Dvojčata 318 iS & 318 iS turbo

Prodej aut zn. BMW typ E30
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ropák
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1243
Registrován: 03. 05. 2007 23:14
Bydliště: Hluboká n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Dvojčata 318 iS & 318 iS turbo

Příspěvek od Ropák » 12. 09. 2021 19:57

Prodám svý auta a všechno okolo. Už to ve mně zraje dlouho. Bude to asi delší psaní, musím se trochu vybrečet. Je to velký rozhodnutí.
Takže začnu na svý domovský stránce. Nejdřív to dávám sem, posléze třeba na fejkbuk, pak áž teprve kamkoli jinam. Jedu v tomhle vlaku přes 18 let a právě mě to přestalo bavit. Nejdřív půjdou z domu auta, potom teprve díly, sady kol, agregáty, náhradní kastle, možná i winterwagen. Děkuju za pochopení. Za ty roky jsem toho nakřečkoval haldu, tak je možný, že někdo si udělá i Vánoce.
Fotky dám postupně do nějaký ucelený galerie, teď k večeru na to fakt nemám, dost jsem se vyčerpal touhle statí. Tyhle dvě jsou aktuální stav.


Obrázek

Ole: civilní vůz (s původními doklady a TK 6/23) viewtopic.php?f=22&t=55019
Ještě že máme to fórum, teď vidím, že mi říká pane už přes osm let.
Tovární IS, výroba 11/89, briliantrot, vete testace do 7/22 . Nemá to moc výhod už dneska, jen pojistku asi za 450 Kč. I to mi přijde drahý na můj (ne)nájezd.
Výbava: malej svor 4,10, řízení e36, podvozek H&R/Koni. Zadní tlumiče zánovní, najeto žádná celá nula nula nic. Vzadu žlutej pšonkoflex, vpředu červenej – odzkoušená kombinace komfortu a jistoty. Nejtlustší sériový stabíky, baterka vzadu (z továrních dílů, novej origo deckel), šíbr manuál, černej strop, špigl s lampičkama, anatomy šestiválcovej proužek (nejsou ftopu), zadek s loketkou, skisak, pěkná palubka z dýzla, zadní roletka, el. vokna dodělaný od předchozího majitele, klein BC, kabeláž a čudle pro výhřev sedaček (doděláno ode mě při posl. rozborce interiéru), jen v židlích nejsou dečky. Malá odtrhovka, deka pod haubnou. Na autě nic nechybí, žádnej kryt ani doplněk, žádný plasty nejsou dolámaný, BBS 15“ s pokličkama (všechny perfektně drží), nářadí kompletní v supr stavu. Rádio na CD z pičolta (správně oranžový), origo kazeťák dám k vozu (má nějakou zkurv. závadu - bliká podsvícení, což je teda horší, než kdyby nesvítilo, že, proto jsem ho vyndal). Malý lízátko, neorigo IS lízo přidám, když někdo bude chtít. Světla jsou krásný, nevysvícený (Boš), štelováky i hydrokorektor funkční. Na třícu to svítí pěkně, jen mlhovky jsou ostřílený od kamínků. K vozu dva klíče. Centrál to nemá. Určitě jsou tu na skladě všechny díly na to ho dodělat, ale tyhle věci pro mě nikdy neměly potřebnou hodnotu.
