mám velmi dobrého kamaráda, který je wankely posedlý, zažil jsem s ním relativně dost "událostí" okolo wankelů, ale jen minimum těch, kdy auto zrovna jelo

povětšinou to byly události okolo startování, testů, ladění. Konkrétně má několik RX-7 a RX-3. No, kdybych to měl nějak nezaujatě shrnout, tak je to zajímavé především technicky, víc než jízdně. Má to slušný potenciál pro přeplňování, zajímavý zvuk (který se mi osobně ale nelibí, připomíná to dvoutakt), s turbem to má klasický turbo průběh výkonu s tím, že je to ochotné točit do vyšších otáček. RX-7 je jízdě super, má to skvělé řízení a dobrý podvozek ale je to relativně těžké auto, je na tom znát trochu orientace na USA - mluvím teď o generaci FC. FD bylo asi nejvíc hardcore a puritánské, zároveň je ale se svým twinturbo příšerně komplikované (pokud to neznáš, tak si nejspíš ani nedovedeš představit, jak je tam k věcem špatný přístup, hlavně okolo tureb) a taky je cenově poněkud drahé. RX-8 je méně hardcore zaměřená než RX-7 a hlavně nemá turbo, což je podle mě škoda.. Je to víc GT (kterému by ale právě to turbo tolik slušelo) než ryzí sporťák. Taky tomu odpovídají cenovky, zvlášť angláni byli přednedávnem neuvěřitelně levní (možná furt jsou, ale nesleduju).
Wankel je podle mě o něco jako transaxle Alfa Romeo (75, GTV6). Technicky opravdu zajímavé, nicméně uživatelsky to zásadní výhody nepřináší, spíš naopak

Je to především pro nadšence, kteří to chcou a ví proč, pro ty se to naopak stává až životním stylem
