Svářečka CO2

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tom-e30
Příspěvky: 387
Registrován: 12. 02. 2010 15:14

Svářečka CO2

Příspěvek od Tom-e30 » 08. 09. 2014 18:29

Ahoj všem,

Rozhodl jsem se k zakoupení výše zmíněného typu svářečky.
Tímto chci poprosit členy kteří jsou aktivní ve sváření, případně mají nějaké zkušenosti a byly by ochotní poradit :wink:
Jde mi o to že na trhu je mnoho strojů v rozmezí od 5000,- do např. 50 000,-
Avšak svářečku budu využívat častěji než 2 krát do roka (převážně karosařina, okrajově nějaké malé konstrukce) a tak nechci koupit nějakou "mr*ku" se kterou se budu akorát nervovat...
Nějaké vybrané adepty již mám, ale počkám co mi poradíte :wink:

+ Dotaz ohledně plynu jaký používáte - jestli čisté CO2 nebo směs CO2+Argon

Mě osobně se pracuje s oběma plyny dobře, ale je tedy fakt že směs dělá "čistší" svar :oops: :wink:

Díky všem za rady...
Freude am Fahren

BMW 325i e30 1986 Diamantschwarz M-Technik 1 Sedan-V renovaci

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 08. 09. 2014 19:53

Mám Migatronic automig 223 a nemůžu si ji vynachválit, vaří skvěle cokoliv :)

Uživatelský avatar
Tom-e30
Příspěvky: 387
Registrován: 12. 02. 2010 15:14

Příspěvek od Tom-e30 » 08. 09. 2014 20:26

Cubrd píše:Mám Migatronic automig 223 a nemůžu si ji vynachválit, vaří skvěle cokoliv :)
Pokud bych se tím živil tak do ní jdu :wink:
Cenu řekněme do cca 20 000,-Kč (myslím že už se za to dá sehnat dobrý stroj)
Mám brát na 230V nebo 400V?
Freude am Fahren

BMW 325i e30 1986 Diamantschwarz M-Technik 1 Sedan-V renovaci

Uživatelský avatar
Tom-e30
Příspěvky: 387
Registrován: 12. 02. 2010 15:14

Příspěvek od Tom-e30 » 21. 09. 2014 16:48

Nikdo jiný neporadí :wink:
Freude am Fahren

BMW 325i e30 1986 Diamantschwarz M-Technik 1 Sedan-V renovaci

Desťák
Příspěvky: 232
Registrován: 27. 06. 2011 13:16
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Desťák » 21. 09. 2014 19:38

Osobně jsem už druhým rokem majitelem Einhellu 190. S novou lahví mě to vyšlo cca 9 tisíc. vařím tak nějak 2-3x v týdnu a zatím jsem nepocítil problémy. dostačující pro moje použití. má 220 aj 380 V.

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 21. 09. 2014 20:45

Ono když nehodláš vařit nic s větší tloušťkou, tak ti stačí i ty levnější COčka a nebo hlídat nějakou starší, já si koupil staršího Esaba a vaří v pohodě i silnější materiály. Ale chce to mít sebou někoho, kdo se v tom vyzná, pokud tomu sám nerozumíš, aby jsi nekoupil nějakej oddělanej šunt.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
JohNNyE30
člen E30.cz
Příspěvky: 892
Registrován: 22. 08. 2008 23:47
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od JohNNyE30 » 21. 09. 2014 20:47

Já šel do 400V a konkrétně KÜHTREIBER KIT 2200 v setu (3m pistole, kukla, ventil) za cenu cca 20 tisíc. Kupoval jsem to do garáže na třícu a nemůžu si ji vynachválit.
Obrázek

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 820
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 22. 09. 2014 14:26

na garáži máme Telwin BIMAX 4.195 TURBO 230V (tím přesným číslem si nejsem úplně jistý) v kombinaci s čistě CO2 plynem, teda teoreticky, bereme to od jednoho pochybného vesnického "dodavatele" :D ale nemůžu si stěžovat, pro použití na kastli a na běžné věci okolo aut je to zcela OK. Kluci s tím dělali i nerezové svody za použití plněného nerezového drátu. Je s tím víc sraní, hlavně kvůli vznikající strusky ale vypadá to, že se to taky dá použit. Na rovinu ale říkám, že nemám příliš s čím srovnávat a jsem svářeč samouk, takže můj názor a tip na konkrétní svářečku brát spíš s nadhledem.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Rade520
Příspěvky: 149
Registrován: 11. 12. 2011 15:45
Bydliště: Vysočina - Třebeach

Příspěvek od Rade520 » 27. 09. 2014 21:40

Tom-e30 píše:Nikdo jiný neporadí :wink:
v Brně začína v pondělí strojírenský veletrh,tak se tam zajeď podívat pokud to nemáš daleko.
Pokud budeš občas vařit i silnější materiál než blatník na autě tak bych doporučil toto(to je klasika trafo a CZ výroba=spolehlivost):
http://www.alfain.eu/z14633-akce-alf-26 ... zak-horaku
Potom se dělají invertory jsou menší skladnější,dobré svařovací vlastnosti,ale poruchovější jak trafa.
Zajímavé jsou třeba multifunkční,umí vařit elektrodou,CO2 i Tigem:
http://www.alfain.eu/z19141-pegas-160-mig-man-ovo-3

Uživatelský avatar
3llf
člen E30.cz
Příspěvky: 418
Registrován: 16. 04. 2014 09:16
Bydliště: Ústecko, Praha

Příspěvek od 3llf » 27. 09. 2014 21:43

Alfain musím taky doporučit, já mám od nich tuhle http://www.alfain.eu/z18947-alfin-221-a ... r-svarecka
a nemůžu si vůbec stěžovat :lol: :lol:

a pak mám ještě tuhle a ta na hobby sváření bohatě stačí a můžeš s tím vařit jak plíšky (výfuk, blatník) tak i větší materiály :wink:
http://www.eprofi.cz/produkt/migatronic-rally-mig-160

Odpovědět