Traction Control
Naprosty souhlas s LOPOLem, nejlepsi je to opravdu bez tech elektrosracek ktery kola (motor) pribrzdi... Kdyz vychytas tu hranici kdy kola lehce proklouznou a naucis se s plynem tak budes na rozjezdu MNOHEM rychlejsi nez s ASR...
E30 3.5 turbo wannabe M3 - e30-m3-3-5-turbo-t102783.html
LOL ... je videt ze takovy auto bud nemas a nebo jsi to nikdy nezkusil ty teoretiku To ze ti proklouznou kola jeste nutne neznamena ze se neprenese nic na vozovku .. zajed si nekdy na sprint, rekni nekomu kdo uz ma par koni nad rekneme 150 a slusne ho pozadej, at te sveze a necha zapnutou kontrolu protiprokluzu .. neni nic snadnejsihoaula píše:No dobře jenže tím že to vytočíš a začneš protáčet, tak sice se dostaneš dejme tomu na 100 koní, ale nejsi schopnej je dostat na vozovku, takže je to stejnak na houby.LOPOLO píše:Proste mirnej prokluz je vzdy lepsi nez uduseny auto v otackach kde ma rekneme 30 koni.
To snad ne, to bych pak furt driftovalLOPOLO píše: btw, ve finale prokluzujes vzdy .. pneumatika neni holt jemne ozubeny kolo
S udusenym motorem a privrenou skrtici klapnou se totiz startuje dost blbe, to mi ver
btw, i ty uplne nejrychlejsi auta evropy, ktery jezdej 400 metru za neco malo vic nez 8 sekund taky hrabou .. tak to proste je a budes se s tim muset smirit
A ze pneumatiky prokluzujou v podstate porad je taky holej fakt ... proc by se jinak sjizdeli?
nakonec, myslim ze si muzeme klidne dovolit spolu nesouhlasit, coz?
Neříkal jsem, že se nic nepřenáší na vozovku, jen jsem říkal, že se nepřenáší veškerej ten výkon. To je jasný, že něco se přenáší furt.LOPOLO píše:To ze ti proklouznou kola jeste nutne neznamena ze se neprenese nic na vozovku ..
No snad se někdo najdeLOPOLO píše:zajed si nekdy na sprint, rekni nekomu kdo uz ma par koni nad rekneme 150 a slusne ho pozadej, at te sveze a necha zapnutou kontrolu protiprokluzu .. neni nic snadnejsiho
S udusenym motorem a privrenou skrtici klapnou se totiz startuje dost blbe, to mi ver
Sjíždí se protože se s nima hrabe a taky protože jsou měkké oproti silnici která je tvrdá,drsná, hrubá a špičatá a tak působí jejich pomalý oděrLOPOLO píše:A ze pneumatiky prokluzujou v podstate porad je taky holej fakt ... proc by se jinak sjizdeli?
No tak to každopádněLOPOLO píše:nakonec, myslim ze si muzeme klidne dovolit spolu nesouhlasit, coz?
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
a nebude to treba tim, jak je ASC nastavene (pro rejpaly, -nastavene z tovarny), jak daleko od hranice prokluzu?
Takze to shrnmez:
1. nejvetsi zaber (prenos vykonu na silnici) je na mezi prokluzu kol
2. ASC byva nastavene niz, mozna az 20% pod hranici prokluzu, z duvodu spolehliveho zabraneni driftu
3. pokud srovnavame start silneho auta s ASC versus citliva noha na plynu (a spojce) bez ASC,
mistri bez ASC mohou bejt rychlejsi.
4. Lopolo ma rad fyzikalni efekty
Takze to shrnmez:
1. nejvetsi zaber (prenos vykonu na silnici) je na mezi prokluzu kol
2. ASC byva nastavene niz, mozna az 20% pod hranici prokluzu, z duvodu spolehliveho zabraneni driftu
3. pokud srovnavame start silneho auta s ASC versus citliva noha na plynu (a spojce) bez ASC,
mistri bez ASC mohou bejt rychlejsi.
4. Lopolo ma rad fyzikalni efekty
a jak tech 20% pozna? Ty mas auto s AI?samiq píše:a nebude to treba tim, jak je ASC nastavene (pro rejpaly, -nastavene z tovarny), jak daleko od hranice prokluzu?
