Repase + tuning hlav
Repase + tuning hlav
Ahoj nabízím repase hlav motoru to znamená např. výměna sedel ,zafrézovaní sedel, výměna ventilovejch vodítek, rovnaní hlav atd... Tuning hlav provádim vytvořením závodních kulatých sedel ventilu ( to znamená, že při sebemenším otevření ventilu už proudi co nejvíce vzduchu a směsi), zvětšení ventilu + zvětšení kanálu, spasovaní se sáním a výfuk potrubím, úprava ventilu + spalovacího prostoru atd po hard tuningu hlavy se válec dokáže o hodně více naplnit než original. více po SZ nebo tel 776446694
Ceny běžné repase:
150kč/ks za opravení stávajiciho stavajicího sedla.
15kč/ks obroušení dosedací plochy ventilu
5kč/ks vyčištění ventilu
450kč za přerovnání dosedací plochy hlavy válců
1300kč/ks výměna sedla ventilu + zafrézování
250kč/ks výmena ventilového vodítka + (cena vodítka cca 150kč)
500kč/ks oprava závitu zapalovací svíčky nebo žhavící svíčky (nahrazení ocelovou vložkou která je už prakticky nesmrtelná)
650kč za přerovnání bloku válců Litina
450kč za přerovnání bloku válců Hliník
!!Vše je děláno strojně kromě opravy zavitu svíčky!!
Ceny tuningu po sz nebo tel. (ceny se liší druhem motoru, např. počet válců, počet ventilu atd.)
Ceny běžné repase:
150kč/ks za opravení stávajiciho stavajicího sedla.
15kč/ks obroušení dosedací plochy ventilu
5kč/ks vyčištění ventilu
450kč za přerovnání dosedací plochy hlavy válců
1300kč/ks výměna sedla ventilu + zafrézování
250kč/ks výmena ventilového vodítka + (cena vodítka cca 150kč)
500kč/ks oprava závitu zapalovací svíčky nebo žhavící svíčky (nahrazení ocelovou vložkou která je už prakticky nesmrtelná)
650kč za přerovnání bloku válců Litina
450kč za přerovnání bloku válců Hliník
!!Vše je děláno strojně kromě opravy zavitu svíčky!!
Ceny tuningu po sz nebo tel. (ceny se liší druhem motoru, např. počet válců, počet ventilu atd.)
Naposledy upravil(a) camaro_85 dne 04. 10. 2010 20:40, celkem upraveno 5 x.
To, že se válec naplní 2-3x více, znamená tedy vlastně zvýšení výkonu o 200-300%, že? A spotřeba hádám poklesne...
Chudáci inženýři z Hondy dokáží rezonančním přeplňováním dostat do válce asi jen 115%...v úzkém spektru otáček
Teď vážně, jaký používáte "fluent flow" software? Máte k dispozici jen válcovou, nebo i motorovou brzdu?
Chudáci inženýři z Hondy dokáží rezonančním přeplňováním dostat do válce asi jen 115%...v úzkém spektru otáček
Teď vážně, jaký používáte "fluent flow" software? Máte k dispozici jen válcovou, nebo i motorovou brzdu?
to ze se motor dokaze 2x vice naplnit to znamena ze jednou tolik cca puvodního vykonu. spotreba samozrejme dolu nejde. nebavime se o chiptuningu kde se ochuzuje smes tudiz motor ma vetsi ucinost takze vetsi vykon s mensi spotrebou, ale zase na ukor neceho. jako sou treba upaleny ventily a uhorely pisty. treba. realny je i 3x vetsi naplneni kdyz se zrovna povede vychytat delku, prurez, hladka cesta a rezonance plynu v sacim a vyfuk potrubi. tudis to ma jakoby turbo efekt, kdyz se to vsechno sejde tak se valec plni az 0.5bar pretlakem. to ze konstrukteri u hondy dokazou udelat 115procent vic to je chvalihodne a respektuji to. ale oni musi koukat na spoustu dalsich veci jako sou emise, naklady na vyrobu, atd. oni kdyby nemusely koukat na emise a meli na to vsechno cas a nemuseli to auto sekat jak bata cvicky, tak by z toho motoru o puvodnim vykonu treba 100koni dokazali udelat treba 400koni. ale urcite by takove nove auto nestalo 300tis ale tak 3miliony.... tudiz to shrneme. princip motoru kazdej zname. ten se nemeni. a tuning motoru je o presnosti a peclivosti. to ze tam nekdo na seriovej motor da turbo a bude ten motor preplnovat tak dostane treba dvojnasobnej vykon. ale je to jen o tom naplneni. ale zase takovej upravenej motor s turbem kde v originalu to turbo nema co delat tak urcite bezproblemu projde treba technickou, policajti sou urcite taky uplne blbi a nepoznaj ze to turbo tam neni original atd... kdyz dokazeme z favoritackyho motoru dostat 150koni (nabrznenejch na klice) na karburatoru a nepresnem zapalovani kdyz origo fav ma 50kW co je 68koni nemluve o tom ze blok motoru a ulozeni klikove hridele, a dalsi veci nejsou uplne nejvhodnejsi tak to je myslim slusnej uspech.
- Jan Kučera
- Příspěvky: 1694
- Registrován: 03. 01. 2006 15:49
- Bydliště: Klanowitz
Favoritackej motor se 150 koněma vykonu uz ovsem moc puvodnich dilu mit nebude a jeho zivotnost bude v hodinach ... BTW - fácka pro skupinu H mívali spickovej vykon 163 koni ... Ale dost uz.
Mohu mít konkrétní dotaz? Co na co by u tebe vysla kompletní GO hlavy na m20b25. S tim, že auto jezdí na LPG, takže bych chtěl trochu zvýšit kompresní poměr - ale rozumně, aby to mělo životnost.
Případně kdybys mohl nastinit cenu otuněné hlavy - tj spasované se sáním a výfukem, zvětšené kanály.
Děkuji za info.
Mohu mít konkrétní dotaz? Co na co by u tebe vysla kompletní GO hlavy na m20b25. S tim, že auto jezdí na LPG, takže bych chtěl trochu zvýšit kompresní poměr - ale rozumně, aby to mělo životnost.
Případně kdybys mohl nastinit cenu otuněné hlavy - tj spasované se sáním a výfukem, zvětšené kanály.
Děkuji za info.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Nechci prudit, ale s tvými ničím nepodloženými fakty nemohu souhlasit.camaro_85 píše:to ze se motor dokaze 2x vice naplnit to znamena ze jednou tolik cca puvodního vykonu. spotreba samozrejme dolu nejde. nebavime se o chiptuningu kde se ochuzuje smes tudiz motor ma vetsi ucinost takze vetsi vykon s mensi spotrebou, ale zase na ukor neceho. jako sou treba upaleny ventily a uhorely pisty. treba. realny je i 3x vetsi naplneni kdyz se zrovna povede vychytat delku, prurez, hladka cesta a rezonance plynu v sacim a vyfuk potrubi. tudis to ma jakoby turbo efekt, kdyz se to vsechno sejde tak se valec plni az 0.5bar pretlakem. to ze konstrukteri u hondy dokazou udelat 115procent vic to je chvalihodne a respektuji to. ale oni musi koukat na spoustu dalsich veci jako sou emise, naklady na vyrobu, atd. oni kdyby nemusely koukat na emise a meli na to vsechno cas a nemuseli to auto sekat jak bata cvicky, tak by z toho motoru o puvodnim vykonu treba 100koni dokazali udelat treba 400koni. ale urcite by takove nove auto nestalo 300tis ale tak 3miliony.... tudiz to shrneme. princip motoru kazdej zname. ten se nemeni. a tuning motoru je o presnosti a peclivosti. to ze tam nekdo na seriovej motor da turbo a bude ten motor preplnovat tak dostane treba dvojnasobnej vykon. ale je to jen o tom naplneni. ale zase takovej upravenej motor s turbem kde v originalu to turbo nema co delat tak urcite bezproblemu projde treba technickou, policajti sou urcite taky uplne blbi a nepoznaj ze to turbo tam neni original atd... kdyz dokazeme z favoritackyho motoru dostat 150koni (nabrznenejch na klice) na karburatoru a nepresnem zapalovani kdyz origo fav ma 50kW co je 68koni nemluve o tom ze blok motoru a ulozeni klikove hridele, a dalsi veci nejsou uplne nejvhodnejsi tak to je myslim slusnej uspech.
Za prvé: Protiřečíš si v 5. a 6. větě. (Pokud dokážeš zvýšit naplnění válce trojnásobně, potřebuješ k tomu tlak 3bary a ty tvrdíš že se dá dosáhnout AŽ přetlaku 0,5bar = absolutního tlaku 1,5bar.)
Dovolil jsem si spočítat střední efektivní tlak favorita a potom něčeho atmosférického, co nestojí jen 3miliony, ale asi 30 000 000 - McLaren F1.
U favorita mi vyšel Pe=9,2bar (výkon-50kw/5000otmin, objem 1,3l)
U McLarena mi vyšel Pe=18,1bar (výkon 460kw/7400otmin, objem 6,1l)
(Kdo nevěří, přepočítejte si to podle obecného vzorce pro efektivní výkon PSM - pístové spalovací motory (4 taktní))
Jak je známo, Pe je přímo úměrný výkonu. Pokud tvrdíš že umíš zvýšit výkon (cca) 3x, musíš tedy zvýšit Pe 3x. Z toho vyplývá, že dokážeš naladit motor třeba toho favorita na cca Pe=27bar - ještě daleko lépe, než BMW Mdivize, která podle mě na svém motoru moc nešetřila. (Jen pro zamyšlení: Kdybys toho MClarena ladil ty, měl by asi 690kw - to není špatné)
Jan Kučera: Lidí, co ladí motory je plno - ale málokdo to umí.
Gabo: Favorit skupiny H měl 5x uloženou kliku, objem 1600ccm, a maxima výkonu dosahoval v 6500otmin (123kw tuším)
Dosáhl Pe 1,5x většího než sériový favorit s tím, že série ani zdaleka nedosahuje 100% naplnění válců

to ani netvrdim ze serie favorit se sam ,tak jak ho navhli a udelaly 100pro naplni.ale kdyz se udelji nake veci ktere tomu original motoru pomuzou se sama sebe naplnit lepe a odstranis nake veci ktere ten motor sama sebe "brzdi" tak je realny jit s vykonem nahoru. ale jestli sme si nerozumely tak ja tvrdim to ze to co se ten motor umi sam z fabriky nejak naplnit, tak ja se mu snazim pomoct, ze se naplni vic a to az jednou tolik nez puvodni treba pri upraveni vseho co jde.. tim sem myslel jak sem psal 2x.. a nepsal jsem ze ten 150koni motor byl ze seriovejch dilu... a 3x jde naplnit treba turbo motor. vem origo turbo motor. podivej se poradne na sani a vyfuk. zapremyslej nad tim jak tam ten vzduch proudi, pak se koukni na nedokonalosti vyroby, predstav si ten vzduch jak se tam bije(tudiz se sam brzdi) a hotovo. a i kdyz motor preplnujes 3ma barama tak 100procent tech tri baru nikdy nebudou ve valci. protoze se to tam mele..... lehky priklad sice treba hodne blbej ale jen tak pro ilustraci. kdyz pobezis 100metru jenom rovne a ubehnes to za nejakej cas, pak pobezis zase 100metru ale slalom. ubehnes to za stejny cas?a bude to tak jednoduchy?
Je třeba si uvědomit, že toho favorita jste klidně na 150ps vyladili - to je reálné a věřím vám to - jenže zvýšení výkonu bylo dosaženo nezanedbatelnou částí zvýšením objemu a otáček. Nehraje roli jen objemová náplň válce. Neútočil jsem na tvé umění, ale na tvrzení, že lze atmosférický motor přeplnit trojnásobkem jeho objemu. (BTW, najednou říkáš, že trojnásobkem lze přeplnit jen turbomotor)camaro_85 píše:to ani netvrdim ze serie favorit se sam ,tak jak ho navhli a udelaly 100pro naplni.ale kdyz se udelji nake veci ktere tomu original motoru pomuzou se sama sebe naplnit lepe a odstranis nake veci ktere ten motor sama sebe "brzdi" tak je realny jit s vykonem nahoru. ale jestli sme si nerozumely tak ja tvrdim to ze to co se ten motor umi sam z fabriky nejak naplnit, tak ja se mu snazim pomoct, ze se naplni vic a to az jednou tolik nez puvodni treba pri upraveni vseho co jde.. tim sem myslel jak sem psal 2x.. a nepsal jsem ze ten 150koni motor byl ze seriovejch dilu... a 3x jde naplnit treba turbo motor. vem origo turbo motor. podivej se poradne na sani a vyfuk. zapremyslej nad tim jak tam ten vzduch proudi, pak se koukni na nedokonalosti vyroby, predstav si ten vzduch jak se tam bije(tudiz se sam brzdi) a hotovo. a i kdyz motor preplnujes 3ma barama tak 100procent tech tri baru nikdy nebudou ve valci. protoze se to tam mele..... lehky priklad sice treba hodne blbej ale jen tak pro ilustraci. kdyz pobezis 100metru jenom rovne a ubehnes to za nejakej cas, pak pobezis zase 100metru ale slalom. ubehnes to za stejny cas?a bude to tak jednoduchy?
Pokud si představuješ, jak tam ta směs proudí, tak je to sice pěkné, ale ve spalovacím prostoru, sání a výfuku se pohybujeme v jiných teplotách, tlacích, a jiných rychlostech, blízkých rychlosti zvuku. Tam bohužel "sedlácká" (bez urážky) představa ne vždycky platí. (Mimochodem, říká Ti něco např. tangenciální víření?)
Kde dělám chybu, když mi vychází u McL 12,2 bar (1,22MPa) a u fav 10 bar (1MPa)?/Jon píše: U favorita mi vyšel Pe=9,2bar (výkon-50kw/5000otmin, objem 1,3l)
U McLarena mi vyšel Pe=18,1bar (výkon 460kw/7400otmin, objem 6,1l)
(Kdo nevěří, přepočítejte si to podle obecného vzorce pro efektivní výkon PSM - pístové spalovací motory (4 taktní))
Pe = (V*pe*n)/(30*4)
460 = 6,1*pe*7400/120
pe = 1,22 MPa
EDIT - pro srovnání iso 1,11 MPa - tedy přesně mezi fávem a McL

325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Počítal jsem to znovu a u Mc larena jsem udělal num. chybu. Pravdu máš Ty. U favorita mi to ale vychází pořád stejně? Ale i bez té chyby to ještě víc podporuje můj argument. Díky za kontrolu.
Ještě dodám citaci ze stránek: www.turbobygarrett.com , aby si někdo nemyslel, že si to cucám z prstu:
"Typical numbers for peak Volumetric Efficiency (VE) range in the 95%-99% for modern 4-valve heads, to 88% - 95% for 2-valve designs."
PS: Iso na tom opravdu není vůbec zle - řekl bych, že možná i přesahuje 100% objemovou účinnost.
Ještě dodám citaci ze stránek: www.turbobygarrett.com , aby si někdo nemyslel, že si to cucám z prstu:
"Typical numbers for peak Volumetric Efficiency (VE) range in the 95%-99% for modern 4-valve heads, to 88% - 95% for 2-valve designs."
PS: Iso na tom opravdu není vůbec zle - řekl bych, že možná i přesahuje 100% objemovou účinnost.
Fávo sem pro změnu zgebal já
. Je to těch 9,2 ... Takže si nemusíme nic vyčístat 
Mně právě zarazilo, že by byl motor schopnej do sebe nasát skoro dvojnásobnej objem než odpovídá zdvihovému a to bez turba a to i u McLarenu....
iso je na tom moc dobře ...


Mně právě zarazilo, že by byl motor schopnej do sebe nasát skoro dvojnásobnej objem než odpovídá zdvihovému a to bez turba a to i u McLarenu....
iso je na tom moc dobře ...

325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella