Traction Control
Traction Control
Mám nejapný dotaz: Co to je Traction Control a jak to kruci funguje? Po zapnutí auto víc "sedí" ale míň táhne... můj dojem tedy...
Pokud hádám dobře, tak se jedná o ASR, to je pokud vím systém, který zajišťuje minimální (nejlépe žádný) prokluz kol auta při akceleraci. Takže při rozjezdu to mám menší odpych z důvodu toho, že to auto nejede na plný knedlík, ale na hranici přilnavosti pneumatik k povrchu vozovky... Všechno je má deudkce a to co jsem zatím slyšel, tak mně kdyžtak opravte.. 

No smoke, no fun...


Klidně to tak může bejt, jestli si mne tu pár lidí ještě pamatuje, tak o autech vím pořád stejný prdMíšánek píše:Pokud hádám dobře, tak se jedná o ASR, to je pokud vím systém, který zajišťuje minimální (nejlépe žádný) prokluz kol auta při akceleraci. Takže při rozjezdu to mám menší odpych z důvodu toho, že to auto nejede na plný knedlík, ale na hranici přilnavosti pneumatik k povrchu vozovky... Všechno je má deudkce a to co jsem zatím slyšel, tak mně kdyžtak opravte..

No jo, ale on říkal, že to jde jakoby pomalej do otáček (pokud jsem to dobře pochopil). Jak jsme řekl, moc tomu nerozumím proto se rád nechám poučit, vysvětlíš mi to teda prosím??samiq píše:takze mas nejvetsi odpychMíšánek píše: ...Takže při rozjezdu to mám menší odpych z důvodu toho, že to auto nejede na plný knedlík, ale na hranici přilnavosti pneumatik k povrchu vozovky...![]()
kdyz se kola protacej, auto zrychluje pomaleji, neni-liz pravda![]()


No smoke, no fun...


Auto nebo třeba i motorka má největší odpych když už jdou kola lehce do prokluzu. Někde jsem to četl ve spojení s motorkama v moto GP. Tam už maj taky všichni traction control a ten je nastavenej tak aby jim dovolil několika procentní prokluz kola. Bohužel už nevím kolik. U motorky například platí i to, že má největší odpich když už se lehce přizvedává přední kolo. Je to zase omezený tou elektronikou do určitýho úhlu. Na čísla ale nemám moc paměťsamiq píše:takze mas nejvetsi odpychMíšánek píše: ...Takže při rozjezdu to mám menší odpych z důvodu toho, že to auto nejede na plný knedlík, ale na hranici přilnavosti pneumatik k povrchu vozovky...![]()
kdyz se kola protacej, auto zrychluje pomaleji, neni-liz pravda![]()

ASR, TC, TCS, ETC, EDS (Antrieb Schlupf Repelung, Traction Control) - Protiprokluzový systém. Systém bránící protáčení hnacích kol např. při rozjezdu. Soustava ASR (Antriebs-Schlupf-Regelung) automaticky reguluje velikost skluzu na jednom nebo několika hnacích kolech při rozjezdu či zrychlení. Zaznamená-li ASR prokluzování, dojde k přibrzdění prokluzujícího kola, popřípadě ještě k ubrání plynu. Na ledu nebo na štěrku se řidič vozidla vybaveného ASR může plynule rozjet i s tzv. "těžkou nohou na plynu". Automobil je rovněž stabilnější v zatáčkách projížděných "pod plynem". Systém ASR mohou mít pouze ty vozy, které jsou vybavené systémem ABS.
coupe 316i 1989 BMW je BMW, VOLVO je VOLVO proto máme obě. Ostatní sou jenom auta
Nový přírůstek 323i chromák.

LOPOLO píše:omylsamiq píše:takze mas nejvetsi odpychMíšánek píše: ...Takže při rozjezdu to mám menší odpych z důvodu toho, že to auto nejede na plný knedlík, ale na hranici přilnavosti pneumatik k povrchu vozovky...![]()
kdyz se kola protacej, auto zrychluje pomaleji, neni-liz pravda![]()
TAK to rozved.
U tech motorek jde pravdepodobne o podstatny narust kroutaku ve vyssich otackach (nedostatek vykonu v nizkych otackach), u aut jsou uz bezne nove motory s plossi krivkou kroutaku, tedy tahnou od spodu.
Vykon motoru -> kroutak musis prenest pres kola na silnici (na sprintu za co nejkratsi cas), kdyz kola prokluzuji, prenasi se vzdy mene, nez na mezi prokluzu. Souhlas, nebo ne

- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
Proste mirnej prokluz je vzdy lepsi nez uduseny auto v otackach kde ma rekneme 30 koni. Na to aby se probralo a dostalo k vykonu potrebuje hromadu casu a proto je vzdy lepsi a rychlejsi, spolehnout se na svuj cit a praci se spojkou. Predpokladam ze mluvime o beznym ASC a ne launch control u nejakyho spickovyho specialu.samiq píše: TAK to rozved.
No dobře jenže tím že to vytočíš a začneš protáčet, tak sice se dostaneš dejme tomu na 100 koní, ale nejsi schopnej je dostat na vozovku, takže je to stejnak na houby.LOPOLO píše:Proste mirnej prokluz je vzdy lepsi nez uduseny auto v otackach kde ma rekneme 30 koni.
To snad ne, to bych pak furt driftovalLOPOLO píše: btw, ve finale prokluzujes vzdy .. pneumatika neni holt jemne ozubeny kolo

325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella