LPG - otázka
-
- Příspěvky: 1221
- Registrován: 07. 08. 2010 15:26
LPG - otázka
doslechl jsem se, že alternativní pohon LPG "žere" vše gumové v motoru. Co je na tom pravdy? V životě jsem neměl v autě plyn a poslední dobou nad tím dost uvažuju, ale tahle informace není moc příznivá.
LPG "žere" akorát membrány v reduktoru, který by se měly po nějakejch 10 000 km nebo roce měnit v rámci revize. A je pravda, že můžou mírně ztvrdnout gufera v hlavě ale to až po opravdu hodně dlouhym provozu čistě na plyn (řekněme od 100 000 km na plyn a víc).
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
-
- Příspěvky: 1221
- Registrován: 07. 08. 2010 15:26
O výměně membrán v reduktoru jsem věděl. Bál jsem se že odchází po pár desítkách tkm vše gumové + těsnění v motoru. Ale jak to tak čtu, tak jsem se doslechl milné informace o LPG. Prohnal jsem negativní stránky e85 googlem a hned mi to je jasné.
ještě že Vás tu mám
O LPG uvažuji do budoucího vozu, mám v plánu sehnat nějakou e38/e39 do které to nechám "nainplementovat"
Taky jsem slyšel, že dostávají na prdel sedla ventilů + ventily samotné a měl by se používat nějaký aditivační rádoby mazací a ochranný prostředek, který se míchá s plynem. Jak moc jdou do kopru ty sedla a ventily ve srovnání pohonu na LPG / Benzínu ?
Mišánek: Ano, E85 = biopalivo / biolíh který je dostupný u některých čerpacích stanic. Neboť já si to takto vyložil
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mišánek: Ano, E85 = biopalivo / biolíh který je dostupný u některých čerpacích stanic. Neboť já si to takto vyložil
Nás to zajímat nemusí, přece bys nezradil ropu ne?Míšánek píše:Zeptám se jako blbec (takže jako dycky) - tím E85 je myšlen ethanol, který je běžně dostupný na některých benzinkách jako alternativní palivo pro benzinové motory?
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
Po 10tkm snad jen filtry, membrány to přece takhle rychle nezničí. To bych je musel měnit každý 2 měsíce.Gabo píše:LPG "žere" akorát membrány v reduktoru, který by se měly po nějakejch 10 000 km nebo roce měnit v rámci revize. A je pravda, že můžou mírně ztvrdnout gufera v hlavě ale to až po opravdu hodně dlouhym provozu čistě na plyn (řekněme od 100 000 km na plyn a víc).
BMW 323i E36
Tak doporučuje se to. Ja mam na soucasnejch membranach najeto 30 000 a jsou naprosto v poradku. Ale uz se mi stalo, ze jedna praskla a pak to neslo prepnout na plyn.paveld píše:Po 10tkm snad jen filtry, membrány to přece takhle rychle nezničí. To bych je musel měnit každý 2 měsíce.Gabo píše:LPG "žere" akorát membrány v reduktoru, který by se měly po nějakejch 10 000 km nebo roce měnit v rámci revize. A je pravda, že můžou mírně ztvrdnout gufera v hlavě ale to až po opravdu hodně dlouhym provozu čistě na plyn (řekněme od 100 000 km na plyn a víc).
Ad sedla ventilu - ja bych se toho nebal. Pokud auto bude jezdit rekneme 25% provozu na benzin, tak je to mazani (Flash Lube predpokladam) zbytecne. Ja jeudim tak, ze na benzin vzdy startuju, teplej i studenej motor a studenej necham trochu prohrat nez to prepnu na plyn a staci to. + samozrejme dojizdky k cerpacce kdyz mi nekde dojde plyn. Co jsem patral, tak nikde nejni nejakej dukaz, ze to ochrani motor. Zadne srovnani s/bez Flaslube. Jinak napr. muj motor ma na LPG najeto tech 80000 km urcite a ventili jsou v poradku. kamaradovo Skoda Rapid ma po GO motoru najeto na plyn cca 130 000 km a motor je v naprostem poradku, vcetne ventilovych sedel, takze ... Podle me jsou to zbytecne investovany penize. To radsi budu castejc menit olej (LPG olej "nici" rychlejc nez benzin, doporucuje se zkratit vymenu, ja leju do motoru Total Classic 10W40 a menim po cca 7-8 000 km) a budu vedet, ze jsem motoru opravdu prospel.
Nicmene soucasne ceny LPG me silne znepokojujou ... Kdyz jsem si auto pred dvouma rokama koupil, stal u nas plyn 11,9 - 12,5 kc, dneska 17,7 - 18,5 kc. Coz je narust o pomalu o 50%. Proto taky silne uvazuju o porizeni usporne dailykary. Resp uz nejakou felicii na LPG shanim, na prdlani do prace to postaci
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Nic proti, ale pokud ti ta membrána má odejít po 10tkm tak musí být spíš někde něco špatně. Nedokážu si představit co by ji mohlo při normální funkci motoru tak rychle zničit. U mě je předepisováno 50tkm (system AC Stag) s tím že cca po těch 50tkm provozu na plyn jsem reduktor měl rozebranej a mebrána těsnící plynovou část byla jak nová, jen membrána těsnící okruh chaldící kapaliny byla uplně v pr.. za to ale mohl přehřátej motor a ne ta guma
.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
BMW 323i E36
Semry píše:Nás to zajímat nemusí, přece bys nezradil ropu ne?Míšánek píše:Zeptám se jako blbec (takže jako dycky) - tím E85 je myšlen ethanol, který je běžně dostupný na některých benzinkách jako alternativní palivo pro benzinové motory?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tak to vůbec
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Ptal jsem se jenom kvůli tomu, že jeden známý na to jezdí, resp. že to míchá s benzínem a nevim, jestli je mu tento fakt známý. Ale už jsem se na to díval na netu a přečetl si o tom
nafta je nafta, že jo
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
No smoke, no fun...
![Obrázek](http://imageshack.com/a/img839/3884/wvl7.jpg)
![Obrázek](http://imageshack.com/a/img839/3884/wvl7.jpg)
-
- Příspěvky: 1221
- Registrován: 07. 08. 2010 15:26
Jestli to nějakým způsobem snižuje životnost motoru, tak je konkrétně u 8válců asi jedno, jestli najede o 100 000mín nebo víc, já jsem to zvažoval také, ale nekonec jsem vsadil na jistotu. (nafta) ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
-
- Příspěvky: 1221
- Registrován: 07. 08. 2010 15:26
Bohuzel cenovy vyvoj u LPG (od koupe auta podrazil litr nebo na jaky jednotky to prodavaj o sest korun!) me od dalsiho provozovani auta na lpg odrazuje, Na cesty do prace nejakej atmosferickej diesel a E30 se stane autem na slechteni. A nebo toura prodam kdyz ho nekdo bude chtit a koupim si kabrioleta.
Jinak k tem membranam - na soucasnejch mam najeto kolem 30 000 a nic jim neni. Ta co mi odesla byla v aute pri koupi, puvodni majitel ji tey nemenil, takze panbuh vi kolik mela najeto.
Jinak k tem membranam - na soucasnejch mam najeto kolem 30 000 a nic jim neni. Ta co mi odesla byla v aute pri koupi, puvodni majitel ji tey nemenil, takze panbuh vi kolik mela najeto.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
-
- Příspěvky: 1221
- Registrován: 07. 08. 2010 15:26
Hlavne by me zajimalo, proc u LPG roste cena. Chapu to u nafty, benzinu, biopaliva, ale proc je to tak i u plynu, ktery by mel byt totozny s plynem ktery mame v domacnostech, ktery si drzi cenu vicemene na stejne hladine.
Ja bych za ten plyn byl rad, protoze platit 17kc za plyn nebo 33kc za benzin je sakra rozdil.
Ja bych za ten plyn byl rad, protoze platit 17kc za plyn nebo 33kc za benzin je sakra rozdil.
Doma mas zemni plyn - tense da dat do auta taky, ale je to CNG - draha instalace, problematicke skladovani a hlavne temer neexistujici cerpacky.
LPG vznika jako odpad pri destilaci ropy, takze asi proto ty cenovy skoky.
LPG vznika jako odpad pri destilaci ropy, takze asi proto ty cenovy skoky.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Neni. Je to povera, olej v LPG motoru vypada na pohled lip, ptz do nej nejde karbon. Ale sracky z LPG nejsou videt, maji kyselej charakter a olej proste degradujou rychleji. Kazdej rozumnej plynar i olejar ti doporuci vzmennou lhutu oleje zkratit. Koneckonců viz nekolikrat proklamovanej topis o olejich na BMW klubu ...KuaJa píše:s tím olejem je to blbost, ne? - LPG naopak prodluzuje zivotnost olej, protoze do nej nejde karbon ap. - to, co se dostane z valce do oleje se prece musi okamzite "vyparit" odvetranim a rodukty spalovani to ma taky lepsi
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
-
- Příspěvky: 1221
- Registrován: 07. 08. 2010 15:26
Gabo: Musím s tebou souhlasit - mluvil jsem s 2ma plynařema a oba tvrdili, že je nutné zkrátit dobu výměny oleje, prý LPG je agresivnější než BA co se týče toho oleje.
sic pravdou cena za BA roste ale to přece nemá co ovlivňovat cenu LPG, když LPG je brán jako ODPAD při destilaci. Chtěl jsem to napsat už do příspěvku výše, ale neměl jsem dostatek informací. Nechť jsem si něco málo našel tak můžu tvrdit, že jsou i takvé země, které LPG spalují velkými pochodněmi aby se ho zbavily. Proč potom lidé musí platit za LPG víc korunek, a přitom v jiných končinách světa tento druh plynu berou jako nepotřebné šmelo!![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
K té spotřebě nafta/ba/lpg jsem to tak nějak propočítávál:
audi 2,5TDI
9l........288kč
1l..........32kč
dehet
audi 2,5I
12l.......396kč
1l..........33kč
ba
13,2l......224kč
1l............17kč
lpg
Jen tak čistě orientačně - zanedbám-li styl jízdy, a uvážím-li průměrnou spotřebu u parametricky podobných vozidel audi (namátkou vyhledaných na portálu spotreby.cz) - nevím do jaké míry tomu portálu věřit, ale spotřeba na daný obsah zohledněné i palivo je celkem adekvátní.
Já osobně si myslím, že plyn se stále vyplatí. Fakt, že prvotní investice není zrovna malá, ale ty peníze se vrátí! Pak záleží na tom, kolik člověk jezdí KM. Pokud člověk ujede za týden 350km, pak se mu investice za LPG vráti za cca 8měsícu při spotřebě 13,2L plynu a ceně 17kč za plyn. Můj názor je ten, že pokud člověk koupí auto s LPG, tak se to stále vyplatí, protože odpadá počáteční investice a zůstávají jen finanční položky za revize.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
sic pravdou cena za BA roste ale to přece nemá co ovlivňovat cenu LPG, když LPG je brán jako ODPAD při destilaci. Chtěl jsem to napsat už do příspěvku výše, ale neměl jsem dostatek informací. Nechť jsem si něco málo našel tak můžu tvrdit, že jsou i takvé země, které LPG spalují velkými pochodněmi aby se ho zbavily. Proč potom lidé musí platit za LPG víc korunek, a přitom v jiných končinách světa tento druh plynu berou jako nepotřebné šmelo!
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
K té spotřebě nafta/ba/lpg jsem to tak nějak propočítávál:
audi 2,5TDI
9l........288kč
1l..........32kč
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
audi 2,5I
12l.......396kč
1l..........33kč
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
13,2l......224kč
1l............17kč
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Jen tak čistě orientačně - zanedbám-li styl jízdy, a uvážím-li průměrnou spotřebu u parametricky podobných vozidel audi (namátkou vyhledaných na portálu spotreby.cz) - nevím do jaké míry tomu portálu věřit, ale spotřeba na daný obsah zohledněné i palivo je celkem adekvátní.
Já osobně si myslím, že plyn se stále vyplatí. Fakt, že prvotní investice není zrovna malá, ale ty peníze se vrátí! Pak záleží na tom, kolik člověk jezdí KM. Pokud člověk ujede za týden 350km, pak se mu investice za LPG vráti za cca 8měsícu při spotřebě 13,2L plynu a ceně 17kč za plyn. Můj názor je ten, že pokud člověk koupí auto s LPG, tak se to stále vyplatí, protože odpadá počáteční investice a zůstávají jen finanční položky za revize.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)