přísada do motoru před výměnou oleje

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
icecold
Příspěvky: 734
Registrován: 29. 12. 2009 17:11
Bydliště: Měřín

přísada do motoru před výměnou oleje

Příspěvek od icecold » 22. 09. 2011 16:04

čau klucí, mám takový dotaz, nejedná se sice o BMW ale o Mazdu ale problém je následujicí: Chystál jsem se vyměnit olej v autě, před výměnou jsem do motoru nalil speciální přípravek pro výplach motoru, nechál to podle návodu běžet na volnoběh 5 min, potom vypl motor, lehl pod auto, že vypustím starý olej a ono ho*no.. vypusťák je celej ohoblovanej takže ho nemám čim povolit :roll: takže chtěl bych vědět jestli můžu ještě s tím autem a tou přísadou ujet cca 10km ke známému aby mi tam navařil matku a povolil to? Nestane se níc s motorem? díky moc za rady :wink:
e36 Lego Packet

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 23. 09. 2011 09:44

Asi to nechceš slyšet, ale já bych s tím nejel.
Nedávno jsem taky vyplachoval a těch 5-10 minut na volnoběh je maximum, víc bych s tím neriskoval - během výplachu se zřetelně měnil zvuk motoru, ke konci byl hlučnější a bylo slyšet mechanické zvuky...následně vypuštěný olej byl velmi řídký. Prostě olej vylepšený výplachovou přísadou nemaže :!: Tím neříkám, že ho za 10 minut jízdy odrovnáš, ale dobře to nebude a já bych to se svým autem nezkoušel.

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 23. 09. 2011 09:50

ja bych to hodil na lano a hotovo... tahal jsem / byl jsem tazen pomerne delsi streky...
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 23. 09. 2011 10:54

Vem to na laně, tim ničemu neuškodíš :wink:

Uživatelský avatar
icecold
Příspěvky: 734
Registrován: 29. 12. 2009 17:11
Bydliště: Měřín

Příspěvek od icecold » 23. 09. 2011 16:02

no na laně by to nešlo, je to automat :lol:a nově zrepasovaný, tak bych ho nekurvil zase :lol: takže je to bez vychodiska.... nechám si dovest COčko domu a bude :twisted:
e36 Lego Packet

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 23. 09. 2011 18:00

Co takhle list pilky na železo, udělat do výpušťáku drážku a vzít to šroubovákem?

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 23. 09. 2011 18:10

10 km není pro automat problém.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 23. 09. 2011 18:21

Obrázek

Nebo flexou/pilníkem si udělat sekanec a pak plochým šroubovákem a kladívkem povolit.
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 23. 09. 2011 18:47

ono se to nezdá, ale jak je to ohoblovaný tak to bývá pěkně seklý... já obroušenej výpušťák nepovolil ani hasákem, takže vaření mě taky neminulo...
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 23. 09. 2011 19:21

Vidím, že se mám co učit.

1.
Jak může bejt "ohoblovanej" či jakkoli jinak poškozenej vypouštěcí šroub.
Od čeho?

2.
K čemu je dobrá ta přísada do oleje?
Co v náplni udělá?

:?:

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 23. 09. 2011 19:27

například od "drbnutí" o asfalt či cokoli jiného u nízkého auta... který nemá ochranej kryt pod vanou.

můj případ byl ten, že byl šroub trochu "obroušen" o asfalt + docela strženej šestihran...
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
icecold
Příspěvky: 734
Registrován: 29. 12. 2009 17:11
Bydliště: Měřín

Příspěvek od icecold » 23. 09. 2011 20:33

no on je problém v tom, že ten šroub je ze zadu na vaně, a 3 cm od něj vede výfuk, takže tam nedám ani račnu :? a ten šroub je ohoblovaný kvůli "neodbornému" přístupu někoho, kdo to dělal přede mnou :roll: jsou tam strhane hrany takže klíč se prostě protáčí...

jinak ta přísada je dobrá, že vymeje usazeníny a karbon z motoru...
e36 Lego Packet

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 23. 09. 2011 21:24

jo ona je to mazda :oops: jsem přehlídl :D
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 23. 09. 2011 21:26

Ta prisada je dobra akorat tak na vyhozeni penez ...

Jinak na tyhle ocesane srouby se mi osvedcil francouzak (klic, ne polibek), pripadne zpilovat tak, aby sel nasadit mensi klic ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 23. 09. 2011 22:26

icecold píše: jinak ta přísada je dobrá, že vymeje usazeníny a karbon z motoru...
mels nekdy rozebranej nejakej motor?? :lol:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
icecold
Příspěvky: 734
Registrován: 29. 12. 2009 17:11
Bydliště: Měřín

Příspěvek od icecold » 24. 09. 2011 08:33

neměl :oops: ona ta přísada za 120 korun myslím neuškodí, teda pokud na ní nebudu jezdit :lol: ono právě k tomu vypustáku je přístup jak k penězům...spíš po víkendu navařím na to matku a mr*at :D

btw, jen japonci můžou udělát vypusták pro 14 klíč a z měkého kovu... :roll:
e36 Lego Packet

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 09. 2011 10:34

icecold píše:neměl :oops: ona ta přísada za 120 korun myslím neuškodí, teda pokud na ní nebudu jezdit :lol: ono právě k tomu vypustáku je přístup jak k penězům...spíš po víkendu navařím na to matku a mr*at :D

btw, jen japonci můžou udělát vypusták pro 14 klíč a z měkého kovu... :roll:
Přísada je výborná věc, snadno se aplikuje, neználků jsou na světě skoro nevyčerpatelný zásoby, kšeft jede a vo to gou.

Z měkkého kovu?
Nejspíš šroub s pevností 5 nebo 6, ale je to jen zátka a nepředpokládá se namáhání. Jako konstrukční chybu bych to neviděl.

Pokud lze, najel bych někam, abych se dostal pod a prořízl pilou šlic a povolil vhodným nástrojem. Je ovšem i možný, že to utahoval nějakej inteligent, nevědoucí o tom, že záttu netřeba dorvávat...


.

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 25. 09. 2011 09:19

zkus ho nahřát ohnivím dědkemnebo něčím podobnym, dost to pomáhá. Jinak běžní to jetřeba u T4 tam je to to tušim na 17 nebo 19 a dost často je zhoblovanej, je to hliníková vana a dlouhej závit, takže i s trhákem je to jen tak tak

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 30. 09. 2011 17:26

Přísada - tedy spíš výplachový prostředek - výhody, ať už domnělé nebo skutečné, se řešily nedávno tady identifikace-hlucneho-hydraulickeho-zdv ... 85842.html , tahle debata mne inspirovala abych to vyzkoušel na motoru M50 kde asi 40000 km nebyl kvůli úniku olej měněn ale jen dolíván (za tu dobu v objemu cca 2 náplní). S výsledkem jsem spokojen, po výplachu, přetěsnění a s novým olejem je motor tišší. Jestli je to jen novým olejem (pořád stejným), nebo výplachem, nebo obojím se nedozvím a je mi to jedno, tolik ta srajda nestála. Jinak při běžné výměně oleje je to úplná zbytečnost, ovšem když byly zanedbávány výměny nebo auto dlouho stálo, co se tím dá zkazit.

Uživatelský avatar
icecold
Příspěvky: 734
Registrován: 29. 12. 2009 17:11
Bydliště: Měřín

Příspěvek od icecold » 01. 10. 2011 10:39

no to auto předtím cca půl roku taky stálo a bez výměny oleje to jezdilo cca 17tis plus k tomu předtím se lil 5W40, teď jsem tam nalil 10W40..ale pořád jak hydroštely cvakali tak pořád cvakaj takže těžko říct... :P
e36 Lego Packet

Odpovědět