Traction Control

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Traction Control

Příspěvek od Scimitar » 10. 01. 2007 20:57

Mám nejapný dotaz: Co to je Traction Control a jak to kruci funguje? Po zapnutí auto víc "sedí" ale míň táhne... můj dojem tedy...

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 10. 01. 2007 21:05

Pokud hádám dobře, tak se jedná o ASR, to je pokud vím systém, který zajišťuje minimální (nejlépe žádný) prokluz kol auta při akceleraci. Takže při rozjezdu to mám menší odpych z důvodu toho, že to auto nejede na plný knedlík, ale na hranici přilnavosti pneumatik k povrchu vozovky... Všechno je má deudkce a to co jsem zatím slyšel, tak mně kdyžtak opravte.. :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Příspěvek od Scimitar » 10. 01. 2007 21:09

Míšánek píše:Pokud hádám dobře, tak se jedná o ASR, to je pokud vím systém, který zajišťuje minimální (nejlépe žádný) prokluz kol auta při akceleraci. Takže při rozjezdu to mám menší odpych z důvodu toho, že to auto nejede na plný knedlík, ale na hranici přilnavosti pneumatik k povrchu vozovky... Všechno je má deudkce a to co jsem zatím slyšel, tak mně kdyžtak opravte.. :wink:
Klidně to tak může bejt, jestli si mne tu pár lidí ještě pamatuje, tak o autech vím pořád stejný prd :)

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 10. 01. 2007 21:37

Míšánek píše: ...Takže při rozjezdu to mám menší odpych z důvodu toho, že to auto nejede na plný knedlík, ale na hranici přilnavosti pneumatik k povrchu vozovky...
takze mas nejvetsi odpych :!:

kdyz se kola protacej, auto zrychluje pomaleji, neni-liz pravda :lol: :idea:

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 10. 01. 2007 21:40

samiq píše: kdyz se kola protacej, auto zrychluje pomaleji, neni-liz pravda :lol: :idea:
To jo, ale zas jde rychleji do otáček :lol: :twisted:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 10. 01. 2007 21:57

samiq píše:
Míšánek píše: ...Takže při rozjezdu to mám menší odpych z důvodu toho, že to auto nejede na plný knedlík, ale na hranici přilnavosti pneumatik k povrchu vozovky...
takze mas nejvetsi odpych :!:

kdyz se kola protacej, auto zrychluje pomaleji, neni-liz pravda :lol: :idea:
No jo, ale on říkal, že to jde jakoby pomalej do otáček (pokud jsem to dobře pochopil). Jak jsme řekl, moc tomu nerozumím proto se rád nechám poučit, vysvětlíš mi to teda prosím?? :P :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 10. 01. 2007 22:07

samiq píše:
Míšánek píše: ...Takže při rozjezdu to mám menší odpych z důvodu toho, že to auto nejede na plný knedlík, ale na hranici přilnavosti pneumatik k povrchu vozovky...
takze mas nejvetsi odpych :!:

kdyz se kola protacej, auto zrychluje pomaleji, neni-liz pravda :lol: :idea:
Auto nebo třeba i motorka má největší odpych když už jdou kola lehce do prokluzu. Někde jsem to četl ve spojení s motorkama v moto GP. Tam už maj taky všichni traction control a ten je nastavenej tak aby jim dovolil několika procentní prokluz kola. Bohužel už nevím kolik. U motorky například platí i to, že má největší odpich když už se lehce přizvedává přední kolo. Je to zase omezený tou elektronikou do určitýho úhlu. Na čísla ale nemám moc paměť :-)
motorkáři vítáni :D : www.yacomi.cz
Obrázek

Uživatelský avatar
jery
člen E30.cz
Příspěvky: 242
Registrován: 14. 03. 2006 08:07
Bydliště: Odry

Příspěvek od jery » 11. 01. 2007 00:11

ASR, TC, TCS, ETC, EDS (Antrieb Schlupf Repelung, Traction Control) - Protiprokluzový systém. Systém bránící protáčení hnacích kol např. při rozjezdu. Soustava ASR (Antriebs-Schlupf-Regelung) automaticky reguluje velikost skluzu na jednom nebo několika hnacích kolech při rozjezdu či zrychlení. Zaznamená-li ASR prokluzování, dojde k přibrzdění prokluzujícího kola, popřípadě ještě k ubrání plynu. Na ledu nebo na štěrku se řidič vozidla vybaveného ASR může plynule rozjet i s tzv. "těžkou nohou na plynu". Automobil je rovněž stabilnější v zatáčkách projížděných "pod plynem". Systém ASR mohou mít pouze ty vozy, které jsou vybavené systémem ABS.
coupe 316i 1989 BMW je BMW, VOLVO je VOLVO proto máme obě. Ostatní sou jenom auta :-) Nový přírůstek 323i chromák.

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 11. 01. 2007 07:21

ještě jsou ASC u 7er většinou spojeno se samosvorem, elektronika při prokluzu ubere jen výkon motoru.

ASC+T není samosvor, elektronika ubere výkon motoru a zároveň prokluzující se kolo přibrzdí brzdou.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 11. 01. 2007 09:29

Takže jsem to víceméně popsal správně, jo? :roll:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 11. 01. 2007 09:44

Fugo píše:ještě jsou ASC u 7er většinou spojeno se samosvorem, elektronika při prokluzu ubere jen výkon motoru.
To je zajimavy, nekde jsem totiz cetl, ze u E34-ek se ASC a samosvor naopak nikdy dohromady z fabriky nemontovaly...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 11. 01. 2007 09:48

PET77 píše:
Fugo píše:ještě jsou ASC u 7er většinou spojeno se samosvorem, elektronika při prokluzu ubere jen výkon motoru.
To je zajimavy, nekde jsem totiz cetl, ze u E34-ek se ASC a samosvor naopak nikdy dohromady z fabriky nemontovaly...
Ale on se baví o E32 :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Příspěvek od Scimitar » 11. 01. 2007 11:00

Díky za informace :) Každopádně ať už je to co je to tak to vypínám...

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 11. 01. 2007 12:43

samiq píše:
Míšánek píše: ...Takže při rozjezdu to mám menší odpych z důvodu toho, že to auto nejede na plný knedlík, ale na hranici přilnavosti pneumatik k povrchu vozovky...
takze mas nejvetsi odpych :!:

kdyz se kola protacej, auto zrychluje pomaleji, neni-liz pravda :lol: :idea:
omyl
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 11. 01. 2007 19:25

LOPOLO píše:
samiq píše:
Míšánek píše: ...Takže při rozjezdu to mám menší odpych z důvodu toho, že to auto nejede na plný knedlík, ale na hranici přilnavosti pneumatik k povrchu vozovky...
takze mas nejvetsi odpych :!:

kdyz se kola protacej, auto zrychluje pomaleji, neni-liz pravda :lol: :idea:
omyl

TAK to rozved.
U tech motorek jde pravdepodobne o podstatny narust kroutaku ve vyssich otackach (nedostatek vykonu v nizkych otackach), u aut jsou uz bezne nove motory s plossi krivkou kroutaku, tedy tahnou od spodu.
Vykon motoru -> kroutak musis prenest pres kola na silnici (na sprintu za co nejkratsi cas), kdyz kola prokluzuji, prenasi se vzdy mene, nez na mezi prokluzu. Souhlas, nebo ne :?:

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 11. 01. 2007 22:07

ja bych si normalne nedovoloval odporovat borcovi co je vobtisklej do playboye, zvlast po tak silnym argumentu... ale klonim se k teorii neprokluzuju-neztracim

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 12. 01. 2007 17:24

samiq píše: TAK to rozved.
Proste mirnej prokluz je vzdy lepsi nez uduseny auto v otackach kde ma rekneme 30 koni. Na to aby se probralo a dostalo k vykonu potrebuje hromadu casu a proto je vzdy lepsi a rychlejsi, spolehnout se na svuj cit a praci se spojkou. Predpokladam ze mluvime o beznym ASC a ne launch control u nejakyho spickovyho specialu.
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 12. 01. 2007 17:27

Blumen_071 píše:ja bych si normalne nedovoloval odporovat borcovi co je vobtisklej do playboye, zvlast po tak silnym argumentu... ale klonim se k teorii neprokluzuju-neztracim
LOL :-) ... tak to proste nekdy zkus ... easy :-)
... btw, ve finale prokluzujes vzdy .. pneumatika neni holt jemne ozubeny kolo :-)
very individual coupe E36 332i
LOPOLO AV PRODUCTION
http://www.3d.cz ( lopolo.cz, lopolo.eu)

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 12. 01. 2007 19:03

LOPOLO píše:Proste mirnej prokluz je vzdy lepsi nez uduseny auto v otackach kde ma rekneme 30 koni.
No dobře jenže tím že to vytočíš a začneš protáčet, tak sice se dostaneš dejme tomu na 100 koní, ale nejsi schopnej je dostat na vozovku, takže je to stejnak na houby.
LOPOLO píše: btw, ve finale prokluzujes vzdy .. pneumatika neni holt jemne ozubeny kolo
To snad ne, to bych pak furt driftoval :)
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 12. 01. 2007 19:30

mam dojem, ze Lopolo ma rad kdyz se mu kouri od kol :twisted:


V tom pripade jsem na omylu, uz to chapu, EFEKT vitezi nad fyzikou :idea:

Odpovědět