Jakou svářečku?
Jakou svářečku?
Zdravim všechny. Chci se zeptat někoho povolanějšího jakou CO2 svářečku do dílny pro vyvařování karoserijí. Něco aby to bylo jak se říká za málo pěněz hodně (dobré) muziky. Dále sem se chtěl zeptat jak velkej je rozdíl mezi samotným CO2 a CO2+argon. Chci nasbírat co nejvíc co rad a zkušeností abych nekoupil nějakýho zajíce v pytli...
Nedávno to tu řešil Chvalda 318iS, tak hledej. Jinak:
CO2 - dobrej průvar, trochu se tvořej oxidy, potřeba vyššího něpětí (=>vyšší rozstřik). Pouze pro nelegované a nízkolegované ocely. => Takže na auto ti to vlastně stačí, pokud nechceš vařit nerez sovdy nebo koncák....
CO2 + Ar (min 75%) - to samý, ale líp se v tom vaří, hlavně na kvalitu, na autoklempířinu je to skoro zbytečný.
O2 + Ar (min 95%) - Tohle je vhodné na vysoký legury, nerezy....
čistej Ar (MIG) - Tim se vaří hliník a čim je to čistší tim líp, můžeš pak i Titan...
CO2 - dobrej průvar, trochu se tvořej oxidy, potřeba vyššího něpětí (=>vyšší rozstřik). Pouze pro nelegované a nízkolegované ocely. => Takže na auto ti to vlastně stačí, pokud nechceš vařit nerez sovdy nebo koncák....
CO2 + Ar (min 75%) - to samý, ale líp se v tom vaří, hlavně na kvalitu, na autoklempířinu je to skoro zbytečný.
O2 + Ar (min 95%) - Tohle je vhodné na vysoký legury, nerezy....
čistej Ar (MIG) - Tim se vaří hliník a čim je to čistší tim líp, můžeš pak i Titan...
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
No za levno dobrou prostě neseženeš. Nejde chtít hodně muziky za málo peněz. Nemůžeš chtít po bmw, aby za málo jezdilo jak M6. To přece nejde, chápeš
.
Koupíš levnou křáp, ten bude mít málo možností nastavit posuv drátu, malej průměr špulky drátu (paměťovej efekt, bude se to kroutit), mechanickej ventil plynu (po čase začne propouštět) atd atd
Nebo si koupíš pořádnou mašinu a pojedeš jak pan svářeč.
Jinak levně jdou pořídit invertory a s takovou 1,6 obalovkou se dá taky něco už udělat.....

Koupíš levnou křáp, ten bude mít málo možností nastavit posuv drátu, malej průměr špulky drátu (paměťovej efekt, bude se to kroutit), mechanickej ventil plynu (po čase začne propouštět) atd atd
Nebo si koupíš pořádnou mašinu a pojedeš jak pan svářeč.
Jinak levně jdou pořídit invertory a s takovou 1,6 obalovkou se dá taky něco už udělat.....
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
No mělo by to umět provařit třeba i 4-5mm plocháč takže žadný tintítko to taky asi nebude a s tou cenou sem to myslel že zas nepotřebuju to nejlepší že zas takovejch peněz zase nemam. Když tak skus něco doporučit jestli víš?
http://www.rr-naradi.cz/euro-svarecka-s ... -3-einhell koukal sem na tuhle táta ma einhell už 12 let a pořád váří slušně...
http://www.rr-naradi.cz/euro-svarecka-s ... -3-einhell koukal sem na tuhle táta ma einhell už 12 let a pořád váří slušně...
Myslím, že najdeš užitečné informace i zde: http://svarforum.cz/forum/index.php
- Dolfa 325i
- Příspěvky: 372
- Registrován: 12. 11. 2005 11:33
- Bydliště: Blansko
To Ondráš: Já mám jasno, v nejbližší době bude doma
http://www.svareciagregaty.cz/index.php ... oductId=11
Vinutí měď, ventilátor,přípojka na kabel euro,elektromagnetický ventil, 6st. zátěže a je to na 230V (ne všude po garážích je 400V)... prostě za málo peněz hodně muziky
A samo že čistý CO2 na to moje sváření...chtěl jsem corgon (18%CO2+82%Ar) ale tam by byl navíc problém s plněním atd.

http://www.svareciagregaty.cz/index.php ... oductId=11
Vinutí měď, ventilátor,přípojka na kabel euro,elektromagnetický ventil, 6st. zátěže a je to na 230V (ne všude po garážích je 400V)... prostě za málo peněz hodně muziky

A samo že čistý CO2 na to moje sváření...chtěl jsem corgon (18%CO2+82%Ar) ale tam by byl navíc problém s plněním atd.
Pokud to má provařit jen matroš o síle 5 mm tak myslím že bude klidně stačit do 130 A s podavačem na 0.8 až 1.0 drát . tyhle svářečky se pohybujou okolo 20 000 ,- pokud to bude na karosařinu bude stačit určitě ale doporučuju na napětí 380V plyn stačí bohatě čistý CO2 pokud nebudeš přemýšlet i o cívce s nerezovým drátem . 

Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html