Motor - Problémy s volnoběhem u M20/M40

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Motor - Problémy s volnoběhem u M20/M40

Příspěvek od Ace » 18. 03. 2004 07:17

Kdysi se tady probiraly probs s volnobehem, motor mel nizke volnobezne otacky, pri nahlem vyrazeni na neutral klesly otacky pod 500 ot/min. , motor se otrasal, vyjimecne chcipnul.
Menily se kabely, svicky, pretesnovalo sani, cistil volnobezak, ale delalo to stejne.
Narazil jsem na http://www.totalbmwmag.com na dost dobry rady, napr. prave ohledne volnobehu.
Na vine je snimac sktici klapky - v originalu drosselklappenschalter, cena v AuTec cca. 2500,-. Urcite nema cenu stelovat volnobeh dorazovym sroubem, to je prasarna :roll: Snimac musi pri pusteni plynu do polohy volnobeh krasne cvaknout. Me necvakal :?

PO VYMENE JDE MOTOR JAKO NOVEJ, volnobeh krasne drzi, jak pri zahrivaci fazi, tak v ohratem stavu. ECU dostava konecne spravne informace - smes je chudsi, diky tomu lepsi spotreba a spontannejsi reakce na pridani plynu.

Problem vyresen, snad to nekomu taky pomuze :D

http://www.totalbmwmag.com/HandsOn/TechMar01.PDF
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Baron
Příspěvky: 27
Registrován: 10. 01. 2004 19:33
Bydliště: Praha, Brno, PV

Příspěvek od Baron » 18. 03. 2004 07:36

tak to mi neco pripomina, akorat ze nechcipa ... jeste kolisaji otacky pri volnobehu

to cvaknuti je slyset dostatecne? jestli to poznam nebo ne
bejvavalo :-(

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 18. 03. 2004 08:01

Baron píše:tak to mi neco pripomina, akorat ze nechcipa ... jeste kolisaji otacky pri volnobehu

to cvaknuti je slyset dostatecne? jestli to poznam nebo ne
Jestli kolisaji otacky fakt hodne, muze to byt klidne lambda, ta dokaze kurevsky rozhoupat volnobeh. Event. to muze byt netesnost v sacim potrubi (gum. harmonika). Co volnobezny ventil - zkousel jsi ho vycistit? Staci prostrikat treba WD40 :idea:
To cvaknuti by melo byt slyset, asi jako kdyz cvakne treba mikrospinac v joysticku :P

btw. me to treba kleslo pod 500, kdyz jsem prijel na krizovatku a vyradil jsem na neutral, tak sly otacky rychle dolu a jako by to nedokazal vcas stabilizovat na 800 +/- 50ot/min. Chciplo mi to snad 2x, pak uz jen tento prob.
8) ///M Power 8)

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 18. 03. 2004 08:11

Baron píše:tak to mi neco pripomina, akorat ze nechcipa ... jeste kolisaji otacky pri volnobehu

to cvaknuti je slyset dostatecne? jestli to poznam nebo ne
Slyset to je.
Myslim, ze spravna funkce volnobeznyho kontaktu je videt na ekonomeru. Pokud nefacha, tak pri brzdeni motorem nespadne na nulu.

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 18. 03. 2004 08:20

2Batman: presne tak, kdyz pustis plyn, musi jit rucicka okamzite na nulu. Me se treba sekla v pulce a az pak se pomalu, dost neochotne vratila na nulu. Nebo byla na 2 carce...
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 18. 03. 2004 12:08

Ace píše: Co volnobezny ventil - zkousel jsi ho vycistit? Staci prostrikat treba WD40 :idea:
To si myslím nestačí ani při přemíře štěstí :D To neudělá nic. Je třeba rozebrat to nerozebiratelný spojení a lehce nějakou tkaninou napuštěnou ve správným (něco na el. kontakty) roztoku očistit. Většinou ten komutátorek bejvá uplně černej-horší "přenos" el. proudu.

Jinak dík za info, je to gut ajda.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 18. 03. 2004 13:27

2Dan: no mas pravdu, ja jsem to prostrikal ale vydrzelo to par dni...
Vypada to, ze ten motorek je pekne na sr...ky a nestiha vcas pootevrit klapku. Rozumim tomu dobre :?: :idea: :twisted:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 18. 03. 2004 20:08

tak mě to nedalo a hnedka jsem to šel zkontrolovat a ten snímač škrtící klapky mam v pohodě i se zdá všechno v tý oblasti správně, ale projevujou se u mě nízký otáčky na volnoběh - někde kolem 600, ale běží pravidelně

taky se mi zdá, že mam zbytečně moc bohatou směs
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 18. 03. 2004 20:15

Ace píše:2Dan: no mas pravdu, ja jsem to prostrikal ale vydrzelo to par dni...
Vypada to, ze ten motorek je pekne na sr...ky a nestiha vcas pootevrit klapku. Rozumim tomu dobre :?: :idea: :twisted:
S tim prostříknutím se nic nevyřeší. Olej se dostane jen na začátek. Jednou mi ta "klapka" drhnula - ještě, že jsem se na to mrknul. Rozebral a musel jsem to zabrousit. Vůbec nechápu, jak se to mohlo stát.
K tomu oleji - je to k prdu, protože ten komutátorek je až dole. Tam na něj doléhaj , myslím, tři kontakty, takový pecičky. A tak debilně je zprostředkováno vedení el. proudu - posraným komutátorem. Ta technologie je zeblitá už svoji podstatou :roll: :D
Volnoběžnej ventil je prostě pomrd.
Není to klasickej motorek, otáčí se myslím jen v úhlu 120 stupňů.
BMW The Ultimate Driving Machine

Odpovědět