a už to háže, proto bych podložky na autě moc nechtěl. Může se to projevovat až ve vyšších rychlostech a pak není daleko k průšvihu!


jen taková drobná otázka - jak moc se projeví špatný vyvážení podložky, která sedí na náboji kola, kde působí mnohem menší síly, než na obvodu ráfků kam se dávají závaží pouze v řádu desítek gramů na celé kolo, které má třeba 20 kilo
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
Z vyvážením podložek není problém pokud jsou symetrické (např 4x100). Teď jsem nechával dělat 10mm podložky na e46 M3 a kupec je spokojený a nemá nejmenší problém. Já mám taky 10mm podložky a je to v pohodě.
Podle mě je u těch podložek které jsou na obrázku jasně vidět že jedna strana podložky (ta kde je ten válec s dírou) bude těžší než než protější strana, proto bude to problém vyvážit.
Co by se ale mohloi zkusit je vyvážit to přímo na autě, ale podle mě to stejně nikdo nevyváží tak aby to bylo OK
Jinak je pravda že nestejnorodá struktura materiálu opět přispěje k nevyvážení. Když se sečtou všechny tolerance (jak výrobní u podložky, výrobné u kola, tolerance na autě atd) tak to může dělat dost velký problém
Podle mě je u těch podložek které jsou na obrázku jasně vidět že jedna strana podložky (ta kde je ten válec s dírou) bude těžší než než protější strana, proto bude to problém vyvážit.
Co by se ale mohloi zkusit je vyvážit to přímo na autě, ale podle mě to stejně nikdo nevyváží tak aby to bylo OK
Jinak je pravda že nestejnorodá struktura materiálu opět přispěje k nevyvážení. Když se sečtou všechny tolerance (jak výrobní u podložky, výrobné u kola, tolerance na autě atd) tak to může dělat dost velký problém
Rychle neznamená stylově - e30 325iXA M-technic I CULT STYL with /////ALPINE music
ne...tři šrouby držej podložku k náboji, jeden prochází kolem i podložkou do náboje a další čtyři jen kolem do podložky...navíc tam neni žádná díraBoban píše:Takhle nablble jdou udelat i podlozky se zmenou 4x100 na 5x120. Mne by ale vadilo, ze to kolo pak drzi jen ctyrech sroubech, a ten patej je tam jenom proto, aby tam nebyla dira...

a lichej počet šroubu by v takovym připadě měl taky hrat roli pri vyvážení...ale já si myslim že pokud je to vystředěný tak to stačí...jak psal DC, ty hodnoty na samotnym ráfku jsou uplně jinde a taky to snese lecos...tohle je na náboji v malym rozsahu váhy i poloměru, já bych se toho nebál a klidně bych to nasadil
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Takhle je to v pripade stejne roztece, napr 4x100 -> 5x100.adam320 píše: ne...tři šrouby držej podložku k náboji, jeden prochází kolem i podložkou do náboje a další čtyři jen kolem do podložky...navíc tam neni žádná díra![]()
V pripade 4x100 -> 5x112 nebo 5x120 se podlozka prisroubuje ctyrmi srouby k naboji, pak se do ni vlozi ten valecek se zavitem pro sroub, ktery tam je jen jako atrapa, a kolo se prisroubuje ctyrmi srouby k podlozce a jednim do toho valecku. Kolo teda drzi v podlozce na ctyrech sroubech.


Kdybys jeste necemu nerozumnel, klidne se zeptej
