SAAB 900 II

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

SAAB 900 II

Příspěvek od Pawka G. » 26. 11. 2006 22:11

Ahoj, máte někdo zkušenosti s tímhle autem? Osobně sem ho jen asi 2x řídil, docela nad nim přemýšlím, taxe chci zeptat jestli třeba někdo neví nějaký podrobnosti, třeba na co dát pozor, jak je na tom s cenou náhradních dílů a tak, uplný demence jako že to nemá zadní náhon a proto je to bezcenný mi snad ani nepište, díky :wink:
E36 323i coupé

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Re: SAAB 900 II

Příspěvek od Lukas-e21 » 26. 11. 2006 22:13

Pawka G. píše:Ahoj, máte někdo zkušenosti s tímhle autem? Osobně sem ho jen asi 2x řídil, docela nad nim přemýšlím, taxe chci zeptat jestli třeba někdo neví nějaký podrobnosti, třeba na co dát pozor, jak je na tom s cenou náhradních dílů a tak, uplný demence jako že to nemá zadní náhon a proto je to bezcenný mi snad ani nepište, díky :wink:
mno je to pel se všim všudy....to ti snad bude stačit, ne?? :-D
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

Re: SAAB 900 II

Příspěvek od Pawka G. » 26. 11. 2006 22:24

Lukas-e21 píše:
Pawka G. píše:Ahoj, máte někdo zkušenosti s tímhle autem? Osobně sem ho jen asi 2x řídil, docela nad nim přemýšlím, taxe chci zeptat jestli třeba někdo neví nějaký podrobnosti, třeba na co dát pozor, jak je na tom s cenou náhradních dílů a tak, uplný demence jako že to nemá zadní náhon a proto je to bezcenný mi snad ani nepište, díky :wink:
mno je to pel se všim všudy....to ti snad bude stačit, ne?? :-D
Mno myslim že takhle upe jednoduše to říct nejde, určitě se neřídí jako opel, nevypadá jako opel a je mi nějak bližší, že má nějaký věci z koncernu GM vim, ale to je mi daleko milejší než kdyby měl cokoliv z koncernu VW :wink:
E36 323i coupé

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 27. 11. 2006 08:14

Je to ještě pořád dost kvalitní záležitost. I když z GM je tam toho už hodně. Ale podstatný věci jsou pořád Saab/Scania. Pokud by byl podvozek od Sopla, tak ten nemusí bejt špatnej - díky spolupráci s Lotusem.

Scháněj mladší jak z poloviny 97 - už má hydraulickou spojku. Do tý doby měly 900 spojku lankovou - má tužší chod, což může bejt někdy nepřijemný. Dělali to páč je ve velkejch mrazech spolehlivější jak hydraulická.

Základní, nejrozšířenější motorizace 2.0i 16v je Saab motor ( čecky benzinový motory jsou zatím Saab, kromě dieselů -ty nebrat, krom 3.0 common-rail ), ale na těžkou kastli ( snad 1600 kg :roll: ) stačí jen tak tak. :? Takže se scháněj po vrcholnejch verzích Aero, Viggen - což už je teda 93 - 260 turbo koní je hodně příjemá věc.

Na dálnicích ve vyšších rychlostech je to pro mě bezkonkurenční auto - je pro mě záhadou jak to může tak nádherně držet stopu. Asi díky perfektní aerodynamice, váze, podvozku.


Jestli cheš dám ti kontakt na lidi, co tě provedou světem saabů. Příští týden bráchovi přiveze známej ukázat 95 Aero s motorem o výkonu 260kW - serie.

Jináč z hlediska ND je to v prdeli - Saab je opravdu na ND drahý auto. Je jich málo. Dobrejch servisů taky jak šafránu,... :? Je to škoda.

Když jedu se Saabem, tak zažívám na silnicích jednu docela hezkou věc - všichni saabaři se zdravěj jak autobusáci. Takže se třeba stane, že na mě mává Zdeněk Svěrák, Jan Hřebejk, Lenka Filipová, - beru si to samozřejmě osobně :twisted: ... to opravdu potěší. Je to jen taková pičovinka, ale už proto se to auto určitě vyplatí koupit. :twisted:

Ještě jednu věc oceňuju, možná blbost, je to třeba to, že v zimě snad do 2 minut to auto začne krásně topit.

