LOPOLO:
... mistni radoby fyzikalni frakce ktera skoncila prinejlepsim u Newtona ( o cemz vlastne taky silne pochybuju ) objevila ameriku v tvrzeni, ze idealni je startovat na hranici prilnavosti. O tom jak se to da zrealizovat maj svy parafyzikalni predstavy a ja jim to brat nebudu ... mozna az si takovy auto nekdy koupej a zkusej to, mozna jim cosi dojde Idea
HUSKA:
... za prvé)Psal jsem na příspěvek Samiqa.. kdy tvrdil že ASC je nastaveno z fabriky níže (odhadem 20%)... to není pravda a nikdy by to nemohl napsat kdyby věděl jak ASC funguje...
Tak panove: Lopolo, Huska, et al
pisu k tematu az takto pozde, protoze od minuleho pondeli po 11h letu, jak pise mr. Lopolo, jsem objevoval Ameriku na poli fyziky

. (na rozdil od Evropy je tam celkem pekna zima, nocni teploty kolem 14F, teda mrzne az prasti

) a je tam i trochu snehu.)
S tim Newtonem je to optimalni reseni problemu, protoze treba pres kvantovku by to bylo neprakticke
Proc to zminuji

, protoze se Newtonovska fyzika pouziva i na castecne reseni slozitych problemu treba v jaderne fyzice.
parafyzikalni predstavy nemam, a jak to zrealizovat s prokluzem/bez, to tuseni mam
Ale k veci:
Logicky se tu pletou 2 veci.
1. Za jakych podminek se prense na silnici nejvetsi vykon, tedy sila ktera urychluje auto.
2. fungovani a vliv ASC na maximalni zrychlovani auta
ad 1. podle mne Lopolo tu zamlzuje fakt, ktery jsme zminovali ze zacatku: nejvetsi vykon se prenasi na mezi prokluzu
· souhlasim, ze pri mirnem prokluzu se ohriva smes pneumatik a o neco se zlepsi prilnavost
· kdyz je prokluz prilis velky, okamzite strme pada prenaseny moment -> sila urychlujici auto
ad2:
to Huska: To je tedy obvinovani

nemas pravdu, mozna ze jsi jen spatne precetl co jsem psal ASC.
Stejne jako dalsi systemy se zpetnou vazbou, maji nejakou rychlost odezvy a regulacni rozsah.
Mas predstavu o dynamice regulacni smycky?
Jak to tedy funguje: Kdyz ASC pozna, ze je prokluz, tak to trva nekolik desitek ms, nez zareaguje, dal nez se kola chytnou, zaberou, proklouznou a opet nez se vyhodnoti prokluz a dokola. V tomto bode porad ztracis urychlovaci silu. Cili ZADNY ani o 1% min, jaks psal, ale preskoci se maximum, spadne to dolu a zpatky k maximu. LOPOLO podle toho co pise o superhigh-tech elektronice vubec netusi ktera bije a tedy no comment.
Pokud ASC jeste zasahuje pres motor, odezva je jeste delsi. Povez mi tedy napriklad, jak moc ma motor ubrat na vykonu (kroutaku), aby se kola opet chytla? To vse trva a tady je prave ten problem se snizenim prumerne hodnoty prenaseneho kroutaku, jak jsem psal odhadem az o 20%.
U novych aut jsou reakcni doby ASC a dalsich regulacnich systemu kratsi, nez reakce pilota. To je dano vyvojem, pouzitim lepsi, rychlejsi elektromechaniky. Tedy i ASC nebo Launch system muze byt lepsi, nez noha pilota. Kazde ma samozrejme jine nastaveni konstant, vyhodnoceni miry prokluzu... Kdyz by bylo potreba namaluji a dam to sem.
A ted proc zastavam nazor, ze to maximalne tahne na mezi prokluzu. Ta mez se porad dynamicky meni se zmenou povrchu, teplotou smesi, ...
Pri startu z nuly se kola vzdy trochu protoci, jinak to nelze, jde jen o tu miru pul otacky, 1, 2, 10, ... ?
Lopolo: souhlasim, experiment je nejlepsi, ale musi se vedet co a proc se meri.
Experimentalne jsem zkousel merit rozjezdy s E39 (s ASC on/off), a muj nazor je o radu prispevku vyse, viz shrnuti. Jen k tomu podotknu na klouzavem povrchu (mokro, snih, led) u mne jasne vitezi ASC, na suchem povrchu jsem byl vetsinou lepsi bez ASC. Meren cas, nekolikrat -> prumer na ~100m drahy z nulove rychlosti.
