Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Stanley30
Příspěvky: 58
Registrován: 11. 10. 2017 07:41

Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od Stanley30 » 13. 03. 2018 18:01

Když mi někdo řekne: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........, tak si vždy vzpomenu na tento článek. Měl jsem takových článků víc, ale některé jsou již vymazány
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/po ... rdy-rocne/
nebo
https://motofocus.cz/vyrobci/6542,phili ... na-padelky
http://www.policie.cz/clanek/sklady-ukr ... delku.aspx
http://udrzbapodniku.cz/hlavni-menu/art ... -rozsudek/
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... dovky.html
http://www.elit.cz/cs/download/elit-mag ... 3-2015.pdf
dobré video: https://auto.sme.sk/c/6131319/auto-sme- ... enoch.html
Něco podobného mám vystaveného v dílně. Brzdy demontované z Opla. Auto najelo pár tisíc km, jezdilo denně desítky km. kotouče totálně rezavé a z destičky se utrhl třecí segment.

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od adam320 » 15. 03. 2018 01:43

A ted tu o Karkukce prosim :D
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Stanley30
Příspěvky: 58
Registrován: 11. 10. 2017 07:41

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od Stanley30 » 15. 03. 2018 19:08

Když jinak nedáte.........Žily ,byli, za devatero dálnicemi a devatero parkovišti..................a jestli jim nedošel benzín, tak tam jezdí dodnes. :wink:

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4267
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od Gabo » 16. 03. 2018 07:01

Já jsem nějak nepochopil, jaká je pointa tohoto tématu.
a netu kupuju olej za super cenu stále v jednom krámě víc jak deset let, leju to do všech aut co jsem měl. A bez obav.
Díly nakupuju v prověřeným eshopu a taky bez obav. Že se občas něco rozpadne dřív je daň za dnešní dobu a výrobní vadu může mít i OEM díl - minimálně my co děláme v autoprůmyslu víme jak se vyrábí náhradní díly ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od MattyX » 16. 03. 2018 08:39

A to je právě ta pointa, že ty "bez obav" leješ nějakej olej, protože to asi maže... (to je tak jediný co na oleji jsi schopen poznat) prodejce bez obav věří svému dodavateli, ale toho zlanaří levnější distributor, kterej to má o něco levnější z nějakého důvodu a ve finále to pak odsereš ty, že si koupíš třeba bečku 10w60 castrol a když to dáš na rozbor, tak zjistíš že to odpovidá 10w40 od Mogulu (a to se fakt stalo...)
Jako konečnej zákazník nemáš šanci poznat, že to balení je nějakým způsobem trochu vybledlé, nebo má jinak napsaný štítek, protože nemáš s čím porovnat.
Stačí si projít Alibabu, kolik je tam dodavatelů náhradních dílů, co ti rádi vyjdou vstříc... a stačí jim nascanovat i krabičku do které to chceš zabalit a rovnou ti to tam vyrobí podle tvých požadavků...
Na Aliexpressu když si koupíš krytky do kol 70mm s logem BMW, tak ti přijdou i s originálním štítkem na folii, jako kdyby jsi si pro to šel do renocaru (teď BMW používá už ten novější štítek a posílají ještě ten starej typ)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4267
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od Gabo » 16. 03. 2018 11:27

Však jasné, to já chápu, ale řídit se jen cenou? Že nepoznám origo od neorigo baleni mi je jasné, věřím, že bch to nepoznal ani kdybych držel obě v ruce a nebyl v nich extremni rozdil ...
Já stejně do všeho leju 10W40, případně 5W40 a nejmladší z mých aut je 18 let staré.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od BOOST » 16. 03. 2018 11:53

Stejně tak není zaručený, že drahý olej nebude kopie. V dnešním světě, kde se každý žene jen za penězi a hlavně co nejrychleji a za co nejmíň námahy, už si nemůže být jistý nikdo ničím. Nemluvě o tom, že se nevyrábí na kvalitu, ale ideálně tak, aby zboží po záruce bylo "po smrti". :roll:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Stanley30
Příspěvky: 58
Registrován: 11. 10. 2017 07:41

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od Stanley30 » 16. 03. 2018 12:47

