Traction Control

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 12. 01. 2007 19:45

Možná, že myslel, že když je kouř od pneumatik tak silný, že se tim aktivuje proudový pohon a začne to fungovat jak u rakety :lol:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
youwee
člen E30.cz
Příspěvky: 955
Registrován: 28. 11. 2005 07:26
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od youwee » 12. 01. 2007 19:55

Naprosty souhlas s LOPOLem, nejlepsi je to opravdu bez tech elektrosracek ktery kola (motor) pribrzdi... Kdyz vychytas tu hranici kdy kola lehce proklouznou a naucis se s plynem tak budes na rozjezdu MNOHEM rychlejsi nez s ASR...
Obrázek
E30 3.5 turbo wannabe M3 - e30-m3-3-5-turbo-t102783.html

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 12. 01. 2007 20:05

aula píše:
LOPOLO píše:Proste mirnej prokluz je vzdy lepsi nez uduseny auto v otackach kde ma rekneme 30 koni.
No dobře jenže tím že to vytočíš a začneš protáčet, tak sice se dostaneš dejme tomu na 100 koní, ale nejsi schopnej je dostat na vozovku, takže je to stejnak na houby.
LOPOLO píše: btw, ve finale prokluzujes vzdy .. pneumatika neni holt jemne ozubeny kolo
To snad ne, to bych pak furt driftoval :)
LOL ... je videt ze takovy auto bud nemas a nebo jsi to nikdy nezkusil ty teoretiku :-) To ze ti proklouznou kola jeste nutne neznamena ze se neprenese nic na vozovku :wink: .. zajed si nekdy na sprint, rekni nekomu kdo uz ma par koni nad rekneme 150 a slusne ho pozadej, at te sveze a necha zapnutou kontrolu protiprokluzu .. neni nic snadnejsiho :-)
S udusenym motorem a privrenou skrtici klapnou se totiz startuje dost blbe, to mi ver :-)

btw, i ty uplne nejrychlejsi auta evropy, ktery jezdej 400 metru za neco malo vic nez 8 sekund taky hrabou .. tak to proste je a budes se s tim muset smirit :-)

A ze pneumatiky prokluzujou v podstate porad je taky holej fakt ... proc by se jinak sjizdeli? :wink:

nakonec, myslim ze si muzeme klidne dovolit spolu nesouhlasit, coz? :D
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 12. 01. 2007 20:16

LOPOLO píše:To ze ti proklouznou kola jeste nutne neznamena ze se neprenese nic na vozovku :wink: ..
Neříkal jsem, že se nic nepřenáší na vozovku, jen jsem říkal, že se nepřenáší veškerej ten výkon. To je jasný, že něco se přenáší furt.
LOPOLO píše:zajed si nekdy na sprint, rekni nekomu kdo uz ma par koni nad rekneme 150 a slusne ho pozadej, at te sveze a necha zapnutou kontrolu protiprokluzu .. neni nic snadnejsiho :-)
S udusenym motorem a privrenou skrtici klapnou se totiz startuje dost blbe, to mi ver :-)
No snad se někdo najde :-)
LOPOLO píše:A ze pneumatiky prokluzujou v podstate porad je taky holej fakt ... proc by se jinak sjizdeli? :wink:
Sjíždí se protože se s nima hrabe :-) a taky protože jsou měkké oproti silnici která je tvrdá,drsná, hrubá a špičatá a tak působí jejich pomalý oděr
LOPOLO píše:nakonec, myslim ze si muzeme klidne dovolit spolu nesouhlasit, coz? :D
No tak to každopádně :P
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 12. 01. 2007 20:23

samiq píše:mam dojem, ze Lopolo ma rad kdyz se mu kouri od kol :twisted:


V tom pripade jsem na omylu, uz to chapu, EFEKT vitezi nad fyzikou :idea:
fyzika vitezi vzdy ty fyziku :-)
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Příspěvek od paca » 12. 01. 2007 20:38

Jj, souhlas s LOPOLEM, když vypnu ASC, tak auto má lepší zrychlení. Kdo to nezkusí, tak asi neuvěří.
Obrázek
ex 323i empakeťák

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 499
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 12. 01. 2007 22:17

a nebude to treba tim, jak je ASC nastavene (pro rejpaly, -nastavene z tovarny), jak daleko od hranice prokluzu?

Takze to shrnmez:

1. nejvetsi zaber (prenos vykonu na silnici) je na mezi prokluzu kol

2. ASC byva nastavene niz, mozna az 20% pod hranici prokluzu, z duvodu spolehliveho zabraneni driftu

3. pokud srovnavame start silneho auta s ASC versus citliva noha na plynu (a spojce) bez ASC,
mistri bez ASC mohou bejt rychlejsi.

4. Lopolo ma rad fyzikalni efekty :lol:

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 13. 01. 2007 03:28

samiq píše:a nebude to treba tim, jak je ASC nastavene (pro rejpaly, -nastavene z tovarny), jak daleko od hranice prokluzu?

Takze to shrnmez:

1. nejvetsi zaber (prenos vykonu na silnici) je na mezi prokluzu kol

2. ASC byva nastavene niz, mozna az 20% pod hranici prokluzu, z duvodu spolehliveho zabraneni driftu
a jak tech 20% pozna? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ty mas auto s AI? :lol: :lol: :lol:

a mimochodem mam radeji ty efekty, kterejm se uz rika spis chemicky i kdyz je fyzika v podstate vsechno :-)
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 13. 01. 2007 11:08

neni nic jednoduššího než to vyzkoušet v praxi...každej kdo zkoušel s někym nebo snad i sám sprintovat přeci musí jasně vědět že to největší využití výkonu přijde ve chvíli kdy při rozjedzu nechám na kolech radši o trochu větší nepřenesitelnej výkon na vozovku ale následovnej pruběh otáček kdy se trakce během vteřiny srovná je podstatně rychlejší a motor má mín problémů s vyždímánim maxima...že se při absolutnim neprokluzu udusí je jasný, maximum přichází až ve vyšších otáčkách a ty tam musíš nějak dostat, čekáním nic nedoženeš, když ti do toho sepne satbilizacní system tak ješetě ke všemu sepne až ve chvili kdy už to proklouzlo...prostě výhoda to neni a rychlejší to bejt nemuže...toť muj nazor...
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 13. 01. 2007 15:10

LOPOLO píše:
samiq píše:a nebude to treba tim, jak je ASC nastavene (pro rejpaly, -nastavene z tovarny), jak daleko od hranice prokluzu?

Takze to shrnmez:

1. nejvetsi zaber (prenos vykonu na silnici) je na mezi prokluzu kol

2. ASC byva nastavene niz, mozna az 20% pod hranici prokluzu, z duvodu spolehliveho zabraneni driftu
a jak tech 20% pozna? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ty mas auto s AI? :lol: :lol: :lol:

a mimochodem mam radeji ty efekty, kterejm se uz rika spis chemicky i kdyz je fyzika v podstate vsechno :-)
Lopolo .. oni se tě snaží naštvat nebo přesvědčit o nesmyslech. :twisted: :D :D :D
Samozřejmě potvrzuji Lopolovi příspěvky ...... ASC není nastaveno ani o 1% níž, ale reaguje až tehdy když se kolo protočí kdy "ubere plyn" přivře klapkou přívod vzduchu .... ASC+T - prvně přibrzdí protáčející se kolo... pokud se začne protáčet i druhé teoprve zakročí ASC a začne ubírat výkon až na volnoběžné otáčky.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 13. 01. 2007 15:41

Huska píše:Samozřejmě potvrzuji Lopolovi příspěvky ...... ASC není nastaveno ani o 1% níž, ale reaguje až tehdy když se kolo protočí kdy "ubere plyn" přivře klapkou přívod vzduchu .... ASC+T - prvně přibrzdí protáčející se kolo... pokud se začne protáčet i druhé teoprve zakročí ASC a začne ubírat výkon až na volnoběžné otáčky.
Tak o tom žádná, že ASC zabírá až po prokluzu kol. My (Blumen a spol. :) ) prostě trváme na tom, že auto které akceleruje pod mezí prokluzu zrychlí vždy rychleji, jak LOPOLOvy hrabající pneumatiky :!:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 510
Registrován: 02. 02. 2004 16:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od psena » 13. 01. 2007 16:07

Snad ani nema smysl reagovat na mistni fyziky :D
Myslim ze staci si neco precist o systemu launch contr. v nove M5 , nebo o tom stejnem systemu u F1 kdyz jeste byla povolena.
Pokud nechame bokem elektroniku tak si staci vyhledat co o startovani rikal A. Senna... treba mu budete verit vic nez Lopolovi :D
E 34 M5

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 13. 01. 2007 16:14

Něco jsem našel na http://magazin.auto.cz/fascinace/bmw-m5 ... yziky.html

Píšou, něco o maximálním využití adheze :-) , což znamená přilnavost 8)
Launch Control

Čistě sportovní program S6 je doplněn funkcí Launch Control, který usnadňuje maximální využití možností automobilu při akceleraci z klidu. Řidič, který se rozhodne ideální průběh řazení ponechat na převodovce, pouze tlakem na volič tuto funkci aktivuje a pak stačí jen úplně sešlápnout pedál akcelerátoru. Jakmile řidič pustí řadící páku, automobil se rozjíždí s maximálním možným zrychlením, s ideálně nastavenými otáčkami motoru a s maximálním využitím adheze až k maximální rychlosti. Převodovka řadí krátce před dosažením maximálních otáček motoru. Tak jako v ostatních režimech, i v tomto případě informuje displej řidiče o aktuálně zařazeném rychlostním stupni.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 13. 01. 2007 16:16

Huska píše: Lopolo .. oni se tě snaží naštvat nebo přesvědčit o nesmyslech. :twisted: :D :D :D
Ja sem v klidku :wink: :lol: ... mistni radoby fyzikalni frakce ktera skoncila prinejlepsim u Newtona ( o cemz vlastne taky silne pochybuju ) objevila ameriku v tvrzeni, ze idealni je startovat na hranici prilnavosti. O tom jak se to da zrealizovat maj svy parafyzikalni predstavy a ja jim to brat nebudu ... mozna az si takovy auto nekdy koupej a zkusej to, mozna jim cosi dojde :idea: :wink:
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6343
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 13. 01. 2007 17:42

LOPOLO píše:Ja sem v klidku :wink: :lol: ... mistni radoby fyzikalni frakce ktera skoncila prinejlepsim u Newtona ( o cemz vlastne taky silne pochybuju ) objevila ameriku v tvrzeni, ze idealni je startovat na hranici prilnavosti. O tom jak se to da zrealizovat maj svy parafyzikalni predstavy a ja jim to brat nebudu ... mozna az si takovy auto nekdy koupej a zkusej to, mozna jim cosi dojde :idea: :wink:
Ja bych to s tim skoncenim u Newtona zejmena v samiqove pripade docela brzdil, ale je fakt, ze to, co porovnaval, byla cista teorie, ktera neuvazuje (respektive zanedbava) vlivy toho, co je a neni v aute technicky realizovatelne, nebo lepe receno co zatim clovek vymyslel.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 13. 01. 2007 17:47

lopolo: at je to jakkoli, tak mam naskok o dve informace, ktere mi prave ted privozujou nemale veseli aniz by mi hrááááblo :mrgreen:
"dojde" myslis jako benzin?

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 13. 01. 2007 23:36

aula píše:[Tak o tom žádná, že ASC zabírá až po prokluzu kol. My (Blumen a spol. :) ) prostě trváme na tom, že auto které akceleruje pod mezí prokluzu zrychlí vždy rychleji, jak LOPOLOvy hrabající pneumatiky :!:

OK trvej si na svém .. na srazu ti ukážu praxi :wink:

PS:
za prvé)Psal jsem na příspěvek Samiqa.. kdy tvrdil že ASC je nastaveno z fabriky níže (odhadem 20%)... to není pravda a nikdy by to nemohl napsat kdyby věděl jak ASC funguje.. proto mé vysvětlení které tu dementuješ

za druhé) pod mezí prokluzu nemůžeš využít momentálního zahřátí povrchu pneumatiky prokluzem :arrow: zahřátím zvýšíš přilnavost gumy.. ta se stává lepivou, tudíš jemný prokluz je žádaný... naopak to co tě zřejmě zmátlo.."Lopolova fotka pod nickem :-)" je kdy dojde k přehřátí pneu a teplota je natolik vysoká že se rozehřeje hlubší vrstva a dochází ke klouzání po vrstvách gumy která se lepí na vozovku a která je ještě na pneu... v tomto případě samozřejmě ztratíš víc než při rozjezdu pod hranicí prokluzu

nejrychlejší: lehký prokluz :arrow: mez prokluzu :arrow: pod mezí :arrow: silný prokluz :wink:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 14. 01. 2007 00:37

Fx píše: Ja bych to s tim skoncenim u Newtona zejmena v samiqove pripade docela brzdil, ale je fakt, ze to, co porovnaval, byla cista teorie, ktera neuvazuje (respektive zanedbava) vlivy toho, co je a neni v aute technicky realizovatelne, nebo lepe receno co zatim clovek vymyslel.
Tak brzdi :-) ... To co porovnaval nebyla ani cista teorie ale jen placnuta dilci teze bez jakejchkoli dalsich souvislosti. Porad tu mluvime o my reakci na jeho pocatecni tvrzeni, ze se zapnutym ASC ma auto nejvetsi odpych.

Ve vsi ucte, ale clovek, kterej mluvi o ASC jako o systemu, kterej nejakym velmi zahadnym hi-tech zpusobem dopredu pozna umysl ridice a ze by pak mohlo dojik k prokluzu kol nebo ze kdyz neni prokluz, musi mit tim padem auto nejvetsi odpych aniz by premejslel jak toho docilit je proste uplne mimo misu - rekl bych ze uplne mimo stul a dost mozna az na chodbe - a vi o tom slusne receno prd. Kdyby mel jen nepatrne seriozni pristup ke svymu tvrzeni, sel by si to experimentalne overit.
Naposledy upravil(a) LOPOLO dne 14. 01. 2007 01:04, celkem upraveno 1 x.
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 14. 01. 2007 00:38

Blumen_071 píše:lopolo: at je to jakkoli, tak mam naskok o dve informace, ktere mi prave ted privozujou nemale veseli aniz by mi hrááááblo :mrgreen:
"dojde" myslis jako benzin?
Jak bude zitra a kdy bude nejblizsi konjunkce Merkuru s Venusi? :-)
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 14. 01. 2007 01:03

..
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Odpovědět