
BMW E46 VS Škoda octavia Scout
- Cvrcek Martin
- Příspěvky: 589
- Registrován: 02. 04. 2006 20:45
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
Cvrcek Martin píše:...v případě, že se řidiči pak mezi sebou férově prohodí, to bude nejpomalejší duel na světě


no a k tomu raději "prohrát" v bmw - asi jen tolik, 100lidí 100 chutí - mě se v tom scout jezdí hodně dobře a sám sem čučel co vše ten haldex a jak nenásilně zvládá - možná, kdyby ses v tom taky pořádně projel tak to auto nebudeš tak hodnotit. ale jak říkám 100 lidí 100chutí...
S tim lze souhlasit, problem je ze nemam ani pomysleni neco zkouset (uz jsem si mnohokrat zkusil mnoho "krapu" ridit) abych si opravoval muj "pokriveny" nazor na dnesni NEauta.Kubajz von Odry píše:kdyby ses v tom taky pořádně projel tak to auto nebudeš tak hodnotit. ale jak říkám 100 lidí 100chutí...
Je jasne, ze lze ve Scoutu a dalsich jemu podobnych vehiclech stravit mnoho hodin a celkem i prijemne, ale ja nechci. Mne vyhovuji auta z 80 let minuleho stoleti (neni to otazka penez za nakup, vzdyt E46 2.0d v celkem uchazejici stavu a vybave lze poridit do 150tCZK) a to predevsim z toho duvodu, ze v nich vis (od slova vedet) a citis co to auto dela. Do niceho nezasahuje posrana elektronicka luza ktera si posledni dobou mysli, ze ma patent na rozum a vnucuje ho i ostanim aniz by vubec o to stali. Ty stare krapy jsou ve svem chovani čitelne a davaji alespon zakladni feedback o tom jakym smerem se hodlaji v pristi vterine vydat.
Paradoxne jsou nova auta pro dnesni NEridice nebezpecnejsi (samozrejme ne svou schopnosti ochranit posadku pri normalni kolizi) nez ta stara ktera "varovala" s dostatecnym predstihem nez se dostala za tzv. "point of no return" s fatalnim vysledkem. Dnesni vyrobci jsou ve svem marketingu tak debilni, ze doslova tvrdi jak to auto ridi, mysli, upravi apd. sve chovani nahradou za nekompetentnost soucaneho NEridice a tim ho vlastne ochrani pred uhynem. Ono to vlastne umi i samo zaparkovat do diry - i kdyz ji potrebuje asi tak na 3 auta dlouhou, ale ja jsem spis zastancem tohoto - demente/kravo neumis zaparkovat, tak proste nerid auto, jak ho potom chces ovladat pri 100kmh kdyz ho neuridis ani na miste kdyz stoji?!?!?.
Opak ve spouste pripadu byva pravdou - fyzikalni zakony plati stale ty same a je tomu tak spravne. Nemyslim, ze je prinosne pokud ruzne pseudo systemy vozu privedou stroj na fyzikalni rozhrani zivota a smrti bez varovani a pak NEridice s klidem opusti aniz by ho v dostatecnem predstihu varovaly - treba jasnym sdelenim:
- demente na silnici je 5cm vody a moje utra-hyper systemy Ti proste v rychlosti nad 70kmh nepomohou, protoze TO NELZE. Ta cerna vec na tvych "hlinach" je porad guma a i kdyz je lepsi nez tu co mel na kolech tvuj deda, porad ma sve meze za kterymi rekne asfaltu s vodou maximalne PAPA, protoze nekdo mocnejsi nez je moje DSC/ABS/ASR/EDC to chtel jinak...
Mam rad stroje typu E30, E34, alfa 75, MB 190 a spoustu dalsich, protoze pri vyvoji jeste konstrukteri-mechanici premysleli a nerekli si jako dnes - "von to chovani vozu Pepe z vyvoje posychruje ísíjůčkem (ECU) a kdyz se to bude naklanet moc tak tam frknem ty elektronicky tlumice..."
Samozrejme moderni systemy pomahaji a jejich nasazeni ma sva urcita opodstatneni, ale proste precizni MECHANIKU ojebat elektronickou luzou nelze.
Ono to neni pouze v automotive prumyslu - slendrijanstvi se vkrada naprosto vsude a bude jen hur. Ale to by bylo na jiny clanek do jineho tema...
Naposledy upravil(a) Vasa dne 04. 08. 2009 14:34, celkem upraveno 4 x.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
vyjimecne s Tebou ramcove souhlasimHayabusa píše:haldex je pekná sragora, a se 4kolkou to podle me nema co spolecnyho, kdyz 4kolka tak IX nebo Subaru
Pouze si zapomnel dodat, ze Haldex je na houby hlavne proto, ze "nejede jako Kretén"

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
+1...líp bych to nevyjádřil...Vasa píše:...

Jinak nazývat systémy s Haldexem jako 4x4 mi přijde jako matení zákazníků...co jsem viděl, tak nejdřív prohrábne předek a asi po půl vteřině se do toho teda vloží zadek, aby se neřeklo...neříkám, že to nepomůže trakci, ale právé čtyřkole se to nemůže rovnat...
Jinak na čáru (když bude dostatečně krátká) dost možná vyhraje ten Scout, ale podle mě by mělo být objektivně ještě zhodnoceno chování v zatáčkách, pak to teprv vypovídá o "zábavnosti" (u dieslů trochu pochybný pojem) a vůbec celkově jízdních vlastností...a to bych dal ruku do ohně za BMW...
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
presne. To je stejne jako by se nekdo snazil tvrdit, ze E30 M3 je srac, protoze to na 400m "pobila" E30 s M50B25 s kratkym difem...WilD píše:ale podle mě by mělo být objektivně ještě zhodnoceno chování v zatáčkách, pak to teprv vypovídá...
Dotycneho bych odkazal na nejakou zatackovitou trat aby vychladl.
PS: pamatuji si, ze pred "x" lety si kamarad koupil VW Golf 4x4 (nevim jestli to melo Haldex, ale klasicka 4x4 to taky nebyla) a v zime na horach nam co mame "trici" zacal predvadet co, ze ta jeho "ctyrkola" dovede. Zajel do pole se snehem a vklidu pokracoval cca 30cm snehu az do chvile nez zastavil a chtel se otocit. K nasemu uzasu rychle vystridanemu bohatym smichem to na zpatecku hrabalo pouze prednimi koly. Proste paradni system jak ma byt. No nakonec jsme nejak ven dostali, ale od te doby se se svou "ctyrkolou" nechlubil...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
Add Vasa: ve své podstatě s většinou věcí které píšeš souhlasím. a i já se považuju za člověka který auta rád řídí a není jimi rád řízen. jinak bych se o auta jako jsou e30, e28 ale i jiné značky i z mnohem starších dob nezajímal že... ale tenhle topic nezvnikl proto abych tu obhajoval nebo vychvaloval octavii scouta - i když jak říkám ja s ní nemam nejmenší problém a i ten zatracovaný haldex mi absolutně vyhovuje pro mou potřebu (a že někdy nebývá malá) - tento topic vznikl pro to aby si zde lidé mohli odhadnout výsledek přátelského utkání
kdybych šel do užitné hodnoty tak tu máme octavii za řekněme 450tisic a BMW za 150 tisíc ... a to že se utkávají tyto dvě auta a výsledek není předem znám už taky o něčem vypovídá
zkrátka ani jedno z těch aut není ze "staré školy" jako je e30 atd.. nejsou to auta pro zábavu, ale pro pohodlné dlouhé cesty a tak sou i konstruována, jsou to auta dělané pro masovou veřejnost a ta si žádá všechny tyhle elektronické vychytávky. a co se týče mě, tak nemůžu říct že sem jejích 100% odpůrce, i mě se někdy hodí že mám ABS nebo ASR ale jako řidič vím kdy je v chodu a vím jak se auto asi bude chovat a že je to na hraně adheze.... nesouhlasím tak úplně s tím že by díky těmto systémům byli auta tak nečitelná že bys najednou z ničehonic ztratil nad autem kontrolu... - to už by musel být člověk hodně velký jouda aby to tak bylo... - a takový by už vůbec neuřídil třeba 325i bez všech stabilizačních hraček na ujetém sněhu v serpentynach...

kdybych šel do užitné hodnoty tak tu máme octavii za řekněme 450tisic a BMW za 150 tisíc ... a to že se utkávají tyto dvě auta a výsledek není předem znám už taky o něčem vypovídá
zkrátka ani jedno z těch aut není ze "staré školy" jako je e30 atd.. nejsou to auta pro zábavu, ale pro pohodlné dlouhé cesty a tak sou i konstruována, jsou to auta dělané pro masovou veřejnost a ta si žádá všechny tyhle elektronické vychytávky. a co se týče mě, tak nemůžu říct že sem jejích 100% odpůrce, i mě se někdy hodí že mám ABS nebo ASR ale jako řidič vím kdy je v chodu a vím jak se auto asi bude chovat a že je to na hraně adheze.... nesouhlasím tak úplně s tím že by díky těmto systémům byli auta tak nečitelná že bys najednou z ničehonic ztratil nad autem kontrolu... - to už by musel být člověk hodně velký jouda aby to tak bylo... - a takový by už vůbec neuřídil třeba 325i bez všech stabilizačních hraček na ujetém sněhu v serpentynach...
Ano jezdil jsem více méně ve všem co pochází od koncernu, máš pravdu, že to jsou kvalitní auta, nicméně mě absolutně neoslovují, v BMW (ne jenom v něm) se vždy rád projedu, jelikož mě to baví, taková auta koncern VW nevyrábí...možná Golf RS apod, to nemohu soudit.Kubajz von Odry píše:Cvrcek Martin píše:...v případě, že se řidiči pak mezi sebou férově prohodí, to bude nejpomalejší duel na světěnene pojedem na ferovku pro srovnaní, ne aby si každý nahonil ego že je jeho ropa rychlejší
![]()
no a k tomu raději "prohrát" v bmw - asi jen tolik, 100lidí 100 chutí - mě se v tom scout jezdí hodně dobře a sám sem čučel co vše ten haldex a jak nenásilně zvládá - možná, kdyby ses v tom taky pořádně projel tak to auto nebudeš tak hodnotit. ale jak říkám 100 lidí 100chutí...
324td '89; 318iM40 '91
ex:320i '87; 320i '89; 524td '88; 524td '91; 318iM40 '90; 325i '86; 325iXTouring '88; 318iM40Touring '93; 530i '91; 535iA '88; 324d '86.....
ex:320i '87; 320i '89; 524td '88; 524td '91; 318iM40 '90; 325i '86; 325iXTouring '88; 318iM40Touring '93; 530i '91; 535iA '88; 324d '86.....
to byl prvni haldex co nebral na zpatecku, ted uz bereVasa píše:presne. To je stejne jako by se nekdo snazil tvrdit, ze E30 M3 je srac, protoze to na 400m "pobila" E30 s M50B25 s kratkym difem...WilD píše:ale podle mě by mělo být objektivně ještě zhodnoceno chování v zatáčkách, pak to teprv vypovídá...
Dotycneho bych odkazal na nejakou zatackovitou trat aby vychladl.
PS: pamatuji si, ze pred "x" lety si kamarad koupil VW Golf 4x4 (nevim jestli to melo Haldex, ale klasicka 4x4 to taky nebyla) a v zime na horach nam co mame "trici" zacal predvadet co, ze ta jeho "ctyrkola" dovede. Zajel do pole se snehem a vklidu pokracoval cca 30cm snehu az do chvile nez zastavil a chtel se otocit. K nasemu uzasu rychle vystridanemu bohatym smichem to na zpatecku hrabalo pouze prednimi koly. Proste paradni system jak ma byt. No nakonec jsme nejak ven dostali, ale od te doby se se svou "ctyrkolou" nechlubil...

Jo, byl to zaručeně Haldex, páč poslední pravá čtyřkola koncernu je staré Audi Quattro...Vasa píše:...
PS: pamatuji si, ze pred "x" lety si kamarad koupil VW Golf 4x4 (nevim jestli to melo Haldex, ale klasicka 4x4 to taky nebyla) a v zime na horach nam co mame "trici" zacal predvadet co, ze ta jeho "ctyrkola" dovede. Zajel do pole se snehem a vklidu pokracoval cca 30cm snehu az do chvile nez zastavil a chtel se otocit. K nasemu uzasu rychle vystridanemu bohatym smichem to na zpatecku hrabalo pouze prednimi koly. Proste paradni system jak ma byt. No nakonec jsme nejak ven dostali, ale od te doby se se svou "ctyrkolou" nechlubil...
Kubajz: No však my jsme moc zvědaví na výsledek, s doprovodnou diskuzí na téma Haldex apod. jsi musel počítat

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
tak doprovodne, oznaceni syncro je jakej typ pohonu i zadnich kol u vw??WilD píše:Jo, byl to zaručeně Haldex, páč poslední pravá čtyřkola koncernu je staré Audi Quattro...Vasa píše:...
PS: pamatuji si, ze pred "x" lety si kamarad koupil VW Golf 4x4 (nevim jestli to melo Haldex, ale klasicka 4x4 to taky nebyla) a v zime na horach nam co mame "trici" zacal predvadet co, ze ta jeho "ctyrkola" dovede. Zajel do pole se snehem a vklidu pokracoval cca 30cm snehu az do chvile nez zastavil a chtel se otocit. K nasemu uzasu rychle vystridanemu bohatym smichem to na zpatecku hrabalo pouze prednimi koly. Proste paradni system jak ma byt. No nakonec jsme nejak ven dostali, ale od te doby se se svou "ctyrkolou" nechlubil...
Kubajz: No však my jsme moc zvědaví na výsledek, s doprovodnou diskuzí na téma Haldex apod. jsi musel počítat
stary T3 a G2 napr.
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.
Nemyslíte náhodou Golf Country ? Ten měl viskózní spojku stejně jako všechny modely syncro viz. odkaz
http://auta5p.eu/katalog/volkswagen/golf_21.htm
http://auta5p.eu/katalog/volkswagen/golf_21.htm
ex E30 318iS 90", ex E30 318i M40 88", ex E30 318i M40 89"
- Cvrcek Martin
- Příspěvky: 589
- Registrován: 02. 04. 2006 20:45
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
...jasně, např. Passat B6 2,8 V6 Syncro (4Motion, motor podél) je Torsen, takže mechanická 4x4
...jinak sázim na Scouta, ty VW maj vetšinou vyšší výkon motoru, než na papíře, navíc je to nový auto
...jinak sázim na Scouta, ty VW maj vetšinou vyšší výkon motoru, než na papíře, navíc je to nový auto

ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci 
Veškeré opravy vozů všech značek

Veškeré opravy vozů všech značek
Srovnávat "novou" oktávku a "starý bmw" je už tak zavádějící. Vezměte si k tý oktávce rovného soupeře, pokud je to ta nová cca 2006-7 r.v. Tak tam dejte rovnou Bmw e90 a bude celkem jasno ne?
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
no srovnáváme a hlasujeme tu právě proto že není jasno, proč porovnávat něco co je už předem jasné?Zavarenec píše:Srovnávat "novou" oktávku a "starý bmw" je už tak zavádějící. Vezměte si k tý oktávce rovného soupeře, pokud je to ta nová cca 2006-7 r.v. Tak tam dejte rovnou Bmw e90 a bude celkem jasno ne?