Dal jsem toto téma jako zajímavosti. Možná jsem ho špatně pojmenoval . Pokud toto téma správce uzná jako nevhodné nebo nepřínosné tak ať ho smaže. :)
Přišlo mi až zarážející, jakém prostředí a podmínek se dá ,,značkový olej" balit.
To, že olej není kvalitní se neukáže hned po nalití,to by musel být mazut, ale za pár tisíc, desítky tisíc km......Ale i u 10W40 nebo 5W40 je rozdíl v kvalitě. A nemluvě o fejku.
Přesně jak popisuje MattyX. Je to neustálý boj, vybrat si a hlídat si dodavatele. A též platí , co říká Boost s kvalitou dílů, ale nejen dílů, výrobků jako takových všech i potravin. Všichni asi znáte kur...tka. V dnešní době skoro všeho. Prostě džungle......Lidé chtějí být obelháváni.....Viz reklama na auta. Místo toho aby řekli, že to auto umí najet bez problému tolik a tolik kilometrů, sedí v zatáčkách atd, tak důležité je to, že máte v autě přípojku USB a konektivitu na WIFI. A pak každej druhej řidič-a sedí za volantem , drží v ruce telefon, sjíždí FB a jede 30km/h a nevěnuje se řízení..... :evil: Nehledě na to, že auto jak vyjede z brány fabriky potřebuje upgrade softveru.....stále do kola.

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od paveld » 18. 03. 2018 18:07

Dokud jsem kupoval castrol olej 10W60 a bral jsem vždycky nejlevnější co jsem na netu našel. Ohledně toho padělání jsem už kdysi našel tohle a podle toho jsem měl vždycky originální balení. http://www.auto-hanak.cz/pdf/padelany_c ... Evrope.pdf
BMW 323i E36

Stanley30
Příspěvky: 58
Registrován: 11. 10. 2017 07:41

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od Stanley30 » 18. 03. 2018 20:55

Dnes už napodobují i hologramy.

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od paveld » 19. 03. 2018 00:05

No dobře, ale poznat to jde jak? Když u levnýho olej nevim jistě, jestli není padělanej, u středěna drahýho tu jisotu taky nemám a u drahýho taky ne? :-D Není pak lepší když už stejně vlastně mám skoro jistý, že ať koupim co koupim, bude to levnej olej z číny, tak za něj aspoň zaplatit málo než si připlácet a dostat to samý? :-)
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od adam320 » 19. 03. 2018 00:33

Tohle je nejzabavnejsi tema na e30forum za poslednich 10 let :lol: :lol: :lol:

Berete drogy neboco ? :roll:

Edit: Co mate vlastne vsichni porad s tim Castrolem ? To by me doopravdy zajimalo, treba vznikne i skutecne konstruktivni debata o oleji bez paranoickych rysu konspiracnich pseudozazitku ze serveru zivenych nadpisem za pocet kliknuti, nebo vzniklych z cisteho amaterismu...

Me to osobne pripada jako "ptaci chripka"
Udajne na ni umrelo mraky lidu, ale nikdo nezna nikoho kdo vubec zna nekoho kdo zna nekoho kdo na to umrel(rozumej kdo to vubec mel)

No, ja si treba Castrol nekupuju nikdy, a ani by mne to nenapadlo, duvody jsou urcite jiny nez obava z falzifikatu
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Stanley30
Příspěvky: 58
Registrován: 11. 10. 2017 07:41

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od Stanley30 » 19. 03. 2018 08:49

Levné oleje se nedělají fejky, proč by taky. Ten kdo to vyrábí, tak vydělá víc na značkovém oleji,potažmo na značkách, než na noname. Taky se napodobuje Adidas a ne levné oděvy a boty. Čtyři pruhy, víc Adidas.A hlavně značkový se více prodává. Proto taky se hodně falsifikuje třeba Castrol. Značkový výrobci nyní častěji mění obaly, aby ztížili fejkařům situaci.
Samozřejmně, že výrobci lobují a všemi prostředky za to, aby se prodávali jejich výrobky. Proto taky zveřejňují podobné články, videa, zprávy. Aby lidé viděli, že se to opravdu děje. Tak že to není jenom fáma, ale děje se to. Proč by např. Policie nabo Celní zpráva podávala takové zpávy. Proto jsem dal i do příspěvku info, že proběhl i soud.
Bohužel to znám z vlastní praxe. Kdy se mi mechanik pochlubíl tím, a to taky nechápu, proč když to dělá, tak se s tím ještě pochlubí, když na garanci přijelo auto a mněl se vyměnit olej, tak filtr jenom otřeli, napsali nový a díl byl vyšetřen. A jsou i podobné a horší případy. Někdy to hlava nebere.
Bohužel. Nechci strašit , ale děje se to stále. :cry:
Důvěřuj, ale prověřuj.
A co se týká kvality oleje, tak je plno článků, jak vybírat olej podle čeho.Spíše bych hledal u výrobců olejů a v nezávislých odborných článcích. Např. http:http://www.autopress.cz/nizkoviskozni-motorove-oleje/ nebo viz odstavec dole. Ono třeba je rozdíl v tom, když je na oleji napsáno odpovídá klasifikaci....než když splňuje klasifikaci, je to takové slovíčkaření. Protože za každou značkovou normu,(např. VW 50400) která je na oleji napsána, platí výrobce oleje nemalé peníze. Proto kolikrát ani značkové normy na olejích nejsou, a to ve většině případů, jsou levnější oleje.
Naposledy upravil(a) Stanley30 dne 19. 03. 2018 08:53, celkem upraveno 1 x.

