
BMW 330d Nahon ????
BMW 330d Nahon ????
Caute hele BMW330d jak je my znamo ma nahon na zadek ma nekdo snim zkusenosti v zime do kopcu kdyz je na vozovce snich ??? vyjede to ? 

- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
jo vyjede, normalne mam taky bavo a jezdim s nim i na hory, jestli si z litvinova, tak ja jezdim na mezibori, to asi vis kde je a i na kliny a pohoda, akorat ho musis DOBRE obout a nedelat zbytecny hovadiny, ale vyjet se da vdy! sice nemam 330 D ale jen 325I ale pohoda a ta 330 bude mit i protiprokluz, nebo neco podobny pro ty mene sikovne ridice
ale zaklad je obout a neni co resit 


clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 

Pro mě byl teda E30 Touring na zimu nejlepší auto, jaké jsem měl! Měl jsem na něm pouze zimní protektory, v kufru vůbec nic a jezdíval jsem na hory. Vyjel jsem úplně všude a úplně odevšud, žádný problém! A neměl jsem samosvor, jak jsem se domníval...Slavisimo píše:cement byl potreba u E30 prece, dokonce to bylo snad nejhorsi auto na snehu, nekde sem to cetljinak novejsi modely jsou na snehu v pohode.
- Dudek Lubomír
- Příspěvky: 381
- Registrován: 13. 08. 2006 18:17
- Bydliště: Žatec,Habartov
do e30 je pytel cementu blbost,nebot to pak při smyku už nesrovnáš.základ je mít dobrý gumy,popřípadě řetězy a na lepší rozjezd do kopce trochen přitáhnout ručku kvuli rozložení točivého momentu v diferáku na obě kola.tohle není auťák na zimu pro každého,neboť jsi v permanentním stresu,na druhou stranu,když si na to člověk zvykne,horko těžko najde zábavnější káru.U té 330 bych vsázel jen na ty pneu a řetězy.pak už stačí zmáčknout tlačítko kontroly trakce a nebejt nesmrtelnej a to auto tě doveze,kam chceš.měj se 

Opet nechapu, proc podle rady lidi je nahon na zadek horsi, nez na predek 
Nekolik argumentu, ze to tak neni.
- Fyzika:
1. jizda nahoru do kopce: Gravitacni sila tlaci na zadni napravu vic, nez na predni -> lepsi pritlak a sedi to.
V mezni situaci (sneholedy) U nahonu na predek se predni hnana kola prokluzuji a nelze dobre ridit smer.
2. jizda z kopce dolu:
Obvykle se brzdi motorem. Predni kola jsou stale riditelna, anzto nejsou ve smyku. U nahonu na predek se kola dostavaji do smyku a uz auto nezataci.
- experiment s vyuziti gravitace predvadi Mercedes. Maji model auta asi 1:24 na U-rampe. Prepina se smer jizdy, jednou predohrab a podruhe zadohrab. Na symetricke U-rampe je meritko a lze sledovat kam do prokluzu vyjede. Pro zadohrab asi o 25% vys!!!
Videl jsem v roce 2002 na Autosalonu v Zeneve.
- BMW, Mercedes a maji nahon na zadni napravu. Nahon na predek je dominantne vysledkem ekonomickeho hlediska vyroby. Pri montazi v tovarne se vklada jeden blok, tedy prevodovka s diferencialem na jeden zatah.
Dobry gumy a jezdit s citem je zakladni pravidlo vzdycky.
Zigul mel velkej nepomer rozlozeni hmotnosti predek/zadek a pevnou zadni napravu, proto tak spatny vlastnosti v zatackach. Ale i to se da naucit, jezdil jsem s 2106 asi 7let, pred E30. Absolutne, rozdil nebe a dudy.

Nekolik argumentu, ze to tak neni.
- Fyzika:
1. jizda nahoru do kopce: Gravitacni sila tlaci na zadni napravu vic, nez na predni -> lepsi pritlak a sedi to.
V mezni situaci (sneholedy) U nahonu na predek se predni hnana kola prokluzuji a nelze dobre ridit smer.
2. jizda z kopce dolu:
Obvykle se brzdi motorem. Predni kola jsou stale riditelna, anzto nejsou ve smyku. U nahonu na predek se kola dostavaji do smyku a uz auto nezataci.
- experiment s vyuziti gravitace predvadi Mercedes. Maji model auta asi 1:24 na U-rampe. Prepina se smer jizdy, jednou predohrab a podruhe zadohrab. Na symetricke U-rampe je meritko a lze sledovat kam do prokluzu vyjede. Pro zadohrab asi o 25% vys!!!
Videl jsem v roce 2002 na Autosalonu v Zeneve.
- BMW, Mercedes a maji nahon na zadni napravu. Nahon na predek je dominantne vysledkem ekonomickeho hlediska vyroby. Pri montazi v tovarne se vklada jeden blok, tedy prevodovka s diferencialem na jeden zatah.
Dobry gumy a jezdit s citem je zakladni pravidlo vzdycky.

Zigul mel velkej nepomer rozlozeni hmotnosti predek/zadek a pevnou zadni napravu, proto tak spatny vlastnosti v zatackach. Ale i to se da naucit, jezdil jsem s 2106 asi 7let, pred E30. Absolutne, rozdil nebe a dudy.

samiq: To je sice hezký, ale..
jde o to, že tyhle auta mají ješte ke všemu motor vepředu. Takže zadní náprava která zabírá je strašně lehká, apson u E30. Moc dobře si pamatuju na našeho 324Td v roce 93 kdy jsme tlačili do každého kopečka. Pravda, v té době zimní gumy opravdu nic moc...
Jednoduše, škoda 120 ti v zimě taky vyjede každej krpál a ani ty zimáky nepotřebuješ. Protože má těžkej zadek, má větší přilnavost. Tohle je fyzika
jde o to, že tyhle auta mají ješte ke všemu motor vepředu. Takže zadní náprava která zabírá je strašně lehká, apson u E30. Moc dobře si pamatuju na našeho 324Td v roce 93 kdy jsme tlačili do každého kopečka. Pravda, v té době zimní gumy opravdu nic moc...
Jednoduše, škoda 120 ti v zimě taky vyjede každej krpál a ani ty zimáky nepotřebuješ. Protože má těžkej zadek, má větší přilnavost. Tohle je fyzika
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tohle je teda fyzika, je sice hezký že se 120 vyjedeš kopec, ale k čemu je ti to platný když nahoře kvůli lehkýmu předku nezatočíš?Koby píše:Jednoduše, škoda 120 ti v zimě taky vyjede každej krpál a ani ty zimáky nepotřebuješ. Protože má těžkej zadek, má větší přilnavost. Tohle je fyzika
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- Dudek Lubomír
- Příspěvky: 381
- Registrován: 13. 08. 2006 18:17
- Bydliště: Žatec,Habartov
souhlasím se Samiquem.Hlavně se mi na zadku líbí,jak se auťák při podřazení natáhne a je dobře ovladatelnej a ne,že se ti to nahrbí a klouže. Ten pytel do kufru E30 je dobrej na přímej směr do kopce,ale jak ti někde ustřelí cvičky,je to zlé.i když to pak vykontruješ,podělá tě zpětná vazba smyku,která je pro mě nebezpečnější než smyk samotnej.
Bavíme se čistě o výjezdech do kopce a v tom je lepší stará škodovka. To že nezatočí na rovině je pravda ale o tom nebyla ani zmínkaHanis píše:Tohle je teda fyzika, je sice hezký že se 120 vyjedeš kopec, ale k čemu je ti to platný když nahoře kvůli lehkýmu předku nezatočíš?Koby píše:Jednoduše, škoda 120 ti v zimě taky vyjede každej krpál a ani ty zimáky nepotřebuješ. Protože má těžkej zadek, má větší přilnavost. Tohle je fyzika
Mas pravdu, je to fyzika.Koby píše:samiq: To je sice hezký, ale..
Jednoduše, škoda 120 ti v zimě taky vyjede každej krpál a ani ty zimáky nepotřebuješ. Protože má těžkej zadek, má větší přilnavost. Tohle je fyzika
Tak jezdi ve S120GLX a nezatacej

Porovnavali jsme tu predni a zadni nahon
