Motor M40 - Vyměna termostatu

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Motor M40 - Vyměna termostatu

Příspěvek od ARMAN » 18. 11. 2007 14:00

Tak proběhla uspěšna vyměna termostatu tak tady je navod s vobrazkama pro lamy jako ja :lol:

odpojime baterku ( pozn. MOD: pokud se odpojuje baterka při montáži čehokoli, odpojuje se MINUS pól, nikoli plus, jak je zde na fotce. Možností je odpojit oba, nicméně VŽDY nejdříve mínus neboli kostra. Dan td )
Obrázek

pod auto umistime nějakou nadobu
Obrázek

jelikož mam chranič vany a je hned pod vypustnym štoubem vody pomoci dratu, trychtiře, prazdneho baleni od stěračů a izolepy vytvořime dokonaly nastroj pro zachyceni vody :P
Obrázek

otevřeme vypušťak a mame chvili na odpočinek
Obrázek Obrázek

sundame kryt před ventilatorem, jde vyndat bez problemů
Obrázek Obrázek Obrázek

očima nahmatame koleno nad termostatem a odšroubujeme ho, drži se na 3 šroubech klič č.10. Podle potřeby sundame gumovou hadici z kolena ale potřeba tam žadna neni podle mě i když jsem ji sundal :)
Obrázek

termostat vyndame normalně rukou a umistime novy s nandanym gumovym O-kroužkem, pozor na polohu termostatu musi tam byt šipka ta ma koukat nahoru
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

teď zase vše zpatky - koleno termostatu, zavřit vypušťak,
Obrázek Obrázek

doleleme vodu zpět do vyrovnavaci nadržky ( nejlépe novou nemrznoucí směs ) po hrdlo až poteče voda z odzdušňovacich šroubů na radiatoru a na koleně termostatu(na termostatu ja ho mam total zarezlejho takže ten zustal zašroubovanej)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

zašroubovat vičko nadržky a odvzdušňovak(mam tam obyč šroub misto origo ovzdušňovaciho šroubu :oops:), připojit baterku
Obrázek Obrázek

spustit motor a nechat ho stat až se zahřeje na 90°(ručička kolmo uprostřed teploměru) a vrchni hadice ke chladiči bude horka
Obrázek

v navodu psali že se motor musi držet nad 2500 otaček u studeneho jsem to nedělal ale až se zahřal tak jsem ho par minut držel nad 2500 aby se vypudili bublinky vzduchu. Až se ochladi motor tak tam doleju zbytek vody co se mi nevešel přip. doleju destilku :)

toď vše, přopominky a rady zkušenejšich jsou vitany :P
Obrázek

Odpovědět