BMW 330d Nahon ????

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
lukinho
Příspěvky: 1
Registrován: 28. 08. 2006 19:21
Bydliště: Litvinov

BMW 330d Nahon ????

Příspěvek od lukinho » 28. 08. 2006 19:27

Caute hele BMW330d jak je my znamo ma nahon na zadek ma nekdo snim zkusenosti v zime do kopcu kdyz je na vozovce snich ??? vyjede to ? :?:

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 28. 08. 2006 19:37

BMW a náhon na zadek fak joo?? :lol: Jasné že vyjede jen to musíš umnět :lol:

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 28. 08. 2006 19:44

jo vyjede, normalne mam taky bavo a jezdim s nim i na hory, jestli si z litvinova, tak ja jezdim na mezibori, to asi vis kde je a i na kliny a pohoda, akorat ho musis DOBRE obout a nedelat zbytecny hovadiny, ale vyjet se da vdy! sice nemam 330 D ale jen 325I ale pohoda a ta 330 bude mit i protiprokluz, nebo neco podobny pro ty mene sikovne ridice :lol: ale zaklad je obout a neni co resit :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
proktorcz
Příspěvky: 777
Registrován: 22. 06. 2005 22:24
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od proktorcz » 28. 08. 2006 19:52

taky jsem se bál v zimě ale ted už to dobrý
hlavně dobrý gumy....

Uživatelský avatar
basik
Příspěvky: 216
Registrován: 13. 07. 2003 16:07
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od basik » 28. 08. 2006 21:56

proktorcz píše:... hlavně dobrý gumy....
a nezastavovat :)

Uživatelský avatar
proktorcz
Příspěvky: 777
Registrován: 22. 06. 2005 22:24
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od proktorcz » 28. 08. 2006 22:05

a ještě hodně lehkou nohu :P

ales.
Příspěvky: 652
Registrován: 04. 09. 2004 17:21
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od ales. » 29. 08. 2006 08:02

a padesátku cementu do kufru :lol:
ne jak bylo řečeno dobře obuj, nezastavuj a vyjedeš všude, kor když ti bude pomahat elektronika :wink:

Uživatelský avatar
Slavisimo
Příspěvky: 1114
Registrován: 14. 01. 2005 22:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Slavisimo » 29. 08. 2006 23:00

cement byl potreba u E30 prece, dokonce to bylo snad nejhorsi auto na snehu, nekde sem to cetl :lol: jinak novejsi modely jsou na snehu v pohode.

Uživatelský avatar
matal
člen E30.cz
Příspěvky: 1547
Registrován: 01. 01. 2006 02:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matal » 30. 08. 2006 01:12

Protože novější modely maj rozložení váhy 50:50.. :wink:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 08. 2006 01:20

matal píše:Protože novější modely maj rozložení váhy 50:50.. :wink:
jake je u e30?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od Asmodeus » 30. 08. 2006 11:19

Slavisimo píše:cement byl potreba u E30 prece, dokonce to bylo snad nejhorsi auto na snehu, nekde sem to cetl :lol: jinak novejsi modely jsou na snehu v pohode.
Pro mě byl teda E30 Touring na zimu nejlepší auto, jaké jsem měl! Měl jsem na něm pouze zimní protektory, v kufru vůbec nic a jezdíval jsem na hory. Vyjel jsem úplně všude a úplně odevšud, žádný problém! A neměl jsem samosvor, jak jsem se domníval...

Uživatelský avatar
proktorcz
Příspěvky: 777
Registrován: 22. 06. 2005 22:24
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od proktorcz » 30. 08. 2006 11:57

jezdil jsem v zimě s E28 vepředu zimáky v zadu letní docela mazec
jezdil jsem týden pak už mě nebavlio pořád volat tátu aby mě vytáhnul
u nás je krutá zima

Uživatelský avatar
Dudek Lubomír
Příspěvky: 381
Registrován: 13. 08. 2006 18:17
Bydliště: Žatec,Habartov

Příspěvek od Dudek Lubomír » 30. 08. 2006 12:40

do e30 je pytel cementu blbost,nebot to pak při smyku už nesrovnáš.základ je mít dobrý gumy,popřípadě řetězy a na lepší rozjezd do kopce trochen přitáhnout ručku kvuli rozložení točivého momentu v diferáku na obě kola.tohle není auťák na zimu pro každého,neboť jsi v permanentním stresu,na druhou stranu,když si na to člověk zvykne,horko těžko najde zábavnější káru.U té 330 bych vsázel jen na ty pneu a řetězy.pak už stačí zmáčknout tlačítko kontroly trakce a nebejt nesmrtelnej a to auto tě doveze,kam chceš.měj se 8)

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 30. 08. 2006 15:31

Opet nechapu, proc podle rady lidi je nahon na zadek horsi, nez na predek :?:

Nekolik argumentu, ze to tak neni.

- Fyzika:
1. jizda nahoru do kopce: Gravitacni sila tlaci na zadni napravu vic, nez na predni -> lepsi pritlak a sedi to.
V mezni situaci (sneholedy) U nahonu na predek se predni hnana kola prokluzuji a nelze dobre ridit smer.

2. jizda z kopce dolu:
Obvykle se brzdi motorem. Predni kola jsou stale riditelna, anzto nejsou ve smyku. U nahonu na predek se kola dostavaji do smyku a uz auto nezataci.

- experiment s vyuziti gravitace predvadi Mercedes. Maji model auta asi 1:24 na U-rampe. Prepina se smer jizdy, jednou predohrab a podruhe zadohrab. Na symetricke U-rampe je meritko a lze sledovat kam do prokluzu vyjede. Pro zadohrab asi o 25% vys!!!
Videl jsem v roce 2002 na Autosalonu v Zeneve.

- BMW, Mercedes a maji nahon na zadni napravu. Nahon na predek je dominantne vysledkem ekonomickeho hlediska vyroby. Pri montazi v tovarne se vklada jeden blok, tedy prevodovka s diferencialem na jeden zatah.

Dobry gumy a jezdit s citem je zakladni pravidlo vzdycky. 8)

Zigul mel velkej nepomer rozlozeni hmotnosti predek/zadek a pevnou zadni napravu, proto tak spatny vlastnosti v zatackach. Ale i to se da naucit, jezdil jsem s 2106 asi 7let, pred E30. Absolutne, rozdil nebe a dudy. :twisted:

Uživatelský avatar
Koby
Příspěvky: 183
Registrován: 17. 04. 2006 12:08

Příspěvek od Koby » 30. 08. 2006 16:00

samiq: To je sice hezký, ale..
jde o to, že tyhle auta mají ješte ke všemu motor vepředu. Takže zadní náprava která zabírá je strašně lehká, apson u E30. Moc dobře si pamatuju na našeho 324Td v roce 93 kdy jsme tlačili do každého kopečka. Pravda, v té době zimní gumy opravdu nic moc...

Jednoduše, škoda 120 ti v zimě taky vyjede každej krpál a ani ty zimáky nepotřebuješ. Protože má těžkej zadek, má větší přilnavost. Tohle je fyzika

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 30. 08. 2006 16:35

Koby píše:Jednoduše, škoda 120 ti v zimě taky vyjede každej krpál a ani ty zimáky nepotřebuješ. Protože má těžkej zadek, má větší přilnavost. Tohle je fyzika
Tohle je teda fyzika, je sice hezký že se 120 vyjedeš kopec, ale k čemu je ti to platný když nahoře kvůli lehkýmu předku nezatočíš?
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Dudek Lubomír
Příspěvky: 381
Registrován: 13. 08. 2006 18:17
Bydliště: Žatec,Habartov

Příspěvek od Dudek Lubomír » 30. 08. 2006 16:40

souhlasím se Samiquem.Hlavně se mi na zadku líbí,jak se auťák při podřazení natáhne a je dobře ovladatelnej a ne,že se ti to nahrbí a klouže. Ten pytel do kufru E30 je dobrej na přímej směr do kopce,ale jak ti někde ustřelí cvičky,je to zlé.i když to pak vykontruješ,podělá tě zpětná vazba smyku,která je pro mě nebezpečnější než smyk samotnej.

Uživatelský avatar
Koby
Příspěvky: 183
Registrován: 17. 04. 2006 12:08

Příspěvek od Koby » 30. 08. 2006 16:44

Hanis píše:
Koby píše:Jednoduše, škoda 120 ti v zimě taky vyjede každej krpál a ani ty zimáky nepotřebuješ. Protože má těžkej zadek, má větší přilnavost. Tohle je fyzika
Tohle je teda fyzika, je sice hezký že se 120 vyjedeš kopec, ale k čemu je ti to platný když nahoře kvůli lehkýmu předku nezatočíš?
Bavíme se čistě o výjezdech do kopce a v tom je lepší stará škodovka. To že nezatočí na rovině je pravda ale o tom nebyla ani zmínka

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 30. 08. 2006 16:46

Koby píše:samiq: To je sice hezký, ale..

Jednoduše, škoda 120 ti v zimě taky vyjede každej krpál a ani ty zimáky nepotřebuješ. Protože má těžkej zadek, má větší přilnavost. Tohle je fyzika
Mas pravdu, je to fyzika.
Tak jezdi ve S120GLX a nezatacej :D

Porovnavali jsme tu predni a zadni nahon :idea: motor vzadu uz asi ne. TATRA i Skoda 130 jsou passee, Porsche taky neni to pravy orechovy na hory.

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 30. 08. 2006 16:53

Tak s tim nezatacenim to neni zas tak kriticky, me skodovka vyjela na letnich kolech i mista v horach, kde ostatni nasazovali retezy a vzdycky zatacela naprosto v poradku.
BMW 323i E36

Odpovědět