Jak na drifty a tak...

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Jak na drifty a tak...

Příspěvek od Kubajz von Odry » 09. 01. 2007 17:18

Tak sem se dostal k nápadu sehnat si za pár kaček bawora a začít se tak něja učit jedit bokem... co mně doporučíte? jak na to, jaké auto, na co si dát bacha.... zatím jsem uvažoval o 325i
dál bych to auto chtěl mít na vyblnutí jako třeba na amaterskou rallye, závody do vrchu a tak.
mám vyhlídlý jeden kousek bez papírů, nevidí te v tom moc velký problém? případně je problém koupit papíry a postavit to auto na ně? (případně třeba i papíry tžeba z 1.8 a auto 2.5? :o) auto bych nebral na nějaké ježdění do provozu, ale chi s ním třeba přejíždět z garáže na parkoviště, nebo třeba do blízkého okolí na zmiňované závody...
Obrázek

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 10. 01. 2007 11:11

hmm tak můj dotaz se teda moc neujal... tož neříkejte že tu najednou nikdo nejezdí bokem. nebo že se nenajde nikdo kdo by mně poradil co se týče volby auta, převdovky, diferencialu, legislativy, techniky jízdy...
Naposledy upravil(a) Kubajz von Odry dne 10. 01. 2007 15:24, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 10. 01. 2007 11:36

víš co, to je docela složitý na rychlý vysvětlení - 325i bude pro začátek stačit - musí mít špéru a když odlehčíš, tak budeš mít výhodu

co se týče techniky driftování - stáhni si driftbibli a koukni na http://www.drift-forum.cz
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
crysa
Příspěvky: 172
Registrován: 08. 10. 2006 19:53
Bydliště: Brno

Příspěvek od crysa » 10. 01. 2007 12:06

http://www.youtube.com/watch?v=o-PGsUUzmQ0

a dalsich 7 dilu najdes lehce

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 11. 01. 2007 12:47

Kubajz von Odry píše:hmm tak můj dotaz se teda moc neujal... tož neříkejte že tu najednou nikdo nejezdí bokem. nebo že se nenajde nikdo kdo by mně poradil co se týče volby auta, převdovky, diferencialu, legislativy, techniky jízdy...
Minimalne M3, nejlip E36 nebo pak nejakou E30 s vetsim objemem kvuli kroutaku kterej potrebujes. Prevodovka samozrejme manulani ( treba na shift lock a vetsi kontrolu nad autem) mno a diferak podle financnich moznosti, vykonu auta a druhu pouziti .. ( jako jestli special nebo se bude pouzivat i jako priblizovadlo). Pak je dobry mit tuhsi podvozek, silnejsi stabilizatory, pripadne pohodlny stelovani odklonu ... neco jako tohle

Obrázek

Mno a kdyz to udelas, tak se dostanes i do Playboye :lol:

Obrázek
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Uživatelský avatar
lukias
Příspěvky: 171
Registrován: 10. 01. 2005 12:53

Re: Jak na drifty a tak...

Příspěvek od lukias » 11. 01. 2007 18:26

Kubajz von Odry píše:Tak sem se dostal k nápadu sehnat si za pár kaček bawora a začít se tak něja učit jedit bokem... co mně doporučíte? jak na to, jaké auto, na co si dát bacha.... zatím jsem uvažoval o 325i
dál bych to auto chtěl mít na vyblnutí jako třeba na amaterskou rallye, závody do vrchu a tak.
mám vyhlídlý jeden kousek bez papírů, nevidí te v tom moc velký problém? případně je problém koupit papíry a postavit to auto na ně? (případně třeba i papíry tžeba z 1.8 a auto 2.5? :o) auto bych nebral na nějaké ježdění do provozu, ale chi s ním třeba přejíždět z garáže na parkoviště, nebo třeba do blízkého okolí na zmiňované závody...
Taky jsem chtěl něco jen tak na vyblbnutí a jak to dopadlo ??? říkal jsem si furt když už děláš tohle tak udělám i toto .... a tohle bych mohl taky ...nakonec bylo z plánovaného týdne tři měsíce práce, kupa peněz a furt tomu ještě dost chybí .)

