

no, ale to by bylo špatně i u nás.scout76 píše:Tak v německu jsem byl odměněn 100€ za to že jsem neměl E.Celkově jsem byl do 3,5T,ale soudrhy to nezajímalo.Měl jsem Vito,plato,Golfa.To byl tenkrát super kšeftV příhraničí je zcela normální,že opruzují a zdržují
Vždy platilo a platí nadále pro M1/N1, bez ohledu jaké oprávnění máš nebo nemáš:Marosh píše:... celková hmotnost přívěsu může překročit pohotovostní hmotnost auta ...
Nesouhlasím, na toto je potřeba oprávnění B96. Na získání je potřeba absolvovat kurs v autoškole a složit zkoušku !Marosh píše:Do skupiny B jsou zařazena motorová vozidla ...
3. přívěs převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg ...
"jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu" ... je právě to B96, jestli to chápu správněFrancis píše:Nesouhlasím, na toto je potřeba oprávnění B96. Na získání je potřeba absolvovat kurs v autoškole a složit zkoušku !Marosh píše:Do skupiny B jsou zařazena motorová vozidla ...
3. přívěs převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg ...
To ale řešíme technické podmínky vztahující se k vozidlům, nikoliv potřebné řidičské oprávnění. Jinak i tady jsou nějaké změny a pro vozidla M1G už to co jsi napsal neplatí. (M1G jsou dle všeho terénní vozy): http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341#p34Francis píše:Vždy platilo a platí nadále pro M1/N1, bez ohledu jaké oprávnění máš nebo nemáš:Marosh píše:... celková hmotnost přívěsu může překročit pohotovostní hmotnost auta ...
1) Okamžitá hmotnost "tahače" musí být vždy větší než okamžitá hmotnost přívěsu.
2) Maximální hmotnost "tahače" musí být vždy větší než maximální hmotnost přívěsu.
3) Okamžitá hmotnost přívěsu musí být vždy nižší než povolené zatížení tažného zařízení tahače.
Spíš bychom asi měli řešit jestli je normální, aby se právní přepdisy měnily třikrát do roka...Již neplatné znění zákona č. 361/2000 Sb. píše: (4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.