
kardan?
kardan?
Zdarec, prosim vas riesim problem s vyberom kardanu, robim zastavbu m50b25 do e30, a pokial som sa dobre docital pasuje kardan z e36 ale podla etk su 3 druhy hardiny, je 96mm roztec s 12srobmi, 78mm s 10 srobmi a 78mm s 12 srobmi, no a ja ked som kupil ten motor tak mi tam nechal zapichnutu hardinu s tymto cislom 1 227 410, a to je ta 78mm s 12stkami srobmi, no a tieto hardiny sa davali aj do 1.8, 2.0, 2.5 proste do roznych motorizacii mne ale ide oto ze aky kardan maam hladat ci je rozdiel v dlzke kardanu medzi 1.8 a 2.5 napriklad...., aj ked maju rovnaku hardinu... Snad som to dobre popisal, lebo uz som zufali...
a ked uz som sa tak rozpisal, dal som servoriadenie z E36 do e30 bez serva a chyba mi kost riadenia, otazka znie, ci existuje aj ina moznost ako len zhanat e30tkovu servo kost... Vopred dakujem za akukolvek radu

- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Re: kardan?
No hej aj to som cital, ale nie vsetko co tam je, je pravda, napriklad to ze tam pisu o dvoch druhoch hardiny, ze je mala a velka no su 3 typy... Dalsia blbost co tam je ze kardan sa da zlozit z 30tkoveho a 36tkoveho co je somarina, pretoze 36tkovy ma tisichran na zadnej casti kardanu blizsie k diffu a 30tkovy na prvej casti, blizsie k prevodovke, tak isto aj lozisko s ulozenim.... Takze preto sa chcem spytat na realne skusenosti a nie na teorie vydedukovane z nicoho
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Re: kardan?
Tak ono se z toho dá vyjít.
Délkově jsou kardany R6 a R4 rozdílné. U e36 to je asi 5cm. Délka kardanu záleží na pozici motoru vůči zadní nápravě a použité převodovce. Pokud máš E36 držáky motoru a E36 převodovku, pak budeš potřebovat kardan z e36 M50 dřívejší verze, asi do '92, jak tam píše DAN. Žádný kardan z E30 ti nesedne unašečem a skládat to nejde.
Jinak to v tom téma opravdu je
Délkově jsou kardany R6 a R4 rozdílné. U e36 to je asi 5cm. Délka kardanu záleží na pozici motoru vůči zadní nápravě a použité převodovce. Pokud máš E36 držáky motoru a E36 převodovku, pak budeš potřebovat kardan z e36 M50 dřívejší verze, asi do '92, jak tam píše DAN. Žádný kardan z E30 ti nesedne unašečem a skládat to nejde.
Jinak to v tom téma opravdu je
MattyX píše:u e36 je unašeč na šroub M12 a třicítkový kardan je na M10 , jinak velikostně jsou unašeče stejnéCrazytony píše:Dle ETK je převodovka e36 i e34 stejná jestli je stejný unašeč to nevím.to až e36 M3/328/TDS meli větší hardynu na kterou je potřeba i kardan , nejlepší je použít i E36 kardan kterej ma prvni člen posuvnej a popřípadný rozměrový rozdíly na převodovkách doladíš za použití středovýho uložení z E30 a zadní dil je identický dlouhej s třicítkovým
![]()
