Wankel

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2711
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Wankel

Příspěvek od SwissCabrio » 17. 11. 2020 10:28

Setkal jste se tady nekdo osobne s Wankelovym autem?
Nemyslim na vystave, ale pod zadkem pri jezdeni (delsim jak tyden). :)

NSU Ro80 asi nikdo nemel, ale nejaky kousek od Mazdy mozna?
Konkretneji me zajima Mazda RX-8 a jeji Wankeluv 2-rotor.
1986 318i Coupe (aktualne na prodej - 2024)
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2711
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Wankel

Příspěvek od SwissCabrio » 16. 03. 2021 22:47

Pripadne i motorka byla Wankel.

Dokonce Lada to zkousela tim smerem ... a tez Citroen.
1986 318i Coupe (aktualne na prodej - 2024)
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 816
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Wankel

Příspěvek od Greeny » 18. 05. 2021 13:18

mám velmi dobrého kamaráda, který je wankely posedlý, zažil jsem s ním relativně dost "událostí" okolo wankelů, ale jen minimum těch, kdy auto zrovna jelo :D povětšinou to byly události okolo startování, testů, ladění. Konkrétně má několik RX-7 a RX-3. No, kdybych to měl nějak nezaujatě shrnout, tak je to zajímavé především technicky, víc než jízdně. Má to slušný potenciál pro přeplňování, zajímavý zvuk (který se mi osobně ale nelibí, připomíná to dvoutakt), s turbem to má klasický turbo průběh výkonu s tím, že je to ochotné točit do vyšších otáček. RX-7 je jízdě super, má to skvělé řízení a dobrý podvozek ale je to relativně těžké auto, je na tom znát trochu orientace na USA - mluvím teď o generaci FC. FD bylo asi nejvíc hardcore a puritánské, zároveň je ale se svým twinturbo příšerně komplikované (pokud to neznáš, tak si nejspíš ani nedovedeš představit, jak je tam k věcem špatný přístup, hlavně okolo tureb) a taky je cenově poněkud drahé. RX-8 je méně hardcore zaměřená než RX-7 a hlavně nemá turbo, což je podle mě škoda.. Je to víc GT (kterému by ale právě to turbo tolik slušelo) než ryzí sporťák. Taky tomu odpovídají cenovky, zvlášť angláni byli přednedávnem neuvěřitelně levní (možná furt jsou, ale nesleduju).

Wankel je podle mě o něco jako transaxle Alfa Romeo (75, GTV6). Technicky opravdu zajímavé, nicméně uživatelsky to zásadní výhody nepřináší, spíš naopak :) Je to především pro nadšence, kteří to chcou a ví proč, pro ty se to naopak stává až životním stylem :)
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2711
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Wankel

Příspěvek od SwissCabrio » 18. 05. 2021 15:02

Hmmm, to jsi hezky napsal Greeny.
K tomu musi clovek tihnout, aby to chtel mit doma v garazi, tomu verim.
1986 318i Coupe (aktualne na prodej - 2024)
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Odpovědět