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 11. 01. 2007 18:50

tak moje prvoplánová investice asi taky nebude konečnou, ale to si raději eště neřipouštím protože mám i kopu jiných aut na spravení...

co teda říkáte 325i manual bez samosvoru bez upravy podvozku? pujde s tím něco podniknout?
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 11. 01. 2007 19:06

uplne vpohodě si kup 325i i bez samosvoru a uvidiš co to bude dělat, až to budeš mit nachozeny tak si pořidiš samosvor a aspon bude co srovnavat...
já jezdim s e21čkou bez samosvoru a na vyblbnutí po městě mi uplně vpohodě stačí dvoulitr v kondici, utrhnout se to da kdekoli a kdykoli, zaleži jen na tom jak moc se bojíš...jestli chceš jezdit zavody neboco tak to rovnou zabal pokud o tom nic netušíš...to si myslim já

pro rejpaly: nejsem žadnej borec ani drifter profesionál...ale mezi náma, utrhnout auto do dveří se naučí kdokoli a rozhodně to nemusi bejt m3ka nebo buhvico eště aby se to dalo užít
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
crysa
Příspěvky: 172
Registrován: 08. 10. 2006 19:53
Bydliště: Brno

Příspěvek od crysa » 11. 01. 2007 19:25

adam320 píše: pro rejpaly: nejsem žadnej borec ani drifter profesionál...ale mezi náma, utrhnout auto do dveří se naučí kdokoli a rozhodně to nemusi bejt m3ka nebo buhvico eště aby se to dalo užít
tak tak... jsem v tomhle uplnej amater - mam par mesicu 320 a nemam na kazdodeni kupovani pneumatik, ale naucit se to chci, takze jsem zacal na snehu (tuto zimu bohuzel jen jednou) abych si trosku zazil jak se to auto chova, ted to zkousim na mokru (mam se jeste co ucit) na suchu jsem to jeste nezkousel, ale i na mokru je to po chvilce dost zahul na ruce (jezdim porad dokola na obe strany kolem sloupu na velkym prazdnym parkovisti)

stejne se na ty filmy muzes divat porad dokola a poslouchat nebo cist rady, ale dokud si to nezkusis, jeste lepe poradne nenaucis tak to nebude ono... na silnici to je uz drsnejsi - kdyz to nevyjde tak to nemusi taky dobre dopadnout, proto to nebudu zkouset dokud si nebudu jistej, ze umim dost na to, aby se nic spatnyho nestalo - to by byla spatna cena za trosku zabavy.

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 11. 01. 2007 21:20

proč bych se měl rovnou vysrat na závody když o tom nic nevím? mylsel jsem amaterské závody rally a do vrchu, nehodlám vyhrávat, jen si zajezdit legallně ostře ...
Obrázek

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 11. 01. 2007 21:34

http://www.automotosportosek.cz/ tohle pojedem my, takovej srande zavod tady na severu cech :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 11. 01. 2007 22:02

crysa píše:
adam320 píše: pro rejpaly: nejsem žadnej borec ani drifter profesionál...ale mezi náma, utrhnout auto do dveří se naučí kdokoli a rozhodně to nemusi bejt m3ka nebo buhvico eště aby se to dalo užít
tak tak... jsem v tomhle uplnej amater - mam par mesicu 320 a nemam na kazdodeni kupovani pneumatik, ale naucit se to chci, takze jsem zacal na snehu (tuto zimu bohuzel jen jednou) abych si trosku zazil jak se to auto chova, ted to zkousim na mokru (mam se jeste co ucit) na suchu jsem to jeste nezkousel, ale i na mokru je to po chvilce dost zahul na ruce (jezdim porad dokola na obe strany kolem sloupu na velkym prazdnym parkovisti)

stejne se na ty filmy muzes divat porad dokola a poslouchat nebo cist rady, ale dokud si to nezkusis, jeste lepe poradne nenaucis tak to nebude ono... na silnici to je uz drsnejsi - kdyz to nevyjde tak to nemusi taky dobre dopadnout, proto to nebudu zkouset dokud si nebudu jistej, ze umim dost na to, aby se nic spatnyho nestalo - to by byla spatna cena za trosku zabavy.

