LPG - otázka

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

LPG - otázka

Příspěvek od thinksonix » 31. 01. 2011 18:29

doslechl jsem se, že alternativní pohon LPG "žere" vše gumové v motoru. Co je na tom pravdy? V životě jsem neměl v autě plyn a poslední dobou nad tím dost uvažuju, ale tahle informace není moc příznivá.

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 31. 01. 2011 18:59

To spíš E85.
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 31. 01. 2011 20:34

Poslušně hlásím, že si ničeho takovýho nejsem vědom...po roce provozu na LPG u sebe ani u nikoho z okolí, kdo má delší zkušenosti...
O tom E85 je to ale známý...

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4270
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 31. 01. 2011 20:38

LPG "žere" akorát membrány v reduktoru, který by se měly po nějakejch 10 000 km nebo roce měnit v rámci revize. A je pravda, že můžou mírně ztvrdnout gufera v hlavě ale to až po opravdu hodně dlouhym provozu čistě na plyn (řekněme od 100 000 km na plyn a víc).
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 31. 01. 2011 20:40

Zeptám se jako blbec (takže jako dycky) - tím E85 je myšlen ethanol, který je běžně dostupný na některých benzinkách jako alternativní palivo pro benzinové motory?
No smoke, no fun...
Obrázek

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 31. 01. 2011 21:15

O výměně membrán v reduktoru jsem věděl. Bál jsem se že odchází po pár desítkách tkm vše gumové + těsnění v motoru. Ale jak to tak čtu, tak jsem se doslechl milné informace o LPG. Prohnal jsem negativní stránky e85 googlem a hned mi to je jasné. :) ještě že Vás tu mám 8) O LPG uvažuji do budoucího vozu, mám v plánu sehnat nějakou e38/e39 do které to nechám "nainplementovat" :lol: Taky jsem slyšel, že dostávají na prdel sedla ventilů + ventily samotné a měl by se používat nějaký aditivační rádoby mazací a ochranný prostředek, který se míchá s plynem. Jak moc jdou do kopru ty sedla a ventily ve srovnání pohonu na LPG / Benzínu ?

Mišánek: Ano, E85 = biopalivo / biolíh který je dostupný u některých čerpacích stanic. Neboť já si to takto vyložil

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 31. 01. 2011 21:26

Míšánek píše:Zeptám se jako blbec (takže jako dycky) - tím E85 je myšlen ethanol, který je běžně dostupný na některých benzinkách jako alternativní palivo pro benzinové motory?
Nás to zajímat nemusí, přece bys nezradil ropu ne? :twisted:
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 31. 01. 2011 21:27

Gabo píše:LPG "žere" akorát membrány v reduktoru, který by se měly po nějakejch 10 000 km nebo roce měnit v rámci revize. A je pravda, že můžou mírně ztvrdnout gufera v hlavě ale to až po opravdu hodně dlouhym provozu čistě na plyn (řekněme od 100 000 km na plyn a víc).
Po 10tkm snad jen filtry, membrány to přece takhle rychle nezničí. To bych je musel měnit každý 2 měsíce.
BMW 323i E36

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4270
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 31. 01. 2011 22:49

paveld píše:
Gabo píše:LPG "žere" akorát membrány v reduktoru, který by se měly po nějakejch 10 000 km nebo roce měnit v rámci revize. A je pravda, že můžou mírně ztvrdnout gufera v hlavě ale to až po opravdu hodně dlouhym provozu čistě na plyn (řekněme od 100 000 km na plyn a víc).
Po 10tkm snad jen filtry, membrány to přece takhle rychle nezničí. To bych je musel měnit každý 2 měsíce.
Tak doporučuje se to. Ja mam na soucasnejch membranach najeto 30 000 a jsou naprosto v poradku. Ale uz se mi stalo, ze jedna praskla a pak to neslo prepnout na plyn.

