Motor - vyndání motoru horní cestou

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Motor - vyndání motoru horní cestou

Příspěvek od Max-Max » 03. 03. 2009 00:17

postup platnej pri benz. R6 M20, nicmene u R4 M10, M40, M42 a D M21 je to hodne podobne

odpojit baterku
sundat visco spojku + vrtuli
vypustit vodu ze soustavy
odpojit hadice od chladice vcetne hadicky do expanzky (plati pro R6)
vyndat chladic
odpojit hadice od topeni
sundat rozdelovac a rampu se zap. kabely, nehrozi pak poskodeni pri manipulaci
rozpojit saci vedeni mezi vahou vzduchu a klapkou a vyndat vahu vzduchu s hadici a regulatorem volnobehu
odpojit vyfuk od svodu
odpojit lambdu od kabelaze motoru (pokud je pritomna)
odpojit privod a odvod paliva (odpojene hadicky bezpecne uzavrit)
rozpojit vedeni podtlaku do brzd. valce
uvolnit klin. remen altiku
vyndat altik
verze s klimou doporucuju sundat cerpadlo klimy z drzaku a nechat cerpadlo klimy na hadicich, aby nedoslo k uniku media
odpojit uzemnovaci pasek mezi vanou motoru a nosnikem karoserie
odpojit plynove tahlo z klapky
pokud je pritomen tempomat, odpojit tahlo tempomatu
sundat kapotu

pokud jde motor ven s prevodovkou:
sundat a vyndat vyfuk (alespon stredni cast, jinak nebude pristup ke kardanu)
odpojit kardan od priruby na prevodovce
uvolnit silentbloky prevodvky aby se prevodovka naklinila dolu
odpojit tahlo razeni od prevodovky
odpojit kabelove vedeni cidla zpatecky od prevodovky
odmontovat spojkovej valecek z prevodovky, valecek mozno enchat zapojenej na vedeni a bezpecne zajistit (uvazat o neco na karoserii)
pokud je pritomen drzak vyfuku o prevodovku, tento odpojit


pokud jde motor ven bez prevodovky (doporucuju ale vzdy to tahat spolu, je s tim min prace):
viz vyse, +
sundat starter
uvolnit srouby drzici zvon spojky na blok motora, bacha na male srouby ktere drzi kryci plech zvonu
po uvolneni sroubu zkusit stahnout skrin dolu ze spojkove sady, pokud nejde, jemne poklepat, zapacit, opatrne stahnout
skrin ma cca 25kg, opatrne


motor jde ven - finalni faze:
naklonenej motor spolu s prevodovkou je odpojenej od vsech privodu paliva a vody
zde je nutno se rozhodnout zda pujde ven i s kabelazi motora nebo bez

s kabelazi:
odpojit RJ motoru za kastlikem spolujezdce
konektor RJ protahnout otvorem do motorovyho prostoru, nasledne cela kabelaz je videt u motoru vcetne konektoru RJ

bez kabelaze (nedoporucuju, hrozna pracnost a temer bez vyznamneho prinosu):
vse el. na motoru odpojit, uvolnit, rozebrat, vcetne civky, spinacu, ventilu, starteru, altiku, celej mototovej svazek je pak mozno dat bokem

zahaknout retez nebo jine zvedaci zarizeni na hak na hlave (mezi hlavou a krytem rozvodu, je to takovej trojuhelnik) a za diru vzadu na bloku za poslednim valcem, cca nad starterem

zvedani realizovat v sikme rovine smerem dopredu nebo polohovat behem zvedani
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět