Motor M21 - vymena rozvodu na 324td

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
matko4785
Příspěvky: 13
Registrován: 26. 12. 2008 18:05

Motor M21 - vymena rozvodu na 324td

Příspěvek od matko4785 » 05. 02. 2009 21:31

ahoj.chystam sa vymenit rozvodovy remen.vie mi niekto poradit kde su znacky a ci to ma jednu alebo viac kladky?je to motor e30 324td.diky moc

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 05. 02. 2009 21:51

------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 06. 02. 2009 12:12

No nevim jestli na aretaci kliky je vhodný šoub M10. :roll:

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 06. 02. 2009 13:33

Nevím jestli je vhodný, nebo ne, ale funguje to. Už je to nějakej pátek, co jsem to dělal, ale dělal jsem to takto. Když nemáš originál přípravek na zajištění kliky, tak to jde takto, prostě ten šroub zajede do díry v setrvačníku. Co se ti na tom nezdá?
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 06. 02. 2009 13:40

No nevím jak Ø10 zajede do Ø8 co je v setrváku.
A navíc ta díra v bloku motoru je 11.8mm tudíž mi přijde šroub M10 trochu s vůlí,tudíž né až tak přesné.
Originál trn pro motor M21 je Ø11.8mm a na konci Ø8mm.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 06. 02. 2009 13:43

Tak je mozne, ze to byl 8mm, to uz ted neposoudim, jestli jo, tak se omlouvam za bludne informace. Jinak ta vule mezi sroubem a blokem ti neudela ani1/4 zubu, tudiz je to dostatecna aretace, kdyz nemas original pripravek
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

matko4785
Příspěvky: 13
Registrován: 26. 12. 2008 18:05

Re: vymena rozvodu na 324td

Příspěvek od matko4785 » 06. 02. 2009 17:23

diky moc.velmi mi to pomohlo.ale asi si vysustruzim ten trn

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 07. 02. 2009 11:21

No je to lepší a přesnější.Na víc je možné ho použít na aretaci kliky u více motorů.
Např.
M21,40,41,42,42,43,44,47,50,51,52,54,60,62,70,73,M3 , mimo M20 ten ho nepotřebuje protože tam na něj není díra.
Ø11.8mm v délce cca aspon 120mm a na konci Ø8mm v délce 10mm.

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 07. 02. 2009 15:06

preklad na vacku je taky pripadne shodnej s pripravkem pro m4O
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Odpovědět