Rallye skupina B VS Rallye dnes??

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.

Kdo by dle vás vyhrál rztu dnes??

Auto skupiny B (lancia delta integrale atd..)
22
69%
Auto dnesni ery (Fabie VRC :-) atd... )
10
31%
 
Celkem hlasů: 32

Uživatelský avatar
MTZracing
Příspěvky: 53
Registrován: 15. 12. 2007 18:36
Bydliště: Rožňava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MTZracing » 15. 01. 2008 13:33

Bobik píše:
MTZracing píše:
Bobik píše:jedine skupina B,na auta typu Quattro S1 , Lancia Delta a podobne . WRC to uz neni ono,samy elektronicky vychytavky a podobny vecicky . To same jako dnesni F1 a F1 za dob Gillese V . A.S a podobne,sice je tedka bezpecnost nekde jinde ale v te dobe tohle nikdo neresil.....
Jedna replika S1 sa stavia na vychode, v tejto sezone bude jazdit MSR rally.
jsou nejaky fotky ze staveni?docela bych se rad mrknul :lol: :D
Zatial nie su fotky, robi to jeden moj znamy, ked ho navstivim, mozno skusim.
Mala by to byt vsak verzia bez tych obrovskych spoilerov.

handbrake
Příspěvky: 52
Registrován: 05. 01. 2008 22:02
Bydliště: Žilina/Brno

Příspěvek od handbrake » 15. 01. 2008 14:43

dnesne WRC budu rychlejsi kvoli elektronickym diferencialom, lepsim podvozkom, rychlejsim prevodovkam a celkovej technickej vyspelosti.

B skupina vsak navzdy bude vrchol brutalnosti a vrcholom rallye...iny svet :twisted:
chcelo by to bmw . . .

parvy83
Příspěvky: 139
Registrován: 06. 08. 2006 10:28
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od parvy83 » 15. 01. 2008 16:58

Ty závody se jmenujou Race of Champions a pořádá to každej rok Michele Moutone :wink:
318i m10 ex.
318i m40 ex.
325d M57

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Bobik » 15. 01. 2008 17:41

handbrake píše:dnesne WRC budu rychlejsi kvoli elektronickym diferencialom, lepsim podvozkom, rychlejsim prevodovkam a celkovej technickej vyspelosti.

B skupina vsak navzdy bude vrchol brutalnosti a vrcholom rallye...iny svet :twisted:
presne tak, B skupina je a bude stejne nejlepsi :D :D
Obrázek

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 15. 01. 2008 17:45

WRC porazí s přehledem B-čko.


Sice má menší výkon, ale co se týče podvozku je to o pár tříd jinde.


Když se to tak vezme , tak skupina B vlastně přežívá dodnes jako divize 1 v rallyekrosu - akorát už to má podvozek jako WRCo a motor jako B-čko :-D
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 15. 01. 2008 18:16

Teraz nic proti, ale dokaze niekto tie obligatne spominane "lepsie podvozky, elektroniku, blabla" logicky a jasne zdovodnit - inak povedane: "dnesne WRC maju to a toto, auta skupiny B to mali horsie". Lebo si fakt neviem predstavit nejku o moc rychlejsiu prevodovku (pokial viem tak hewland-type priamobezne prevodovky sa pouzivaly uz vtedy),pripadne radikalne inu a ovela lepsie koncepciu podvozka (stale som v tom, ze Mcpherson vzpera je Mcpherson vzpera, double-wishbone je double-wishbone, ale ak viete o nejakej kozmickej konstrukcii tohto veku, dajte vediet...). Este tak pochopim elektoronicky riadenu svornost diferakov (aj ked u FWD a RWD sa to az tak brutalne neprejavi podla mna), ale niektore tie spomenute veci mi prijdu ako vystrely do tmy, nic v zlom. Rovnako mi neni zname by sa u rallye aut nejak strasne vyuzil plynuly priebeh krutaku (formule 1 doteraz nemaju ziadne variabilne casovanie ventilov, aj ked tam sa pouziva pneumaticke otvaranie/zatvaranie ventilov, takze trocha iny system)...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 15. 01. 2008 18:42

Můj názor je že:
- na (suchém) asfaltu by dominovali Bčka kvůli výkonové převaze
- na šotolině, (sněhu, mokru) pak spíše WRCčka, kvůli lepšímu přenosu výkonu pomocí aktivních diferenciálu

Ale stejně je to porovnávání neporovnatelného - Bčka hrozně zestárly. Rozvoj elektroniky v posledních 10 letech byl úžasný.

Podívejte se na F1 - přes všechny ty restrikce jsou časy na kolo stále konkurenceschopné a často i lepší než před zavedením drážek v pneumatikách, postupném snižování objemu motoru z 3.5 na 2.4 nebo před zákazem aktivních podvozků.

PS: Ještě větší brutalitka než Bčka pro mě jsou "Prototypy skupiny C" v osmdesátých létech, najděte si nějaké video s Porsche 956 nebo 962 a modlete se:-)
Např. Nordschleife
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Bobik » 15. 01. 2008 19:20

Alex_78 píše:Můj názor je že:
- na (suchém) asfaltu by dominovali Bčka kvůli výkonové převaze
- na šotolině, (sněhu, mokru) pak spíše WRCčka, kvůli lepšímu přenosu výkonu pomocí aktivních diferenciálu

Ale stejně je to porovnávání neporovnatelného - Bčka hrozně zestárly. Rozvoj elektroniky v posledních 10 letech byl úžasný.

Podívejte se na F1 - přes všechny ty restrikce jsou časy na kolo stále konkurenceschopné a často i lepší než před zavedením drážek v pneumatikách, postupném snižování objemu motoru z 3.5 na 2.4 nebo před zákazem aktivních podvozků.

PS: Ještě větší brutalitka než Bčka pro mě jsou "Prototypy skupiny C" v osmdesátých létech, najděte si nějaké video s Porsche 956 nebo 962 a modlete se:-)
Např. Nordschleife
taky se podivej jaka nudna podivana to je, zadna akce, par zavodu bylo ktere me lehce prizvedly ze zidle a trosku probudily pri tom nudnem odpolednim krouzeni po okruhu.
Pro me je stokrat lepsi podivat se na stare zavody (zaznamy) kde jde jeste videt ze "tem" lidem neslo tak o slavu a penize jako o souboje na trati...
Obrázek

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 15. 01. 2008 19:20

Helldiver píše:Teraz nic proti, ale dokaze niekto tie obligatne spominane "lepsie podvozky, elektroniku, blabla" logicky a jasne zdovodnit - inak povedane: "dnesne WRC maju to a toto, auta skupiny B to mali horsie". Lebo si fakt neviem predstavit nejku o moc rychlejsiu prevodovku (pokial viem tak hewland-type priamobezne prevodovky sa pouzivaly uz vtedy),pripadne radikalne inu a ovela lepsie koncepciu podvozka (stale som v tom, ze Mcpherson vzpera je Mcpherson vzpera, double-wishbone je double-wishbone, ale ak viete o nejakej kozmickej konstrukcii tohto veku, dajte vediet...). Este tak pochopim elektoronicky riadenu svornost diferakov (aj ked u FWD a RWD sa to az tak brutalne neprejavi podla mna), ale niektore tie spomenute veci mi prijdu ako vystrely do tmy, nic v zlom. Rovnako mi neni zname by sa u rallye aut nejak strasne vyuzil plynuly priebeh krutaku (formule 1 doteraz nemaju ziadne variabilne casovanie ventilov, aj ked tam sa pouziva pneumaticke otvaranie/zatvaranie ventilov, takze trocha iny system)...
odpověd je jednoduchá, sami jezddci a inženýři týmů řekli, že dnešní WRCa zajíždějí lepší časy než zajíždeli B-čka.
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
Jan Kučera
Příspěvky: 1694
Registrován: 03. 01. 2006 15:49
Bydliště: Klanowitz

Příspěvek od Jan Kučera » 15. 01. 2008 19:30

no ja sem zase slisel x rozhovoru jak rikali jezdci opak, a treba kdyz se ptali Trinera bo Sibery, tak jednoznacne rekli ze s nejvetsi nostalgii vzpominaj na 130 LR,jedina Beckova skoda, coz byla teda ukoptena 1,3,ale ze jak to bylo cely z hliniku lehky tak to letelo jak trefena svine.

Jinak few pictures

http://www.youtube.com/watch?v=rG6ujj7nv9g


http://www.youtube.com/watch?v=nYhiJeRPgdw

ten frajer jak se drzi za hlavu ve 2:30,myslim netreba komentar 8) :lol: :D :shock:

tady je videt jak ta audina ma prebytek vykonu, a jak by wrc na rozdil od ni jelo jak po kolejich ,ty mechanicky spery to nepoberou,ale jednoznacne si myslim ze je to rychlejsi
Pláťákoslužby 608528957

524TdA RULEZZ

WRX Sti

..........................asi sem se posral,ale chci TURBO ... a klid

Obrázek

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 15. 01. 2008 20:43

U me je teda jasnej vitez Bcko..v ty dobe to byla podle mne neuveritelna podivana...auta jako S1, Lancia Delta S4, Stratos, R5 Turbo, P205 Turbo, a dalsi .. jen tak nekdo nevidel..

Dneska vidim 300ps auto minimalne jednou denne, tim to taky je, ze lidi uz sou trochu otupely..

ale teda jak tam lezou ty lidi pred letici auto.. :roll:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
karlik320
Příspěvky: 435
Registrován: 16. 10. 2006 19:28
Bydliště: praha

Příspěvek od karlik320 » 15. 01. 2008 22:28

u me jednoznacne sk. B....obdivuju jezdce co s tim jezdili...dnesni jezdci jsou hrozne rozmazleny elektronikou a uz to neni tak pekna podivana jako na becka...
E39 523iA daily
E36 318is----325 coupe

Odpovědět