Max-Max píše:az nebude ropa, budeme v prdeli, pac i takpove mydlo se dela z ropy, i analgetika maji v sobe ropnej derivat.... vse, komplet vse na co se podivate co vyslo z prumyslove casti sveta, potrebuje ropu, at uz jako surovinu, nebo jako palivo.
plne souhlasim s Vencou a presne chapu co mysli Tweety. Neni umeni schvalne pustit ke dnu zeleznici, jak se to po II. WW stalo v USA... problemem je, ze neexistuje zpusob, jak donutit lidi v spolecnostech zeleznic, aby preprava z Hamburku do Istanbulu byla stejne rychla a levnejsi nez kamionem. Propojeni by vyzadovalo usili a to se nikomu nechce, radsi se budou skrabat v prdeli namisto aby si vzali tabulky a vagon z Hmburku prepravili nejdrive pres DB, pak CD, pak treba MAV a pak turecko. Ne, to se nedaaaaaa.....
A navic, kdysi byl motorismus pojem,....clovek, co se umel stourat v autech, byl fachman. Dnes, kdyz se rekne ze si nekdo dela auto sam, si bud lidi zaklepoiu na celo nebo rovnou ho vyhlasi za socku, co nema na auto, ktere neni treba spravovat, byt to zdaleka neplati ani u novyho auta. Nebo vas rovnou zaradi do stada tuzeru a imbecilu co nemaj nic jinyho na praci nez zapalit gumy na parkplacu.
+1
Venca píše:
Příklad:
Můj bývalý xindlzaměstnavatel "sehnal kšeft" na stavbě ASKO Štěrboholy.
Čtyři lidi, bydlící v západních Čechách museli denně čtyřma autama jezdit do Prahy, ovšem nejdřív do sídla podniku (Praha - Florenc), tam převzít nějaký krávoviny a pak dojet do EuroParku.
Nalítalo se denně v součtu na všechny auta asi 1000 km, tj. 5000 km za týden.
To vše kvůli natažení pár pitomejch kabelů na LAN.
Jen připomenu, že ty prachy za PHM pak zase někde někdo musí vyrazit z někoho jinýho (ceny bláblá služeb..).
Jo jenze dneska to nekdo udelat "musi". Problem je, ze to doslo takhle daleko. Spotrebni, vyrobni (a samozrejme ziskove) zalezitosti ekonomiky jdou "ku predu" (v konecnem dusledku bych osobne rekl spis spatky) prilis rychle na to aby se jim stihli vyrovnat i jejich protistranky. Termin "plundrovani planety" totiz neni jen nejaky nepodstatny drb, jak nekteri tvrdi, coz moc nechapu a na ekology muze kazdej srat kolik chce, ale nakonec s tim bude nekdo muset neco udelat. Akorat, ze uz asi bude pozde.
Kdyby kazdy netrval na ustavicnem rustu ekonomiky, coz je vlastne rust zisku vsech druhu a orientoval se i na dalsi problemy, ktere sebou onen rust ekonomiky nese, mozna by to vypadalo jinak. Vsecky firmy se chteji rozpinat a rust a zvysovat produkce a zisky a buhvi co jeste, ale vsechno ma svuj strop! A vsehno se nekde musi zastavit! Nic neporoste do nekonecna. Tak nevim proc nezustat ve stredni ustalene rovine s vyvazenymi vyhodami a nevyhodami produkce vseho druhu. Podivejte se na GM. Nejvetsi vyrobce aut sveta a jde do hajzlu.
Chapu co Venca mysli a v zasade souhlasim ale vsechny sluzby a dalsi kraviny by se mohli zachovat jak jsou, akorat by prisli o par let pozdeji, kdyby besneni za ekonomickym rustem a zisky nikdy nedosahlo dnesni urovne. Jeste jsem neslysel, ze by nekomu chybelo neco, co nikdy nemel.
Komunismus je utopie a kapitalismus lide, kteri ekonomiku de facto kontroluji, nezvladaji.
Skratka vsechno to prameni s odveke lidske blbosti a nenazranosti. Jak tu uz bylo receno: "...se nedela protoze by to bylo moc drahe...", "...protoze je to levnejsi..." -
vsichni dotycni berou ohledy jen na to kolik z toho kapne zisku, absolutne nic jineho je nazajima!
Na ty vodni elektrarny serem, mame tuhle kourici mrdku, je to levnejsi. Hmm...jsem zvedavej za kolik se bude za par desitek let prodavat vzduch.
A pak jdu na hajzl, vemu si prvni noviny, co vidim a ctu rebricek nejakych osackovanych kretenu, kteri si rikaji "zraloci" a jsou to borci nejvetsi protoze maji prachu tolik a tolik a udelali zisku tolik a tolik.
A jak rikal Max, kdo by s tim co delal. Je lepsi sedet na prdeli a proste srat na to. Co taky cekat od parlamentniho saska, ktery se vyboura nalitej na aute a pak na nem jeste odejde, nebo od pana poslance, ktery na otazku proc je vlastne v parlamente odpovi jednoduse: "Abych byl u koryta."
Tolko k mojim utopistickym myslienkam.