Saab je pořád ještě dělanej jako drahý auto, ne nějaká spotřební mrdka.
S důrazem na maximální bezpečnost - to už jsem měl možnost vyzkoušet - např. dveře u 5 dv. verze jsou těžší jak dveře od e36 coupe.

Už kecám kraviny. :twisted: Kdybys cokoli potřeboval, tak ti rád poradím, co vim.
BMW The Ultimate Driving Machine

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Re: SAAB 900 II

Příspěvek od Lukas-e21 » 27. 11. 2006 15:53

Pawka G. píše:
Lukas-e21 píše:
Pawka G. píše:Ahoj, máte někdo zkušenosti s tímhle autem? Osobně sem ho jen asi 2x řídil, docela nad nim přemýšlím, taxe chci zeptat jestli třeba někdo neví nějaký podrobnosti, třeba na co dát pozor, jak je na tom s cenou náhradních dílů a tak, uplný demence jako že to nemá zadní náhon a proto je to bezcenný mi snad ani nepište, díky :wink:
mno je to pel se všim všudy....to ti snad bude stačit, ne?? :-D
Mno myslim že takhle upe jednoduše to říct nejde, určitě se neřídí jako opel, nevypadá jako opel a je mi nějak bližší, že má nějaký věci z koncernu GM vim, ale to je mi daleko milejší než kdyby měl cokoliv z koncernu VW :wink:
co jsem měl kde všude možnost číst, tak saab 900II je dost poeuchová zaležitost, když už tak až 9-3 kde bylo lecos překopáno a výrazně vylepšeno......
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Re: SAAB 900 II

Příspěvek od DAN » 27. 11. 2006 17:20

Lukas-e21 píše:co jsem měl kde všude možnost číst, tak saab 900II je dost poeuchová zaležitost, když už tak až 9-3 kde bylo lecos překopáno a výrazně vylepšeno......
Máš pravdu v tom, že 93 je výrazně vylepšená oproti prvním 900.

Máme doma už víc jak rok 900 z posledních měsíců, co se dělala. Má už např. brzdy jako 93 - větší, lepší. A 93 je oproti ni už jen faceliftem. Musím bohužel přiznat, že je hezčí. Ale to je drobnost.
Je to velice kvalitní kára. Co se týče zpracování, použití velmi kvalitních materiálů. Suprový sedačky čalouněný kvalitní textýlií, která je po cca 130 tkm jako nová a to i v nejvíce exponovaných místech.

Pak Saab je dost podobnej BMW a to tvarem palubky - je to taky natočeno čecko na řidiče v čitelným rádiusu. Je samozřejmě z velmi kvalitního měkčenýho plastu a je z jednoho kusu.

Když Saaba, aby to přinášelo radost z dynamiky, tak jedině turbínu, 93 nejlépe Viggen. Ten má čecko to nejlepší, co Saab a GM měli. Je tam daleko lepší podvozek. Motor 2.3 turbo má 260 kobyl a je to kurva pěkný svezení. Na drifty to samozřejmě není - je to předohrab, ale podvozkově je to, myslím, mezi předohraby bezkonkurenční.

95 ze začátku byly bohužel hodně poruchový - GM tam sralo moc věcí, který dokázaly Saaba kolikrát ochormit. Byly tam i některý chronicky problematický věci na motorech. Který v 93 nebyly.

Takže, jestli tě to chytlo za srdce, nech si přitáhnout co nejvíc vybavenou 900 z posl. měsíců výroby. Bude určitě o dost levnější jak 93 i třeba v serii. Nemá žádný výrazný problematický místa. Nám akorát v zimě prdla taková spešl vodní hadice - problematický místo 900 2.0i - musí se koupit origo - stála cca 1 500,-. Pak prorezla po 130 tkm ve spoji trubka vejfuku nad zadní nápravnicí. Oprava za 2 400,- - nová střední část vejfuku.
Brácha nechal vyměnit rozvody - se všema kladkama + řemen a kladky k servu a vodnímu čerpadlu. V servise ještě udělali výrobcem předepsanou věc - po 100 tkm - sundali a vyčistili olejovou vanu a sací koš. Celkem to bylo za cca 12 000,-.

Saab má dost dobře propracovanej servisní plán. Pokud je dodržován, o čemž by např. ve Švícarsku nemělo bejt pochyb, tak je to spolehlivý, bezpečný auto. Má suprový jízdní vlastnosti.

Saab má svý příznivce a v ČR má dlouholetou tradici - za socialismu to tady byla jedna z mála zahraničních značek. A ti jsou většinou opakem příznivců spotřebních aut typu Fabia, Roomster, FIAT, Renault,......, Mrdkoň,....., hovna, sračky a nakonec Dacia Pomrdan - jak ji všichni dobře známe - všude rozvěšenou po příkopech, protože se v každý cca 3 zatáčce bez varování převrací na budku. :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 27. 11. 2006 17:45

Ad servis, zajímalo by mě (a časem možná i tebe), jak je na tom servis v Kolovratech, vždycky jsem kolem viděl spoustu SAABů :)

Víc toho asi najdeš na www.saabinfo.net
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 27. 11. 2006 17:54

Ten neznám. My jezdíme do nedaleký prdele - Viking Cars.
Dobrej chlapiček v Práglu je pan Halda.

A větší věci, nákup origo věcí u Srby.

A musím říct, že jsem byl překvapen - jak se tam chovaj ke komukoli, kdo tam příjde. Např. v Base mi nikdo ještě neodpověděl na pozdrav - hlavně prodejci vozů - zmrdci. U Srby mě první :oops: zdraví pěkná ženská - byla ode mě asi 15 metrů. Chlapiček si v dálce něco prcá na PC a taky samozřejmě zdraví,....
To dělá uplně jinej dojem.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

Příspěvek od Pawka G. » 27. 11. 2006 20:24

DAN píše:Ten neznám. My jezdíme do nedaleký prdele - Viking Cars.
Dobrej chlapiček v Práglu je pan Halda.

A větší věci, nákup origo věcí u Srby.

A musím říct, že jsem byl překvapen - jak se tam chovaj ke komukoli, kdo tam příjde. Např. v Base mi nikdo ještě neodpověděl na pozdrav - hlavně prodejci vozů - zmrdci. U Srby mě první :oops: zdraví pěkná ženská - byla ode mě asi 15 metrů. Chlapiček si v dálce něco prcá na PC a taky samozřejmě zdraví,....
To dělá uplně jinej dojem.
No já samo mysle jednu z posledních 900ek, a samo na benzín, kdysi sem měl asi rok 9000i jenže nevim kolik na ní co stojí, protože se prostě nic nevysypalo :wink: Dneska sem slyšel že cena plechařiny na SAABy je pekelná, ale je to jedno z mála aut/normálních/který vždycky rád vidim, a navíc jezdim docela dálky, tak od toho čekam i jakštakš pohodlí, ale zas upe velký auto nechci, velký auta mně moc neberou...
E36 323i coupé

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 27. 11. 2006 20:28

JJ můžu potvrdit, že Saab je fakt zajímavý auto. Jen škoda že to neni zadohrab. Brácha vystřídal taky dvě 900 turbo a pokud to je v cajku, tak to hodně autum ukáže záda. On tam měl ještě jinou řídící jednotku a nějaký drobnosti kolem turba a tahalo to fakt hustě- klidně i ve 180km/h. Teď ho má rozebranýho do šroubku a chystá ho na úpravy a předělávky. Možná bych ti mohl pomoct ohledně nějakých dílů, kdyby byly potřeba. Pár lidí kolem Saabů taky znám. :wink:
motorkáři vítáni :D : www.yacomi.cz
Obrázek

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 27. 11. 2006 20:50

Některý věci jsou fakt v prdeli. Třeba mlhovky - běžná cena starších 3000,-. Dveře - minimálně 2 500,- a to s velkým štěstím. Je toho žalostně málo a překupníci toho krutě zneužívaj.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

Příspěvek od Pawka G. » 27. 11. 2006 21:24

No zatim je to jen v úvahách, napřed bych se musel zbavit Touringa a zjišťuju co bude potom, třeba E46ka by se mi líbila, ale nějak na ní zatim nedosáhnu a netrvam až tak na vrtuli za každou cenu :wink: Jinak díky všem za pomoc, ptam se, protože se snažim získat co nejvíc informací, abych pak nefňukal že stojí destičky 8T a podobně :wink:
E36 323i coupé

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 27. 11. 2006 23:37

Pawka G. píše:No zatim je to jen v úvahách, napřed bych se musel zbavit Touringa a zjišťuju co bude potom, třeba E46ka by se mi líbila, ale nějak na ní zatim nedosáhnu a netrvam až tak na vrtuli za každou cenu :wink: Jinak díky všem za pomoc, ptam se, protože se snažim získat co nejvíc informací, abych pak nefňukal že stojí destičky 8T a podobně :wink:
kup si Volvo T5R a mas to to samy jen v bledemodrym, brasko :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 28. 11. 2006 13:23

Max-Max píše:kup si Volvo T5R a mas to to samy jen v bledemodrym, brasko :wink:
To snad ne. :D To je uplně jiný auto. Snad to dělaj v Holansku a spolehlivostí to moc nevyniká. Na Volvu se globalizace podepsala víc negativně jak na Saabu.

S ND to bude podobný - na hovno. BMW je proti oboum v tomto zlatý.
BMW The Ultimate Driving Machine

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 28. 11. 2006 15:05

DAN píše:
Max-Max píše:kup si Volvo T5R a mas to to samy jen v bledemodrym, brasko :wink:
To snad ne. :D To je uplně jiný auto. Snad to dělaj v Holansku a spolehlivostí to moc nevyniká. Na Volvu se globalizace podepsala víc negativně jak na Saabu.

S ND to bude podobný - na hovno. BMW je proti oboum v tomto zlatý.
Dane tak to seš mimo...jediny volva co se dělali v holandsku jsou S40/V40 a starší "malý volva"

T5R je vyráběna ve švédsku a je to hodně dobej stroj.....
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 28. 11. 2006 15:34

No tak jo, omlouvám se.

Tak teda ty 40 nejsou echt Volvo kvalita, že. Ty nebrat.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Reno...
Příspěvky: 1077
Registrován: 28. 09. 2004 19:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Reno... » 28. 11. 2006 18:40

DAN píše:Ten neznám. My jezdíme do nedaleký prdele - Viking Cars.
Není to náhodou Horní Světlá?
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 11. 2006 00:14

DAN píše:No tak jo, omlouvám se.

Tak teda ty 40 nejsou echt Volvo kvalita, že. Ty nebrat.
T5R je 2,3 R5 turbina 178? kW...kombik je tusim 850 cislo....mne osobne se libi moc ta nenapadnost s tim seriovym stadem poniku pod haubnou
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
bourys
Příspěvky: 110
Registrován: 27. 11. 2005 19:17
Bydliště: Praha 8

jj

Příspěvek od bourys » 29. 11. 2006 15:15

No něco jsem v tom najezdil a fak dobrý, ND dražší ale nejsou většinou moc potřeba. Nevýhoda: Menší množství dobrých servisů.

Kdybych menohl mít BMW ani SUBARU, SAAB by byl hned na řadě. V Turbu je to kurva svižný 8)

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 29. 11. 2006 15:55

Max-Max píše:
DAN píše:No tak jo, omlouvám se.

Tak teda ty 40 nejsou echt Volvo kvalita, že. Ty nebrat.
T5R je 2,3 R5 turbina 178? kW...kombik je tusim 850 cislo....mne osobne se libi moc ta nenapadnost s tim seriovym stadem poniku pod haubnou
jj je to postaveny z 850...


byla T5 a pak další serie (silnější) T5R a dělal se i jako sedan....
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Odpovědět