[CZ]Airwolf[OC] píše:Lukas-e21 píše:[CZ]Airwolf[OC] píše:Mimochodem, s tou spotrebou to je zajimava vec. Obecne spotreba aut klesa (uspornejsi benziny, nafty) ale cena za taxi rozhodne neklesa...Cena aut je relativne na stejne urovni. Kde mizi ten rozdil ?
v kapse taxikaře, přece nemůžeš chtít abys v noci platil mín za km než přes den.....
přes den uděláš o pár kaček víc na čekačce, takže to pokreje rozdíl ve spotřebě.
přes den najedeš mín km za stejně peněz než v noci.
By me zajimalo treba takove naklady na naftovou TDI karu...Ono na cekacce to zere absolutni minimum (ci vypnuty motor) a i v tom nejhustsim provozu to asi pres 6l moc nepoleze (podle auta, beru ted beznou koktu tdi)...Ceny nafty sice jsou trochu vyssi nez drive, ale jsou to hlavne dane, takze se to o tolik nezmeni ne ?
kokta v rope pres den v zácpách si o 7 řejne bez keců, možná víc, ale vycházim ze 7l.
v zácpe nemáš nikddy vyplej motor, v létě máš zaplou klimu, takže si to o něco řekne.
cena nafty kolem 31Kč, když sem loni začínal stále kolem 26kč a pak lezla nahoru.... v létě se platilo i 35kč/l, ale jízdé bylo furt stejný...
Takže náklady jne na palivo byly o cca:9Kč na litru vyššínež v době kdy se dělala cenová kalkulace 40/28/6.
Při 5tisicich km za měsíc, to je cca:35l nafty si "prodělal" 3150Kč měsíčně jjen v naftě a to je řekněme tržba za slušnej pátek....
Jinak taky musíš brát v potaz, že většina lidí jezdí u dispečinku, tudíž vlastně jezdí za mín, než max. cenu. Některý dispečinky jezdí za 19Kč /km, z toho si spočítej 2tisíce placených a tj. 38000Kč oproti magistrátem teoreticky počítaných 56000Kč, a neberu v potaz, že magistrát tvrdí že najedeš 60% placených km, což je mimo realitu, a z tohoto výpočtu stanovuje regulovanou cenu.