
Hustý týpci...
ale může, minulou zimu jsem na zamrzlém kopečku v Praze vyškolil Toledo a Oktávku. To by mě zajímalo co pak večer ty dva probíraly v hospodě.bmwm3 píše:Poslouchej mě. Na zimu nemůže být zadní náho s motorem vepředu lepší než přední s motorem vpředu.
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle
taky pridam svoje moudra
radsi si na to sednete
jirka325: sory ale neni ani nahodou burt esi je snih nebo neni to sem nak nepochopil.jedine zebys to myslel tak ze kdyz neni snih tak na co zimaky.
jinak skoda120 muze byt na zimu nejlepsi ale pouze pokud se ti rano podari nastartovat
no a pak to nikam nesmis mrdnout predkem jinak ses jablecnej
co se tyce i sjetych starych gum tak zimni sou nesrovnatelne lepsi nez letni
no a nakonec asi nejozhavejsi - predni vs zadni nahon
kdyz stojis na snehu v kopci a slapnes na plyn tak ses debil
pokud se budes pomalu rozjizdet s prokluzem spojky tak teoreticky z toho vychazi zadni nahon jako lepsi ale ja mel v praxi opacnej problem. predokolka ma aspon zatizenej predek takze ma adhezi ale E30 navic M20 motor pokud nemate v kufru zavazi tak rozjezd nevyhrajete (dle meho nazoru a zkusenosti)
reci tady panu profesionalu ze BMW na zadek je na zimu nejlepsi auto ktery jasne dava vedet co se deje a co se ma dit sou sice pusobive ale rozhoduje to kdo zimu prezije a kdo ne.vite ne vsichni sme takovi bohove za volantem jako vy
proto bych si vsadil na predokolku.. kdyz vidim v zime rosekany bawce a to sem jel na dalnici i kolem E38 namotany na svodidla tak si rikam zadni nahon to je previt ten ti rozbil bawku

jirka325: sory ale neni ani nahodou burt esi je snih nebo neni to sem nak nepochopil.jedine zebys to myslel tak ze kdyz neni snih tak na co zimaky.
jinak skoda120 muze byt na zimu nejlepsi ale pouze pokud se ti rano podari nastartovat

co se tyce i sjetych starych gum tak zimni sou nesrovnatelne lepsi nez letni
no a nakonec asi nejozhavejsi - predni vs zadni nahon
kdyz stojis na snehu v kopci a slapnes na plyn tak ses debil

reci tady panu profesionalu ze BMW na zadek je na zimu nejlepsi auto ktery jasne dava vedet co se deje a co se ma dit sou sice pusobive ale rozhoduje to kdo zimu prezije a kdo ne.vite ne vsichni sme takovi bohove za volantem jako vy

proto bych si vsadil na predokolku.. kdyz vidim v zime rosekany bawce a to sem jel na dalnici i kolem E38 namotany na svodidla tak si rikam zadni nahon to je previt ten ti rozbil bawku
----------------------:)
And píše:taky pridam svoje moudraradsi si na to sednete
jirka325: sory ale neni ani nahodou burt esi je snih nebo neni to sem nak nepochopil.jedine zebys to myslel tak ze kdyz neni snih tak na co zimaky.
jinak skoda120 muze byt na zimu nejlepsi ale pouze pokud se ti rano podari nastartovatno a pak to nikam nesmis mrdnout predkem jinak ses jablecnej
co se tyce i sjetych starych gum tak zimni sou nesrovnatelne lepsi nez letni
no a nakonec asi nejozhavejsi - predni vs zadni nahon
kdyz stojis na snehu v kopci a slapnes na plyn tak ses debilpokud se budes pomalu rozjizdet s prokluzem spojky tak teoreticky z toho vychazi zadni nahon jako lepsi ale ja mel v praxi opacnej problem. predokolka ma aspon zatizenej predek takze ma adhezi ale E30 navic M20 motor pokud nemate v kufru zavazi tak rozjezd nevyhrajete (dle meho nazoru a zkusenosti)
reci tady panu profesionalu ze BMW na zadek je na zimu nejlepsi auto ktery jasne dava vedet co se deje a co se ma dit sou sice pusobive ale rozhoduje to kdo zimu prezije a kdo ne.vite ne vsichni sme takovi bohove za volantem jako vy![]()
proto bych si vsadil na predokolku.. kdyz vidim v zime rosekany bawce a to sem jel na dalnici i kolem E38 namotany na svodidla tak si rikam zadni nahon to je previt ten ti rozbil bawku
jebnže si neuvědomuješ, že když jedeš 80 a 180 tak je to rozdíl.
nevim proč bych měl nechat prokluzovat spojku.......když se neumíš na sněhu rozjet tak nejezdi. A propo měl si samosvor????, neměl, tak už stichni a nech si moudra na koledu a pro dědu mráze.
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
lukas-e21 to ses na vsechny tak hnusnej nebo jenom na me?
jinak nevim na co narazis s tou rychlosti ale prokluz spojky teda esi se rozjedes bez proklouznuti tak ses dobrej.nemam na mysli dlouhodobej prokluz ale podrzet si auto na spojce a pak se pomalu rozjet..nebo mi tedy prosim prozrad svoje kouzlo jak se rozjizdis
a nevim proc sem tahas samosvor kdyz se bavime o nahonu..ano se samosvorem je to v zime daleko jednodussi nez bez neho ale taky ho nema kazdej
jinak nevim na co narazis s tou rychlosti ale prokluz spojky teda esi se rozjedes bez proklouznuti tak ses dobrej.nemam na mysli dlouhodobej prokluz ale podrzet si auto na spojce a pak se pomalu rozjet..nebo mi tedy prosim prozrad svoje kouzlo jak se rozjizdis
a nevim proc sem tahas samosvor kdyz se bavime o nahonu..ano se samosvorem je to v zime daleko jednodussi nez bez neho ale taky ho nema kazdej
----------------------:)
Husty tema, než sem ho přelouskal... Právě sem přišel z hospody tak v tom mam trochu zmatek, tudíž zareaguju enem na tohle. Zimní gumy maji, Ande, úplně jinou směs, takže se zahřejou i při nízkých teplotách... (pro správnou funkci pneumatiky je podmínka zahřátí materiálu a to nejen na sněhu...)And píše:taky pridam svoje moudraradsi si na to sednete
jirka325: sory ale neni ani nahodou burt esi je snih nebo neni to sem nak nepochopil.jedine zebys to myslel tak ze kdyz neni snih tak na co zimaky.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
proc me to jako rikas?Tony píše:Husty tema, než sem ho přelouskal... Právě sem přišel z hospody tak v tom mam trochu zmatek, tudíž zareaguju enem na tohle. Zimní gumy maji, Ande, úplně jinou směs, takže se zahřejou i při nízkých teplotách... (pro správnou funkci pneumatiky je podmínka zahřátí materiálu a to nejen na sněhu...)And píše:taky pridam svoje moudraradsi si na to sednete
jirka325: sory ale neni ani nahodou burt esi je snih nebo neni to sem nak nepochopil.jedine zebys to myslel tak ze kdyz neni snih tak na co zimaky.


----------------------:)
sem hnusnej jen na kokoty co si nedaj řict a furt melou stejny pičoviny.And píše:lukas-e21 to ses na vsechny tak hnusnej nebo jenom na me?
jinak nevim na co narazis s tou rychlosti ale prokluz spojky teda esi se rozjedes bez proklouznuti tak ses dobrej.nemam na mysli dlouhodobej prokluz ale podrzet si auto na spojce a pak se pomalu rozjet..nebo mi tedy prosim prozrad svoje kouzlo jak se rozjizdis
a nevim proc sem tahas samosvor kdyz se bavime o nahonu..ano se samosvorem je to v zime daleko jednodussi nez bez neho ale taky ho nema kazdej
rozjedu se bez prokluzu, přijed do prahy az bude snih a muzem zkusit. rozjedu se uplne v poho pokud se nebudem bavuit o 15% stoupani, jednoduše, jedna lehce na plyn a spojka na horu a lehonce lehtam, plYn a jedu, nebo druha varianta, jedna lehce na plyn, hned za dva temer bez plynu jedu....
jinak prokluz spojky a tzaber je neco jinyho, to cos ted popsal je podrženi spojky v zaberu a rozujwetí se, pokud te učili v autoškole rojiždět se jinak tak sorry
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
Protož to cos řek (a co sem v citaci opět použil) vyznělo jako by zimáky měly smysl jenom když je sníh. Sou tři možnosti: špatně sem Tě pochopil-můžu to svédst na ty piva, nebo si to tak myslel (v tom případě sem to napsal dobře-i přes ty piva), bo si to myslel jinak a v tm případě ses špatně vyjádřil... Uvidim zejtra 

Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
Potes
Teda talenti, tohle je fakt dobra diskuze.
Kdyz tu resite samosvor - nenapadlo vas nahodou zatahnout rucni brzdu a rozjet se pres jeji odpor? - nevim jak u E30,ale nevidim duvod,proc by to taky nemelo fungovat - proste trochu "uzavres diferencial".
Jinak i ja se chystam na prvni zimu s E30 (mam nekdy od brezna-na snehu jsem jel tak 14 dni) a jsem docela zvedav. Predni nahon uz jsem chapal, jak mu pomoct a co s nim delat a neprislo mi to na zimu nijak slozity - u zadohrabu - co nejlepe delat, kdyz mi ustreli predek - proste trochu prepalim zatacku?? -ptam se - vyslapnout spojku a pockat az se predek chyti? -prosil bych realne nazory a ne neco jako Collin McR.
Jinak bych tady borce,ktery tak milujou zadohrab posadil do Opel Omega 3.0 V6 - automat
- fantasticka kara. V zime-tezko ji rozjet na rovine.Hrabala uz od volnobehu -tak se ukazte.Proste auto bez zatizenych hnacich kol se snad nemuze nikdy rozjet na snehu /spis ledu/ lip nez auto se zatizenyma hnacima kolama. Ale myslim,ze hrajou ohromnou roli pneumatiky! a pak hlavne cit v noze a mozek.Jinak se mi zadohrab libil prave tim,ze clovek pres vyse zminenou rucku muze lecos poresit.
A Bawec me v tom breznu velice potesil, ze opravdu vyjel tam, kde meli co delat Escorty ap.-autak tam drepel jak pribitej a prazdny kufr (je pravda,ze jen 316) -ale bude to tim, ze jsou proste dobry zimni gumy.
Jinak, jestli jste nikdy nezkouseli blbosti s predohrabem, tak nevim, ale ja jsem se v nem vzdycky pobavil azaz a opravdu si strihnout zatacku pretacivym smykem bez rucky neni problem-ale kdyz ji clovek zapoji/od ceho tam je/, tak je hnedka legrace skvela- a vytahovani ze zatecek se mi taky libi. Ja osobne bych nezavrhoval ani jedno.
To AND: je fakt,ze jestli mas ridicak 2 roky, tak nektery veci pises dost kategoricky a vsevedoucne-to te pak asi spousta lidi klepe pres prsty
Kdyz tu resite samosvor - nenapadlo vas nahodou zatahnout rucni brzdu a rozjet se pres jeji odpor? - nevim jak u E30,ale nevidim duvod,proc by to taky nemelo fungovat - proste trochu "uzavres diferencial".
Jinak i ja se chystam na prvni zimu s E30 (mam nekdy od brezna-na snehu jsem jel tak 14 dni) a jsem docela zvedav. Predni nahon uz jsem chapal, jak mu pomoct a co s nim delat a neprislo mi to na zimu nijak slozity - u zadohrabu - co nejlepe delat, kdyz mi ustreli predek - proste trochu prepalim zatacku?? -ptam se - vyslapnout spojku a pockat az se predek chyti? -prosil bych realne nazory a ne neco jako Collin McR.
Jinak bych tady borce,ktery tak milujou zadohrab posadil do Opel Omega 3.0 V6 - automat

A Bawec me v tom breznu velice potesil, ze opravdu vyjel tam, kde meli co delat Escorty ap.-autak tam drepel jak pribitej a prazdny kufr (je pravda,ze jen 316) -ale bude to tim, ze jsou proste dobry zimni gumy.
Jinak, jestli jste nikdy nezkouseli blbosti s predohrabem, tak nevim, ale ja jsem se v nem vzdycky pobavil azaz a opravdu si strihnout zatacku pretacivym smykem bez rucky neni problem-ale kdyz ji clovek zapoji/od ceho tam je/, tak je hnedka legrace skvela- a vytahovani ze zatecek se mi taky libi. Ja osobne bych nezavrhoval ani jedno.
To AND: je fakt,ze jestli mas ridicak 2 roky, tak nektery veci pises dost kategoricky a vsevedoucne-to te pak asi spousta lidi klepe pres prsty

- Maranelo
- Bublik a Ondrášek
- Příspěvky: 3777
- Registrován: 24. 02. 2003 00:52
- Bydliště: někde v CZ... možná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potes
To sem chtel taky napsat ale kdyz jsem si uvedomil ze vetsine starsich BMW brzdi na rucku jen jedna strana raci sem od toho upustilKuaJa píše:nenapadlo vas nahodou zatahnout rucni brzdu






Re: Potes
a ktera?Maranelo píše:To sem chtel taky napsat ale kdyz jsem si uvedomil ze vetsine starsich BMW brzdi na rucku jen jedna strana raci sem od toho upustilKuaJa píše:nenapadlo vas nahodou zatahnout rucni brzdu![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Proc vubec pokracovat v teto diskusi ?
Tak co treba kdyz je tak se svymi najezdenymi 20 tis a bohatymi zkusenostmi tak presvedcen, misto kecu uzavrit sazku ?
Az napadne snih, tak necht si And koupi listek na autobus a prijede na Strahov. Pripadne pokud ma k dispozici predohrab, at prijede s nim.
Tam vyzkousime akceleraci na snehu do kopce s predohrabem a zadohrabem a uvidime, kdo se spis rozjede a kdo prohrabe.
Tez se tam da vyzkouset trakce v umele vytvorene zatacce.
A pak snad budeme mit konecne jasno a nebudem se tady vecne dohadovat na poli teorie, ktere je fakt nudne
Bude-li predohrab lepsi, platim Andovi listek na autobus a v pripade ze budu brat zadohrab i predohrab na Strahov tak benzin do techto dvou aut.
Bude-li zadohrab lepsi, plati si And listek na autobus sam a me benzin do obou aut.
Nemyslel jsem to tak, ze je burt, jestli mas zimaky, kdyz neni snih, ale naopak tak, ze mas mit zimaky a je burt, jestli je, nebo neni snih.
Proste v zime zimaky.
A proc ? protoze je zima. A zima dela z letni gumy tvrdou odskakujici potvoru k hovnu.
Stejnej je opak, kdyz jezdis v lete na zimakach, tak jezdis jak po zvejkacce, krom toho, ze rychle ubejva.
Zkratka kazda sezona ma svoji pneumatiku a nejde jen o to, ze snih klouze. Je to i kvuli teplotam a slozeni smesi, presne tak jsem to myslel a presne tak ti to zopakoval Tony.
Uz to konecne chapes ? Doufam ze jo, neb nemam silu to vice vysvetlovat...precti si jakykoliv fundovany clanek v treba v pneurevue.
K tomu zavazi a adhezi, mozna panove v BMW vedeli, proc dali 325tce baterku do kufru a kabriu tam dali zavazi...zas tak nevyvazeny nejsou, neboj se.
A ze jsi videl nejakou tu E38 omotanou ? No to je tezky, kdyz panove spolehaj jenom na vsechny mozny ASC a podobny hovadiny a litaj jak blazni.
To jsme videli i E21, ktera drobatko skoncila jinde nez mela puvodni smer, treba tvoji
a myslim, ze zadni nahon sam o sobe za to nemuze
KuaJa: rucku v BMW treba vubec nepouzivam. Nejak jsem nenasel k cemu. Mirne ubrani plynu a kontra zaridi sve, v pripade potreby zase pridani, kdyz ma zabava pokracovat, nebo ma prdel dal predbihat
Rozhodne souhlasim s obecne jasnou veci nutnosti dobrych zimaku.
Zato v predohrabu, to teda bez rucky fakt neumim. Tam se bez ni neobejdu
a evidentne to koukam nedodrzelAnd píše:mate pravdu
uz budu drzet hubu

Tak co treba kdyz je tak se svymi najezdenymi 20 tis a bohatymi zkusenostmi tak presvedcen, misto kecu uzavrit sazku ?

Az napadne snih, tak necht si And koupi listek na autobus a prijede na Strahov. Pripadne pokud ma k dispozici predohrab, at prijede s nim.
Tam vyzkousime akceleraci na snehu do kopce s predohrabem a zadohrabem a uvidime, kdo se spis rozjede a kdo prohrabe.
Tez se tam da vyzkouset trakce v umele vytvorene zatacce.
A pak snad budeme mit konecne jasno a nebudem se tady vecne dohadovat na poli teorie, ktere je fakt nudne

