Na prosbu několika členů zde zveřejňuji návod na demontáž i montáž rozvodu pro motory M50 Vanos i neVanos. Vkládám ofocený návod z knihy "Jak na to?"
Tak v návodu je zmíněno pár speciálních přípravků od BMW, jdou snadno vyhradit, tak jmenovitě:
BMW 112300 -kolík pro aretaci kliky, stačí si zepředu na motoru nastavit rysku na řemenici na rysku na prsou
BMW 113290 -čep na zajištění napínáku řetezu, je tam maličká dírečka, 2mm vrták je ideální
BMW 112250 -klíč s torxní hlavou, musely jsme si ho vyrobyt, je úzký a dlouhý(nejde sehnat) ,jde použít obyčejný ořech, ale je pak zapotřebí demontovat vačky i s hydroštelama
BMW 113240 -Přípravek pro aretaci vaček, stačí na konce obou vaček položit Radeco a horní strany čtyřstěnu nastavit do vzájemné roviny, pokud možno s co největší přesností!!!
BMW 113390- přípravek pro předepnutí hlavního řetezu, stačí dát zpět napínák
Takže přeji hodně štěstí
PS: Kdyby měl někdo nějaké dotazi nebo připomínky, píšte to sem, dík
Motor M50 - Nastavení rozvodů M50
Motor M50 - Nastavení rozvodů M50
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
jednoduche a zrozumitelne ....................
ale komu vykon m50 b25 bez vanosa nestaci mam este jednu overenu a odskusanu fintu......
zverit do ruk odbornikom
mierne natocenie sacej vacky oproti smeru otacania motora citelne zlepsi tah motoru vo vysokych otackach nieco ako ostra vacka ale v domacom prevedeni .........strucne ako na to........motor do polohy 1 valca v hornej uvrati .....povolit saciu vacku a pootocit oproti smeru chodu motora na doraz a od dorazu povolit zhruba 3mm...........poskladat a natocit.........motor na diagnostike nehlasil ziadnu chybu a tah sa zlepsil vo vysokych otackach.........citelne....neni to ziadny placebo efekt.......
ale komu vykon m50 b25 bez vanosa nestaci mam este jednu overenu a odskusanu fintu......
zverit do ruk odbornikom
mierne natocenie sacej vacky oproti smeru otacania motora citelne zlepsi tah motoru vo vysokych otackach nieco ako ostra vacka ale v domacom prevedeni .........strucne ako na to........motor do polohy 1 valca v hornej uvrati .....povolit saciu vacku a pootocit oproti smeru chodu motora na doraz a od dorazu povolit zhruba 3mm...........poskladat a natocit.........motor na diagnostike nehlasil ziadnu chybu a tah sa zlepsil vo vysokych otackach.........citelne....neni to ziadny placebo efekt.......
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo
Na vykon sa musi ist cez železo
To je pravda, ale máš pak slabší začátek, když někde přidáš, tak musíš taky někde ubrat(pokud nemáš ostrou vačku), Vanos toto do značné míry kompenzuje a v kombinaci s lehkým setrvačníkem a čipem to je úplně jiný motor
Jo mimochodem už se mě jeden člověk ptal, jak je to s tím Radecem, že to nepochopil. Tudíž přikládám takoví menší náčrt jak to má a nemá vypadat. Obě vačky mají na opačném konci od rozvodů zakončení čtvercem, jestliže máte vačky správně nastavené, položíté přes oba konce soustružnický nůž(Radeco) a neměly by pod ním být absolutně žádná škvíry, ani pro nejtenší spárovou měrku.
Jo mimochodem už se mě jeden člověk ptal, jak je to s tím Radecem, že to nepochopil. Tudíž přikládám takoví menší náčrt jak to má a nemá vypadat. Obě vačky mají na opačném konci od rozvodů zakončení čtvercem, jestliže máte vačky správně nastavené, položíté přes oba konce soustružnický nůž(Radeco) a neměly by pod ním být absolutně žádná škvíry, ani pro nejtenší spárovou měrku.
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e