Ono je /to si teda myslim ja/ taky docela dulezity co si predstavis pod pojmem DRIFT. Jedni to vidi jako obrovskej plac, nebo okruh a prolitnou se 300 konmi na zadku zatacku dverma a davaji tomu pres plyn naloz, nebo jestli jedes do mokre zatacky ve meste trhnes s volantem a pak tomu dopomuzes plynem. Je to vazne asi na delsi povidani...
Obrázek

Uživatelský avatar
crysa
Příspěvky: 172
Registrován: 08. 10. 2006 19:53
Bydliště: Brno

Příspěvek od crysa » 11. 01. 2007 22:10

Gangsta píše: Ono je /to si teda myslim ja/ taky docela dulezity co si predstavis pod pojmem DRIFT. Jedni to vidi jako obrovskej plac, nebo okruh a prolitnou se 300 konmi na zadku zatacku dverma a davaji tomu pres plyn naloz, nebo jestli jedes do mokre zatacky ve meste trhnes s volantem a pak tomu dopomuzes plynem. Je to vazne asi na delsi povidani...
nekde ale musis zacit - dej zacatecnikovi 300konovou potvoru a posli ho na plac - rovnou se ale rozluc i s autem i s nim...

pointa moji odpovedi byla v tom, ze se musi nekde zacit a to nejlepe za lepsich podminek nez je sucha zatacka na silnici...

ja svoje vykony na parkale nepovazuju za nejaky super driftovani, ale clovek se nauci, jak s plynem volantem, jak se to auto chova pri jizde smykem atd... neni mistra bez praxe pokud to neni mistr-teoretik ( = mrtvej mistr ) :twisted:

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 11. 01. 2007 22:29

píšete že je to na delší povídání,však od čeho tu ta diskuze je že, klidně se rozpovídejte, já to jen ocenním... jinak co to je drift, nebo jízda bokem... nebudu slovíčkařit... 300 K skutečně mít k dispozici nebudu, zatím jsem v úvahách 325i bez úrav takže to jsou moje možnosti. nehodlám taky zlikvidovat novou sadu gum za den nebo za pulden, proste se naučit řídit auto ve smyku. prve někde na place a pak třeba při te amaterské rallye.

mimochodem z drift bible mam akorat pekne pokoukani, nemate na to někdo titulky nebo tak? diky!
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 11. 01. 2007 22:48

crysa píše:
Gangsta píše: Ono je /to si teda myslim ja/ taky docela dulezity co si predstavis pod pojmem DRIFT. Jedni to vidi jako obrovskej plac, nebo okruh a prolitnou se 300 konmi na zadku zatacku dverma a davaji tomu pres plyn naloz, nebo jestli jedes do mokre zatacky ve meste trhnes s volantem a pak tomu dopomuzes plynem. Je to vazne asi na delsi povidani...
nekde ale musis zacit - dej zacatecnikovi 300konovou potvoru a posli ho na plac - rovnou se ale rozluc i s autem i s nim...

pointa moji odpovedi byla v tom, ze se musi nekde zacit a to nejlepe za lepsich podminek nez je sucha zatacka na silnici...

ja svoje vykony na parkale nepovazuju za nejaky super driftovani, ale clovek se nauci, jak s plynem volantem, jak se to auto chova pri jizde smykem atd...
asi tak jsem to myslel i já...

jinak Kubajz...to neber prosimtě špatně, jen jsem chtěl říct že auto na závody a auto na zkoušení řízení ve smyku je podstatnej rozdíl...taky pod pojmem závody si předtavuju něco jinýho než cwc apodobně...ale zpět k věci tedy...chtěl jsem tim prostě říct že si máš v klidu koupit 325i a to i bez samosvoru...na to co ty chceš je to uplně dostačující...a až budeš chtít jet na amaterskou rally jednou za zimu tak ji mužeš klidně vytahnout taky...u toho prostě nepotřebuješ jak ty řikáš techniku za třista tisíc...
a s tim pokecem o tom jak driftovat? myslim že zaklad je to vytahnout někam ven a dát tomu pořádnou nálož...já osobně v tom teda nic jinýho neshledávam...zpusoby jak to auto utrhnout zjistíš na parkovišti během pěti minut a se zpusoby jak ho v tom smyku udržet se musíš poprat, něco vozkoušíš, někdo ti poradí, něco vokoukáš a pak vyzkoušíš...
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 11. 01. 2007 23:23

ok díky za info a odpovědi, asi se na to pojedu brzo podívat ať vím co a jak :o)
Obrázek

