Tak jo.
E36 s vylomenýma předníma kolama ani atmodehet transportéra sem dávat nebudu, ale tohle bych mohl.
Tímhle "caterhamem pro socky" jsem si splnil předškolní sen. Jako typický dítě velkoměsta jsem vždycky záviděl harantům vesničanů jejich motorizovaný dětství. Takže když přišla krize středního věku, pořídil jsem tuhle konstrukci z jeklů s nápravama ze stovky . Koupeno ve stavu motor se točí, jinak total chuj. Všechno poplatný době vzniku, když to před 20+ lety někdo stavěl, bylo to z nejlevnějších součástek. Dneska je na to všechno poměrně drahý, protože hintermotor schade je perspektivní yougtimer, stejně jako e30, dostupnost nových dílů je skoro stejně špatná. Rám je udělanej docela slušně, zbytek je mírně řečeno k diskuzi. Prostě pelech.
Stav po koupi:
Stav (zatím) teď:
Opravy a úpravy.
Odlehčení nepotřebnejch hoven - baterka byla původně nahoře vzadu, vpředu byly jako zátěž čtyři spojky na kolejnice, celej předek z kotlovýho plechu a jeklů vážil přes sto kilo - to prostě muselo pryč. Stejně tak střecha, kapota předku a nějaký okno z koupelny - bez stěračů a s prasklinou jak kráva, přimatlaný snad celou kartuší silikonu po obvodě. Celej zadek byl zaplechovanej, že se nedalo nikam ani zacouvat - výhled nula. Provedl jsem nějaký nutný vyztužení zadní konstrukce a upravil uložení motoru a převodovky. Ta ležela jen tak na rámu, což při přejezdu nerovností zajišťovalo specifickej zvuk připomínající mlácení železnou tyčí do postranice nákladního vagónu. Všechny siláče pohonný jednotky jsou teď z e30

Dál nějaký to seřízení motoru, výměna náplní apod. Oprava zadní nápravy - poloosy měly v podýlným rameni vakl pět centimetrů dopředu dozadu při přidání plynu apod. - to se fakt nedalo. Repase předních brzdičů, nastavení brzd (brzdilo kupř. jen jedno zadní kolo). Přemístění chladiče, baterky a nádrže. Výroba ližiny pod agregát. Kompletní GO elektroinstalace (pan Dodo). Funkční teploměr konečně! Největší investice byl novej startér, originál socialistická výroba z nějakých dávnověkých skladových přebytků. Prodloužení zadních tlumičů + výroba spodních dorazů à la 130LR. Menší volant, ale stejně se mi tam pořádně nevejde při kontrování koleno nebo levá ruka. I když se do toho tak nějak poskládám, je to prostě pro větší dítě

I předtím to mělo tažný, ale udělal jsem to celý jinak a dal ho o 20 čísel vejš, takže teď si s tím můžu jezdit pro dřevo a tlačit naložený káry po place, aniž bych musel startovat normální auto ...
Jak se s tím jede?
Málokde člověk zažije lepší pocit syrovýho motorismu, než v autě oholeným na podstatu věci. Není tam sklo, střecha, pásy, vidíte na kola při zatáčení. Maximálku jsem nezkoušel, ale kolem 100km/h má stroj tendenci vzlítnout a tři pruhy na dálnici by mu skoro byly malý, jen tak pro představu... Geometrie není nic moc, ale uložení náprav, stejně jako zbytek mašiny, vyrábělo nějaký čunče píchavý a zadek nejde nastavit tak docela bez rozběhu. Bokuje to úplně stejně jako zadomotorová škodovka, člověk si musí dávat pozor na těžkou záď. Nádrž je na deset litrů a vydrží na necelou hodinu srandy.
Co by to chtělo a co je v plánu:
Blatníky !!! Panebože to bahno mám i v trenkách a po kapsách spodních vrstev oblečení, to snad ani není možný.
Drapáky! Pro lepší průchodivost, i když na auto s open diffem a silničníma gumama to teda není úplně zlý. Motor vzadu je vážně dobrej na trakci.
Světelnou rampu. Už je doma, elektrika je na ni připravená, stačí namontovat. Hlavně nevím kam ji dát, protože všude na předku mi přijde v ohrožení před větvema, co mě třískají do ksichtu na některých mých oblíbených trasách.
Pásy. Aspoň na spolujezdcovu židli. Vždycky, když někoho vezu, sere maggi v kostkách, sotva tam dám trojku

Převařáky. Vzadu jsou kola namontovaný vobráceně, pajtlujou se tam jak starý báby zub. Přední by taky snesly mínusový ET, hlavně pro ochranu hadic brzdičů, ale dá se s tím žít.
Co v plánu není:
Vyměnit/opravit převodovku - nedrží tam zpátečka. Dopředu všechny kvalty OK, takže zatím neřeším.
Samosvor. Chtělo by to aspoň závar, ale obávám se destrukce almary nebo spíš poloos, navíc mi svítí kontrolka vochmatometru, takže radši néé.
Hřebenový řízení. Mám ho doma, je to nějaká ostrá závodní verze pro fako, ale kontrolka měřiče vochmatiky viz výše.
Celkem už to od pořízení spolklo dost člověkohodin, ale co by člověk neudělal pro návrat do puberty, že...