Ad sedla ventilu - ja bych se toho nebal. Pokud auto bude jezdit rekneme 25% provozu na benzin, tak je to mazani (Flash Lube predpokladam) zbytecne. Ja jeudim tak, ze na benzin vzdy startuju, teplej i studenej motor a studenej necham trochu prohrat nez to prepnu na plyn a staci to. + samozrejme dojizdky k cerpacce kdyz mi nekde dojde plyn. Co jsem patral, tak nikde nejni nejakej dukaz, ze to ochrani motor. Zadne srovnani s/bez Flaslube. Jinak napr. muj motor ma na LPG najeto tech 80000 km urcite a ventili jsou v poradku. kamaradovo Skoda Rapid ma po GO motoru najeto na plyn cca 130 000 km a motor je v naprostem poradku, vcetne ventilovych sedel, takze ... Podle me jsou to zbytecne investovany penize. To radsi budu castejc menit olej (LPG olej "nici" rychlejc nez benzin, doporucuje se zkratit vymenu, ja leju do motoru Total Classic 10W40 a menim po cca 7-8 000 km) a budu vedet, ze jsem motoru opravdu prospel.
Nicmene soucasne ceny LPG me silne znepokojujou ... Kdyz jsem si auto pred dvouma rokama koupil, stal u nas plyn 11,9 - 12,5 kc, dneska 17,7 - 18,5 kc. Coz je narust o pomalu o 50%. Proto taky silne uvazuju o porizeni usporne dailykary. Resp uz nejakou felicii na LPG shanim, na prdlani do prace to postaci
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 31. 01. 2011 23:05

Nic proti, ale pokud ti ta membrána má odejít po 10tkm tak musí být spíš někde něco špatně. Nedokážu si představit co by ji mohlo při normální funkci motoru tak rychle zničit. U mě je předepisováno 50tkm (system AC Stag) s tím že cca po těch 50tkm provozu na plyn jsem reduktor měl rozebranej a mebrána těsnící plynovou část byla jak nová, jen membrána těsnící okruh chaldící kapaliny byla uplně v pr.. za to ale mohl přehřátej motor a ne ta guma :-).
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 31. 01. 2011 23:15

Semry píše:
Míšánek píše:Zeptám se jako blbec (takže jako dycky) - tím E85 je myšlen ethanol, který je běžně dostupný na některých benzinkách jako alternativní palivo pro benzinové motory?
Nás to zajímat nemusí, přece bys nezradil ropu ne? :twisted:
:lol:
Tak to vůbec :twisted:

Ptal jsem se jenom kvůli tomu, že jeden známý na to jezdí, resp. že to míchá s benzínem a nevim, jestli je mu tento fakt známý. Ale už jsem se na to díval na netu a přečetl si o tom

nafta je nafta, že jo :twisted:
No smoke, no fun...
Obrázek

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 01. 02. 2011 08:59

gabo: taky dost uvazuju o nejakym pekaci do skoly a zpet. felcka nebo neco starsiho kolem 10k s plynem uplne idealni. dokonce byl napad koupit e30 318 lpg. nejdriv ale planuju poridit e38/e39.

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 01. 02. 2011 09:11

Jestli to nějakým způsobem snižuje životnost motoru, tak je konkrétně u 8válců asi jedno, jestli najede o 100 000mín nebo víc, já jsem to zvažoval také, ale nekonec jsem vsadil na jistotu. (nafta) :twisted:
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 01. 02. 2011 09:25

moje zkusenosti s naftou nejsou moc pozitivni. osobne si myslim, ze dehet je hodne zavisly na stylu jizdy vic, nez benzinovy motor. a pripadne opravy nejsou zrovna male castky. vic nez dehet me laka BA + LPG.

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4270
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 01. 02. 2011 23:46

Bohuzel cenovy vyvoj u LPG (od koupe auta podrazil litr nebo na jaky jednotky to prodavaj o sest korun!) me od dalsiho provozovani auta na lpg odrazuje, Na cesty do prace nejakej atmosferickej diesel a E30 se stane autem na slechteni. A nebo toura prodam kdyz ho nekdo bude chtit a koupim si kabrioleta.