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 12. 01. 2007 17:36

adam320 píše: pro rejpaly: nejsem žadnej borec ani drifter profesionál...ale mezi náma, utrhnout auto do dveří se naučí kdokoli a rozhodně to nemusi bejt m3ka nebo buhvico eště aby se to dalo užít
naprosta pravda ... ale je rozdil auto urthnout a v nekterejch vybranejch rychlostech a zatackach ho snad i pri trosce stesti a umu ve smyku udrzet a mezi tim, mit tuhle svandu k dispozici furt a snadno to plynem ridit. Ne zbytecne maj lidi co driftujou stovky koni na tunu vaky. Pokud na M3 nebo silnejsi E30 nemas, klidne zacni s 325i a pokud to hned nerozflakas jako nekteri experti tady tak ti to bude rocek myslim pohodlne stacit. Pak uvidis jestli te to bude natolik bavit ze se do toho vysypes vic. Napriklad Michal s tim driftuje uplne krasne . pravda, v rychlejsich zatackach uz mu to sice nepujde, pac bude chybet vykon, ale za tu financni usporu to vetsinou stoji. Jinak je M3 E36 naprosty minimum pokud chces bokovat na pozadani.
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 12. 01. 2007 17:50

adam320 píše: a s tim pokecem o tom jak driftovat? myslim že zaklad je to vytahnout někam ven a dát tomu pořádnou nálož...já osobně v tom teda nic jinýho neshledávam...
To je fakt omyl ... kdyz das naloz a mas kone, okamzite se pretocis.
adam320 píše: ...zpusoby jak to auto utrhnout zjistíš na parkovišti během pěti minut a se zpusoby jak ho v tom smyku udržet se musíš poprat, něco vozkoušíš, někdo ti poradí, něco vokoukáš a pak vyzkoušíš...
ja pouzivam nejcasteji shift lock, blizim se do zatacky, upravim rychlost na prujezdovou a poradim na ten stupen ( u me vetsinou dvojku protoze ji mam do 124km/hod ) kterej bude mit jeste 20 - 30 km/hod k dispozici nad realnou prujezdovou rychlost aby si moh kola dostatecne rychle protacet a mel prostor k manevrovani a rizeni smyku. Pritom vyslapnu spojku a v momente kterej se snadnou naucis ji pustis. To zpusobi zablokovani kol a dostavas tak pohodlne auto do smyku. Ja v tuhle chvili mivam lehce najeto ve smeru zatacky aby se mi smykajici kola dostaly do pozadovanyho smeru. Pak preberes kontrolu nad smykem plynem s snazis se drzet maximalni odsazeni mirou plynu. Dalo by se zjednodusene rict ze cim vic plynu, tim vic odsazenej prujez. Pokud se zacinas pretacet, musis ubrat. Myslim ze se to nauci v zasade kazdej kdo auto aspon trosku cejti a nic moc na to neni. Chce to jen trosku treningu. Jeste lepsi zpusob je pouzivat misto shift locku rucku .. bud takovou ktera je fakt v kondici nebo specialni jak ma treba Robert a ktera ma svuj okruh a brzdi rovnou na kotouci. Tim muzes snadneji trhat auto dal pred zatackou a vjizdet do ni uz v rizenym smyku. Pak je jeste jakoby power over coz je asi nejhorsi zpusob.
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 12. 01. 2007 18:01

power over je co prosimtě? to sem este neslysel, jinak je to celkem dobrej návod pro zacátek, dík! je to tak že na nic než 325i nemám, mák k dispozici cca 20 000,- takže to noní fakt nic moc. btw kdyby někdo věděl o vhodném autu v této ceně tak připište třeba do sz :)
Obrázek

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 12. 01. 2007 18:07

Kubajz von Odry píše:power over je co prosimtě? to sem este neslysel, jinak je to celkem dobrej návod pro zacátek, dík!
za malo ...

tim power over sem myslel kdy auto trhas az v zatacce plynem .. bejvaj to, bez jakyhokoliv podcenovani, prvni pokusy lidi ktery se o "smykovani snazej" .. jednak tim zacinas smykovat az hodne pozde a druhak muze bejt prechod dost neocekavanej coz muze zpusobovat zacatecnikum problem .. zkratka skrz naskrz nevhodnej typ
Kubajz von Odry píše: je to tak že na nic než 325i nemám, mák k dispozici cca 20 000,- takže to noní fakt nic moc. btw kdyby někdo věděl o vhodném autu v této ceně tak připište třeba do sz :)

to nevadi, jak rikam v tomhle stadiu postizeni si uzijes s 325i legrace dost. Udelej to co rikal DC, vykuchej to ( to nic nestoji) a porid si karu se sperou ktera je aspon trosku v kondici. Drzim palce a preju hodne zabavy :-)
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Odpovědět