Visco-spojka na vrtuli - kontrola funkce

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Visco-spojka na vrtuli - kontrola funkce

Příspěvek od Venca » 25. 06. 2009 13:32

Visco-spojka na vrtuli - kontrola funkce:

Po studeném startu je nějakou chvíli (cca 1-3 minuty) vrtule unášená, než se kapalina přeleje do vnější komory a spojka se uvolní.
Následně je při zkoušení funkce možno vrtuli za chodu zastavit (stočené noviny jsou asi nejdostupnější bezpečný prostředek...).

Pokud teplota samotného tělesa spojky dosáhne 80°C, začíná spojka unášet vrtuli - pak samozřejmě noviny rozseká.
Jestliže ji lze takto zastavit, zřejmě neunáší => její špatná funkce.

Při vychládání má určitou hysterezi - uvolnění nastane na cca 65°C teploty tělesa spojky.

.

Odpovědět