Parkovačky jsou na parkování, jak sám název napovídá.DAN píše:Zeptám se: Když jezdím v létě s rozsvícenýma parkovačkama, je to blbost ? Není to nakonec proti předpisům-myslím buď potkávačky nebo nic? Nevim. Chtěl jsem dělat kompromis![]()
Celodenní svícení v zimě
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Takže to povolený není. Nesmí se jezdit s obrysovkama nezávisle zapnutými na potkávacích-to jsem věděl,... a parkovačky můžou být rozsvíceny jen při rolování na parkovišti
a nebo slouží k vybíjení akumulátoru po dobu stání. Tak to jsem chtěl vědít.
Mě se to víc líbilo, to je celý. Nemám čočky a ty moje BOSCHky vypadaj hezky v režimu parkovacího svícení. Myslel jsem, že si šplhnu u svítíču a nepobouřím nesvítiče. Takhle jsem ukázal zde přítomným policistům, že neznám ani vyhlášku 100 o silničním provozu
to je konec.

Mě se to víc líbilo, to je celý. Nemám čočky a ty moje BOSCHky vypadaj hezky v režimu parkovacího svícení. Myslel jsem, že si šplhnu u svítíču a nepobouřím nesvítiče. Takhle jsem ukázal zde přítomným policistům, že neznám ani vyhlášku 100 o silničním provozu

BMW The Ultimate Driving Machine
Takže pro všechny chytráky nesvítivce, ale i pro ty co nadávali na nesvítící škodofky:
Včera, počasí nic moc, pod mrakem, i mlha proběhla, ZIMNI ČAS
, cesta CV-Praha. Potkal jsem asi 5 nesvítících e30. I jinejch, ale je to nepříjemný, když na tebe bafnou ze zálohy, takže asi tak.
Z motorky jsem zvyklej svítit pořád a v autě to měnit nehodlám.
Včera, počasí nic moc, pod mrakem, i mlha proběhla, ZIMNI ČAS

Z motorky jsem zvyklej svítit pořád a v autě to měnit nehodlám.

Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena
Bude mi chybět, byla to dobrá žena

- thomas_a_anderson
- Příspěvky: 410
- Registrován: 24. 09. 2003 08:14
- Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ
Nějak nechápu tvou formulaci "Nesmí se jezdit s obrysovkama nezávisle zapnutými na potkávacích-to jsem věděl,... a parkovačky"DAN píše: Nesmí se jezdit s obrysovkama nezávisle zapnutými na potkávacích-to jsem věděl,... a parkovačky můžou být rozsvíceny jen při rolování na parkovištia nebo slouží k vybíjení akumulátoru po dobu stání. Tak to jsem chtěl vědít.
Obrysovky a parkovačky, jak víš jedno jest a obrysovky se zapínají nezávisle na potkávacích. Jak psal Francis, již jejich název ať už parkovačky, nebo obrysovky napovídá, k čemu slouží. Jde o zajištění zviditelnění obrysu a to i v případě, že ti praskne třeby levá hlavní žárovka. Není radost potkat motorku, z který se vyklube auto s jediným svítícím světlem a to pravým (v GB levým)

- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Tak sem zase o něco chytřejší. Já myslel, že to jsou dvě různý svítilničky a některý auta je maj a některý ne.
Myslím Volvo mělo i parkovačky i obrysový. A vono to teda byly obrysovky s parkovačkama-dva názvy pro jednu věc, jak se ftom má takový hovado jako já vyznat
To sou samý jebovky. Tak už neplatí ani 100 (v krámě jako dříf). Tak to je skutečný konec, du si to hodit.


To sou samý jebovky. Tak už neplatí ani 100 (v krámě jako dříf). Tak to je skutečný konec, du si to hodit.
BMW The Ultimate Driving Machine
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Ve Skandinavii jsou nektera auta vybavena "dennimi svetlomety". K cemu jsou urceny napovida nazev. Takoveto svetlomety se rozsveci automaticky po nastartovani motoru a nerozsveci se spolu s nimi palubni deska a netlumi osvetleni spinacu ... Za snizene viditelnosti je kazdy povinen rozsvitit si bezne hlavni svetlomety.DAN píše:Tak sem zase o něco chytřejší. Já myslel, že to jsou dvě různý svítilničky a některý auta je maj a některý ne.Myslím Volvo mělo i parkovačky i obrysový. A vono to teda byly obrysovky s parkovačkama-dva názvy pro jednu věc, jak se ftom má takový hovado jako já vyznat
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ale to co tady vy odpurci porad vytahujete, jsou naprosto mensinovy zalezitosti - vsechno ma svoje pro a proti - jde jenom zjistit co prevazuje - museji se hodit na stul vsechny argumenty a pak se tim probrat.Anonymous píše:Jsem proti povinemu sviceni celeorocne, protoze napr.nikdy nebudou vsichni ucastnici s. provozu svitit...takovej konskej povoz v lese/mozna ma stezi vzadu odrazku/..to by byly pekny jatka:-(
Ale musim uznat, ze tenhle argument proti (skutecne budeme tezko nutit konske povozy a pod. svitit) je celkem rozumnej, ale myslim, ze furt klady prevysujou zapory.
Vždycky to nepoznáš a ono je stejně jedno jestli svítí, nebo je to odraz. stejně dřív vidím to auto.Dan td píše:To si delas srandu, ne ? Jestli auto sviti, nebo se odrazi slunce poznas, staci na to ujet sto km a mas grif hned.
Já zase doufám, že nepotkám TebeDan td píše:A pokud na dalnici vjedes do levyho pruhu, protoze " tesne za tebou " nic prave nebylo, tak jen doufam, ze te nekdy na silnici nepotkam. Takovy ty ridice, co je to nezajima a poslou to pred auto jedouci o 50 km/h a vic vyssi rychlosti, tem bych bral ridicak misto pozdravu. To je prave problem vetsiny ceskych ridicu, ze je nezajima, jestli treba nekoho neomezi nebo neohrozi, proste ta teorie ja jedu a vsichni se po ....


Jinak nikde jsem nepsal že mě auto za mnou nezajímá, ale že mne zajímá až když je za mnou a to je trochu rozdíl.
Přesně popisuješ problém těch, co musí jet za každých okolností o 50km/h víc, než dovolují předpisy.Dan td píše:To je prave problem vetsiny ceskych ridicu, ze je nezajima, jestli treba nekoho neomezi nebo neohrozi, proste ta teorie ja jedu a vsichni se po ....
No a já to vidím přesně opačně - to co vy zastánci pořád melete dokola jsou naprosto menšinové záležitosti, které jsou, jak už jsem několkrát psal, dostatečně podchycené ve stávajícím zákoně a stačí je jenom dodržovat.Uli_d píše:Ale to co tady vy odpurci porad vytahujete, jsou naprosto mensinovy zalezitosti - vsechno ma svoje pro a proti - jde jenom zjistit co prevazuje - museji se hodit na stul vsechny argumenty a pak se tim probrat.
Tak to vypadá, že povinné celodenní svícení zastávají hlavně ti, kteří mají problém poznat kdy mají světla zapnout a někteří ani kdy určitý druh světel vypnout. Tak se schovávají za celodenní svícení, kdy se prostě nemusí nad ničím přemýšlet. A když to nakonec protlačí aby to svícení platilo, tak to budou stejně ti, kteří si ty světla nezapnou.

- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Já zase doufám, že nepotkám TebeDan td píše:A pokud na dalnici vjedes do levyho pruhu, protoze " tesne za tebou " nic prave nebylo, tak jen doufam, ze te nekdy na silnici nepotkam. Takovy ty ridice, co je to nezajima a poslou to pred auto jedouci o 50 km/h a vic vyssi rychlosti, tem bych bral ridicak misto pozdravu. To je prave problem vetsiny ceskych ridicu, ze je nezajima, jestli treba nekoho neomezi nebo neohrozi, proste ta teorie ja jedu a vsichni se po ....


Jinak nikde jsem nepsal že mě auto za mnou nezajímá, ale že mne zajímá až když je za mnou a to je trochu rozdíl.
Přesně popisuješ problém těch, co musí jet za každých okolností o 50km/h víc, než dovolují předpisy.[/quote]Dan td píše:To je prave problem vetsiny ceskych ridicu, ze je nezajima, jestli treba nekoho neomezi nebo neohrozi, proste ta teorie ja jedu a vsichni se po ....
O 180 km/h pises jen ty nebo spatne vidim. Pokud pojedes 80 km/h a nezajimaji te auta za tebou, posles to do cesty autu, ktery jede 130, to je treba ta situace, o ktery jsem psal. ( 80 + 50 = 130 )
Zrejme jses takovej ten ridic vychovavatel, kterej jede v levym nebo prostrednim pruhu sto tricet, protoze vic se prece nesmi. Ze takovy ridici sami porusuji nekolik dalsich predpisu, treba o jizde pri pravem okraji vozovky, omezovani ostatnich, plynulosti provozu, atd. uz proste pri sve ubohosti nevidi.
Evidentne se asi navzajem nepochopime, takze konec debaty. :all coholic:
Poučovat jsem rozhodně nezačal já, ale to je jedno, protože se opravdu nepochopíme.
Se čtením to u Tebe asi bude horší, už poněkolikáté a speciálně pro Tebe tady zopakuji "nikde jsem nepsal že mě auto za mnou nezajímá, ale že mne zajímá až když je za mnou a to je trochu rozdíl.". Nevím proč bych se měl zabývat autem, které je sotva rozpoznatelné ve zpětném zrcátku.
O tom levém pruhu asi mluvíš z vlastní zkušenosti, ale nějak tápu kolik v něm asi tak jezdíš.... (tvrdíš že 180 ne, ale na drhou stranu se dá z tvých slov pochopit, že 130 taky ne). Mě bohatě stačí, když se dostanu na třiproudý úsek dálnice D1 u prahy. Kdejaký blbec (a většinou je to pražská značka) jede v levém, nebo v lepším případě v prostředním pruhu, i když je pravý volný
To si v tom pravém potom připadám jako blbec já
Ale tohle mělo být o svícení, takže zopakuji svůj názor: Celoroční POVINNÉ svícení je blbost.
Se čtením to u Tebe asi bude horší, už poněkolikáté a speciálně pro Tebe tady zopakuji "nikde jsem nepsal že mě auto za mnou nezajímá, ale že mne zajímá až když je za mnou a to je trochu rozdíl.". Nevím proč bych se měl zabývat autem, které je sotva rozpoznatelné ve zpětném zrcátku.
O tom levém pruhu asi mluvíš z vlastní zkušenosti, ale nějak tápu kolik v něm asi tak jezdíš.... (tvrdíš že 180 ne, ale na drhou stranu se dá z tvých slov pochopit, že 130 taky ne). Mě bohatě stačí, když se dostanu na třiproudý úsek dálnice D1 u prahy. Kdejaký blbec (a většinou je to pražská značka) jede v levém, nebo v lepším případě v prostředním pruhu, i když je pravý volný


Ale tohle mělo být o svícení, takže zopakuji svůj názor: Celoroční POVINNÉ svícení je blbost.
trochu offtopic ale ked uz sa to tu nacrtlo. nedavno som bol nuteny absolvovat cestu praha-ov-praha namiesto mojej e34 v podaute fiat punto na 13" pneu. konecne som pochopil preco sa vsetci tak vyhybaju pravemu pruhu. v bawu tam velky rozdiel nieje ale fiat skakal pomerne krute. kamiony tomu pravemu davaju svoje ...
Celodenní svícení je podle mě celkem asi jedinej slušnej nápad, kterej z našich zákonodárců vypad. Svítim hlavně kvuli sobě, aby mi nějakej "slepec"nerosekal auto i se mnou, protože mě jednoduše neviděl když mam černý auto.
Peťas, nevim vo co ti jde. Chceš ušetřit na žárovkách, nebo máš strach vo altík? Osobně jsem raděj, když vidim auto který letí za mnou vo pár chvil dřív a to platí i o těch co jedou proti mně. Přehlídnout nesvítící je daleko snažší než svítícího. Osobně ti přeju po 12ti hodinový jízdě, aby jsi byl stále tak ve střehu jako když si za volant sednul před chvilkou a žádnej nesvítící tě nepřekvapil.
Peťas, nevim vo co ti jde. Chceš ušetřit na žárovkách, nebo máš strach vo altík? Osobně jsem raděj, když vidim auto který letí za mnou vo pár chvil dřív a to platí i o těch co jedou proti mně. Přehlídnout nesvítící je daleko snažší než svítícího. Osobně ti přeju po 12ti hodinový jízdě, aby jsi byl stále tak ve střehu jako když si za volant sednul před chvilkou a žádnej nesvítící tě nepřekvapil.