Takze to shrnmez:
1. nejvetsi zaber (prenos vykonu na silnici) je na mezi prokluzu kol
2. ASC byva nastavene niz, mozna az 20% pod hranici prokluzu, z duvodu spolehliveho zabraneni driftu
a mimochodem mam radeji ty efekty, kterejm se uz rika spis chemicky i kdyz je fyzika v podstate vsechno
neni nic jednoduššího než to vyzkoušet v praxi...každej kdo zkoušel s někym nebo snad i sám sprintovat přeci musí jasně vědět že to největší využití výkonu přijde ve chvíli kdy při rozjedzu nechám na kolech radši o trochu větší nepřenesitelnej výkon na vozovku ale následovnej pruběh otáček kdy se trakce během vteřiny srovná je podstatně rychlejší a motor má mín problémů s vyždímánim maxima...že se při absolutnim neprokluzu udusí je jasný, maximum přichází až ve vyšších otáčkách a ty tam musíš nějak dostat, čekáním nic nedoženeš, když ti do toho sepne satbilizacní system tak ješetě ke všemu sepne až ve chvili kdy už to proklouzlo...prostě výhoda to neni a rychlejší to bejt nemuže...toť muj nazor...
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Lopolo .. oni se tě snaží naštvat nebo přesvědčit o nesmyslech.LOPOLO píše:a jak tech 20% pozna? Ty mas auto s AI?samiq píše:a nebude to treba tim, jak je ASC nastavene (pro rejpaly, -nastavene z tovarny), jak daleko od hranice prokluzu?
Takze to shrnmez:
1. nejvetsi zaber (prenos vykonu na silnici) je na mezi prokluzu kol
2. ASC byva nastavene niz, mozna az 20% pod hranici prokluzu, z duvodu spolehliveho zabraneni driftu
a mimochodem mam radeji ty efekty, kterejm se uz rika spis chemicky i kdyz je fyzika v podstate vsechno
Samozřejmě potvrzuji Lopolovi příspěvky ...... ASC není nastaveno ani o 1% níž, ale reaguje až tehdy když se kolo protočí kdy "ubere plyn" přivře klapkou přívod vzduchu .... ASC+T - prvně přibrzdí protáčející se kolo... pokud se začne protáčet i druhé teoprve zakročí ASC a začne ubírat výkon až na volnoběžné otáčky.
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
Tak o tom žádná, že ASC zabírá až po prokluzu kol. My (Blumen a spol. ) prostě trváme na tom, že auto které akceleruje pod mezí prokluzu zrychlí vždy rychleji, jak LOPOLOvy hrabající pneumatikyHuska píše:Samozřejmě potvrzuji Lopolovi příspěvky ...... ASC není nastaveno ani o 1% níž, ale reaguje až tehdy když se kolo protočí kdy "ubere plyn" přivře klapkou přívod vzduchu .... ASC+T - prvně přibrzdí protáčející se kolo... pokud se začne protáčet i druhé teoprve zakročí ASC a začne ubírat výkon až na volnoběžné otáčky.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Snad ani nema smysl reagovat na mistni fyziky
Myslim ze staci si neco precist o systemu launch contr. v nove M5 , nebo o tom stejnem systemu u F1 kdyz jeste byla povolena.
Pokud nechame bokem elektroniku tak si staci vyhledat co o startovani rikal A. Senna... treba mu budete verit vic nez Lopolovi
Myslim ze staci si neco precist o systemu launch contr. v nove M5 , nebo o tom stejnem systemu u F1 kdyz jeste byla povolena.
Pokud nechame bokem elektroniku tak si staci vyhledat co o startovani rikal A. Senna... treba mu budete verit vic nez Lopolovi
E 34 M5
Něco jsem našel na http://magazin.auto.cz/fascinace/bmw-m5 ... yziky.html
Píšou, něco o maximálním využití adheze , což znamená přilnavost
Píšou, něco o maximálním využití adheze , což znamená přilnavost
Launch Control
Čistě sportovní program S6 je doplněn funkcí Launch Control, který usnadňuje maximální využití možností automobilu při akceleraci z klidu. Řidič, který se rozhodne ideální průběh řazení ponechat na převodovce, pouze tlakem na volič tuto funkci aktivuje a pak stačí jen úplně sešlápnout pedál akcelerátoru. Jakmile řidič pustí řadící páku, automobil se rozjíždí s maximálním možným zrychlením, s ideálně nastavenými otáčkami motoru a s maximálním využitím adheze až k maximální rychlosti. Převodovka řadí krátce před dosažením maximálních otáček motoru. Tak jako v ostatních režimech, i v tomto případě informuje displej řidiče o aktuálně zařazeném rychlostním stupni.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Ja sem v klidku ... mistni radoby fyzikalni frakce ktera skoncila prinejlepsim u Newtona ( o cemz vlastne taky silne pochybuju ) objevila ameriku v tvrzeni, ze idealni je startovat na hranici prilnavosti. O tom jak se to da zrealizovat maj svy parafyzikalni predstavy a ja jim to brat nebudu ... mozna az si takovy auto nekdy koupej a zkusej to, mozna jim cosi dojdeHuska píše: Lopolo .. oni se tě snaží naštvat nebo přesvědčit o nesmyslech.
