Podvozek - Výměna zadních ložisek

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Podvozek - Výměna zadních ložisek

Příspěvek od Rotten » 07. 10. 2004 12:18

Čau lidi, měnil jste někdo ložiska v zadních kolech? Mám kotoučovou verzi. Jsem to odstrojil, ale vůbec mě nenapadá, jak se to mění a jak to tam drží. Nikde žádná matice, vypadá to, jako by to tam bylo zalisovaný...

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6343
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 07. 10. 2004 13:00

To bude tim, ze to tam nalisovany je. Je potreba stahovak a lis.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
cimo
Příspěvky: 41
Registrován: 13. 07. 2004 12:26
Bydliště: Nové Zámky

Příspěvek od cimo » 07. 10. 2004 13:54

prichádza otázka do placu: kolko asi stoja tie ložiská?

ďakujem :lol:
Fajčiť síce budem, ale piť neprestanem!

Venca.

Příspěvek od Venca. » 07. 10. 2004 14:39

cimo píše:prichádza otázka do placu: kolko asi stoja tie ložiská?

ďakujem :lol:
1000,- bez DPH sada pro jednu stranu od firmy SKF.

Dělal jsem to před měsícem.

Uživatelský avatar
Aleš
Příspěvky: 117
Registrován: 12. 03. 2003 21:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Aleš » 07. 10. 2004 19:51

Dělal jsem to před měsícem a v pohodě. Stačí :
-kleště na ségrofku
-sada 3 podložek postopně od vn.prům.16mm
-závitová tyč 16 mm
-2 matky
-vořech z goly a kus trobky

Sundal sem kolo, odpojil poloosu (6 imbusů) u kola, skrz ložisko provlík záv.tyč (samodomo stahovák) a vytáhnol ložisko ven přes podložky. A nové sem "nalisoval" taktéž záv.tyčí. Vše poměrně bez problémů, žádné mlácení palicí atd. Přeji hodně štěstí.

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 07. 10. 2004 21:42

No moc jsem to nepochopil. Prosimtě zkus to polopatě. Na co ty kleště na ségrovky? A ten tvůj stahovák - kam si dal podložky a o co jsi to zapřel? A máš kotoučovou verzi? Já tam mám celej náboj, je vidět jenom kus ložiska z vnitřní strany té náby. Fakt jsem ten postup moc nepochopil.

Uživatelský avatar
Aleš
Příspěvky: 117
Registrován: 12. 03. 2003 21:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Aleš » 08. 10. 2004 20:54

Sundat kolo, kotouč a třmen, povolit matku 22 v náboji, povolit 6 imbusů na poloose na straně u diferáku, vyndat poloosu, vyndat z vnější strany ložiska ségrofku co drží ložisko, prostrčit záv. tyč 16 mm, zezadu dát podložku tak, aby se opřela o ložisko nikoli o rameno, potom matku-vše pořádně promazat vazelínou kvůli tření, ze předu dát velkou podložku přes celé pouzdro-já použil kotouč z činky, dát matku-pořádně promazat a zabrat, ložisko popojede a potom přes třeba plocháče, který dáš kolmo k náboji tak aby to ložisko mohlo ven, ho celý vytáhneš. Nalisování nového lošiska - oráceně. Bacha aby zalejzalo rovnoměrně, nemí se zkřivit. Nandat ségrofku, poloosu, matku, pojistku, kotouč a třmen, kolo a hurá.

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 09. 10. 2004 01:45

Za 900 bez dane bych ti je nechal, taky sada, tzn. s novou seegerovkou a tusim snad matici, nebo co do toho jeste cpou

Venca.

Příspěvek od Venca. » 10. 10. 2004 06:44

Jirka325 píše:Za 900 bez dane bych ti je nechal, taky sada, tzn. s novou seegerovkou a tusim snad matici, nebo co do toho jeste cpou
SKF tam matku nemělo, jen pojistnou podložku a segrovku.

Za těch 900,- bez DPH je od kterýho výrobce?

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 10. 10. 2004 21:44

Venca. píše:
Jirka325 píše:Za 900 bez dane bych ti je nechal, taky sada, tzn. s novou seegerovkou a tusim snad matici, nebo co do toho jeste cpou
SKF tam matku nemělo, pojistnou podložku a segrovku.

Za těch 900,- bez DPH je od kterýho výrobce?
Tak asi jen podlozka a seegerovka, protoze uz berem loziska jen od dvou vyrobcu, se kteryma neni problem. A tim je INA a SKF :lol:

Odpovědět