- Uvoľniť držiaky chladiča tak, aby bol voľne na hadiciach
- Vymontovať visco-spojku a plast okolo chladiča
- Vymontovať váhu vzduchu aby pohyby motora neponičili gumenú hadicu od váhy do motora
- uvoľniť matice na silentblokoch motora
- Nazdvihnúť auto do primeranej výšky alebo dať ho na jamu
- odmontovať výfuk
- odmontovať plechové kryty pod prevodovkou, nad výfukom a kto má na vani, tak aj ten
- odpojiť kardan od prevodovky a uvoľniť stredové uloženie kardanu
- odpojiť káble na prevodovke od čidla spiatočky
- odpojiť hardy spojku
- odpojiť radenie - 2 x malá segerka
- odpojiť spojkový valec od prevodovky - hadička ostáva pripojená
- uvoľniť silentbloky prevodovky aj s nosníkom a spustiť prevodovku dole, nakloní sa celý motor smerom ku kastli, koľko sa dá
- uvoľniť šruby na prevodovke - BACHA! Tie malé torxy sa radi ničia hlavičky. - 4 x torx, 6 x M10 alebo 12?
- poklepkávaním a ťahaním odpojiť a vybrať prevodovku
- odmontovať prítlačný tanier a lamelu od zotrvačníka, pozor na imbus skrutky!, doporučujem poklepkávať po nich pred uvoľňovaním
- skriňu spojky vyčistiť, zotrvačník na motore skontrolovať a prečistiť
- skontrolovať výsuvnú vidlicu ložiska - nemala by mať pokrivené konce
- založiť NOVÉ ložisko spojky
- lamela spojky by mala mať minimálne 9,5 mm cez obe disky, inak je to robota nakrátko a bude treba onedlho meniť aj tú, prítlačný tanier nesmie mať poničené a priveľmi poohýbané listy
- založiť prítlačný tanier a vystrediť lamelu spojky - cez lamelu ide hriadeľ až do zotrvačníka, takže musí byť fakt dobre nastavená
- v opačnom poradí zmontovať, všetky šruby pre istotu ľahko potrieť vazelínou
- Po montáži by spojka mala ísť oveľa ľahšie a zo začiatku môže byť chvíľku cítiť spojkovú spáleninu.
Spojka - postup výmeny
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Spojka - postup výmeny
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220