Každej rok natočím maximálně pár tisíc. Jezdím úplně obyč 10W-40, výměna vždycky tak po 2 – 3 tkm. Loni jsem za celej rok ujel asi 350 km, takže náplň měla při výměně stejnou barvu, jako při nalejvání. U toho jsem se definitivně rozhodl, že to auto nepotřebuju. Teď na jaře až v létě: čenž oleje v motoru, brzdovky (taky každej rok) a náplně svoru (najeto max pár stovek). Za mýho života už na spodku měněno absolutně všechno, leccos i vícekrát. Repase řazení, výměna středovýho uložení kardanu, repase přední a 2x zadní nápravy (druhá nedávno kvůli výměně ramen za jiný). Repase všech brzdových třmenů. Ručka brzdí na čtvrtým zubu, veškerá bižutérie nová, nový lanovody, nový všechny destičky - nějaká série z domácích zásob, protože EBC, co tam byly, měly poslední dva milimetry. V případě kulervoucího zájmu přidám k vozidlu. Dva roky starej chladič, nemrzka a převodovej olej. Novej zadní díl vejfuku (Walker). Spousta různejch pikačovin jako plasty před předním kolem (origo), kryt hadic odfunění nádrže. Určitě jsem na něco zapomněl. Některý věci nejsou na pohled moc hezký, například od předchozího majitele na bílo natřená nápravnice a obal diffu, už je to samozřejmě oloupaný. Teď jsem ještě vyměnil hardynu, zjistil jsem, že je utržená, dal nový zadní kosti stabíku a koleno sání (origo BMW), co už jsem měl stejně koupený, takže si ho tu nebudu sušit. Celou dobu garážováno, tankován jen N98 (kvůli tý lihový sračce).
Kastle je rovná, nebyla bouraná a všechny nosníky jsou v pořádku. Není tam žádnej dodatečnej nástřik. Dutiny prolitý. Auto není žádná leštěnka = vhodný spíš pro člověka, co si chce zajezdit, než na oprašování. Má spoustu bojovejch šrámů, důlky, škrábance promáčkliny apod. Koroze tam samozřejmě je dostatek (i když nic příliš viditelnýho). Opravený je místo pod pojistkovkou, kostky, spodky blatníků, držák plynovýho pedálu, něco ještě v podlaze, nepamatuju si přesně co. Horší jsou zadní lemy (byly kdysi zaklepaný), spodky dveří, PZ kapsa, kousek prahu u předního zvedacího bodu, přední čelo (to není vidět bez sundání nárazníku) - chce to prostě vidět osobně. Teče převodovka i diff (celou dobu, co to mám), ale vypadá to horší než je, v podstatě téměř nedolejvám. Z místa řidiče to všechno ale nemá vadu, prostě nasednete a držíte plnej. Auto jako celek funguje perfekně, tedy krom toho, že nemá koně (a je to mrdka, jak je zde známo – Záchvat ®)



Obrázek

Nys (racecar – Oleho incestní sestra)
M42 turbo.I když není v klubovkách, auto mám funkční a pojízdný asi pět let. Kastli přede mnou měl zdejší člen Rom3L a už tehdy se vůz podílel na sběru vavřínů. Původně stavěno pro lokální Autodesigncup, po jeho změně z rally závodů na okruh&slalom ježděny různý srandamače, nejlepší, co vehikl navštívil, byl ČMPR. Samozřejmě okruhy, Most nejvíc. Vše v atmo režimu, šnek je tam poslední rok.
Na závoďák absolutní libice, kastle až na pár drobností v super stavu. Barva vyšislej cinobr. Dutiny prolitý do absurdna. Vařený zadní čelo, kapsy a kousek prahu. Vytvářela to zde legendární slečna Kateřina (v tý době měla ještě čas - fotky mám). Rám Dlouhý (AMD), nataženej až do klobouků – fakt umělecký dílo - a to jsou jediný dvě věci, co dělali profíci. Zbytek - nepočítaně mejch hodin v garáži. Lamino kapoty Pešek, makrolon všude krom předního vokna, velká čtyřlamelová špéra Savka 75% svornost, stálej převod 4,27:1. Předek HR/Koni, zadek BC racing. Nastavitelný stabíky H&R, přední kosti unibal, zadní gumový, ale nějaký masivní, už nevím z čeho. Kotouče Zimmermann, desky DS 3000, rozvod v pancíři, hydro ručka, stavitelnej omezovač tlaku dozadu. Baterka v kufru, odpojovač, hasičák, alu ližina pod motorem, shortshift, řízení z e36 samozřejmě. Šestibod pásy, levá židle fake Bride, pravá trubková noname, sníženej sloupek řízení. Od helmy ke střeše mám asi 15 cm (mám 184 cm). Mimo pohonný jednotky je auto skoro postavený z novejch dílů a za celou dobu vlastnictví jsem s ním najel asi deset tisíc kilometrů. Krom pantů dveří bylo celý rozebraný a novej majitel nebude mít problém povolit kterejkoli šroub si usmyslí. Každej rok měněnej olej (to skoro není třeba, dolejvá se dost) a brzdovka, 2x za tu dobu novej sperrdifföl, jak se do něj brousí lamely.
Motor: Iso vytažený z kopřiv, do kterýho jsme vyslali boost. Docela to funguje. Svody domaděl, šnek je dole, odtok do bloku, neváží to o moc víc než série. Nový vstřiky z Porše (630 cc), jednotka Megasquirt 3, širokopásmová lambda s kontrolérem Innovate a budíkem, novej polskej cooler (FMIC), silikon hadice všechny nový, trubky vařil Sojky. Setrvák ubranej na CNC fréze, HDS lamela, přítlak série. Vejfuk minimalistickej, jen trubka s tlumičem z focusu na konci. Asi by snesl větší průměr roury, ale tohle je prostě verze evo1. Novej chladič z e36 M50 tropická verze, siláče motoru a převodovky ze závodní škocny, fakt dost dobrý. Tankovány taky jen „lepší“ benzíny. Uvažuju ještě o složení lepšího železa ze svejch zásob lehlejch isomotorů, když za to má někdo dát takový prachy. Dál tu mám připravenou plug&play sadu brzd z Boxsteru, to se ještě uvidí. Na ty se už nevejdou 14“ kola, což trochu přidá na rotační hmotě. Jezdím ten nejmenší možnej průměr, fakt je to na živosti auta znát. Přední čelo i nárazník jsou nabouraný, mohl jsem tam dát samozřejmě jiný, ale nechal jsem to bejt - je to hezká památka na vejlet z trati při rallye v dešti a blátě, kdy jsem hned krátce po stavbě už mohl o auto přijít a jen šťastná náhoda (vjezd na pole) nás vytáhla z krize.
Jak to sype? Jen o chloupek líp než M52 2,8. Ale max. přetlak je zatím jen 0,7 bar, takže potenciál tam je. Hlavně autu zůstaly jízdní vlastnosti máloválce, není nedotáčivý, krásně padne do ruky a je návykový. Takže kdo se přenese přes to, že to „nény tři dva pět pyčo“, dostane třícu, co i pěkně zatáčí a nejede zle. Zvenku je stroj poměrně tichej, určitě projde měřením hluku na okruhu, kde to vyžadujou.
Tuhle moderní sochu jsem stavěl vedle práce řidiče dálkový dopravy. S trochou nadsázky, dva tejdny v prdeli, přijel jsem na víkend dom, hupl do montérek, bouchal co to šlo, v neděli padla desátá večír, vodhodim nářadí, sprcha, rychlý pomilování, skočim za velkej volant a valim do Španělska. Tohle trvalo cca dva roky. Není se co divit, že to byla jedna z věcí, co velkým dílem přispěla k rozpadu mý rodiny. Citová hodnota tohohle domečku z plastu, laminátu a nízkojakostního plechu je nevyčíslitelná. Takže buď za to dá nějakej magor dlouhý peníze a já zamáčknu slzu nad poslední dekádou svýho dekadentního života, nebo si to nakonec budu muset nechat a rozbít sám (jak bylo původně v plánu).

Auta jsou jednovaječný dvojčata se vším, co k tomu patří.
Packet price 480k. Domluva spíš po telefoně (739468478), ale tady to budu taky vybírat.
Offtopic všeho druhu povolen = pište si sem co chcete ;)
A teď do mě...
(OO==[][]==OO)

Ultimate standing on jacks machine ...

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2482
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Dvojčata 318 iS & 318 iS turbo

Příspěvek od SwissCabrio » 12. 09. 2021 21:09

Clovece, skoda ze si to neuzivas, jak to bylo puvodne mysleny.
Ale drzim palce, aby jsi byl ve finale spokojeny.
1986 318i Coupe (zvazuji prodej)
1990 325iA Cabrio
1990 520i 24V Sedan (na prodej)
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
Ropák
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1243
Registrován: 03. 05. 2007 23:14
Bydliště: Hluboká n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvojčata 318 iS & 318 iS turbo

Příspěvek od Ropák » 15. 09. 2021 12:20

Hele už mě to příliš neuspokojuje. To šílenství kolem. Nesmyslný ceny všeho. E30 jsem opravdu miloval, nejvíc v době, kdy to byla plechovka za pár tisíc. Tak ji i pořád vidím. Zatím nemám větší problém s ND, nasyslil jsem si v době, kdy toho bylo všude plno, pořád z toho žiju a ještě pár let bych vydržel. Touhle optikou taky sedím na hrnci zlaťáků. Ale ten kult kolem toho mě vážně sere. Takový auto nějak přestávám chtít.

Slíbená galérie zděs:

Ole: (snažil jsem se zabrat všechny špatný místa). Nic neschovávám, auta mám dlouho a znám je dobře.
https://vypestuj.rajce.idnes.cz/Aulais/

Nys:
https://vypestuj.rajce.idnes.cz/Nice

Unit3:
(isomrdka),
co už není iso, protže je v něm od poslední zimy 1,6ka. Pojízdnej vrak. Původně od člena Vasek zde na fóru.
Tohle nikdo předpokládám chtít nebude, protože je skrz to vidět až do Kolína, nebo kde jsem to koupil. Řízení e36, větší rejd, almara e36, zavářka 4,27 (vmax 165), vzadu nějakej podvozek, vpředu asi série + podložky na zvednutí. Nejtlustší sériový stabilizátory. Ližina z jeklů, lamino haubna, držáky na světelnou rampu + další kapota s výřezem na tu rampu. Vykuchaný nárazníky, vyřezaný dveře, jen jedna sedačka. Auto zažilo (už i přede mnou) zlý věci. Na sněhu top zábava, jinak nepředstavitelně strašný. Původně to snad byla taky 1,6ka, předchozí majitel dal M42, já posléze M30, pak M42 s 1,9 spodkem, která ovšem ztratila tlaky těsně před napadnutím loňský sněhový nadílky. Takže nebyl čas ztrácet čas a jediný, co bylo doma hned po ruce, byla velmi krutá M40. Nejvíc servisovaný auto ve flotile :D Udržuju to na kapačkách už minimálně tři roky, posledních asi deset let má plyn jen dvě polohy – on/off a je to na stavu techniky znát. Auto je celý spotřebovaný, kastle křivá a shnilá na hovna, vnitřek vybrakovanej, štětkolak oloupanej, prasklý sklo, rozbitý světla a takový hity. Prostě magnet edition, velmi málo dílů z toho půjde někam použít. Jsou tam velký phersny, jeden anatom, dvojitej posilovač a válec ze 735i, 14“ špalky Vraník Ovada, už taky dost zpuchřelý. Nabídku nechám na velectěném zájemci. Rozhodně to není na opravu, má to určitou zbytkovou hodnotu jen v tom, že je to pojízdný. Je to v zásadě trojče (jen s dalším párem dveří) k těm dvěma autům nahoře, klidně ho nechám v ceně. Popřípadě vhodný na stavbu buginy pro haranti.
Fotek pár:
https://vypestuj.rajce.idnes.cz/Unit3/


Mimo dílů jsou tu ještě 4 kastle:
Chrom sedan – ta by asi ještě šla zachránit. Od předku k B-sloupku pěkná. Zasklená, jinak oholená, bez náprav, na odjezd možno tam nějaký narafičit. Shnilej jeden lem a piclý zadní čelo.
Chrom sedan polovrak s rámem – může bejt teoreticky i vcelku, je to pojízdný. Je tam 2,5 M20 s eta spodkem, zadní kotoučovka s pšonkoflexem, komplet závodní pancíř hadice brzd, kardan z TDčka, novej TD chladič. viewtopic.php?f=22&t=113982&p=947118#p947118
Plast kupé – totál cedník, od lišt dolů to auto prakticky neexistuje. Střecha bez šíbru asi jediná použitelná.
Plast sedan – nevim nevim, děravá moc není, ale hnědá všude - auto bych z toho už taky asi nedělal.
Možná to má i papíry na máloválec, možná už zmizely v propadlišti depozitu → zjistím.



Možná výměna – klidně komplet všeho - aut i všech dílů (na to si objednejte návěs, s kastlema spíš dva nebo tři) za „splašený trubky“ (Seven nebo nějakou repliku), včetně mýho doplatku. Ale zase nic tak morálně starýho, abych na to musel shánět součástky ze zadohrabovýho escorta, sierry apod. To by bylo z bahna do kaluže.
Statická prohlídka možná v podstatě kdykoli. Projížďka jen za hezkýho počasí, jelikož tu probíhá zuřivá výkopová činnost a jakmile zaprší, centimetr bahna je ještě půl kiláku od baráku.
(OO==[][]==OO)

Ultimate standing on jacks machine ...

Uživatelský avatar
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4142
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: Dvojčata 318 iS & 318 iS turbo

Příspěvek od Gabo » 15. 09. 2021 12:26

Spiš taková hypotetická otázka - co za samotného Olého? Tzn za civilni vuz? Mozna bych o tom uvazoval a hleda vsude mozne schovany koruny ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Ropák
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1243
Registrován: 03. 05. 2007 23:14
Bydliště: Hluboká n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvojčata 318 iS & 318 iS turbo

Příspěvek od Ropák » 15. 09. 2021 13:06

O samotnej civil je zájem z různých stran. Což jsem tak nějak čekal. Nejdřív chci zkusit najít domov oběma dohromady (chápu, že to bude těžkej úkol, ale zas tak nespěchám), pak teprve dvojčata od sebe odtrhnu. Nevím, jak to ponesou, jsou na sebe zvyklé a dlouhodobě parkují ve společný garáži. Na mobile je nejlevnější funkční IS (né hromádka rzi) za 180k, takže vím, od čeho se odrazit. Zatím ale jen vcelku...
(OO==[][]==OO)

Ultimate standing on jacks machine ...

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2482
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Dvojčata 318 iS & 318 iS turbo

Příspěvek od SwissCabrio » 15. 09. 2021 14:55

Ropák píše:
15. 09. 2021 12:20
Hele už mě to příliš neuspokojuje. To šílenství kolem. Nesmyslný ceny všeho. E30 jsem opravdu miloval, nejvíc v době, kdy to byla plechovka za pár tisíc. Tak ji i pořád vidím. Zatím nemám větší problém s ND, nasyslil jsem si v době, kdy toho bylo všude plno, pořád z toho žiju a ještě pár let bych vydržel. Touhle optikou taky sedím na hrnci zlaťáků. Ale ten kult kolem toho mě vážně sere. Takový auto nějak přestávám chtít.
Hele, uplne chapu ...
Treba ja radsi jezdim e34 nez Aranku, ale zase je to krasny auto na koukani. A obcas s ni nekam vyrazit je poteseni. Pro sebe, to hlavne. Pro ostatni - to je vedlejsi.
Kult to mozna je, ale to v podstate hraje Tobe do karet, bo ceny asi klesat nebudou.
Chapu, ze starat se o to je nekdy otrava, ale ten pocit ciste mechaniky je prima.
Drzim palce do spravneho rozhodnuti.
1986 318i Coupe (zvazuji prodej)
1990 325iA Cabrio
1990 520i 24V Sedan (na prodej)
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Odpovědět