ARP stefty

Prodej dílů na BMW jiného typu, než je E30
Odpovědět
P.H.
Příspěvky: 83
Registrován: 20. 02. 2009 18:34
Bydliště: Svitavy

ARP stefty

Příspěvek od P.H. » 10. 10. 2017 19:20

Prodam ARP stefty bmw M50,52,S50,52.Jedna se o stefty ARP-201-5000,stefty hlavnich lozisek..Cena 5999,-
httpwww.wcpdiesel.comimagesmagento5arp_201-5000.jpg

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: ARP stefty

Příspěvek od Francis » 16. 10. 2017 07:44

Stejné štefty pro M50 a M52 asi nebudou, do ALU bloku M52 je třeba šroubovat do větší hloubky než do litinového bloku M50. Originální šrouby pro M52 jsou o 17 mm delší než pro M50.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

P.H.
Příspěvky: 83
Registrován: 20. 02. 2009 18:34
Bydliště: Svitavy

Re: ARP stefty

Příspěvek od P.H. » 16. 10. 2017 11:55

Jak jsem koupil,tak prodavam..Vyrobce uvadi tyto motory. U hlavy je to jasny,ale toto jsou stefty hlavnich lozisek kliky..

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: ARP stefty

Příspěvek od Francis » 16. 10. 2017 12:42

Hlavní ložiska klikovky jsou šroubovaná k bloku stejně jako hlava, nevidím v tom rozdíl.
1) Na středoškolské strojařině je vyučováno jednoduché pravidlo: Do oceli/litiny je běžná délka závitu rovna průměru závitu, do alu a jiných lehkých slitin je to dvojnásobek.
2) Podle ETK jsou pro M52 delší šrouby než pro M50, a to o 17 mm. Máš to napsané v předchozím příspěvku.

Napsat si výrobce může co chce, znalý tuner se tím nemusí řídit a nemusí si blbostí výrobce ARP zničit vlastní motor. Možná tam chybí poznámka: "M52 only for grey cast-iron crankcase" nebo něco v tomto smyslu.

Občas se jim vloudí chybka, jeden pražský prodejce tuningových dílů prodával štefty hlavy pro M50/M52 nejen stejné délky, ale v sadě bylo jen 12 šroubů a 12 matic, což je pro celý motor málo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

P.H.
Příspěvky: 83
Registrován: 20. 02. 2009 18:34
Bydliště: Svitavy

Re: ARP stefty

Příspěvek od P.H. » 16. 10. 2017 13:22

Mas pravdu.Srouby M50 maji rozmer 10x75 a M52 10x 92, a proto tyto stefty maji rozmer 10x95.Proste u M 50 vic presahuji..

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: ARP stefty

Příspěvek od Francis » 16. 10. 2017 13:28

Délku originál šroubů nemůžeš porovnávat s délkou šteftů. U šroubu s hlavou je délka bez hlavy, u šteftu ti část délky "spotřebuje" matice a lehký přesah nad matici.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

P.H.
Příspěvky: 83
Registrován: 20. 02. 2009 18:34
Bydliště: Svitavy

Re: ARP stefty

Příspěvek od P.H. » 16. 10. 2017 13:44

To je jasne,ze se u sroubu meri jen delka driku,ale ty rozmery jen uvadim proto,ze tyhle stefty jdou pouzit jak u M50,tak M52.Nevim co tu resime...

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: ARP stefty

Příspěvek od Francis » 16. 10. 2017 14:35

Řešíme to, že šteft 10x95 je pro M52 krátký, když originál šroub má 92 mm a od délky šteftu je třeba odečíst výšku matice a počítat s mírným přesahem 2-3 mm.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Odpovědět