Mam speru!!
Re: Mam speru!!
No, pokud mas jedno kolo na ledě a jedno na suchu, tak mi ukaz, jak se rozjedes i se seriovym lamelovym svorem. Svornost 25% to nezachraní při takhle extrémním rozdílu přilnavostí.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Re: Mam speru!!
s e36 se šperou se cítím v zimě na cestě jistěji než z e39 s tc
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mam speru!!
Hardwarová špera je pro ty, co umějí řídit. Elektronické náhražky jsou pro ... (doplňte si sami, nerad bych někoho urazil )
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
Re: Mam speru!!
Uplne normalne se vyhrabes, kdyz svor funguje. Jesnou jsem skoncil jednim kolem do puli v blate, druhy kolo stalo na asfalte. Dal jsem tomu napit a v pohode vyjel. Pokud je povrch na druhym kole jistej, tak se mi vzdycky vyplatilo rozjizdet se ostrejc, abys tem 25 procentum dal trochu sily.Gabo píše:No, pokud mas jedno kolo na ledě a jedno na suchu, tak mi ukaz, jak se rozjedes i se seriovym lamelovym svorem. Svornost 25% to nezachraní při takhle extrémním rozdílu přilnavostí.
Re: Mam speru!!
Jj.souhlasFrancis píše:Hardwarová špera je pro ty, co umějí řídit. Elektronické náhražky jsou pro ... (doplňte si sami, nerad bych někoho urazil )
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
Re: Mam speru!!
to mi teď pohonilo ego
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
Re: Mam speru!!
Ja ma zase tu zkusenost, ze jedno kolo na krajnici na sneholedu, druhe na holym asfaltu a ani tuk, proste jsem se nerozjel, abyt teda je pravda, ze na ty krajnici bylo i dost snehu a bylo to mirne do kopce a covat nebylo kam. Nakonec me musel protijedouci motorista popotahnout lanem. A ze jsem se odtamtud snazil sam vyhrabat snad pul hodinyChvalda 318iS píše:Uplne normalne se vyhrabes, kdyz svor funguje. Jesnou jsem skoncil jednim kolem do puli v blate, druhy kolo stalo na asfalte. Dal jsem tomu napit a v pohode vyjel. Pokud je povrch na druhym kole jistej, tak se mi vzdycky vyplatilo rozjizdet se ostrejc, abys tem 25 procentum dal trochu sily.Gabo píše:No, pokud mas jedno kolo na ledě a jedno na suchu, tak mi ukaz, jak se rozjedes i se seriovym lamelovym svorem. Svornost 25% to nezachraní při takhle extrémním rozdílu přilnavostí.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Re: Mam speru!!
já to jednou (v praze) přehnal s křižitelností náprav u e34 (jedno kolo se spíš volně dotýkalo...) a couvnout trochu do kopce zrovna moc nešlo. no nakonec sem se z toho dostal, ale zrovna pocit sucha a bezpečí sem z toho neměl... sou chvíle, kdy by to uzávěrka "natvrdo" řešila líp než lamely... tak to měla 525ix do 12/93, co? hydraulickou uzávěru zadního (o mezinápravovym nevim) diffu.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mam speru!!
JJ, E34 iX měla vzadu hydraulicky řízenou svornost ale na max jen desítky procent. Vprostřed byla elektromagnetická spojka se spojením skoro "na tvrdo".
Lépe na tom byla E30 iX, ta měla vzadu a vprostřed viskosní svor a ten dá přes 90% a bez elektroniky.
Lépe na tom byla E30 iX, ta měla vzadu a vprostřed viskosní svor a ten dá přes 90% a bez elektroniky.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Mam speru!!
no jednak je z tvyho prispevku jasne videt ze nevis jak si vysvetlit tech 25% a druhak pokud z popsany situace nevyjedes tak to za 1. mas uplne dojebany lamely na diferaku a nebo za 2. nikdy jsi nesedel v aute s lamelovym diferencialemGabo píše:No, pokud mas jedno kolo na ledě a jedno na suchu, tak mi ukaz, jak se rozjedes i se seriovym lamelovym svorem. Svornost 25% to nezachraní při takhle extrémním rozdílu přilnavostí.
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Re: Mam speru!!
jak píše francis nejlepší je viskoza není tak agresivní jak lamela a svornost je hodně vysoká
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mam speru!!
Viskosní samosvor má i nevýhodu, pro driftera velkou: pro svornost potřebuje rozdíl otáček, tzn.přenese kroutící moment až když se jedno kolo protočí a jakmile rozdíl otáček srovná, svornost "zmizí" a tak stále cyklicky opakuje oba stavy. Plynule a bez rázů.
Lamelový svírá hned a vždy a proto "ustřeluje zadek", zlehka protočí vnitřní kolo na kluzku v zatáčce, kolo ztratí grip a druhé kolo samo celý zadek neudrží, ihned se to smýkne.
Lamelový svírá hned a vždy a proto "ustřeluje zadek", zlehka protočí vnitřní kolo na kluzku v zatáčce, kolo ztratí grip a druhé kolo samo celý zadek neudrží, ihned se to smýkne.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Mam speru!!
Ja uz na aute speru nemam. Sundal a prodal jsem ji, protoze po peti letech provozu zacala silene chrastit. V jakem stavu byly lamely nevim, ale 60 000 km jsem s tim svorem najel.adam320 píše:no jednak je z tvyho prispevku jasne videt ze nevis jak si vysvetlit tech 25% a druhak pokud z popsany situace nevyjedes tak to za 1. mas uplne dojebany lamely na diferaku a nebo za 2. nikdy jsi nesedel v aute s lamelovym diferencialemGabo píše:No, pokud mas jedno kolo na ledě a jedno na suchu, tak mi ukaz, jak se rozjedes i se seriovym lamelovym svorem. Svornost 25% to nezachraní při takhle extrémním rozdílu přilnavostí.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Re: Mam speru!!
Špatně jsem se vyjádřil myslel jsem že viskóza je lepší pro běžného uživatele
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mam speru!!
A lamelová pevně nastavená pro nás, co si to umíme užít
http://driving-academy.cz/webform/driving-day-2015
http://driving-academy.cz/webform/driving-day-2015
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Mam speru!!
no na sněhu sem paradoxně zrovna výhody svoru nepozoroval, ale e34 tour s plnou nádrží....
hlavní rozdíl pozoruju na suchu, takovej nájezd na jižní spojku ze spořilova směr plzeň na dvojku (výjezd do rozjížděcího pruhu) se bez svoru podobal spíš jízdě na splašený krávě, jak se auto naklonilo, vnitřní kolo ztratilo trakci a tim pádem auto ztratilo rychlost, náklon zmizel a najednou se zase chytlo, to celý 3x, fakt sem se tomu musel smát. ale plyn sem držel... na sněhu je příčný zrychlení tak malý, že se auto nenakloní a timpádem neni důvod k odlehčení vnitřního kola, jezdí to dost podobně... samo auto bez svoru v dnešním stavu věcí považuju za "porouchaný už z výroby"...
s tim ixem mě to teda štve, myslel sem, že to svírá opravdu hodně, pro tu prdel sem si chtěl jedno pořídit "do sbírky", ted uz trochu ztrácim zájem. vykopnout tu elektroniku a dat tam servoventil na spínač, takový všecko nebo nic, zvlášť na mezinápravu a na zadek, to by byla jinačí kutura cestování... korytem potoka, lesem nebo skrz pulmetrový závěje...
hlavní rozdíl pozoruju na suchu, takovej nájezd na jižní spojku ze spořilova směr plzeň na dvojku (výjezd do rozjížděcího pruhu) se bez svoru podobal spíš jízdě na splašený krávě, jak se auto naklonilo, vnitřní kolo ztratilo trakci a tim pádem auto ztratilo rychlost, náklon zmizel a najednou se zase chytlo, to celý 3x, fakt sem se tomu musel smát. ale plyn sem držel... na sněhu je příčný zrychlení tak malý, že se auto nenakloní a timpádem neni důvod k odlehčení vnitřního kola, jezdí to dost podobně... samo auto bez svoru v dnešním stavu věcí považuju za "porouchaný už z výroby"...
s tim ixem mě to teda štve, myslel sem, že to svírá opravdu hodně, pro tu prdel sem si chtěl jedno pořídit "do sbírky", ted uz trochu ztrácim zájem. vykopnout tu elektroniku a dat tam servoventil na spínač, takový všecko nebo nic, zvlášť na mezinápravu a na zadek, to by byla jinačí kutura cestování... korytem potoka, lesem nebo skrz pulmetrový závěje...
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mam speru!!
Kdysi jsem měl ideu upravit E34 iX Touring - nahradit R6 nějakou V8, podložit přední pomocný rám a zadní nápravnici o 3-5-7 cm, nějaký duralový skluz pod agregát a zadní difer, ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Mam speru!!
sory ze do toho kecam, ale nejak tam hapruje e30/e36 na to pujceniFrancis píše:
http://driving-academy.cz/webform/driving-day-2015
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni