Příspěvek
od Max-Max » 17. 11. 2003 19:37
Ahoj. Otázočka do pléna: čo myslíte, že sa stane, keď sa do motora leje 10 rokov minerál alebo polominerál (medzi inými aj do našich približovadiel) a potom zrazu sa naleje plnosynťák, typu 0w 50. Usadeniny starých olejov sa rozložia na chuchvalce a zapchatie olejových kanálikov alebo olej. čerpadla je dosť reálne. Prečo to píšem? Rovnako funguje V-Power. Ako som spomínal, je dobrý, má relatívne vysokokvalitné prísady, ale ocenia to majitelia áut nových a zánovných, ktoré ešte nemajú zasraté ventily. Žiaden výrobca vrátane Shell-u nepovie, že u starých áut hrozí dokonca určité riziko pri používaní týchto čistiacich benzínov. Takže result for V-Power: dosť dobrá a kvalitná takmer obyčajná 95 pre novšie motory. V-Power Racing 99+: je garantované min. oktánové číslo 99, reálne sa pohybuje 99 až 102. Rozdiel je, ako to už niekto písal, najmä v hlučnosti a "spokojnosti" motora pri chode. Vysoký oktán, ľahká výbušnosť, kultivovanejší chod. Pár mojich známich prepočítavalo, že aj keď je 99 podstatne drahší, vyrovná sa pri normálnej, bežnej jazde cenou 95, pretože na rozbeh na určitú rýchlosť potrebuješ menej času a námahy pre motor a ako všetci vieme, žerie to najmä pri rozbiehaní a zvyšovaní rýchlosti. Efekt zvýšeného výkonu je citeľný, ale bohvie prečo, nie u všetkých motorov. Napríklad Lada 2101 s tým ide ako blázen a felicia ako s obyč. benzínom. Podstatné pre plnohodnotné využitie Racing-u, Benziny Blue a spol. je motor stavaný na otáčky, napr. aj M3 alebo možno aj Iso. Auto ktoré má prac. rozsah do max. 6000 rpm ten benzín jednoducho nevyužije a dokonca si môže aj poškodiť. A to platí pre všetkých výrobcov, nielen pre Shell. Result for 99+: vyhodené prachy. Nafta: platí to čo u benzínov: berie sa zo Slovnaftu, zimná má svoje vlastnosti garantované do -20, všetky reklamné hlášky o lepších vlastnostiach sú blud alebo je tam ešte extra pridávané aditívum typu "diesel winter aditiv", ale to sa zas už prejavuje na cene. Na Slovensku je výnimkou akurát OMV Austro diesel, ten je z Rakúska zo Schwechatu a je to poznať. Voda ako písal myslím Dave, u serióznych čerpačiek nehrozí a to ani priesakom zo zeme, to sú bludy. Neznačkové radím obchádzať aj s benzínom aj s naftou, kvalita je všakovaká. A ešte neviem ktorá spoločnosť vozí 91 z Rakúska, asi Shell alebo OMV. To DAVE: Slovnaft patrí pod MOL (Maďari) a MOL patrí pod OMV. To DAN: Neviem ako CZ, ale SK má všetko zo Slovnaftu-Aral, Agip, OMV, ESSO, Benzinol, Jurki, Oktan, Shell, Avanti a pod. Rozdiel je akurát v tom, ktorá spoločnosť ich zaváža a aké bludy sa medzi ľuďmi o pôvode benzínu natárajú. Spoločnosti sa snažia vyrovnať konkurencii, či už zlepšením aditív alebo iba blbou klamnou reklamou. Všetko je iba kšeft. O ziskoch spoločností z litra paliva sa vyjadrovať ani nemienim.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220