Ja bych to s tim skoncenim u Newtona zejmena v samiqove pripade docela brzdil, ale je fakt, ze to, co porovnaval, byla cista teorie, ktera neuvazuje (respektive zanedbava) vlivy toho, co je a neni v aute technicky realizovatelne, nebo lepe receno co zatim clovek vymyslel.LOPOLO píše:Ja sem v klidku ... mistni radoby fyzikalni frakce ktera skoncila prinejlepsim u Newtona ( o cemz vlastne taky silne pochybuju ) objevila ameriku v tvrzeni, ze idealni je startovat na hranici prilnavosti. O tom jak se to da zrealizovat maj svy parafyzikalni predstavy a ja jim to brat nebudu ... mozna az si takovy auto nekdy koupej a zkusej to, mozna jim cosi dojde
E39 535i sedan
- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
aula píše:[Tak o tom žádná, že ASC zabírá až po prokluzu kol. My (Blumen a spol. ) prostě trváme na tom, že auto které akceleruje pod mezí prokluzu zrychlí vždy rychleji, jak LOPOLOvy hrabající pneumatiky
OK trvej si na svém .. na srazu ti ukážu praxi
PS:
za prvé)Psal jsem na příspěvek Samiqa.. kdy tvrdil že ASC je nastaveno z fabriky níže (odhadem 20%)... to není pravda a nikdy by to nemohl napsat kdyby věděl jak ASC funguje.. proto mé vysvětlení které tu dementuješ
za druhé) pod mezí prokluzu nemůžeš využít momentálního zahřátí povrchu pneumatiky prokluzem zahřátím zvýšíš přilnavost gumy.. ta se stává lepivou, tudíš jemný prokluz je žádaný... naopak to co tě zřejmě zmátlo.."Lopolova fotka pod nickem " je kdy dojde k přehřátí pneu a teplota je natolik vysoká že se rozehřeje hlubší vrstva a dochází ke klouzání po vrstvách gumy která se lepí na vozovku a která je ještě na pneu... v tomto případě samozřejmě ztratíš víc než při rozjezdu pod hranicí prokluzu
nejrychlejší: lehký prokluz mez prokluzu pod mezí silný prokluz
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
Tak brzdi ... To co porovnaval nebyla ani cista teorie ale jen placnuta dilci teze bez jakejchkoli dalsich souvislosti. Porad tu mluvime o my reakci na jeho pocatecni tvrzeni, ze se zapnutym ASC ma auto nejvetsi odpych.Fx píše: Ja bych to s tim skoncenim u Newtona zejmena v samiqove pripade docela brzdil, ale je fakt, ze to, co porovnaval, byla cista teorie, ktera neuvazuje (respektive zanedbava) vlivy toho, co je a neni v aute technicky realizovatelne, nebo lepe receno co zatim clovek vymyslel.
Ve vsi ucte, ale clovek, kterej mluvi o ASC jako o systemu, kterej nejakym velmi zahadnym hi-tech zpusobem dopredu pozna umysl ridice a ze by pak mohlo dojik k prokluzu kol nebo ze kdyz neni prokluz, musi mit tim padem auto nejvetsi odpych aniz by premejslel jak toho docilit je proste uplne mimo misu - rekl bych ze uplne mimo stul a dost mozna az na chodbe - a vi o tom slusne receno prd. Kdyby mel jen nepatrne seriozni pristup ke svymu tvrzeni, sel by si to experimentalne overit.
Naposledy upravil(a) LOPOLO dne 14. 01. 2007 01:04, celkem upraveno 1 x.