Převodovka - vyndání

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Převodovka - vyndání

Příspěvek od Max-Max » 03. 03. 2009 00:40

plati pro zadohrab, ix verze nutno odpojovat jeste nahon pro predek

odpojit baterku
sundat visco spojku + vrtuli - pri naklonu pak nehrozi poskozeni chladice
vypustit vodu ze soustavy (dle rozhodnuti, neni vyslovene neutne)
odpojit vyfuk od svodu (dle rozhodnuti, nicmene pri nakloneni motoru hrozi pri neodpojenem vyfuku prasknuti priruby na svodech)
odpojit lambdu od kabelaze motoru (pokud je pritomna) (dle bodu vyse)
sundat starter
sundat a vyndat vyfuk (alespon stredni cast, jinak nebude pristup ke kardanu)
odpojit kardan od priruby na prevodovce
uvolnit stredove slozeni kardanu, predtim si poznacit vzajemnoiu polohu obou dilu kardanu vuci sobe
odpojit stredove ulozeni kardanu od karoserie a spustit kardan dolu, na diferaku muze zustat zapojenej
uvolnit silentbloky prevodovky aby se prevodovka naklonila dolu
odpojit tahlo razeni od prevodovky
odpojit kabelove vedeni cidla zpatecky od prevodovky
odmontovat spojkovej valecek z prevodovky, valecek mozno enchat zapojenej na vedeni a bezpecne zajistit (uvazat o neco na karoserii)
pokud je pritomen drzak vyfuku o prevodovku, tento odpojit
uvolnit srouby drzici zvon spojky na blok motora, bacha na male srouby ktere drzi kryci plech zvonu
po uvolneni sroubu zkusit stahnout skrin dolu ze spojkove sady, pokud nejde, jemne poklepat, zapacit, opatrne stahnout
skrin ma cca 25kg, opatrne pri manipulaci
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět