Dovoz - přihlašení euro ?
- Flery
- Bazarník
- Příspěvky: 6079
- Registrován: 16. 05. 2003 23:55
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Dovoz - přihlašení euro ?
Nemoh by mě někdo říct jak zjistim co můžu přivest za auto a jak to pak přihlásim respektive jak starý může bejt a co musí splnovat?
slyšel sem něco o evropskej homologaci a tak jenže to je někdo řikal bud kam se mam jít zeptat nebo pokud někdo ví a poradí...
de mi o Citroen xantia rv. 1996-7 a ma to vetsinou jen euro 2 normu ale prej má evropskou homologaci..
za každou radu krome tý že si nemam citrona kupovat děkuju..chci to jako druhý auto a BMW si samo vždy nějaký necham.
slyšel sem něco o evropskej homologaci a tak jenže to je někdo řikal bud kam se mam jít zeptat nebo pokud někdo ví a poradí...
de mi o Citroen xantia rv. 1996-7 a ma to vetsinou jen euro 2 normu ale prej má evropskou homologaci..
za každou radu krome tý že si nemam citrona kupovat děkuju..chci to jako druhý auto a BMW si samo vždy nějaký necham.
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D
____________________
E39 525D
Cinkni si na ouřad a tam ti povědi všechno co potřebuješ. Byl jsem tam nedavno a lhůta pro přihlášení auta mi byla řečena, že se počítá od data uvedení do provozu a končí vyřazením z provozu v danném státě a ta musí být přesně osm let včetně dne přihlášení a odhlášení a počítá se to i na dny. Potom musíš mít u vozu evropskou homologaci, která bývá vyznačena na štítku, podle toho na STK asi lustrujou auto, zda splňuje jakýsi normy či co.
Pokud to tam nemá, tak musíš na dovozce, aby vystavil osvědčení, že onen vůz splňuje evropskou homologaci, ale v zemi odkud auto je nebyla v době prodeje vyžadována. Pokud auto nemá homologaci, tak se musí na technickej ústav nebo tak nějak a to stojí celkem zajímavej ranec.
Celej proces přihlášení auta z venku je celkem pakárna když se to dělá poprvé.
Pokud to tam nemá, tak musíš na dovozce, aby vystavil osvědčení, že onen vůz splňuje evropskou homologaci, ale v zemi odkud auto je nebyla v době prodeje vyžadována. Pokud auto nemá homologaci, tak se musí na technickej ústav nebo tak nějak a to stojí celkem zajímavej ranec.
Celej proces přihlášení auta z venku je celkem pakárna když se to dělá poprvé.
Pokud je mi znamo, tak plati bud Euro2+do 8 let presne jak jsi psal, nebo glob. homologace a pak uz vek auta nikoho nezajima, ale musi byt totalne seriove...Petr e36 píše:Cinkni si na ouřad a tam ti povědi všechno co potřebuješ. Byl jsem tam nedavno a lhůta pro přihlášení auta mi byla řečena, že se počítá od data uvedení do provozu a končí vyřazením z provozu v danném státě a ta musí být přesně osm let včetně dne přihlášení a odhlášení a počítá se to i na dny. Potom musíš mít u vozu evropskou homologaci, která bývá vyznačena na štítku, podle toho na STK asi lustrujou auto, zda splňuje jakýsi normy či co.
Pokud to tam nemá, tak musíš na dovozce, aby vystavil osvědčení, že onen vůz splňuje evropskou homologaci, ale v zemi odkud auto je nebyla v době prodeje vyžadována. Pokud auto nemá homologaci, tak se musí na technickej ústav nebo tak nějak a to stojí celkem zajímavej ranec.
Celej proces přihlášení auta z venku je celkem pakárna když se to dělá poprvé.
E39 535i sedan
Nevim přesně jak to je, napsal jsem jen to, co mi řekli na úřadě a na STK. Pokud je to i jinak, tak bohužel nemůžu sloužit.Fx píše:Pokud je mi znamo, tak plati bud Euro2+do 8 let presne jak jsi psal, nebo glob. homologace a pak uz vek auta nikoho nezajima, ale musi byt totalne seriove...Petr e36 píše:Cinkni si na ouřad a tam ti povědi všechno co potřebuješ. Byl jsem tam nedavno a lhůta pro přihlášení auta mi byla řečena, že se počítá od data uvedení do provozu a končí vyřazením z provozu v danném státě a ta musí být přesně osm let včetně dne přihlášení a odhlášení a počítá se to i na dny. Potom musíš mít u vozu evropskou homologaci, která bývá vyznačena na štítku, podle toho na STK asi lustrujou auto, zda splňuje jakýsi normy či co.
Pokud to tam nemá, tak musíš na dovozce, aby vystavil osvědčení, že onen vůz splňuje evropskou homologaci, ale v zemi odkud auto je nebyla v době prodeje vyžadována. Pokud auto nemá homologaci, tak se musí na technickej ústav nebo tak nějak a to stojí celkem zajímavej ranec.
Celej proces přihlášení auta z venku je celkem pakárna když se to dělá poprvé.
zdar Flery a vůbec všichni,
tak mě napadlo když si čtu vaše dohady, že by nebylo uplně od věci (třeba až to Flery všechno zjistíš
) to hodit sem v nějaký ucelený formě a hlavně, o jakou vyhlášku nebo zákon se to opírá a třeba i jak se to dá omr..t , nebo se tu třeba najde někdo kdo ty auta už delší dobu tahá a je ochotnej věnovat 5 min psaní postupu od koupě v cizině až po první oficiální jízdu s přihlášeným autem v ČR
Prostě popsat jak se to dělá a co jde a co ne !
Myslim že bychom to všichni moc ocenili a hlavně by to ušetřilo spoustu času i peněz.
tak mě napadlo když si čtu vaše dohady, že by nebylo uplně od věci (třeba až to Flery všechno zjistíš

Prostě popsat jak se to dělá a co jde a co ne !
Myslim že bychom to všichni moc ocenili a hlavně by to ušetřilo spoustu času i peněz.
Pověřená zkušebna ÚSMD a.s.
Schvalování vozidel – informace pro motoristy
1/ Jednotlivě dovezená vozidla starší 8 let
2/ Jednotlivě dovezená vozidla mladší 8 let
3/ Další zkoušky jednotlivě dovezených vozidel
4/ Individuální přestavby vozidel na alternativní pohon LPG, CNG
1/ Jednotlivě dovezená vozidla starší 8 let
Na základě znění písmene e), odstavce 3), § 34 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění zákona 175/2002 Sb., provádí pověřená zkušebna ÚSMD a.s. technické kontroly jednotlivě dovezených vozidel od jejichž první registrace v jiném státě uplynula doba delší než osm let a která jsou nositelem tzv. “typového schválení ES”.
Poznámka: číslo typového schválení ES je uvedeno na výrobním štítku vozidla.
Pokud jste si vozidlo starší 8 let dovezli, nabízíme Vám:
- Vystavení technického protokolu pověřené zkušebny (dle § 34 a 35 zákona)
včetně zápisu o provedení evidenční kontroly
Cena provedení zkoušek včetně vystavení obou protokolů je 4.636,- Kč včetně DPH.
Současně s tím můžete u nás absolvovat měření emisí i technickou prohlídku na našem pracovišti Praha 4 – Chodovec, na jejichž základě Vám vystavíme:
- Protokol o měření emisí (včetně “Osvědčení”)
- Protokol o technické prohlídce vozidla pro následnou registraci vozidla
Cena měření emisí a technických prohlídek závisí na kategorii vozidla a začíná od 490,- Kč včetně DPH.
Další informace obdržíte na telefonních číslech pověřené zkušebny.
Objednávky na jednotlivých pracovištích typové zkušebny vyřizují:
Klíčany u Prahy
Praha 4–Chodovec
České Budějovice
284 001 210
267 288 228
386 352 250
284 001 212
267 288 211
606 650 143
Ing. Roman Váca
Ing. Petr Říha
Aleš Novák
Ing. Miloslav Pořádek
Ing. Milan Woitsch
Jaromír Bürger
2/ Jednotlivě dovezená vozidla mladší 8 let
Na základě znění písmene d), odstavce 3), § 34 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění zákona 175/2002 Sb. a dle “Metodického pokynu MD ČR č. 4/2002, článek 3, příloha 2, bod 4, provádí pověřená zkušebna ÚSMD a.s. zkoušky plnění technických požadavků “normy EURO 2” pro účely posouzení plnění emisních limitů ve výfukových plynech jednotlivě dovezených vozidel kategorie M1, M2 a N1, u kterých není tento údaj znám výrobci (akreditovanému zástupci) vozidla.
Pokud jste si vozidlo mladší 8 let dovezli, nabízíme Vám:
- Provedení zkoušky plnění emisních limitů dle tzv. “normy EURO 2”
- Vystavení “Zkušebního protokolu” o výsledku zkoušky pro schválení technické způsobilosti a registraci vozidla.
Zkoušky lze provést u vozidel:
- od jejichž první registrace v jiném státě neuplynula ke dni vystavení jednotné celní deklarace doba delší než 8 let
- pokud plnění emisního předpisu vozidla není známo výrobci (akreditovanému zástupci) vozidla a tato skutečnost je výrobcem (akreditovaným zástupcem) vozidla písemně potvrzena ve “Výpisu z technických údajů vozidla”
Cena provedení zkoušky včetně vystavení “Zkušebního protokolu” je 4.920,- Kč včetně DPH.
Další informace obdržíte na telefonních číslech pověřené zkušebny.
Objednávky vyřizuje pracoviště emisní zkušebny České Budějovice:
Klíčany u Prahy
Praha 4–Chodovec
České Budějovice
284 001 210
267 288 228
386 352 250
284 001 212
267 288 211
606 650 143
Ing. Roman Váca
Ing. Petr Říha
Aleš Novák
Ing. Milan Woitsch
Jaromír Bürger
3/ Další zkoušky jednotlivě dovezených vozidel
Na základě znění písmene d), odst. 3, § 34, zákona č. 56/2001 Sb., ve znění zákona 175/2002 Sb., provádí pověřená zkušebna ÚSMD a.s. další zkoušky na základě jednotlivých rozhodnutí MD ČR v případě následujících podmínek:
- Na území ČR není výrobce (akreditovaný zástupce) vozidla
- U jednotlivých kategorií vozidel není znám některý technický údaj nezbytný pro vyplnění technického průkazu vozidla, např.:
brzdy, vnější hluk, odrušení a elektromagnetické kompatibility, emise škodlivin ve výfukových plynech (ověření plnění emisních limitů).
Ceny provedení zkoušek pro ověření plnění emisních limitů jednotlivě dovezených vozidel včetně vystavení “Zkušebního protokolu”:
Kategorie vozidel
Předpis, směrnice
Cena (včetně DPH)
M1 a N1
EHK 83.02 a vyšší
4.920,- Kč
L3 – motocykly
EHK 40; ES 97/24
3.670,- Kč
L1 - mopedy
EHK 47; ES 97/24
2.420,- Kč
Ceny ostatních jednotlivých zkoušek jsou smluvní dle potřebného rozsahu a kategorií vozidel.
Další informace obdržíte na telefonních číslech pověřené zkušebny.
Objednávky na jednotlivých pracovištích typové zkušebny vyřizují:
Klíčany u Prahy
Praha 4–Chodovec
České Budějovice
284 001 210
267 288 228
386 352 250
284 001 212
267 288 211
606 650 143
Ing. Roman Váca
Ing. Petr Říha
Aleš Novák
Ing. Miloslav Pořádek
Ing. Milan Woitsch
Jaromír Bürger
4/ Individuální přestavby vozidel na alternativní pohon LPG, CNG
V souladu se zákonem č. 56/2001 Sb., jeho prováděcími vyhláškami a metodickými postupy provádí pověřená zkušebna ÚSMD a.s. na pracovišti emisní zkušebny České Budějovice zkoušky pro schválení individuálních přestaveb vozidel na alternativní pohon LPG a CNG.
Cena provedení zkoušek včetně vystavení “Zkušebního protokolu” je 4.920,- Kč včetně DPH.
Při nevyhovění vozidla v emisním testu nabízíme možnost opakování (max. 2x) do 1 měsíce zdarma!
Další informace obdržíte na telefonních číslech pověřené zkušebny.
Objednávky vyřizuje pracoviště emisní zkušebny České Budějovice:
Klíčany u Prahy
Praha 4–Chodovec
České Budějovice
284 001 210
267 288 228
386 352 250
284 001 212
267 288 211
606 650 143
Ing. Roman Váca
Ing. Petr Říha
Aleš Novák
Ing. Milan Woitsch
Jaromír Bürger
Edit: Měl jsem to jako tabulku, tak to rozházelo ty města, čísla a jména, ale to snad tak neva
Schvalování vozidel – informace pro motoristy
1/ Jednotlivě dovezená vozidla starší 8 let
2/ Jednotlivě dovezená vozidla mladší 8 let
3/ Další zkoušky jednotlivě dovezených vozidel
4/ Individuální přestavby vozidel na alternativní pohon LPG, CNG
1/ Jednotlivě dovezená vozidla starší 8 let
Na základě znění písmene e), odstavce 3), § 34 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění zákona 175/2002 Sb., provádí pověřená zkušebna ÚSMD a.s. technické kontroly jednotlivě dovezených vozidel od jejichž první registrace v jiném státě uplynula doba delší než osm let a která jsou nositelem tzv. “typového schválení ES”.
Poznámka: číslo typového schválení ES je uvedeno na výrobním štítku vozidla.
Pokud jste si vozidlo starší 8 let dovezli, nabízíme Vám:
- Vystavení technického protokolu pověřené zkušebny (dle § 34 a 35 zákona)
včetně zápisu o provedení evidenční kontroly
Cena provedení zkoušek včetně vystavení obou protokolů je 4.636,- Kč včetně DPH.
Současně s tím můžete u nás absolvovat měření emisí i technickou prohlídku na našem pracovišti Praha 4 – Chodovec, na jejichž základě Vám vystavíme:
- Protokol o měření emisí (včetně “Osvědčení”)
- Protokol o technické prohlídce vozidla pro následnou registraci vozidla
Cena měření emisí a technických prohlídek závisí na kategorii vozidla a začíná od 490,- Kč včetně DPH.
Další informace obdržíte na telefonních číslech pověřené zkušebny.
Objednávky na jednotlivých pracovištích typové zkušebny vyřizují:
Klíčany u Prahy
Praha 4–Chodovec
České Budějovice
284 001 210
267 288 228
386 352 250
284 001 212
267 288 211
606 650 143
Ing. Roman Váca
Ing. Petr Říha
Aleš Novák
Ing. Miloslav Pořádek
Ing. Milan Woitsch
Jaromír Bürger
2/ Jednotlivě dovezená vozidla mladší 8 let
Na základě znění písmene d), odstavce 3), § 34 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění zákona 175/2002 Sb. a dle “Metodického pokynu MD ČR č. 4/2002, článek 3, příloha 2, bod 4, provádí pověřená zkušebna ÚSMD a.s. zkoušky plnění technických požadavků “normy EURO 2” pro účely posouzení plnění emisních limitů ve výfukových plynech jednotlivě dovezených vozidel kategorie M1, M2 a N1, u kterých není tento údaj znám výrobci (akreditovanému zástupci) vozidla.
Pokud jste si vozidlo mladší 8 let dovezli, nabízíme Vám:
- Provedení zkoušky plnění emisních limitů dle tzv. “normy EURO 2”
- Vystavení “Zkušebního protokolu” o výsledku zkoušky pro schválení technické způsobilosti a registraci vozidla.
Zkoušky lze provést u vozidel:
- od jejichž první registrace v jiném státě neuplynula ke dni vystavení jednotné celní deklarace doba delší než 8 let
- pokud plnění emisního předpisu vozidla není známo výrobci (akreditovanému zástupci) vozidla a tato skutečnost je výrobcem (akreditovaným zástupcem) vozidla písemně potvrzena ve “Výpisu z technických údajů vozidla”
Cena provedení zkoušky včetně vystavení “Zkušebního protokolu” je 4.920,- Kč včetně DPH.
Další informace obdržíte na telefonních číslech pověřené zkušebny.
Objednávky vyřizuje pracoviště emisní zkušebny České Budějovice:
Klíčany u Prahy
Praha 4–Chodovec
České Budějovice
284 001 210
267 288 228
386 352 250
284 001 212
267 288 211
606 650 143
Ing. Roman Váca
Ing. Petr Říha
Aleš Novák
Ing. Milan Woitsch
Jaromír Bürger
3/ Další zkoušky jednotlivě dovezených vozidel
Na základě znění písmene d), odst. 3, § 34, zákona č. 56/2001 Sb., ve znění zákona 175/2002 Sb., provádí pověřená zkušebna ÚSMD a.s. další zkoušky na základě jednotlivých rozhodnutí MD ČR v případě následujících podmínek:
- Na území ČR není výrobce (akreditovaný zástupce) vozidla
- U jednotlivých kategorií vozidel není znám některý technický údaj nezbytný pro vyplnění technického průkazu vozidla, např.:
brzdy, vnější hluk, odrušení a elektromagnetické kompatibility, emise škodlivin ve výfukových plynech (ověření plnění emisních limitů).
Ceny provedení zkoušek pro ověření plnění emisních limitů jednotlivě dovezených vozidel včetně vystavení “Zkušebního protokolu”:
Kategorie vozidel
Předpis, směrnice
Cena (včetně DPH)
M1 a N1
EHK 83.02 a vyšší
4.920,- Kč
L3 – motocykly
EHK 40; ES 97/24
3.670,- Kč
L1 - mopedy
EHK 47; ES 97/24
2.420,- Kč
Ceny ostatních jednotlivých zkoušek jsou smluvní dle potřebného rozsahu a kategorií vozidel.
Další informace obdržíte na telefonních číslech pověřené zkušebny.
Objednávky na jednotlivých pracovištích typové zkušebny vyřizují:
Klíčany u Prahy
Praha 4–Chodovec
České Budějovice
284 001 210
267 288 228
386 352 250
284 001 212
267 288 211
606 650 143
Ing. Roman Váca
Ing. Petr Říha
Aleš Novák
Ing. Miloslav Pořádek
Ing. Milan Woitsch
Jaromír Bürger
4/ Individuální přestavby vozidel na alternativní pohon LPG, CNG
V souladu se zákonem č. 56/2001 Sb., jeho prováděcími vyhláškami a metodickými postupy provádí pověřená zkušebna ÚSMD a.s. na pracovišti emisní zkušebny České Budějovice zkoušky pro schválení individuálních přestaveb vozidel na alternativní pohon LPG a CNG.
Cena provedení zkoušek včetně vystavení “Zkušebního protokolu” je 4.920,- Kč včetně DPH.
Při nevyhovění vozidla v emisním testu nabízíme možnost opakování (max. 2x) do 1 měsíce zdarma!
Další informace obdržíte na telefonních číslech pověřené zkušebny.
Objednávky vyřizuje pracoviště emisní zkušebny České Budějovice:
Klíčany u Prahy
Praha 4–Chodovec
České Budějovice
284 001 210
267 288 228
386 352 250
284 001 212
267 288 211
606 650 143
Ing. Roman Váca
Ing. Petr Říha
Aleš Novák
Ing. Milan Woitsch
Jaromír Bürger
Edit: Měl jsem to jako tabulku, tak to rozházelo ty města, čísla a jména, ale to snad tak neva

E39 535i sedan
Jinak dovoz jedne 406 z roku 95 v unoru letosniho roku:
V pondeli jsem byl objednan do Klican do zkusebny - prijedes tam, auto nesundavas ani z vleku, zkontroluje identifikacni znaky, zda nebyly provedeny konstrukcni zmeny, ktere by mely vliv na tu globalku, vypise papiry, za cca 40 minut odjizdim,cena 4630Kc.
Jeste ten den udelam na STK emise a normalni, malou, nedovozovou TK, predam papiry na urad a ve ctvrtek je to prihlasene.
Do te zkusebny nema cenu jezdit s nejakym tuningem, to tam neprojde
V pondeli jsem byl objednan do Klican do zkusebny - prijedes tam, auto nesundavas ani z vleku, zkontroluje identifikacni znaky, zda nebyly provedeny konstrukcni zmeny, ktere by mely vliv na tu globalku, vypise papiry, za cca 40 minut odjizdim,cena 4630Kc.
Jeste ten den udelam na STK emise a normalni, malou, nedovozovou TK, predam papiry na urad a ve ctvrtek je to prihlasene.
Do te zkusebny nema cenu jezdit s nejakym tuningem, to tam neprojde
E39 535i sedan
Znamená to tedy, že dovezl jsem si li Auto z roku 92 z Německa, stačí s ním zajet do Klíčan do zkušebny, pak na emise a STK a na dopravním inspektorátě mi pak to auto normálně přihlásí? Tzn. vydají Český velký TP a pod. ?Fx píše:Jinak dovoz jedne 406 z roku 95 v unoru letosniho roku:
V pondeli jsem byl objednan do Klican do zkusebny - prijedes tam, auto nesundavas ani z vleku, zkontroluje identifikacni znaky, zda nebyly provedeny konstrukcni zmeny, ktere by mely vliv na tu globalku, vypise papiry, za cca 40 minut odjizdim,cena 4630Kc.
Jeste ten den udelam na STK emise a normalni, malou, nedovozovou TK, predam papiry na urad a ve ctvrtek je to prihlasene.
Do te zkusebny nema cenu jezdit s nejakym tuningem, to tam neprojde
Pochybuju, ze auto z roku 92 ma globalni homologaci, ta se udilela, pokud vim, od roku 93 a ma ji jak ktery auto, proste si to chce zjistit, zda auto ma GLOBALNI EVROPSKOU HOMOLOGACI, pak to takto prihlasit lze.qWasyl píše:Znamená to tedy, že dovezl jsem si li Auto z roku 92 z Německa, stačí s ním zajet do Klíčan do zkušebny, pak na emise a STK a na dopravním inspektorátě mi pak to auto normálně přihlásí? Tzn. vydají Český velký TP a pod. ?Fx píše:Jinak dovoz jedne 406 z roku 95 v unoru letosniho roku:
V pondeli jsem byl objednan do Klican do zkusebny - prijedes tam, auto nesundavas ani z vleku, zkontroluje identifikacni znaky, zda nebyly provedeny konstrukcni zmeny, ktere by mely vliv na tu globalku, vypise papiry, za cca 40 minut odjizdim,cena 4630Kc.
Jeste ten den udelam na STK emise a normalni, malou, nedovozovou TK, predam papiry na urad a ve ctvrtek je to prihlasene.
Do te zkusebny nema cenu jezdit s nejakym tuningem, to tam neprojde
E39 535i sedan
Jsi si tímhle stoprocentně jistý?Lukas-e21 píše:pokud má Euro 2 v TP neni třeba globální homologace a přihlašuješ to stejně jako by to homologaci mělo.
http://www.usmd.cz/dovozy8_kriteria.php
E39 535i sedan