v kteremze z nasich historiku jsou vlozky?budha píše:jo ale v bloku jsou vložky válců ze slitiny...dneska se používá hořčík, těžko říct co bylo v roce 1988...
Ethanol e85
Ja do sveho 1.6 M40 i do sluzebniho Golfa '97 (1.6 74kW) beru tak 1/3 benzinu a 2/3 ethanolu. Pokud se to s ethanolem prezene, tak pak auto hur chyta a nema zatah, ale kolem tohodle pomeru to jede uplne stejne jako na cistej benzin. Obe auta zerou jako tanky tak jako tak (mrve lambdy, vysypane katy), takze spotrebu moc neresim, spis ma psychologickej efekt mensi cena plne nadrze 
Oboje to jsou stare vrany, ktere az dojezdej tak dojezdej, do nejaky lestenky bych to asi nelil
Oboje to jsou stare vrany, ktere az dojezdej tak dojezdej, do nejaky lestenky bych to asi nelil
Ptal jsem se na to u firmy,která se tím zabývá.Pokud je to jednobodový vstřik,tak se nic upravovat nemusí.U vícebodového vstřiku je nutné přeprogramovat řj a upravit vstřiky.Stojí to cca 5tisíc.Tu přestavbu nabízejí na www.bmwlux.cz Jinak ten etanol vyrábějí cukrovary TTD Dobrovice,na jejich stránkách je mapa prodejních míst E85. http://www.cukrovaryttd.cz/
E28 524d daily car, E30 318is weekend car www.pneuservisvzatacce.cz
Já to tankuju už nějaký čas a jsem s tím spokojený dokonce tankuju občas (e85 2:1 natural) spotreba je vetšíprotože do 2500ot studené auto nemá vůbec výkon, dost kolisa volnobeh. Kdyz se ohreje kolisani je minimalni a trochu ozije je to dobre kdyz chci usetrit na dlouhe ceste e85je o 10kč/litr levnejsi coz je dost. Jinak teda vsechny součástky prý korodují díky tomu 3x rychleji.
Do nového auta bez uprav bych to rozhodne nelil to je skoda, presto jsem videl frajera v nové audi A8 W12 jak si natočil e85 za 1200kč
Do nového auta bez uprav bych to rozhodne nelil to je skoda, presto jsem videl frajera v nové audi A8 W12 jak si natočil e85 za 1200kč
ex E30 318i, ex E30 318i M40 Touring..Mazel
e30 318i coupe schwarts[/b][/color]
e30 318i coupe schwarts[/b][/color]
11.8.2011 ETK Praha 10 - Průmyslová PRH E85 25.50 Kč
11.8.2011 Prim Praha 10 - Na Hroude PRH Natural 95 33.10 Kč
(25,50 * 2) + 33,10 = 84,10 / 3 = 28,00
Takže ty máš nějakých 15% nižší náklad, za předpokladu, že ti nestoupne spotřeba ani o centilitr, což si myslím je nesmysl.
Na spritmonitoru se dají dohledat oficiálně přizpůsobený auta (FlexFuel), který jezdí dlouhodobě (třeba 20tis.km) a u žádnýho z nich není spotřeba podobná jízdě na N95. Čím menší obsah, tím horší spotřeba, např. VW 2.0fsi mají zhruba o 4 litry vyšší spotřebu na E85. Podobně jako u lpg. Jediný co se blíží normální spotřebě jsou třeba Volvácký turba R5-2.5i např., tam jsou výsledky celkem zajímavý.
Ona ta W12 to pravděpodobně schroupne líp, než M40/20 s menším rozdílem spotřeby, otázkou jsou mechanický škody.
Dokud není cena poloviční, jako u lpg, nemá podle mě cenu nad tím ani uvažovat.
Zvýšení výkonu na nepřizpůsobeným motoru je utopie.
11.8.2011 Prim Praha 10 - Na Hroude PRH Natural 95 33.10 Kč
(25,50 * 2) + 33,10 = 84,10 / 3 = 28,00
Takže ty máš nějakých 15% nižší náklad, za předpokladu, že ti nestoupne spotřeba ani o centilitr, což si myslím je nesmysl.
Na spritmonitoru se dají dohledat oficiálně přizpůsobený auta (FlexFuel), který jezdí dlouhodobě (třeba 20tis.km) a u žádnýho z nich není spotřeba podobná jízdě na N95. Čím menší obsah, tím horší spotřeba, např. VW 2.0fsi mají zhruba o 4 litry vyšší spotřebu na E85. Podobně jako u lpg. Jediný co se blíží normální spotřebě jsou třeba Volvácký turba R5-2.5i např., tam jsou výsledky celkem zajímavý.
Ona ta W12 to pravděpodobně schroupne líp, než M40/20 s menším rozdílem spotřeby, otázkou jsou mechanický škody.
Dokud není cena poloviční, jako u lpg, nemá podle mě cenu nad tím ani uvažovat.
Zvýšení výkonu na nepřizpůsobeným motoru je utopie.

Sleeper status advocate
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Frajerovi s celohliníkovou W12 to moc neublíží...
Tak se na to podívejme:
Hmotnostní směšovací poměr ethylalkoholu je 8,9.
E85 obsahuje 85% ethylalkoholu.
Takže při poměru 1:1 to je 42,5% ethylalkoholu a 57,5% benzínu.
Do válce se tedy dostane směs paliva se směšovacím poměrem cca 11,1. Elektronika ale počítá s poměrem cca 14, jednoznačně pojede motor na chudou směs.
Dále:
+ líh s sebou přináší do spalovacího prostoru dodatečný kyslík (skupina OH)
+ líh má vetší výparné teplo než benzín, takže nespálený líh, který se vypaří na stěnách válce jej lépe ochlazuje
- líh způsobuje korozi
- lihová paliva jsou nestabilní a jsou náchylná na vlhkost
- líh má za tepla tendenci tvořit bubliny
Sečteno a podtrženo.... stojí úspora pár haléřů za to?
Tak se na to podívejme:
Hmotnostní směšovací poměr ethylalkoholu je 8,9.
E85 obsahuje 85% ethylalkoholu.
Takže při poměru 1:1 to je 42,5% ethylalkoholu a 57,5% benzínu.
Do válce se tedy dostane směs paliva se směšovacím poměrem cca 11,1. Elektronika ale počítá s poměrem cca 14, jednoznačně pojede motor na chudou směs.
Dále:
+ líh s sebou přináší do spalovacího prostoru dodatečný kyslík (skupina OH)
+ líh má vetší výparné teplo než benzín, takže nespálený líh, který se vypaří na stěnách válce jej lépe ochlazuje
- líh způsobuje korozi
- lihová paliva jsou nestabilní a jsou náchylná na vlhkost
- líh má za tepla tendenci tvořit bubliny
Sečteno a podtrženo.... stojí úspora pár haléřů za to?