Stanley30
Příspěvky: 58
Registrován: 11. 10. 2017 07:41

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od Stanley30 » 19. 03. 2018 08:50

nebo např. článek:
Kvalita základových mazacích olejů
Mýtus druhý - Kvalita základových a mazacích olejů

(AutoEXPERT, říjen 2004, číslo 10)
Citace z internetových diskusí:
... četl jsem,že Castrol oleje nevyrábí, jenom je odněkud kupuje,plní s nimi obaly a dává na to svou etiketu ...
... základové oleje z ruské ropy mají nízkou kvalitu, protože mají příliš vysoký obsah síry a ta snižuje oxidační stálost olejů ...
... oleje vyrobené z neruské ropy mají udávaný interval výměny 2 roky, tuzemské oleje rok jeden, protože jsou vyrobené z ruské ropy ...
... i u plné syntetiky se vždy z nějakého základu vychází a když je ten základ sirný, tak je to konec dobrého oleje ...
... vyhýbejte se olejům recyklovaným, tyto oleje nemají kvalitu, důležité složky základového oleje jsou již zničené ...

V dnešním pokračování seriálu o motorových olejích si všimneme problematiky kvality základových olejů a jejich vlivu na kvalitu motorových olejů. Je s podivem, jak se internetoví diskutéři odvážně pouštějí do teoretických úvah o základových olejích a už vůbec nerozumím tomu, kde by se vzala síra v syntetických olejích.

Nejprve tedy jak je to s tou ruskou ropou. Ruská ropa má opravdu vysoký obsah síry. Při zpracování ropy na paliva nebo základové oleje však dnes není příliš obtížné veškerou síru odstranit a není to ani dražší ve srovnání se zpracováním jiných druhů ropy. Kromě toho, jak lze poznat, že olej byl vyroben z ruské ropy? Zpracování ruské ropy se neomezuje na země střední a východní Evropy. Stačí se podívat na mapu evropských ropovodů. Ropovod z Ruska končí v Německu a kromě toho má další terminály v několika velkých přístavech v Baltickém moři, odkud může být ropa dopravena kamkoliv ve světě. Z ruské ropy tak může být vyroben jakýkoliv olej jakéhokoliv výrobce. A nijak to neovlivní kvalitu motorového oleje.

Vztah mezi obsahem síry a oxidační stabilitou oleje je přesně opačný než je uvedeno v internetových citacích. Sirné sloučeniny mají výrazné antioxidační účinky, zejména při vysokých teplotách, které panují v motorech automobilů. Přesto je síra v motorových olejích nežádoucí. Důvodem je to, že kde je vyšší obsah síry, tak je i hodně aromatických uhlovodíků a ty v motorových olejích opravdu nejsou žádoucí. Při vysokých teplotách v motorech se z aromatických uhlovodíků tvoří karbonové nánosy na exponovaných částech motoru, tvoří se kaly a usazeniny, které pak zalepují olejový filtr. Síra překáží spíše při aditivaci olejů, kdy sirné látky mohou reagovat s některými aditivy a snižovat jejich účinek. Moderní výkonné oleje jsou proto vyráběny ze základových olejů, které mají velmi nízký obsah síry. V tabulce je uvedeno rozdělení základových olejů podle API nomenklatury. První tři skupiny olejů jsou vyrobeny rafinací ropy, jsou to tedy minerální oleje, další tři skupiny jsou oleje syntetické. Při výrobě motorových olejů se stále více používají základové oleje skupiny II a III a omezuje se používání syntetických olejů. Z obchodních důvodů se olejům skupiny III také říká syntetické. Jen pro upřesnění, české oleje Mogul jsou v naprosté většině vyráběny z téměř bezsirných olejů skupiny II a III a ze syntetických základových olejů.

Pravé syntetické oleje jsou vyráběny syntézou z plynného ethylenu (polyalfaolefíny) nebo dalšími syntézami (např. esterové oleje). Pochopitelně, že se vychází z čistých sloučenin, ve kterých není žádná síra. Cena těchto olejů je vyšší než cena minerálních, proto se dnes syntetické základové oleje nahrazují kvalitními minerálními oleji skupiny III (viz tabulka).
Recyklované oleje

Recyklovaným olejům se v olejářské terminologii říká regenerované oleje a jejich použití při výrobě motorových olejů je dnes zcela zanedbatelné. Problémem není to, že ... důležité složky základového oleje jsou již zničené..., naopak termicky a oxidačně nestabilní složky olejů jsou předchozím provozem odstraněny. Problémem je ekonomická náročnost regenerace olejů na takovou kvalitu, aby vyhověla požadavkům pro motorové oleje. Použité a sebrané mazací oleje se dnes zpracovávají spíše na topné oleje nebo na některé méně náročné mazacích oleje.
Zveřejněno se svolením autora.
Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha
jaroslav.cerny(at)vscht.cz

Toto je článek z roku 2005. Doba trochu uběhla, ale základy jsou stále stejné. Dnes se např. používají právě bezsirnaté oleje s nízkým SAPS do aut s DPF,právě kvůli tomu,aby se nezanášel filtr, ale nejen do nich.Právě norma ACEA C2, hojně používá PSA a zejména ACEA C3 jsou využívány ve vozidlech s DPF, FAP. Většinou to jsou oleje s novou technologií krakování. Jsou proto různé názvy zkratek XMF, FST, TSFdle označení výrobce.
Naposledy upravil(a) Stanley30 dne 19. 03. 2018 09:20, celkem upraveno 3 x.

Stanley30
Příspěvky: 58
Registrován: 11. 10. 2017 07:41

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od Stanley30 » 19. 03. 2018 08:52

AutoEXPERT, leden/únor 2005)

Citace z internetových diskusí:

... proti minerálu nikdo nic nemá, ale je to nejméně výkonný olej ...
... u minerálních olejů se musí zkrátit výměnná lhůta oproti plné syntetice ...
... olej které značky a konkrétně který typ je absolutně nejlepší?
... chci jen ten nejlepší olej, momentálně A5, ale nemůžu ho nikde sehnat ...


V dnešní části si připomeneme, které údaje uvedené na obalu motorového oleje vypovídají o jeho kvalitě. Jak je vidět z internetových citací, opět tady vládne fenomén minerálního a syntetického oleje. Co je syntetické je kvalitní, co je minerální, je špatné nebo alespoň méně kvalitní. I dnes proto musím opakovat, že tento pohled na kvalitu motorových olejů je hodně zastaralý a zjednodušený. Minerální základové oleje jsou dnes již natolik kvalitní, že se používají pro výrobu i těch nejkvalitnějších motorových olejů.
Ani z viskozitní charakteristiky olejů, např. SAE 10W-40, nelze vyvodit kvalitu motorového oleje. Je ale pravda, že pro výrobu např. olejů SAE 5W-40 musí být použity kvalitnější základové oleje (avšak ne nutně syntetické) než pro výrobu např. olejů SAE 15W-40. Důvodem jsou požadavky oleje SAE 5W-40 na vyšší viskozitní index.
Jediným ukazatelem kvality motorového oleje jsou výkonové specifikace API, ACEA, příp. i firemní výkonové specifikace, např. VW, Ford či GM apod. Součástí výkonových specifikací je i údaj o tzv. HTHS viskozitě, která určuje použitelnost oleje v určitém motoru.

HTHS viskozita
HTHS viskozita se měří při 150 °C a dává informace v podstatě o síle (tloušťce) mazacího filmu při této teplotě. Normální HTHS viskozita má hodnoty vyšší než 3,5 mPa.s, některé moderní oleje, zejména typu longlife, mají HTHS viskozitu sníženou na 2,9-3,5 mPa.s. Některé oleje SAE 0W-20 mají HTHS viskozitu ještě nižší, mezi 2,6-2,9 mPa.s. Čím je hodnota HTHS viskozity vyšší, tím silnější je povrchový olejový film. Každý výrobce automobilu tím, že doporučí určitou výkonovou úroveň oleje (ACEA, VW, GM, Ford a další specifikace), současně také určuje minimální hodnotu HTHS viskozity oleje.

API specifikace
Tato specifikace je mezi motoristy poměrně známá, i když ze všech výkonových specifikací toho říká nejméně. Nejnovější specifikaci API mohou mít i např. oleje určené pro americký trh, které svou kvalitou výrazně zaostávají za evropskými oleji. Také co se týká HTHS viskozity jsou API specifikace uzpůsobeny americkému trhu a nemusí vyhovovat požadavkům evropských výrobců motorů.

ACEA specifikace
Specifikace ACEA mají tři různé stupnice: A pro benzinové motory, B pro lehké dieselové motory a E pro velkoobjemové dieselové motory. Za těmito písmeny je ještě číslice, např. ACEA A3/B3,B4, která udává, pro které motory je olej vhodný.
Uvedený příklad je typický pro nejmodernější oleje s normální HTHS viskozitou, tj nad 3,5 mPa.s. Oleje ACEA A2 či B2 jsou výkonově o stupeň níže. Neplatí ale, že oleje ACEA A1 jsou méně výkonné či ACEA A5/B5 jsou výkonnější než ACEA A2 nebo A3 (s označením B to je podobné). Specifikace ACEA A1/B1 a A5/B5 jsou určené pro moderní a velmi výkonné oleje se sníženou HTHS viskozitou mezi 2,9 až 3,5 mPa.s (např. longlife oleje pro koncern VW). Vzhledem ke snížené HTHS viskozitě je nelze použít do motorů, kde jsou doporučeny oleje ACEA A2/B2 či A3/B3,B4. ACEA A4 se nepřiděluje.
Číslice u stupnice E v podstatě odpovídá kvalitě oleje, ale odráží se zde také některé požadavky související s emisními limity.

VW specifikace
Systém specifikací VW, stejně jako API a ACEA, byl v minulosti již v AutoEXPERTu popsán a nelze jej zde v krátkosti opakovat. Jen je nutné zdůraznit, že tzv. longlife oleje VW 503.00/506.00(/506.01) mají sníženou HTHS viskozitu a lze je použít pouze do motorů, kde je tato nižší HTHS viskozita povolena.

Závěrem
Jakýkoliv text pojednávající o výkonových specifikacích motorových olejů je nutně trochu nudný, protože specifikací je mnoho a každá je založena na jiném rozdělení olejů. Jen jejich prostý výčet a stručná charakteristika by vyžadovaly větší místo než je vyhrazeno tomuto článku. Avšak i bez těchto znalostí je zřejmé, že pokud mají dva oleje stejnou specifikaci např. ACEA či VW, jedná se o kvalitou rovnocenné motorové oleje. Nezáleží na značce oleje, na jeho viskozitní třídě, či na tom, zda je olej minerální či syntetický, měřítkem je pouze a jen údaj o výkonové specifikaci. Může se tedy stát, že oleje SAE 15W-40 a SAE 5W-40 mají stejnou specifikaci ACEA A3/B3. Jedná se tedy o kvalitou a životností rovnocenné oleje, i když se někomu může zdát, že SAE 15W-40 je jen "sprostý minerál". Oba oleje prošly stejnými motorovými testy a motor po proběhnutí testů byl v obou případech stejně čistý, jinak by olejům nebyla přiznána stejná výkonová specifikace.

Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz

Stanley30
Příspěvky: 58
Registrován: 11. 10. 2017 07:41

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od Stanley30 » 19. 03. 2018 09:10

https://www.oleje.cz/imgs/articles/524- ... ytus_8.pdf

možná i tento článek:
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... e_id=66827

slušný přehled ale starší,http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-m ... ikace.aspx, už tam chybí norma SN a třeba nové normy od VW VW 508 00/509 00 se SAE 0W-20. VIZ:http://www.auto.cz/motorove-oleje-0w-20 ... pne-111485

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od adam320 » 19. 03. 2018 11:49

Super prispevky Stanley :wink:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od paveld » 19. 03. 2018 23:38

