kdo nemáte rádi Českou kancelář pojistitelů !!!
+ prumerne placene pojistne (zpetne), to byva celkem ranamotocykl s objemem válců motoru do 350 ccm
20 Kč
motocykl s objemem válců motoru nad 350 ccm
30 Kč
osobní automobil s objemem válců motoru do 1 850 ccm
50 Kč
osobní automobil s objemem válců motoru nad 1 850 ccm
70 Kč
autobus
160 Kč
nákladní vozidlo s největší přípustnou hmotností do 12 000 kg nebo přípojné vozidlo s největší přípustnou hmotností nad 3 500 kg do
10 000 kg
130 Kč
tahač nebo jiné nákladní vozidlo s největší přípustnou hmotností nad 12 000 kg nebo přípojné vozidlo s největší přípustnou hmotností nad 10 000 kg
300 Kč
speciální vozidlo
80 Kč
přípojné vozidlo s nejvyšší přípustnou hmotností do 3 500 kg
30 Kč
zemědělský nebo lesnický traktor a jejich přípojné vozidlo
40 Kč
ostatní vozidla
60 Kč
-
- Příspěvky: 1221
- Registrován: 07. 08. 2010 15:26
- dvermanapred
- Příspěvky: 582
- Registrován: 12. 10. 2007 14:43
- Bydliště: Praha
- pecaBMWE34
- člen E30.cz
- Příspěvky: 363
- Registrován: 12. 12. 2007 22:54
- Bydliště: Buchlovice
- dvermanapred
- Příspěvky: 582
- Registrován: 12. 10. 2007 14:43
- Bydliště: Praha
priklad:
Auto na me v odhlasce cca 1 rok.
-Kdyz ho na sebe prihlasim prijde mi dopis at zaplatim.
-Prihlasim ted na nekoho jineho, prijde to me nebo jemu?
Pokud mezi nami bude treti vymyslena osoba jsme z toho oba venku a jim staci ukazat smlouva..?
-opravdu staci fotka kde je auto bez motoru a proto nebylo provozovano? to se mi zda malo, vzhledem k tomu jaky jsou to kurvy.
Auto na me v odhlasce cca 1 rok.
-Kdyz ho na sebe prihlasim prijde mi dopis at zaplatim.
-Prihlasim ted na nekoho jineho, prijde to me nebo jemu?
Pokud mezi nami bude treti vymyslena osoba jsme z toho oba venku a jim staci ukazat smlouva..?
-opravdu staci fotka kde je auto bez motoru a proto nebylo provozovano? to se mi zda malo, vzhledem k tomu jaky jsou to kurvy.
V momentě, kdy na foto je vidět SPZ a např. právě ten vytažený motor, tak ano, jako součást čestného prohlášení o neprovozování vozidla s nějakou "omáčkou" navrch to stačí.dvermanapred píše:priklad:
...
-opravdu staci fotka kde je auto bez motoru a proto nebylo provozovano? to se mi zda malo, vzhledem k tomu jaky jsou to kurvy.
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
- pecaBMWE34
- člen E30.cz
- Příspěvky: 363
- Registrován: 12. 12. 2007 22:54
- Bydliště: Buchlovice
oběti České kanceláře pojistitelů, vy co jste nevinní a čkp to neakceptuje pište sem ZALOBANACKP@SEZNAM.CZ
(Ex E34 525i)
BMW E38 728i a E39 touring 540i Topasblau
BMW E38 728i a E39 touring 540i Topasblau
Wilde, tak jestli tohle někde někomu vyšlo, tak je to frajeřina - provoz vozidla se pro účely tohoto zákona rozumí stavem jeho evidence v registru vozidel a je úplně jedno, jestli to auto jezdilo na závodním okruhu nebo dálnici.WilD píše:V momentě, kdy na foto je vidět SPZ a např. právě ten vytažený motor, tak ano, jako součást čestného prohlášení o neprovozování vozidla s nějakou "omáčkou" navrch to stačí.
Navíc upozorňuji, že i vozidlo bez motoru může způsobit škodu hraditelnou z povinného ručení.
Jinak nejhorší je, že se tohle většinou řeší na úrovni právníka po předchozí komunikaci s ČKP ve stylu, že auto už nemám a smlouvu nemůžu najít ap. - v některých případech bych tady mohl doporučit i sepsání nějaké "náhradní" smlouvy s dobře definovanou třeba zahraniční osobou ap.
J, pro jeden případ bych to pokupě měl...snad.KuaJa píše:Libore máš k tomu nějaký ofiko papír od nich, kdy ti na základě dodaných podkladů potvrdili, že ten nárok nebudou uplatňovat?
Docela by mě lákalo to sepsat a nechat si to od nich potvrdit jako oficiální vyjádření - myslím, že spoustě lidí by to vyřešilo potíže.
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
Dneska sem to cetl i ve Svete motoru a pisou skoro stejnou vec, pokud prokazes ze vozidlo nebylo v danou dobu provozovane napr. spatny technicky stav (treba ucty z autoservisu), nebo bylo po nehode (vyjadreni pojistovny/ policie), tak se sankcim da vyhnout, ale ze taky zalezi na verohodnosti dukazu..
Potřeboval bych radu pánové. Před lety jsem koupil auto, byl to celkem vrak a používal jsem ho jen chvíli. Teď mi ale přišlo z kanceláře pojistitelů, že auto nebylo půl roku předtím, než jsem ho pojistil já pojištěné a chtějí to po mě zaplatit. Jelikož jsem auto koupil defacto zadarmo a ten od koho jsem to koupil nebyl ve velkém TP, neřešil jsem ani žádnou smlouvu a samo ani převod. Máte nějakou radu? Jako třeba dopsat smlouvu na nějaké fiktivní jméno apod? Děkuju za každou radu
325 e30 - pro chudého studenta nejrychlejší cesta k bankrotu
http://www.youtube.com/watch?v=X04-aa9FyF0
http://www.youtube.com/watch?v=-yfgi8U0TDM
http://www.youtube.com/watch?v=X04-aa9FyF0
http://www.youtube.com/watch?v=-yfgi8U0TDM
Dám sem info, který sem psal jinde...
Jak už se tu několikrát řešilo, celej problém je ve výkladu zákonu "smí být na veřejně přístupné pozemní komunikaci provozováno jenom takové vozidlo, vůči němuž existuje pojištění odpovědnosti".
To protože může způsobit nehodu např. špatným zabržděním nebo jinak se stát účastníkem nehody.
Problém řešenej po celých internetech je, že nikdo neví jak je to s autem mimo pozemní komunikaci a prokázáním tohoto faktu. Samozřejmě ČKP se k tomu nijak nevyjadřovala a právnici nedokázali říct ke je pravda. Sem si tak procházel jejich web, a přímo v jámě lvové sem omylem našel jejich výklad věci.
Podle mě nepopíratelnej a jasně řečenej způsob, jak si (podle nich) vyložit zákon.
Okopčený z http://www.ckp.cz/motoriste/cosnep.php
====================================================
Co s nepojištěným vozidlem?
Rozhodně se nesmí vyskytovat na silnici. Podle § 1 odst. 2 z.č.168/1999 Sb.,o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,( dále jen zákon) smí být na veřejně přístupné pozemní komunikaci provozováno jenom takové vozidlo, vůči němuž existuje pojištění odpovědnosti. Provoz vozidla ve vztahu k odpovědnosti za škodu nespočívá jen v jeho jízdě, ale i v jeho stání na silnici*. Špatně zajištěné stojící vozidlo se může samovolně dát do pohybu a v důsledku toho způsobit škodu, a to nejen materiální, ale i na zdraví a životech osob. Že se jedná o skutečnost reálnou, dokladuje oficiální statistika nehod v silničním provozu zpracovávaná dopravní službou Policie ČR.
* pozn: Tvrzení se dá taky vyložit jako "Provoz vozidla ve vztahu k odpovědnosti za škodu spočívá i v jeho stání na silnici." = "Podmínkou pro provoz vozidla je také jeho stání na silnici (ve vztahu k odpovědnosti za škodu)." Proto logicky např. závodní auto bez RZ nemůže stát u paneláku na parkovišti, nesplňuje podmínky provozu vozidla na pozemní komunikaci, a stáním by vozdilo provozoval a tímpádem porušoval zákon.
...
Nepojištěné vozidlo se tedy nesmí fyzicky nacházet na veřejně přístupné pozemní komunikaci.
* pozn: fyzicky nacházet - tj. ne jen papírově (dočasným vyřazením). Tvrzení nezakazuje ani nevylučuje nácházení se jinde, tedy podmínkou je pouze nacházení se fyzicky na vppk.
...
Kam s nepojištěným vozidlem?
Informace o dočasném vyřazení vozidla z registru silničních vozidel
U nepojištěného vozidla je kromě jeho fyzického umístění a adekvátního zabezpečení mimo veřejně přístupné pozemní komunikace nezbytné provést některé další právní kroky. Došlo-li k zániku pojištění a ve lhůtě 14 dnů od zániku pojištění nebyla uzavřena nová pojistná smlouva, je v souladu s § 15 odst. 5 zákona, vlastník vozidla povinen ve stejné lhůtě (tj. 14 dnů) odevzdat příslušnému orgánu registrace vozidel registrační značku (dříve státní poznávací značku) a osvědčení o registraci vozidla (dříve osvědčení o technickém průkazu) a v této souvislosti požádat o tzv. dočasné vyřazení vozidla z registru silničních vozidel.
====================================================
Tedy jako důkaz fyzickýho umístění předpokládám stačí fotky a podpis 2-3 svědků.
Dál ale je potřeba řešit co hrozí za neodevzdání RZ (§ 15 odst. 5).
Tam už je ten průser, to se ovšem absolutně netýká ČKP.
II. DOPLNENÍ METODIKY c. 1/2008
http://www.autoklub.cz/acr/autoskoly/sk ... ky_c_1.pdf
"Každé vozidlo zapsané v registru vozidel musí mít ze zákona uzavreno úcinné pojištení odpovednosti z provozu vozidla – tzv. „povinné rucení“. Tato zákonná povinnost se vztahuje jak na vozidla aktivne používaná, tak na vozidla nepoužívaná (pokud jsou stále zapsána v registru vozidel a mají SPZ)."
...a stejná metodika říká, že:
Rozdíl mezi pokutou za prestupky a povinností uhradit príspevek do garancního fondu. Pokuta za prestupek je sankcí ze strany státu (jeho správního orgánu) za porušení zákona. Jeli prestupek spáchán, postihne prestupce pomerne citelná financní sankce (až 40.000 Kc). Vybraná pokuta náleží místne príslušnému úradu, který prestupek rešil (zpravidla tedy vaší obci) Povinnost nepojištené osoby zaplatit príspevek do garancního fondu má také sankcní charakter, protože prichází v úvahu tehdy, jestliže bylo provozováno nepojištené vozidlo v rozporu se zákonem. Tuto sankci však nereší správní orgán, ale uplatnuje ji podle zákona ČKP.
Jestliže bylo provozováno = jestli stálo nebo jelo po pozemní komunikaci. Pokud budu tvrdit, že stálo v řece, musel by mě být prokázanej opak.
...
Pokud ČKP zjistí nepojištené vozidlo, pak zasílá výzvu k úhrade príspevku, který narustá každým dnem, po které je vozidlo nepojišteno. Obeslaná osoba má zákonnou 30 denní lhutu na úhradu príspevku, anebo doložení, že vozidlo neprovozovala v rozporu se zákonem.
...ovšem metodika neřeší, co to je "neprovozovala v rozporu se zákonem", ale to nám už řekla ČKP.
Teď je otázkou jestli budou úřady (místní spr. orgán) mít čas na to, každej případ řešit zvlášť. Celou dobu co vymáhání sankcí funguje, měly orgány právo udělit navíc aji pokutu ("Povinnost nepojištené osoby zaplatit príspevek do garancního fondu má sice podobný sankcní charakter jako pokuta, ale rozdíl je v úcelu hrazení príspevku. Pokuta je sankce za porušení zákona ukládaná a vybíraná správním orgánem, kdežto príspevek do garancního fondu slouží ke krytí škod zpusobenými nepojištenými vozidly.") ale pokud vím, takovou pokutu nikdy nikdo nedostal.
Ke stažení sem udělal kopii webu se zvýrazněním. Pokud by s tímto někdo uspěl, prosím hned nahlásit, popř. sem dát scan jejich odpovědi.
http://www.ulozto.cz/xWS2fRJ/ckp-1-pdf
Zkrácená verze a můj názor - Pokud auto stálo na silnici a nejde prokázat opak, hrozí sankce ČKP a pokuta za RZ (od 14. dne nepojištění). Pokud auto stálo prokazatelně mimo silnici, hrozí "jen" pokuta 2500-20000Kč, ale jen pokud na to správní orgán přijde.
Jak už se tu několikrát řešilo, celej problém je ve výkladu zákonu "smí být na veřejně přístupné pozemní komunikaci provozováno jenom takové vozidlo, vůči němuž existuje pojištění odpovědnosti".
To protože může způsobit nehodu např. špatným zabržděním nebo jinak se stát účastníkem nehody.
Problém řešenej po celých internetech je, že nikdo neví jak je to s autem mimo pozemní komunikaci a prokázáním tohoto faktu. Samozřejmě ČKP se k tomu nijak nevyjadřovala a právnici nedokázali říct ke je pravda. Sem si tak procházel jejich web, a přímo v jámě lvové sem omylem našel jejich výklad věci.
Podle mě nepopíratelnej a jasně řečenej způsob, jak si (podle nich) vyložit zákon.
Okopčený z http://www.ckp.cz/motoriste/cosnep.php
====================================================
Co s nepojištěným vozidlem?
Rozhodně se nesmí vyskytovat na silnici. Podle § 1 odst. 2 z.č.168/1999 Sb.,o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,( dále jen zákon) smí být na veřejně přístupné pozemní komunikaci provozováno jenom takové vozidlo, vůči němuž existuje pojištění odpovědnosti. Provoz vozidla ve vztahu k odpovědnosti za škodu nespočívá jen v jeho jízdě, ale i v jeho stání na silnici*. Špatně zajištěné stojící vozidlo se může samovolně dát do pohybu a v důsledku toho způsobit škodu, a to nejen materiální, ale i na zdraví a životech osob. Že se jedná o skutečnost reálnou, dokladuje oficiální statistika nehod v silničním provozu zpracovávaná dopravní službou Policie ČR.
* pozn: Tvrzení se dá taky vyložit jako "Provoz vozidla ve vztahu k odpovědnosti za škodu spočívá i v jeho stání na silnici." = "Podmínkou pro provoz vozidla je také jeho stání na silnici (ve vztahu k odpovědnosti za škodu)." Proto logicky např. závodní auto bez RZ nemůže stát u paneláku na parkovišti, nesplňuje podmínky provozu vozidla na pozemní komunikaci, a stáním by vozdilo provozoval a tímpádem porušoval zákon.
...
Nepojištěné vozidlo se tedy nesmí fyzicky nacházet na veřejně přístupné pozemní komunikaci.
* pozn: fyzicky nacházet - tj. ne jen papírově (dočasným vyřazením). Tvrzení nezakazuje ani nevylučuje nácházení se jinde, tedy podmínkou je pouze nacházení se fyzicky na vppk.
...
Kam s nepojištěným vozidlem?
Informace o dočasném vyřazení vozidla z registru silničních vozidel
U nepojištěného vozidla je kromě jeho fyzického umístění a adekvátního zabezpečení mimo veřejně přístupné pozemní komunikace nezbytné provést některé další právní kroky. Došlo-li k zániku pojištění a ve lhůtě 14 dnů od zániku pojištění nebyla uzavřena nová pojistná smlouva, je v souladu s § 15 odst. 5 zákona, vlastník vozidla povinen ve stejné lhůtě (tj. 14 dnů) odevzdat příslušnému orgánu registrace vozidel registrační značku (dříve státní poznávací značku) a osvědčení o registraci vozidla (dříve osvědčení o technickém průkazu) a v této souvislosti požádat o tzv. dočasné vyřazení vozidla z registru silničních vozidel.
====================================================
Tedy jako důkaz fyzickýho umístění předpokládám stačí fotky a podpis 2-3 svědků.
Dál ale je potřeba řešit co hrozí za neodevzdání RZ (§ 15 odst. 5).
Tam už je ten průser, to se ovšem absolutně netýká ČKP.
II. DOPLNENÍ METODIKY c. 1/2008
http://www.autoklub.cz/acr/autoskoly/sk ... ky_c_1.pdf
"Každé vozidlo zapsané v registru vozidel musí mít ze zákona uzavreno úcinné pojištení odpovednosti z provozu vozidla – tzv. „povinné rucení“. Tato zákonná povinnost se vztahuje jak na vozidla aktivne používaná, tak na vozidla nepoužívaná (pokud jsou stále zapsána v registru vozidel a mají SPZ)."
...a stejná metodika říká, že:
Rozdíl mezi pokutou za prestupky a povinností uhradit príspevek do garancního fondu. Pokuta za prestupek je sankcí ze strany státu (jeho správního orgánu) za porušení zákona. Jeli prestupek spáchán, postihne prestupce pomerne citelná financní sankce (až 40.000 Kc). Vybraná pokuta náleží místne príslušnému úradu, který prestupek rešil (zpravidla tedy vaší obci) Povinnost nepojištené osoby zaplatit príspevek do garancního fondu má také sankcní charakter, protože prichází v úvahu tehdy, jestliže bylo provozováno nepojištené vozidlo v rozporu se zákonem. Tuto sankci však nereší správní orgán, ale uplatnuje ji podle zákona ČKP.
Jestliže bylo provozováno = jestli stálo nebo jelo po pozemní komunikaci. Pokud budu tvrdit, že stálo v řece, musel by mě být prokázanej opak.
...
Pokud ČKP zjistí nepojištené vozidlo, pak zasílá výzvu k úhrade príspevku, který narustá každým dnem, po které je vozidlo nepojišteno. Obeslaná osoba má zákonnou 30 denní lhutu na úhradu príspevku, anebo doložení, že vozidlo neprovozovala v rozporu se zákonem.
...ovšem metodika neřeší, co to je "neprovozovala v rozporu se zákonem", ale to nám už řekla ČKP.
Teď je otázkou jestli budou úřady (místní spr. orgán) mít čas na to, každej případ řešit zvlášť. Celou dobu co vymáhání sankcí funguje, měly orgány právo udělit navíc aji pokutu ("Povinnost nepojištené osoby zaplatit príspevek do garancního fondu má sice podobný sankcní charakter jako pokuta, ale rozdíl je v úcelu hrazení príspevku. Pokuta je sankce za porušení zákona ukládaná a vybíraná správním orgánem, kdežto príspevek do garancního fondu slouží ke krytí škod zpusobenými nepojištenými vozidly.") ale pokud vím, takovou pokutu nikdy nikdo nedostal.
Ke stažení sem udělal kopii webu se zvýrazněním. Pokud by s tímto někdo uspěl, prosím hned nahlásit, popř. sem dát scan jejich odpovědi.
http://www.ulozto.cz/xWS2fRJ/ckp-1-pdf
Zkrácená verze a můj názor - Pokud auto stálo na silnici a nejde prokázat opak, hrozí sankce ČKP a pokuta za RZ (od 14. dne nepojištění). Pokud auto stálo prokazatelně mimo silnici, hrozí "jen" pokuta 2500-20000Kč, ale jen pokud na to správní orgán přijde.

Sleeper status advocate