ARP stefty
ARP stefty
Prodam ARP stefty bmw M50,52,S50,52.Jedna se o stefty ARP-201-5000,stefty hlavnich lozisek..Cena 5999,-
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: ARP stefty
Stejné štefty pro M50 a M52 asi nebudou, do ALU bloku M52 je třeba šroubovat do větší hloubky než do litinového bloku M50. Originální šrouby pro M52 jsou o 17 mm delší než pro M50.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: ARP stefty
Jak jsem koupil,tak prodavam..Vyrobce uvadi tyto motory. U hlavy je to jasny,ale toto jsou stefty hlavnich lozisek kliky..
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: ARP stefty
Hlavní ložiska klikovky jsou šroubovaná k bloku stejně jako hlava, nevidím v tom rozdíl.
1) Na středoškolské strojařině je vyučováno jednoduché pravidlo: Do oceli/litiny je běžná délka závitu rovna průměru závitu, do alu a jiných lehkých slitin je to dvojnásobek.
2) Podle ETK jsou pro M52 delší šrouby než pro M50, a to o 17 mm. Máš to napsané v předchozím příspěvku.
Napsat si výrobce může co chce, znalý tuner se tím nemusí řídit a nemusí si blbostí výrobce ARP zničit vlastní motor. Možná tam chybí poznámka: "M52 only for grey cast-iron crankcase" nebo něco v tomto smyslu.
Občas se jim vloudí chybka, jeden pražský prodejce tuningových dílů prodával štefty hlavy pro M50/M52 nejen stejné délky, ale v sadě bylo jen 12 šroubů a 12 matic, což je pro celý motor málo.
1) Na středoškolské strojařině je vyučováno jednoduché pravidlo: Do oceli/litiny je běžná délka závitu rovna průměru závitu, do alu a jiných lehkých slitin je to dvojnásobek.
2) Podle ETK jsou pro M52 delší šrouby než pro M50, a to o 17 mm. Máš to napsané v předchozím příspěvku.
Napsat si výrobce může co chce, znalý tuner se tím nemusí řídit a nemusí si blbostí výrobce ARP zničit vlastní motor. Možná tam chybí poznámka: "M52 only for grey cast-iron crankcase" nebo něco v tomto smyslu.
Občas se jim vloudí chybka, jeden pražský prodejce tuningových dílů prodával štefty hlavy pro M50/M52 nejen stejné délky, ale v sadě bylo jen 12 šroubů a 12 matic, což je pro celý motor málo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: ARP stefty
Mas pravdu.Srouby M50 maji rozmer 10x75 a M52 10x 92, a proto tyto stefty maji rozmer 10x95.Proste u M 50 vic presahuji..
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: ARP stefty
Délku originál šroubů nemůžeš porovnávat s délkou šteftů. U šroubu s hlavou je délka bez hlavy, u šteftu ti část délky "spotřebuje" matice a lehký přesah nad matici.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: ARP stefty
To je jasne,ze se u sroubu meri jen delka driku,ale ty rozmery jen uvadim proto,ze tyhle stefty jdou pouzit jak u M50,tak M52.Nevim co tu resime...
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: ARP stefty
Řešíme to, že šteft 10x95 je pro M52 krátký, když originál šroub má 92 mm a od délky šteftu je třeba odečíst výšku matice a počítat s mírným přesahem 2-3 mm.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition