Ethanol e85

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 05. 2011 12:57

budha píše:jo ale v bloku jsou vložky válců ze slitiny...dneska se používá hořčík, těžko říct co bylo v roce 1988...
v kteremze z nasich historiku jsou vlozky? 8)

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 31. 05. 2011 15:49

Ja do sveho 1.6 M40 i do sluzebniho Golfa '97 (1.6 74kW) beru tak 1/3 benzinu a 2/3 ethanolu. Pokud se to s ethanolem prezene, tak pak auto hur chyta a nema zatah, ale kolem tohodle pomeru to jede uplne stejne jako na cistej benzin. Obe auta zerou jako tanky tak jako tak (mrve lambdy, vysypane katy), takze spotrebu moc neresim, spis ma psychologickej efekt mensi cena plne nadrze :)
Oboje to jsou stare vrany, ktere az dojezdej tak dojezdej, do nejaky lestenky bych to asi nelil :)

Uživatelský avatar
Koloděj
Příspěvky: 517
Registrován: 17. 01. 2007 18:34
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Koloděj » 31. 05. 2011 21:57

Ptal jsem se na to u firmy,která se tím zabývá.Pokud je to jednobodový vstřik,tak se nic upravovat nemusí.U vícebodového vstřiku je nutné přeprogramovat řj a upravit vstřiky.Stojí to cca 5tisíc.Tu přestavbu nabízejí na www.bmwlux.cz Jinak ten etanol vyrábějí cukrovary TTD Dobrovice,na jejich stránkách je mapa prodejních míst E85. http://www.cukrovaryttd.cz/
E28 524d daily car, E30 318is weekend car www.pneuservisvzatacce.cz

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 31. 05. 2011 22:40

úprava vstřiků jen v případě, když bereš full E85 a nemícháš to?
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 31. 05. 2011 22:48

úprava vstřikovacích časů je nutná i když to ředíš.

Uživatelský avatar
MartyE30
Příspěvky: 435
Registrován: 20. 03. 2008 23:43
Bydliště: Praha 10 - Dubeč

Příspěvek od MartyE30 » 15. 08. 2011 00:08

Já to tankuju už nějaký čas a jsem s tím spokojený dokonce tankuju občas (e85 2:1 natural) spotreba je vetšíprotože do 2500ot studené auto nemá vůbec výkon, dost kolisa volnobeh. Kdyz se ohreje kolisani je minimalni a trochu ozije je to dobre kdyz chci usetrit na dlouhe ceste e85je o 10kč/litr levnejsi coz je dost. Jinak teda vsechny součástky prý korodují díky tomu 3x rychleji.
Do nového auta bez uprav bych to rozhodne nelil to je skoda, presto jsem videl frajera v nové audi A8 W12 jak si natočil e85 za 1200kč :D
ex E30 318i, ex E30 318i M40 Touring..Mazel
e30 318i coupe schwarts[/b][/color]

Uživatelský avatar
MartyE30
Příspěvky: 435
Registrován: 20. 03. 2008 23:43
Bydliště: Praha 10 - Dubeč

Příspěvek od MartyE30 » 15. 08. 2011 00:10

marlin píše:úprava vstřiků jen v případě, když bereš full E85 a nemícháš to?
kdyz vezmes samotny e85 tak tak ani nenastartujes :D ..to uz jsem taky zkusil :D
ex E30 318i, ex E30 318i M40 Touring..Mazel
e30 318i coupe schwarts[/b][/color]

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 15. 08. 2011 01:30

11.8.2011 ETK Praha 10 - Průmyslová PRH E85 25.50 Kč
11.8.2011 Prim Praha 10 - Na Hroude PRH Natural 95 33.10 Kč

(25,50 * 2) + 33,10 = 84,10 / 3 = 28,00

Takže ty máš nějakých 15% nižší náklad, za předpokladu, že ti nestoupne spotřeba ani o centilitr, což si myslím je nesmysl.

Na spritmonitoru se dají dohledat oficiálně přizpůsobený auta (FlexFuel), který jezdí dlouhodobě (třeba 20tis.km) a u žádnýho z nich není spotřeba podobná jízdě na N95. Čím menší obsah, tím horší spotřeba, např. VW 2.0fsi mají zhruba o 4 litry vyšší spotřebu na E85. Podobně jako u lpg. Jediný co se blíží normální spotřebě jsou třeba Volvácký turba R5-2.5i např., tam jsou výsledky celkem zajímavý.
Ona ta W12 to pravděpodobně schroupne líp, než M40/20 s menším rozdílem spotřeby, otázkou jsou mechanický škody.

Dokud není cena poloviční, jako u lpg, nemá podle mě cenu nad tím ani uvažovat.
Zvýšení výkonu na nepřizpůsobeným motoru je utopie.
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
MartyE30
Příspěvky: 435
Registrován: 20. 03. 2008 23:43
Bydliště: Praha 10 - Dubeč

Příspěvek od MartyE30 » 15. 08. 2011 07:01

Fusion píše: Takže ty máš nějakých 15% nižší náklad, za předpokladu, že ti nestoupne spotřeba ani o centilitr, což si myslím je nesmysl.
Já mam takjy vyzsi spotrebu
ex E30 318i, ex E30 318i M40 Touring..Mazel
e30 318i coupe schwarts[/b][/color]

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 15. 08. 2011 12:11

Jezdit na vic nez 10% bez uprav neni rozumne, k nicemu pozitivnimu to neni, levnejsi to taky neni. Jedine to docela dobre cisti usazeniny, ale kdyz to prijde rychle tak je to zase spatne.

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 19. 08. 2011 19:01

Frajerovi s celohliníkovou W12 to moc neublíží...

Tak se na to podívejme:
Hmotnostní směšovací poměr ethylalkoholu je 8,9.
E85 obsahuje 85% ethylalkoholu.
Takže při poměru 1:1 to je 42,5% ethylalkoholu a 57,5% benzínu.

Do válce se tedy dostane směs paliva se směšovacím poměrem cca 11,1. Elektronika ale počítá s poměrem cca 14, jednoznačně pojede motor na chudou směs.

Dále:
+ líh s sebou přináší do spalovacího prostoru dodatečný kyslík (skupina OH)
+ líh má vetší výparné teplo než benzín, takže nespálený líh, který se vypaří na stěnách válce jej lépe ochlazuje

- líh způsobuje korozi
- lihová paliva jsou nestabilní a jsou náchylná na vlhkost
- líh má za tepla tendenci tvořit bubliny

Sečteno a podtrženo.... stojí úspora pár haléřů za to?
Obrázek

Uživatelský avatar
Svedik
člen E30.cz
Příspěvky: 648
Registrován: 10. 06. 2012 17:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Svedik » 27. 03. 2014 11:45


Odpovědět