Jinak k tem membranam - na soucasnejch mam najeto kolem 30 000 a nic jim neni. Ta co mi odesla byla v aute pri koupi, puvodni majitel ji tey nemenil, takze panbuh vi kolik mela najeto.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 02. 02. 2011 11:23

Hlavne by me zajimalo, proc u LPG roste cena. Chapu to u nafty, benzinu, biopaliva, ale proc je to tak i u plynu, ktery by mel byt totozny s plynem ktery mame v domacnostech, ktery si drzi cenu vicemene na stejne hladine.
Ja bych za ten plyn byl rad, protoze platit 17kc za plyn nebo 33kc za benzin je sakra rozdil.

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4270
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 02. 02. 2011 16:46

Doma mas zemni plyn - tense da dat do auta taky, ale je to CNG - draha instalace, problematicke skladovani a hlavne temer neexistujici cerpacky.
LPG vznika jako odpad pri destilaci ropy, takze asi proto ty cenovy skoky.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 03. 02. 2011 12:11

s tím olejem je to blbost, ne? - LPG naopak prodluzuje zivotnost olej, protoze do nej nejde karbon ap. - to, co se dostane z valce do oleje se prece musi okamzite "vyparit" odvetranim a rodukty spalovani to ma taky lepsi
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4270
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 04. 02. 2011 18:40

KuaJa píše:s tím olejem je to blbost, ne? - LPG naopak prodluzuje zivotnost olej, protoze do nej nejde karbon ap. - to, co se dostane z valce do oleje se prece musi okamzite "vyparit" odvetranim a rodukty spalovani to ma taky lepsi
Neni. Je to povera, olej v LPG motoru vypada na pohled lip, ptz do nej nejde karbon. Ale sracky z LPG nejsou videt, maji kyselej charakter a olej proste degradujou rychleji. Kazdej rozumnej plynar i olejar ti doporuci vzmennou lhutu oleje zkratit. Koneckonců viz nekolikrat proklamovanej topis o olejich na BMW klubu ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 04. 02. 2011 19:18

Gabo: Musím s tebou souhlasit - mluvil jsem s 2ma plynařema a oba tvrdili, že je nutné zkrátit dobu výměny oleje, prý LPG je agresivnější než BA co se týče toho oleje.

sic pravdou cena za BA roste ale to přece nemá co ovlivňovat cenu LPG, když LPG je brán jako ODPAD při destilaci. Chtěl jsem to napsat už do příspěvku výše, ale neměl jsem dostatek informací. Nechť jsem si něco málo našel tak můžu tvrdit, že jsou i takvé země, které LPG spalují velkými pochodněmi aby se ho zbavily. Proč potom lidé musí platit za LPG víc korunek, a přitom v jiných končinách světa tento druh plynu berou jako nepotřebné šmelo! :?

K té spotřebě nafta/ba/lpg jsem to tak nějak propočítávál:

audi 2,5TDI
9l........288kč
1l..........32kč :arrow: dehet

audi 2,5I
12l.......396kč
1l..........33kč :arrow: ba

13,2l......224kč
1l............17kč :arrow: lpg

Jen tak čistě orientačně - zanedbám-li styl jízdy, a uvážím-li průměrnou spotřebu u parametricky podobných vozidel audi (namátkou vyhledaných na portálu spotreby.cz) - nevím do jaké míry tomu portálu věřit, ale spotřeba na daný obsah zohledněné i palivo je celkem adekvátní.

Já osobně si myslím, že plyn se stále vyplatí. Fakt, že prvotní investice není zrovna malá, ale ty peníze se vrátí! Pak záleží na tom, kolik člověk jezdí KM. Pokud člověk ujede za týden 350km, pak se mu investice za LPG vráti za cca 8měsícu při spotřebě 13,2L plynu a ceně 17kč za plyn. Můj názor je ten, že pokud člověk koupí auto s LPG, tak se to stále vyplatí, protože odpadá počáteční investice a zůstávají jen finanční položky za revize. :)

Odpovědět