Já se svym příspěvkem směřoval spíš k tomu, že pokud tu čtu jak se všechno umí falšovat, tak kde mám brát jistotu, že to co koupim je teda doopravdy takový olej, jaký píšou na obalu že by měl být. První příspěvek zní, že levný olej z netu = vždycky špatný. Takže, pokud ho koupim v kamennym obchodě a bude drahý = je dobrý? A nejde mi o castrol, ten jsem kupoval před lety, ale už taky kupuju jiný. Co když to ten kamenej obchod bere ze stejnýho zdroje jako eshop, ale prodá to za víc, aby to vypadalo, že to je jako super kvalitní olej, když stojí tolik?
Z těch specifikací si každý myslim umí zjistit sám, jaký olej potřebuje, ale já tuhle diskuzi pochopil spíš v tom smyslu, že nemusí být pravda to co se píše na flašce od olej a uvnitř pritom je uplně jiný olej.
Stanley, když narážíš na levné oleje z netu, kde kupuješ olej? Kde bereš tu jistotu, že zrovna tam víš co kupuješ?
BMW 323i E36

Stanley30
Příspěvky: 58
Registrován: 11. 10. 2017 07:41

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od Stanley30 » 20. 03. 2018 01:11

paveld : Nesouhlasím, že levný olej je špatný a naopak. Je to také úhel pohledu co je levné a co drahé. Jen by člověk měl být obezřetný. A v kamenném obchodě také nemusí být kvalitní olej. Ano příspěvek si pochopil správně co jsem chtěl říci že co je na obalu, nemusí být uvnitř. Ale ono souvisí vše se vším, tak jsem sem přihodil nějaké články. Mám to ho více, ale to bych zapráskal celé forum.
Bohužel s maloprodejem olejů nemám zkušenosti.Nakupuji od velkoobchodu.Většinou v sudech, nebo více balení.
Strávím výběrem oleje, dílů, hodně času, ale pak se vyplatí. Ale je to taky alchimie.
Např. když jsem sháněl olej s normou VW 50400/50700, tak jsem si zavolal přímo na české zastoupení Totalu ,aby mi doporučily nějakého jejich distibutora. Vybral jsem si jednoho a nyní od nich beru některé oleje motorové i převodové. Total , Elf pro vozy PSA, Renault, Longlife do VW Group. http://www.novakoil.cz/
5W-40 beru Aral Hightronic, má hodně schválených norem, je to Lowsaps C3,tak že použitelný v hodně vozech ( má normy i BMW)a kvalita za dobrou cenu, když je v akci.
http://stahlgruber.cz/
Chemii nakupuji od BG. http://www.bg-care.cz/ Zkoušel jsem i jiné proplachy motorů při výměně olejů, ale BG funguje dobře. Určitě lépe než třeba dražší proplach od Liqui Moly, který jsem také zkoušel. BG ale je distibuován jen velkoobchodně do servisů. Možná ho bude někdo prodávat maloobchodně. Ale třeba už to, že ho někdo prodává dál, tak bych si ověřil zdroj.
Ale nikomu tyto firmy nebo značky necpu. Jsou i jiné kvalitní. To jen jako odpověď na otázku odkud beru já.

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 499
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Re: Koupil jsem si dobrej olej na netu za super cenu........

Příspěvek od samiq » 23. 03. 2018 23:55

Diskuse s linky na slusne clanky a info!
nektere znam, nektere jsou pro mne noviny.
A Stanley, co tedy lijes do svych baworaku? :) :?: :D

Ja pouzivam ted nekolik let Mobil X3000 5W40 a davam to do M40 i do M52 a dalsich.
Kupuji z Autorozvody.cz za 600CZK / 5 litru a mel jsem k porovnani i jeden kanystr, jez jsem koupil v Real Hamburg (obchodak).
Kanystry uplne stejne a olej na papirovem kapesniku vypada taky stejne a i je stejne citit. Tak mozna, ze jsou stejne... :)

Dalsi moznost ke zkoumani je olej Automedik, v mem pripade 5W40 s dobrymi specifikacemi na obalu. Chvili jsme u nich diskutovali a pak mi rekl, ze si nechali prebalit slusne oleje od jednoho vyrobce, ktereho jsem jiz uspesne zapomel (mozna Selenia, ale nejsem si jist).
Cena bezva, ale netusim jak to opravdu je.
V mem pripade mi vymeny vychazeji na asi 1/2 az 2 roky (~ 10kkm, tak nejak podle LED). A zatim se zda vse v poradku.
Je to tezko prokazatelne a ponekud sazka do loterie.

Tak jedine do laboratore a potvrdit, ze to neni fake. Nu coz, to asi nedame... :P

Odpovědět