Bude-li predohrab lepsi, platim Andovi listek na autobus a v pripade ze budu brat zadohrab i predohrab na Strahov tak benzin do techto dvou aut.
Bude-li zadohrab lepsi, plati si And listek na autobus sam a me benzin do obou aut.
Mas pravdu ze jsi to nepochopil....a evidentne ani podruhe, kdyz ti to zopakoval znova Tony, ktery to myslel uplne stejne, jako ja.And píše:taky pridam svoje moudraradsi si na to sednete
jirka325: sory ale neni ani nahodou burt esi je snih nebo neni to sem nak nepochopil.jedine zebys to myslel tak ze kdyz neni snih tak na co zimaky.
Nemyslel jsem to tak, ze je burt, jestli mas zimaky, kdyz neni snih, ale naopak tak, ze mas mit zimaky a je burt, jestli je, nebo neni snih.
Proste v zime zimaky.
A proc ? protoze je zima. A zima dela z letni gumy tvrdou odskakujici potvoru k hovnu.
Stejnej je opak, kdyz jezdis v lete na zimakach, tak jezdis jak po zvejkacce, krom toho, ze rychle ubejva.
Zkratka kazda sezona ma svoji pneumatiku a nejde jen o to, ze snih klouze. Je to i kvuli teplotam a slozeni smesi, presne tak jsem to myslel a presne tak ti to zopakoval Tony.
Uz to konecne chapes ? Doufam ze jo, neb nemam silu to vice vysvetlovat...precti si jakykoliv fundovany clanek v treba v pneurevue.
Jelikoz jsi nam zase vsechno dokonale fundovane jako nejvetsi odbornik vysvetlil, tak si zatim jiste stojis a pristupujes na mou sazkuAnd píše:no a nakonec asi nejozhavejsi - predni vs zadni nahon
kdyz stojis na snehu v kopci a slapnes na plyn tak ses debilpokud se budes pomalu rozjizdet s prokluzem spojky tak teoreticky z toho vychazi zadni nahon jako lepsi ale ja mel v praxi opacnej problem. predokolka ma aspon zatizenej predek takze ma adhezi ale E30 navic M20 motor pokud nemate v kufru zavazi tak rozjezd nevyhrajete (dle meho nazoru a zkusenosti)
reci tady panu profesionalu ze BMW na zadek je na zimu nejlepsi auto ktery jasne dava vedet co se deje a co se ma dit sou sice pusobive ale rozhoduje to kdo zimu prezije a kdo ne.vite ne vsichni sme takovi bohove za volantem jako vy![]()
proto bych si vsadil na predokolku.. kdyz vidim v zime rosekany bawce a to sem jel na dalnici i kolem E38 namotany na svodidla tak si rikam zadni nahon to je previt ten ti rozbil bawku

K tomu zavazi a adhezi, mozna panove v BMW vedeli, proc dali 325tce baterku do kufru a kabriu tam dali zavazi...zas tak nevyvazeny nejsou, neboj se.
A ze jsi videl nejakou tu E38 omotanou ? No to je tezky, kdyz panove spolehaj jenom na vsechny mozny ASC a podobny hovadiny a litaj jak blazni.
To jsme videli i E21, ktera drobatko skoncila jinde nez mela puvodni smer, treba tvoji


KuaJa: rucku v BMW treba vubec nepouzivam. Nejak jsem nenasel k cemu. Mirne ubrani plynu a kontra zaridi sve, v pripade potreby zase pridani, kdyz ma zabava pokracovat, nebo ma prdel dal predbihat

Rozhodne souhlasim s obecne jasnou veci nutnosti dobrych zimaku.
Zato v predohrabu, to teda bez rucky fakt neumim. Tam se bez ni neobejdu

- Maranelo
- Bublik a Ondrášek
- Příspěvky: 3777
- Registrován: 24. 02. 2003 00:52
- Bydliště: někde v CZ... možná
- Kontaktovat uživatele:
Jiri ta rucka neni pro drifty ale pro simulaci samosvoru pri rozjezduJirka325 píše:rucku v BMW treba vubec nepouzivam. Nejak jsem nenasel k cemu. Mirne ubrani plynu a kontra zaridi sve, v pripade potreby zase pridani, kdyz ma zabava pokracovat, nebo ma prdel dal predbihat
Rozhodne souhlasim s obecne jasnou veci nutnosti dobrych zimaku.
Zato v predohrabu, to teda bez rucky fakt neumim. Tam se bez ni neobejdu


Coz to je mi jasan, ale ja myslel tu situaci,jak jsem popisoval to utazeni diferu ruckou a prisla tam odpoved, ze u E30 brzdi na rucku jen jedno kolo - ktery?Jirka325 píše: KuaJa: rucku v BMW treba vubec nepouzivam. Nejak jsem nenasel k cemu. Mirne ubrani plynu a kontra zaridi sve, v pripade potreby zase pridani, kdyz ma zabava pokracovat, nebo ma prdel dal predbihat
Rozhodne souhlasim s obecne jasnou veci nutnosti dobrych zimaku.
Zato v predohrabu, to teda bez rucky fakt neumim. Tam se bez ni neobejdu
Bez rucky predohrab snadna vec-prismahni k zatacce hodne tvrde dusni na brzdu, okamzite pust a strhni rizeni - jak se ti navali cely auto na predek,tak predni kola se udrzi a zadek uleti. Na ledu to nepude. Treba na suchym asfaltu je pro me tohle jednodussi nez zkouset urvat zadek ruckou. Rozhodne to asi ale nebude tak hezky plynuly, elegantni a rizeny jako plynem u zadohrabu.
Uz smyk
Jeste teda, co doporucujete, kdyz se u Bawce zadohrabacího urve v zatáčce předek?